Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
2
geplaatst: 6 maart 2024, 19:30 uur
Dit was de heavy metal van 1956. Gaaf zeg, ook dat eigenwijze trompetje.
A-kant is ook gaaf. Stom dat deze Sonny zo onbekend is gebleven (van die revival ook niks meegekregen): toffer dan Jerry en Elvis.
8 (en had ik dit in die tijd bewust meegemaakt, dan had ik ongetwijfeld toen een 10 uitgedeeld).
A-kant is ook gaaf. Stom dat deze Sonny zo onbekend is gebleven (van die revival ook niks meegekregen): toffer dan Jerry en Elvis.
8 (en had ik dit in die tijd bewust meegemaakt, dan had ik ongetwijfeld toen een 10 uitgedeeld).
2
geplaatst: 6 maart 2024, 22:33 uur
Toffe rockabilly van Sonny Burgess. Heb 'n Engels E.P tje op Charly records uit '77 in m'n jukebox met deze twee plus nog 2 andere krakers.
Zou het liefst de originele Sun-persing willen maar die is moeilijk te vinden.
Deze krijgt overigens 'n 8.
Zou het liefst de originele Sun-persing willen maar die is moeilijk te vinden.
Deze krijgt overigens 'n 8.
1
geplaatst: 7 maart 2024, 10:11 uur
Lekker wild, met inderdaad een verrassend trompetje en een gitaarsolo die even alle wijzers in het rood zet. Een 7.
0
geplaatst: 7 maart 2024, 18:22 uur
De Arkansas Wild Man scoort 7,25 en daarmee staat Sonny Burgess - We Wanna Boogie op plek 5.
25. Golden Gate Quartet - The Preacher and the Bear (1937)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Deze vocal group staat welverdiend in de Vocal Group Hall of Fame en is van grote invloed geweest op de muziek die komen zou. Wat te denken van de early rap artiesten bijvoorbeeld, zouden die hier wel eens naar geluisterd hebben? Lijkt mij wel he.
De mannen brachten ongelooflijk veel singles uit, waaronder deze in 1937.
25. Golden Gate Quartet - The Preacher and the Bear (1937)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Deze vocal group staat welverdiend in de Vocal Group Hall of Fame en is van grote invloed geweest op de muziek die komen zou. Wat te denken van de early rap artiesten bijvoorbeeld, zouden die hier wel eens naar geluisterd hebben? Lijkt mij wel he.
De mannen brachten ongelooflijk veel singles uit, waaronder deze in 1937.
1
geplaatst: 7 maart 2024, 20:49 uur
Heerlijk nummer, beter dan de meeste rap van anno nu. Ook toffer (wat pittiger en meer bas/laag) dan de versie van The Jubilaires die dit nummer ook opnamen (en waarvan ik al wel deze rapsong avant la lettre kende).
Schijnt een nummer te zijn dat nog veel ouder is (1904): hier een versie te horen van Arthur Collins uit 1908, die, als ik Wiki mag geloven, 120 jaar geleden een million(!!!)seller was. Zoveel fysieke exemplaren verkopen zelfs de Taylor Swifts en Beyoncé's vandaag de dag niet eens.
8
Schijnt een nummer te zijn dat nog veel ouder is (1904): hier een versie te horen van Arthur Collins uit 1908, die, als ik Wiki mag geloven, 120 jaar geleden een million(!!!)seller was. Zoveel fysieke exemplaren verkopen zelfs de Taylor Swifts en Beyoncé's vandaag de dag niet eens.
8
1
geplaatst: 7 maart 2024, 21:03 uur
Ja lekker dit he EvilDrSmith, en al bijna 90 jaar oud. Ongelooflijk.
Hier zijn tig versies van opgenomen, ook door Golden Gate Quartet zelf trouwens, waaronder rock'n'roll versies en noem het maar op. Toch voor deze gegaan omdat ik deze mannen zo graag hoor.
Hier zijn tig versies van opgenomen, ook door Golden Gate Quartet zelf trouwens, waaronder rock'n'roll versies en noem het maar op. Toch voor deze gegaan omdat ik deze mannen zo graag hoor.
0
geplaatst: 8 maart 2024, 01:17 uur
25. Golden Gate Quartet - The Preacher and the Bear (1937) : 7,5
* denotes required fields.