Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2025, 08:31 uur
...en hoe zou het met mijn neef Joost zijn? Samen opgegroeid, maar ik hoor ook al jaren niks meer van van hem.
7,7
7,7
1
geplaatst: 6 november 2025, 09:11 uur
"Ik dacht dat we deze allang hadden gehad, maar ik vertrouw blindelings op de registratie van 50tracks.
En bovendien is alles wat uit (Hallo)Venray komt altijd wat later!" Dank koosknook maar ik ben minder zeker. Ik ben natuurlijk ook later ingestapt, ik denk dat het behoorlijk goed klopt maar ik sluit het niet uit dat er ergens iets mis gaat,. Als ergens een verkeerde spelling ofzo gebruikt wordt kan ik het zo maar missen. Gek genoeg had ik zelf ook het gevoel dat deze al eens voorbij was gekomen, maar ik kan 'm echt niet terug vinden.
En bovendien is alles wat uit (Hallo)Venray komt altijd wat later!" Dank koosknook maar ik ben minder zeker. Ik ben natuurlijk ook later ingestapt, ik denk dat het behoorlijk goed klopt maar ik sluit het niet uit dat er ergens iets mis gaat,. Als ergens een verkeerde spelling ofzo gebruikt wordt kan ik het zo maar missen. Gek genoeg had ik zelf ook het gevoel dat deze al eens voorbij was gekomen, maar ik kan 'm echt niet terug vinden.
0
geplaatst: 6 november 2025, 12:51 uur
Sympathiek nummer. Mooi ook om een jonge Chiel Montagne te zien - in de categorie mensen die ons dit jaar helaas zijn ontvallen.
7,5
7,5
0
geplaatst: 6 november 2025, 18:10 uur
Joost Nuissl - Ik Ben Blij dat Ik Je Niet Vergeten Ben - 8
Het is een leuk liedje. Het blaasorkest en de mooie bariton dictie van Nuissl leveren nog een extra punt op.
Het is een leuk liedje. Het blaasorkest en de mooie bariton dictie van Nuissl leveren nog een extra punt op.
1
geplaatst: 6 november 2025, 20:00 uur
Inderdaad een hele bijzondere mengeling van kleinkunst en fanfare. Volgens mij moesten we tot Bloasmuziek wachten voor weer zo'n poging. Geweldige meezinger. Mooie tekst, prachtige stem van Joost. Dat haar en die bril dat kan echt niet meer nu. Maar ik vind dit op en top een prachtig voorbeeld van Nederlandse liedcultuur. ik ken dit al bijna 50 jaar en deze verveelt echt nooit. En de allergrootste ellende: het ding staat niet op Spotify.
Gelukkig hebben we inmiddels alle ernstige Top 40 en Tipparade omissies gewoon op single in de kast staan. De LP van Joost heb ik wel eens geprobeerd, maar dat was helaas wat minder succesvol (1*).
Maar voor deze voluit: 9,4
Gelukkig hebben we inmiddels alle ernstige Top 40 en Tipparade omissies gewoon op single in de kast staan. De LP van Joost heb ik wel eens geprobeerd, maar dat was helaas wat minder succesvol (1*).
