Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2025, 17:39 uur
Met 6,45 gemiddeld belandt Kathy Kirby - Golden Days op plek 208.
303. The Rockin' Berries - He's in Town (1964)
Afkomstig van het album: The Rockin' Berries - In Town (1965)
Carole King schreef dit nummer origineel voor The Tokens die er een 43e plek in de US Chart mee scoorde. The Rockin' Berries wisten er echter in dat zelfde jaar een 3e plek in de UK mee te halen. Het zou de grootste hit voor deze band uit Birmingham zijn.
Gerry Goffin en Carole King schreven hun songs vanuit 1650 Broadway. Het gebouw op dat adres heet Brill Building, een plek waar in die tijd vele professionele songwriters dagelijks songs schreven. Veel van die songs groeiden uit tot classics waardoor er een speciaal subgenre naar vernoemd is: Brill Building Pop / Brill Building Sound. Zo werd ook deze grote hit voor The Rockin' Berries in dit gebouw geschreven.
Themaweek: succesvolle songwriters
#4 Carole King
#4 Carole King
Afkomstig van het album: The Rockin' Berries - In Town (1965)
Carole King schreef dit nummer origineel voor The Tokens die er een 43e plek in de US Chart mee scoorde. The Rockin' Berries wisten er echter in dat zelfde jaar een 3e plek in de UK mee te halen. Het zou de grootste hit voor deze band uit Birmingham zijn.
Gerry Goffin en Carole King schreven hun songs vanuit 1650 Broadway. Het gebouw op dat adres heet Brill Building, een plek waar in die tijd vele professionele songwriters dagelijks songs schreven. Veel van die songs groeiden uit tot classics waardoor er een speciaal subgenre naar vernoemd is: Brill Building Pop / Brill Building Sound. Zo werd ook deze grote hit voor The Rockin' Berries in dit gebouw geschreven.
0
geplaatst: 7 januari 2025, 19:02 uur
Frankie Armstrong - Lovely on the Water 5
Kathy Kirby - Golden Days 6,2
The Rockin' Berries - He's in Town 6,3
Kathy Kirby - Golden Days 6,2
The Rockin' Berries - He's in Town 6,3
0
geplaatst: 7 januari 2025, 19:18 uur
Oeh, die kopstem trek ik maar slecht. En dan is de rest ook nog in een diepe suikerlaag gedoopt.
Alsof het een 60s boybandballadequivalent is van de Take Thats, Boyzones en *NSyncs een generatie later. Gruweldegruwel.
Toch kan ik, i.t.t. die braakopwekkende baggerbands, hier geen onvoldoende aan geven.
Waarom niet weet ik eigenlijk niet.
5,8
Oeh, die kopstem trek ik maar slecht. En dan is de rest ook nog in een diepe suikerlaag gedoopt.
Alsof het een 60s boybandballadequivalent is van de Take Thats, Boyzones en *NSyncs een generatie later. Gruweldegruwel.
Toch kan ik, i.t.t. die braakopwekkende baggerbands, hier geen onvoldoende aan geven.
Waarom niet weet ik eigenlijk niet.
5,8
1
geplaatst: 7 januari 2025, 19:35 uur
Klinkt als het soort nummer waar Morrissey later als enige in de wereld (en juist daaróm) een lans voor zou breken. 6.
1
geplaatst: 8 januari 2025, 15:49 uur
The Rockin' Berries - He's in Town: eerste nummer van het album In Town.
Heb van deze lp nog een originele UK mono persing uit 1965, ooit opgeduikeld op 'n rommelmarkt, in de tijd dat de Lp's nog per kilo gingen.
Het absolute dieptepunt van dit album is het in tenenkrommend Duits gezongen "Ïch liebe Dich"
Daar staan dan gelukkig wel weer 'n paar aardige tracks tegenover.
Draai het zelden maar heb hier toch op een of andere manier 'n zwak voor. Net als de Dokter kan ik ook niet precies uitleggen waarom.
Zijn na 1966 verder gegaan als cabaret groep en blijkbaar niet zonder succes.
