Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 februari 2025, 19:26 uur
6
Vraag: wat is de naam van zo'n trompet met "opgestoken" hoorn?
Vraag: wat is de naam van zo'n trompet met "opgestoken" hoorn?
1
geplaatst: 5 februari 2025, 19:51 uur
Het verhaal gaat dat ergens in 1953 iemand zijn trompet van de standaard had gestoten en de hoorn daardoor verbogen was.
Het geluid dat het instrument daarna produceerde beviel hem zo goed dat hij 'n custum made liet maken in dit model. (Silver Flair) Het is daarmee ook zijn handelsmerk geworden.
Dizzy 8,2
2
geplaatst: 5 februari 2025, 19:52 uur
Isaac Hayes: 7,9
Dizzy Gillepsie: 7,5
En z'n andere handelsmerk waren z'n wangen!
Dizzy Gillepsie: 7,5
En z'n andere handelsmerk waren z'n wangen!
1
geplaatst: 5 februari 2025, 20:07 uur
0
geplaatst: 6 februari 2025, 07:10 uur
Tijdens mijn 'jazz-fase' is Dizzy lange tijd mijn favoriet geweest. Ik hoor nu ook wel weer waarom, wat een prachtige klank krijgt hij uit zijn instrument, maar ik merk bij mezelf dat ik al jaren steeds minder enthousiast ben over jazz.
7
7
0
geplaatst: 6 februari 2025, 18:21 uur
Plek 218 voor Dizzy Gillespie - Con Alma met 6,50.
333. Herman van Keeken - Belinda (1971)
Afkomstig van het album: Herman van Keeken – Pappie Loop Toch Niet Zo Snel (1971)
Pappie Loop Toch Niet Zo Snel, misschien wel mijn favoriete Nederlandstalige nummer, is een klassieker van jewelste. Vaak is het ook de enige song die mensen kunnen noemen van Herman, als ze überhaupt al weten wie hij is. Toch heeft Van Keeken nog wel meer opgenomen, sterker nog; hij heeft 2x in de Top 40 gestaan. "Kom maar dicht bij mij" werd in 1973 een hit en hij haalde ook nog 3x de Tipparade. Onder andere een keer toen hij eind jaren 70 deel van een countryduo was.
Wij gaan echter luisteren naar een albumtrack van onze Herman.
333. Herman van Keeken - Belinda (1971)
Afkomstig van het album: Herman van Keeken – Pappie Loop Toch Niet Zo Snel (1971)
Pappie Loop Toch Niet Zo Snel, misschien wel mijn favoriete Nederlandstalige nummer, is een klassieker van jewelste. Vaak is het ook de enige song die mensen kunnen noemen van Herman, als ze überhaupt al weten wie hij is. Toch heeft Van Keeken nog wel meer opgenomen, sterker nog; hij heeft 2x in de Top 40 gestaan. "Kom maar dicht bij mij" werd in 1973 een hit en hij haalde ook nog 3x de Tipparade. Onder andere een keer toen hij eind jaren 70 deel van een countryduo was.
Wij gaan echter luisteren naar een albumtrack van onze Herman.
0
geplaatst: 6 februari 2025, 18:42 uur
Die hoes is geweldig! Maar waarom al die Nederlandse zangers zo nodig allemaal naar Rhodos, Napels of Santa Lucia moeten. Werkelijk waar geen idee.
4
4
0
geplaatst: 6 februari 2025, 18:50 uur
Herman van Keeken - Belinda: Heb de LP waar dit nummer op staat nog steeds: ooit op de rommelmarkt gekocht voor 50 cent vanwege de geweldige hoes.
Dit zal het in de jaren '70 in een bruin café prima gedaan hebben, want lekker om keihard mee te zingen.
Als ik het nu hoor in nuchtere toestand is het echter 'n verschrikking: 4,5
Dit zal het in de jaren '70 in een bruin café prima gedaan hebben, want lekker om keihard mee te zingen.
Als ik het nu hoor in nuchtere toestand is het echter 'n verschrikking: 4,5
1
geplaatst: 6 februari 2025, 19:07 uur
Maar het verhogen van de couleur locale door geen Napels maar Napoli in het libretto te zingen geeft het nummer wel extra cachetto! 3.
0
geplaatst: 6 februari 2025, 21:46 uur
333. Herman van Keeken - Belinda (1971): 4
332. Dizzy Gillespie - Con Alma (1954): 7
332. Dizzy Gillespie - Con Alma (1954): 7
0
geplaatst: 7 februari 2025, 18:08 uur
Het gemiddelde voor Herman van Keeken - Belinda volgt morgen.
334. Kenny - The Bump (1974)
Afkomstig van het album: Kenny – The Sound Of Super K (1975)
Deze debuutsingle bereikte meteen de 3e plek in de UK chart. Ook de volgende 3 singles van deze glamrockband uit Londen waren zeer succesvol (12e plek in de UK het 'slechtste' resultaat), en daarna was het plotseling voorbij. Geen enkele hitlijstnotering meer.
Tegenwoordig is frontman Rick Driscoll kapitein van luxe jachtschepen in Griekenland.
334. Kenny - The Bump (1974)
Afkomstig van het album: Kenny – The Sound Of Super K (1975)
Deze debuutsingle bereikte meteen de 3e plek in de UK chart. Ook de volgende 3 singles van deze glamrockband uit Londen waren zeer succesvol (12e plek in de UK het 'slechtste' resultaat), en daarna was het plotseling voorbij. Geen enkele hitlijstnotering meer.
Tegenwoordig is frontman Rick Driscoll kapitein van luxe jachtschepen in Griekenland.
* denotes required fields.