Maar voor deze voluit: 9,4
0
geplaatst: 6 november 2025, 23:34 uur
# 2346 Joost Nuissl En Het Dameskoor Broekhuizenvorst & De Vorster Kapel - Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben: 7,5
1
geplaatst: 7 november 2025, 01:17 uur
joost Nuissl: Altijd fijn gevonden en een mooi beetje bescheiden al tegendraads. Nuissl komt over als een beetje een verlegen man die maar net het podium op durfde en een liedje volledig laten begeleiden door de plaatselijke fanfare is ook heel leuk. Er was ook nog een heel fijne opvolger Laten Wij Maar Samen Verder Gaan, maar dat haalde de top 40 niet. Zowel Benny Neyman als Guus Meeuwis hebben covers opgenomen van Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vegeten Ben, maar beide zijn een stuk minder dan de echte. 8,1
0
geplaatst: 7 november 2025, 02:52 uur
Christine And The Queens – Christine : 7,5
Joost Nuissl - Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben : 7,5
Joost Nuissl - Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben : 7,5
0
geplaatst: 7 november 2025, 06:52 uur
Het is een leuk liedje. Geweldige meezinger. Mooie tekst, prachtige stem, de bariton dictie van Nuisslvan Joost. Een liedje laten begeleiden door de plaatselijke fanfare is ook heel leuk. Joost Nuissl En Het Dameskoor Broekhuizenvorst & De Vorster Kapel halen met Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben een prima 7,40. Staat daarmee in de Top 10 van Nederlandstalige liedjes met de hoogste scores
8,02 Klein Orkest - Over De Muur
7,88 Boudewijn de Groot - Jimmy
7,52 Rob De Nijs - Malle Babbe
7,49 Frank Boeijen Groep - De Verzoening
7,41 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
7,40 Joost Nuissl - Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben
7,40 Frank Boeijen Groep - Zwart Wit
7,37 Abel - Onderweg
7,35 Rob De Nijs - Het Werd Zomer
7,34 Boudewijn de Groot - Welterusten Mijnheer de President
We blijven nog even in 1975. Op 16 mei van dat jaar werd Listen To What The Man Said uitgebracht als single van het Wings album Venus And Mars. Het nummer kwam op 14 juni 1975 de Top 40 binnen, bereikte de 14e plaats en stond 4 weken genoteerd. In de Verenigde Staten haalde het de eerste plaats in de Billboard Hot 100, in het Verenigd Koninkrijk bleef het steken op de 6e plaats.
De opnames vonden begin 1975 plaats in de Sea-Saint Studios in New Orleans. McCartney werkte daar met de Wings-bezetting van dat moment: Linda McCartney, Denny Laine, drummer Joe English en gitarist Jimmy McCulloch. Gitarist Dave Mason en saxofonist Tom Scott deden mee als gasten. McCartney had hoge verwachtingen van het nummer, maar de eerste versies klonken vlak. “Iedereen vond het mooi op piano,” zei hij later, “maar in de studio kregen we het niet goed voor elkaar.” Dat veranderde pas toen Tom Scott zijn sax meebracht. Hij woonde in de buurt, kwam langs, speelde een keer mee en dat bleek genoeg. De eerste take was raak.
Mason droeg ook bij aan de gitaarsound. Hij stelde voor om de partij hoog te verdubbelen, een idee dat McCartney eerst afwees maar later toch gebruikte. En dat korte kusgeluid midden in het nummer? Dat was Linda, opgenomen door technicus Alan O’Duffy. Mason was medeoprichter van de band Traffic met Steve Winwood en Jim Capaldi en speelde later met onder anderen Derek And The Dominos, Fleetwood Mac en Eric Clapton. Hij haalde ook eenmalig de Top 40 met de solo single World In Changes.
De tekst van het nummer verwijst naar een positieve levenshouding en het volgen van een betrouwbare stem, mogelijk geïnspireerd door spirituele ideeën uit McCartney’s kring. De precieze betekenis werd nooit toegelicht. De titelzin komt meerdere keren terug, zonder expliciete uitleg wie ‘de man’ is. McCartney liet later weten dat het hem vooral ging om het gevoel van het nummer, niet om een eenduidige boodschap
Nog vóór de muziek start, hoor je McCartney zelf met een kleine knipoog naar de stad waar het allemaal werd opgenomen: “reet, yeah, yeah”. Het is New Orleans-jazzslang uit de jaren veertig en vijftig, afgeleid van het Engelse right of all right. Het betekent blijkbaar zoiets als “goed”, “tof” of “in orde”.