6,8
Heb van deze lp nog een originele UK mono persing uit 1965, ooit opgeduikeld op 'n rommelmarkt, in de tijd dat de Lp's nog per kilo gingen.
Het absolute dieptepunt van dit album is het in tenenkrommend Duits gezongen "Ïch liebe Dich"
Daar staan dan gelukkig wel weer 'n paar aardige tracks tegenover.
Draai het zelden maar heb hier toch op een of andere manier 'n zwak voor. Net als de Dokter kan ik ook niet precies uitleggen waarom.
Zijn na 1966 verder gegaan als cabaret groep en blijkbaar niet zonder succes.
6,8
0
geplaatst: 8 januari 2025, 18:14 uur
Met 6,75 staat de The Rockin' Berries - He's in Town in de middenmoot op plek 172.
304. Tony Orlando - Halfway to Paradise (1961)
Afkomstig van het album: Tony Orlando – Bless You And 11 Other Great Hits (1961)
Tony is wellicht het bekendst voor zijn grote hits als Tony Orlando & Dawn: Tie a Yellow Ribbon Round the Ole Oak Tree en Knock Three Times. Voordat hij tig hits scoorde als die formatie was hij solo artiest en haalde hij ook meerdere malen de hitlijsten. Waaronder met zijn allereerste singletje, dat dus geschreven werd door Carole King. Dit nummer zou door Tony in de US worden uitgebracht en bijna tegelijkertijd in de UK door Billy Fury: beide versies werden hits.
Carole was pas net 18 toen ze dit nummer schreef en dit was niet eens de eerste hit song die ze voor een ander schreef. Wellicht dat een van de nóg eerdere liedjes later deze week de revue gaat passeren. Zelf had ze nog geen echte successen als zangeres geboekt, dat zou allemaal veranderen als ze ongeveer 10 jaar later Tapestry zou uitbrengen.
Themaweek: succesvolle songwriters
#4 Carole King
#4 Carole King
304. Tony Orlando - Halfway to Paradise (1961)
Afkomstig van het album: Tony Orlando – Bless You And 11 Other Great Hits (1961)
Tony is wellicht het bekendst voor zijn grote hits als Tony Orlando & Dawn: Tie a Yellow Ribbon Round the Ole Oak Tree en Knock Three Times. Voordat hij tig hits scoorde als die formatie was hij solo artiest en haalde hij ook meerdere malen de hitlijsten. Waaronder met zijn allereerste singletje, dat dus geschreven werd door Carole King. Dit nummer zou door Tony in de US worden uitgebracht en bijna tegelijkertijd in de UK door Billy Fury: beide versies werden hits.
Carole was pas net 18 toen ze dit nummer schreef en dit was niet eens de eerste hit song die ze voor een ander schreef. Wellicht dat een van de nóg eerdere liedjes later deze week de revue gaat passeren. Zelf had ze nog geen echte successen als zangeres geboekt, dat zou allemaal veranderen als ze ongeveer 10 jaar later Tapestry zou uitbrengen.
0
geplaatst: 8 januari 2025, 18:29 uur
Altijd een fan van Dawn geweest, maar bij dit nummer moet Orlando's stem nog rijpen voordat hij de warmte en de suggestieve intimiteit krijgt die later zo karakteristiek voor hem zijn. (Hij heeft ook een uitermate zwoele cover van Peter Skellerns You're a lady opgenomen.) De compositie zelf is leuk, een 7.
0
geplaatst: 8 januari 2025, 19:09 uur
304. Tony Orlando - Halfway to Paradise (1961): 5,5
303. The Rockin' Berries - He's in Town (1964): 7,5
303. The Rockin' Berries - He's in Town (1964): 7,5
1
geplaatst: 8 januari 2025, 20:27 uur
Tony Orlando - Halfway to Paradise : Bij dit nummer moet ik onwillekeurig denken aan het Doo-wop album "Cruising with Rubin and the Jets" van The Mothers, waarop ze deze typische jaren '60 teenager muziek over onbereikbare liefdes (en toch ook wel 'n beetje het zelfmedelijden) geniaal op de hak nemen.
Deze had er niet op misstaan. 6,5
Deze had er niet op misstaan. 6,5
* denotes required fields.