MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Super, alle vier de songs die tot nu toe zijn geweest weten boven de 7 te scoren. Fats Domino - Blue Monday komt tot 7,03 en staat voorlopig 3e.

5. Peggy Lee - It's All Over Now (1946)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

In 1946 scoorde Peggy 4 hits waaronder dit nummer dat op plek 10 belandde. Je zou denken dat dit een original is, maar niets is minder waar. The Three Suns met Artie Dunn waren net ietsje eerder datzelfde jaar.

Peggy Lee heette overigens niet echt Peggy Lee, maar Norma Dolores Egstrom. Die artiestennaam blijft toch een stuk beter hangen.

5. Peggy Lee - It's All Over Now (1946): 6,5
4. Fats Domino - Blue Monday (1956): 7,5

Geef mij maar..Fever,

5.5

4. Fats Domino - Blue Monday (1956): 6
5. Peggy Lee - It's All Over Now (1946): 4

3. Deep Purple - Pictures of Home (1972) : 6

4. Fats Domino - Blue Monday (1956) : 8,5

5. Peggy Lee - It's All Over Now (1946) : 6

Fever is prachtig maar ze heeft meer moois. Deze is ook erg mooi.

8,5

Een 7 voor Norma!

Deze ken ik! Dus ik luisteren.

Ken ik deze niet. Vooral toen ik het applaus aan het eind hoorde.

Wat bleek. Ik ben bekend met de versie die op plaat is uitgebracht. Peggy Lee heeft het opgenomen in juli 1946 met een ander orkest. Ze zitten qua toonhoogte iets hoger, de piano is duidelijk hoorbaar en er is geen applaus.

De gekozen uitvoering van Shaky is live op de radio uitgezonden toen de plaat inmiddels al een dikke hit was. Het past perfect bij de tijd van de grote radiosterren. Die radio-opname is van december 1946. Wat kon zij goed live zingen.

Dit werd later opnieuw bevestigd. Ik moest aan dit nummer denken toen deze croonster vanuit haar rolstoel een crooner zat toe te zingen met weer een ander nummer. Dat filmpje zag ik vlak na haar overlijden (ze stierf nagenoeg op dezelfde datum als mijn vader). Ik moest ook een traantje wegpinken.
The man I love, it’s all over now.

8

Marzipaintree schreef:

De gekozen uitvoering van Shaky is live op de radio uitgezonden toen de plaat inmiddels al een dikke hit was. Het past perfect bij de tijd van de grote radiosterren. Die radio-opname is van december 1946. Wat kon zij goed live zingen.

Mooi he. Prachtige uitvoering dit. Swingt ook nog eens.

Had ik al eens gezegd dat ik gek ben op crooners? (dit ga ik nog heel vaak herhalen en daar verontschuldig ik mij niet voor!)

2. Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland (1955): 7,5
3. Deep Purple - Pictures of Home (1972) : 9
4. Fats Domino - Blue Monday (1956) : 8
5. Peggy Lee - It's All Over Now (1946) : 8

Tot nu toe prima keuze!

Fijn om te lezen LucM!

Je zou bijna gaan denken dat deze muziek in mijn straatje past ....

Fats - 6,5
Peggy - 4,5

Fats Domino: 7,0
Peggy Lee: 6,0

Ik geef nipt de voorkeur aan de radioversie: iéts trager, broeieriger gezongen. Maar de versie die Marzipaintree plaatste heeft weer lekkere solo's van enkele muzikanten. Allebei erg fijn.
7,4

Ik heb een lichte voorkeur voor de radioversie. Mijn gemiddelde cijfer voor de twee is 7,25

Overigens heeft Peggy wel meer nummers die ik boven dit prefereer en daar is Fever niet de koploper van.

6,66 voor Peggy Lee - It's All Over Now. De 5e plek voorlopig.

6. The Fortunes - Here It Comes Again (1965)

Afkomstig van het album: The Fortunes - The Fortunes (1965)

Deze follow-up single van hun allergrootste en bekendste hit deed het ook uitstekend in de hitlijsten met onder andere een 4e plek in de UK en Canada. 

Dit nummer werd geschreven door het succesvolle duo Mason en Reed die verantwoordelijk zijn voor talloze klassiekers als Love Grows, The Last Waltz en dus het 6e nummer in dit topic.

6

Zat van de week nog in Berry's popquiz met als thema nummer 2-hits.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.