MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
3 doors down 7,5
Drake 6

5,5

Inderdaad een draak .. 2,5

Weekendje weg geweest, niet veel gemist hier:

K's Choice - Not An Addict : 5

Razorlight - America : 5,5

3 Doors Down - Kryptonite : 4

Drake Feat. Wizkid & Kyla - One Dance : 3,5

# 2245 Drake Feat. Wizkid & Kyla - One Dance: 5,0

Een draakje van Drake voor de een, een lekkere flow voor anderen. In 2022 beoordeelde voor het eerst een Drake track. Hotline Bling haalde toen een 5,86, twee jaar later scoorde Toosie Slide een 4,09. Nu in 2026 scoort One Dance van Drake Feat. Wizkid & Kyla met een 5,12 daar tussen in. Maar goed je gaat er wel lekker snel van schaatsen.

I Don’t Feel Like Dancin’ is in september 2006 de eerste single van het album Ta-Dah van de Amerikaanse band Scissor Sisters. Het nummer is geschreven door bandleden Jason Sellards (Babydaddy), Scott Hoffman (Jake Shears) en Elton John. Elton John speelt ook de piano in het nummer.

Scissor Sisters komen voort uit de homoseksuele uitgaansscene van New York en staan bekend om een mix van pop, glamrock, disco en elektronische invloeden. I Don’t Feel Like Dancin’ valt op door het hoge tempo, falsetzang en een uitgesproken discogeluid. Recensenten vergelijken het nummer met You Make Me Feel Like Dancing van Leo Sayer uit 1976. Ook zit er een pianoriff in die doet denken aan December, 1963 (Oh, What A Night) van The Four Seasons. De titel werkt bewust tegen de verwachting in. De band staat bekend als feest- en dansact, terwijl de tekst juist gaat over geen zin hebben om te dansen.

Het nummer wordt een van de grootste hits uit de carrière van de band. In Nederland wordt het een Megahit op 3FM en bereikt het de tweede plaats in de Top 40. Het zal de enige Top 40 hit in Nederland blijven voor de band. In het Verenigd Koninkrijk wordt het een dikke nummer 1 hit. In de VS blijft het steken op de tweede plaats van de US Bubbling Under Hot 100 en haalt het de Hot 100 dus niet.

De videoclip speelt zich af rond een reclameposter van de band bij de Phoenix Cinema in Noord-Londen. Een jongen kijkt naar de poster waarna het beeld tot leven komt en verandert in een bewegende, theatrale montage. Aan het eind verandert alles weer terug in een stil reclamebord.

# 2446 Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'

5,5

6.75

20 jaar geleden was dit een hartgrondige 1 geweest, maar tijd stemt milder.

4

Drake - 7

Grappig, ik las vannacht op deze site bij een album van Donna Summer nog een oud discussietje over disco en of dat genre deze tijd nog wat voorstelt, of het ten dode is opgeschreven is, of dat is versnippert/ontwikkelt is in andere genres. Deze hit/band werd even over het hoofd gezien.

Ik sluit me aan bij de woorden van Tit, alleen ik ben nóg ouder, (dus) nóg milder.
6,5

Ik vond hem altijd al leuk.

8

6,5

Fijn nummer hé Johnny Marr?

Dit was bij de release in 2006 ongetwijfeld een dikke 8 geweest, maar vervolgens werd hij helemaal kapot gedraaid. Dat gevoel kleeft er nog wat aan vast. Niettegenstaande...

7

ArthurDZ schreef:

Fijn nummer hé Johnny Marr?

1,5

Zum kotzen. Hun cover van Comfortably Numb is ook al zo kut, gruwelijk overschat dit.

5,0

# 2446 Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin': 6,5

Fijne herinneringen hieraan. Nummer klinkt alleen niet meer zo chill in de oren

7,3

Ben in een goede bui vandaag. Na het filmdrama Hamnet even wat vrolijks.

7,9

5,8

Johnny Marr schreef:
(quote)

1,5

Zum kotzen. Hun cover van Comfortably Numb is ook al zo kut, gruwelijk overschat dit.

Waar heb je het over man, die cover is geniaal. En ze hebben wel meer topnummers, Take Your Mama enzo

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.