Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 17 februari 2024, 20:28 uur
Bij mij kwam ineens het gevoel op van: ik zou toch niet weer in de ooit-in de top 40 meter zitten?
Die allergrootste en bekendste hit (jij hebt problemen maar ik heb ze ook) van hun vind ik het leukst.
Dat werd zelfs twee keer ooit in de top 40: in 1965 en 1974.
Deze opvolger uit 1965 was ook weer in 1974 de opvolger. Die haalde toen niet eens meer de tipparade en zelfs het opgenomen Toppop filmpje zonden ze niet meer uit. Het platenkopend publiek dacht blijkbaar: niet deze weer.
6,2
Die allergrootste en bekendste hit (jij hebt problemen maar ik heb ze ook) van hun vind ik het leukst.
Dat werd zelfs twee keer ooit in de top 40: in 1965 en 1974.
Deze opvolger uit 1965 was ook weer in 1974 de opvolger. Die haalde toen niet eens meer de tipparade en zelfs het opgenomen Toppop filmpje zonden ze niet meer uit. Het platenkopend publiek dacht blijkbaar: niet deze weer.
6,2
0
geplaatst: 17 februari 2024, 21:48 uur
8
You've Got Your Troubles vind ik hun beste maar deze is ook prima.
You've Got Your Troubles vind ik hun beste maar deze is ook prima.
2
geplaatst: 18 februari 2024, 09:05 uur
Ik spring erin, want gisteren uitgenodigd door onze gewaardeerde spelleider Shaky, alsof hij voorvoelde dat ik precies vandaag de leeftijd van dat beroemde Beatles-liedje heb bereikt.
On topic: heerlijk nummer dit, uit een prachtige tijd qua popsingles, met een mooi melancholisch koortje en aanzwellende strijkers en blazers... Een 8.
On topic: heerlijk nummer dit, uit een prachtige tijd qua popsingles, met een mooi melancholisch koortje en aanzwellende strijkers en blazers... Een 8.
1
geplaatst: 18 februari 2024, 09:40 uur
Van harte gefeliciteerd BoyOnHeavenHill, en welkom in dit topic.
0
geplaatst: 18 februari 2024, 17:48 uur
Onlangs The Fortunes live gezien (ja, ik ben écht een dertiger, ik snap dat mensen steeds meer twijfelen
), dat was één groot feest der herkenning. Ze openden met Here It Comes Again en speelden een hele vreemde maar fijne versie waarbij de drummer in het refreintje flink vertraagde maar de gitarist en toetsenist niet/amper. Dat creëerde een gaaf effect dat lang niet altijd zal werken, maar in dit geval wel.
Pop goud dit.
10
), dat was één groot feest der herkenning. Ze openden met Here It Comes Again en speelden een hele vreemde maar fijne versie waarbij de drummer in het refreintje flink vertraagde maar de gitarist en toetsenist niet/amper. Dat creëerde een gaaf effect dat lang niet altijd zal werken, maar in dit geval wel. Pop goud dit.
10
0
geplaatst: 18 februari 2024, 18:40 uur
Met 7,00 is de 5e plek voor The Fortunes - Here It Comes Again.
7. Al Green - I'm Hooked on You (1974)
Afkomstig van het album: Al Green - Explores Your Mind (1974)
Met dit album bereikte Al voor de 5e keer op rij de eerste plek in de Soul Album Chart in de VS. Deze song is de openingstrack van kantje B.
7. Al Green - I'm Hooked on You (1974)
Afkomstig van het album: Al Green - Explores Your Mind (1974)
Met dit album bereikte Al voor de 5e keer op rij de eerste plek in de Soul Album Chart in de VS. Deze song is de openingstrack van kantje B.
1
geplaatst: 18 februari 2024, 20:52 uur
Leuke keus. Afkomstig van mijn favoriete Al Green album.
8,2
8,2
3
geplaatst: 18 februari 2024, 21:32 uur
Wow, wat een keuze!
In november 1974 las ik in de krant dat een vrouw was binnengedrongen in het huis van Al Green terwijl hij in bad lag. Ze gooide een pan met warm eten over hem heen, waardoor Al Green ernstig gewond raakte met brandwonden, en de vrouw pleegde direct daarna zelfmoord. Vlak na dit horror verhaal werd de LP uitgebracht waar dit nummer op stond.
Het veel te kleine artikel in de krant bleef mij fascineren, en later ontdekte ik dat de vrouw zwaar verliefd was op Al Green. Ze bleek Mary Woodson te heten en wilde dolgraag met hem trouwen.
'I’m hooked on you' zou voor haar geschreven kunnen zijn, maar hij wilde niet met haar trouwen. Na dit incident zag Al Green het toen als een straf van boven en werd dominee.
Ik wilde die LP dolgraag beluisteren, maar die was nergens te krijgen. Gelukkig kon mijn platenzaak hem voor me bestellen. Het werd de allereerste LP van Al Green die ik ooit beluisterde. Wat een album, wat een stem, wat een muziek, wat een passie.
Ik zag het toen als een zegen van boven en werd fan.
10
In november 1974 las ik in de krant dat een vrouw was binnengedrongen in het huis van Al Green terwijl hij in bad lag. Ze gooide een pan met warm eten over hem heen, waardoor Al Green ernstig gewond raakte met brandwonden, en de vrouw pleegde direct daarna zelfmoord. Vlak na dit horror verhaal werd de LP uitgebracht waar dit nummer op stond.
Het veel te kleine artikel in de krant bleef mij fascineren, en later ontdekte ik dat de vrouw zwaar verliefd was op Al Green. Ze bleek Mary Woodson te heten en wilde dolgraag met hem trouwen.
'I’m hooked on you' zou voor haar geschreven kunnen zijn, maar hij wilde niet met haar trouwen. Na dit incident zag Al Green het toen als een straf van boven en werd dominee.
Ik wilde die LP dolgraag beluisteren, maar die was nergens te krijgen. Gelukkig kon mijn platenzaak hem voor me bestellen. Het werd de allereerste LP van Al Green die ik ooit beluisterde. Wat een album, wat een stem, wat een muziek, wat een passie.
Ik zag het toen als een zegen van boven en werd fan.
10
* denotes required fields.