MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

2

Zum kotzen.

Muse 7,2
Mr probz 5

# 1977 Mr. Probz - Nothing Really Matters: 7
# 1976 Muse - Sing For Absolution: 6

Vernietigende cijfers hier, Mr Probz heeft toch best een redelijke stem, liedje kan er best mee door.

6,4

Outkast: Vond ik toen fantastisch, nu minder. Maar wel een stuk beter dan het gemiddelde. 7,5
Reparata And The Delrons: Ik vind veel 60's meidengroepen echt heel fijn. Ook hier maak je me erg blij mee. 8,3
Three Degrees: En deze Gamble & Huff plaat die eigenlijk alleen hier erg succesvol was mag ik graag horen en zo lijkt dit een erg goed rijtje te worden. 7,2
Fungus: Nederland had ooit veel folkbands. Maar dat leverde niet veel hits op. Dit is een uitzondering en daarom herinneren mensen zich dit nog. En zowaar alweer een dikke voldoende. 7,2
Wee Papa Girl Rappers: Wat is er aan de hand met 50tracks. Enkel leuke nummers; De Wee Papa Girl Rappers hadden hier wel vijf hits, meer dan in vrijwel elk ander land. In verschillende landen is Wee Rule de enige, hier de grootste. Nogal poppy rapplaatje met een leuke Britse tongval. Wordt ik blij van. 7,5
Muse: En daar gaat het mis. Het eerste album vond ik nog wel leuk, maar daarna was het met donderend geraas over tussen Muse en bovengetekende. Het meeste van Muse trek ik tegenwoordig niet meer. Het is me te aanstellerig en te pathetisch. Ik geloof er niks van. Ze hebben ergere als deze, maar duidelijk het minste van deze rij. 4,5
Mr Probz: Het nummer waardoor Probz geen eendagsvlieg meer was. Maar een stuk minder dan Waves, wat ik nog wel aardig vond. Die hoge nootjes hier trek ik niet echt. 4,6

starbright boy schreef:
Parafraserend: Outkast t/m Muse: Wat is er aan de hand met 50tracks. Enkel leuke nummers.
[...]
Mr Probz: En daar gaat het mis. Het is me te aanstellerig en te pathetisch. Ik geloof er niks van. Hij heeft vast ergere als deze, maar duidelijk het minste van deze rij. Die hoge nootjes hier trek ik niet echt.
4,5

Hoge nootjes zijn alleen interessant als ze een knapperig laagje hebben en bovenin mijn kast liggen.

Deze hoef ik niet: 3

Mr. Probz - Nothing Really Matters : 6

Mr. Probz - Nothing Really Matters: 6,0 (wat Yield zegt)

En daar gaat het mis. Meer dan 70% van de stemmers geeft een onvoldoende, slechts een 4,61 voor Nothing Really Matters van Mr. Probz.

Misschien wel mijn meest favoriete alarmschijf ooit is No Time van The Guess Who. De geweldige stem van Burton Cummings, de meerstemmigheid en de gitaarriff van Randy Bachman. Heerlijk. Platenlabel RCA had er niet op gerekend dat het alarmschijf werd, men had maar 500 singles in voorraad en dus konden de platenwinkels niet van voldoende exemplaren worden voorzien. No Time werd de eerste Alarmschijf die uiteindelijk niet de Top 40 bereikte. En dus kunnen we deze hier niet beoordelen (misschien maar goed ook ik verwacht hier niet veel steun voor mijn liefde voor No Time). No Time haalde de eerste plaats in de USA net als de twee singles daarna, American Woman en No Sugar Tonight. In de loop van 1970 verlaat Bachman de band door meningsverschillen met Cummings maar vooral vanwege zijn bekering tot het mormonisme wat leidde tot ontevredenheid over de rock-'n-roll-levensstijl van de band.

Randy Bachman richtte vervolgens Bachman-Turner Overdrive op. Precies 50 jaar geleden bereikte hij met deze band met You Ain’t Seen Nothing Yet de gouden status in de Verenigde Staten nadat het de eerste plaats in de Billboard Hot 100 had gehaald. In Nederland bereikt You Ain’t Seen Nothing Yet deze week in 1974 de derde plaats in de Top 40. In totaal staat het nummer 9 weken in de lijst.

Randy Bachman schreef het nummer oorspronkelijk als een grap. Hij gebruikte het lied als een "testtrack" om de geluidsapparatuur in de studio te testen. Het was zelfs bedoeld als een beetje plagerij naar zijn broer Gary, die stotterde. Daarom hoor je in het refrein het kenmerkende "b-b-b-baby" – dat was bedoeld om zijn broer aan het lachen te maken! Toen de band hun album Not Fragile opnam, was de platenbaas Charlie Fach niet overtuigd dat het album een echte single had. Bachman stelde het testnummer voor als grap. Tot ieders verrassing vond Fach het refrein met het stotteren juist geniaal en stond erop dat het nummer op het album kwam.

Bachman vertelde later dat hij het succes van het nummer als een soort kosmische "beloning" zag. Hij had namelijk eerder een groot risico genomen door zijn vorige band, The Guess Who, te verlaten vanwege zijn religieuze overtuigingen en een gezondere levensstijl. Het onverwachte succes van You Ain’t Seen Nothing Yet gaf hem het gevoel dat hij de juiste keuze had gemaakt.

# 1978 Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet

7

Sympathiek plaatje

7

Sympathiek plaatje

7 klopt wel ongeveer

Gast
geplaatst: vandaag om 13:43 uur

geplaatst: vandaag om 13:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.