Vandaag, vrijdag 7 november, verschijnt WINGS, een nieuwe compilatie met 32 nummers uit de Wings-jaren. Hier op MusicMeter is al de nodige discussie over de tracklist van het album. McCartney speelt Listen To What The Man Said opvallend weinig live. Sinds 2017 heeft hij het helemaal niet meer op de setlist gehad. Daar zal na vandaag wel verandering inkomen dus de mensen in Colombus, Ohio hebben morgenavond geluk.
# 2347 Wings - Listen To What The Man Said
8,02 Klein Orkest - Over De Muur
7,88 Boudewijn de Groot - Jimmy
7,52 Rob De Nijs - Malle Babbe
7,49 Frank Boeijen Groep - De Verzoening
7,41 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
7,40 Joost Nuissl - Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben
7,40 Frank Boeijen Groep - Zwart Wit
7,37 Abel - Onderweg
7,35 Rob De Nijs - Het Werd Zomer
7,34 Boudewijn de Groot - Welterusten Mijnheer de President
We blijven nog even in 1975. Op 16 mei van dat jaar werd Listen To What The Man Said uitgebracht als single van het Wings album Venus And Mars. Het nummer kwam op 14 juni 1975 de Top 40 binnen, bereikte de 14e plaats en stond 4 weken genoteerd. In de Verenigde Staten haalde het de eerste plaats in de Billboard Hot 100, in het Verenigd Koninkrijk bleef het steken op de 6e plaats.
De opnames vonden begin 1975 plaats in de Sea-Saint Studios in New Orleans. McCartney werkte daar met de Wings-bezetting van dat moment: Linda McCartney, Denny Laine, drummer Joe English en gitarist Jimmy McCulloch. Gitarist Dave Mason en saxofonist Tom Scott deden mee als gasten. McCartney had hoge verwachtingen van het nummer, maar de eerste versies klonken vlak. “Iedereen vond het mooi op piano,” zei hij later, “maar in de studio kregen we het niet goed voor elkaar.” Dat veranderde pas toen Tom Scott zijn sax meebracht. Hij woonde in de buurt, kwam langs, speelde een keer mee en dat bleek genoeg. De eerste take was raak.
Mason droeg ook bij aan de gitaarsound. Hij stelde voor om de partij hoog te verdubbelen, een idee dat McCartney eerst afwees maar later toch gebruikte. En dat korte kusgeluid midden in het nummer? Dat was Linda, opgenomen door technicus Alan O’Duffy. Mason was medeoprichter van de band Traffic met Steve Winwood en Jim Capaldi en speelde later met onder anderen Derek And The Dominos, Fleetwood Mac en Eric Clapton. Hij haalde ook eenmalig de Top 40 met de solo single World In Changes.
De tekst van het nummer verwijst naar een positieve levenshouding en het volgen van een betrouwbare stem, mogelijk geïnspireerd door spirituele ideeën uit McCartney’s kring. De precieze betekenis werd nooit toegelicht. De titelzin komt meerdere keren terug, zonder expliciete uitleg wie ‘de man’ is. McCartney liet later weten dat het hem vooral ging om het gevoel van het nummer, niet om een eenduidige boodschap
Nog vóór de muziek start, hoor je McCartney zelf met een kleine knipoog naar de stad waar het allemaal werd opgenomen: “reet, yeah, yeah”. Het is New Orleans-jazzslang uit de jaren veertig en vijftig, afgeleid van het Engelse right of all right. Het betekent blijkbaar zoiets als “goed”, “tof” of “in orde”.
Vandaag, vrijdag 7 november, verschijnt WINGS, een nieuwe compilatie met 32 nummers uit de Wings-jaren. Hier op MusicMeter is al de nodige discussie over de tracklist van het album. McCartney speelt Listen To What The Man Said opvallend weinig live. Sinds 2017 heeft hij het helemaal niet meer op de setlist gehad. Daar zal na vandaag wel verandering inkomen dus de mensen in Colombus, Ohio hebben morgenavond geluk.
# 2347 Wings - Listen To What The Man Said
* denotes required fields.