MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Nelly Furtado – Say It Right : 6

Nelly Furtado - Say It Right 6,0

Haakse meningen leveren Say It Right uiteindelijk een 7,32 op. Eerder scoorde Nelly Furtado hoger met All Good Things (Come To An End) (7,59) en lager met Powerless (Say What You Want) (6,82).

Paramore werd opgericht in 2004 in Franklin, Tennessee. De band, bestaande uit zangeres Hayley Williams, gitarist Taylor York en drummer Zac Farro, brak in 2007 door met hun tweede album Riot! en de singles Misery Business, Crushcrushcrush en That’s What You Get. Misery Business, geschreven door Williams en voormalig bandlid Josh Farro, is het enige Paramore nummer dat de Top 40 haalde. Zeven keer bleven ze steken in de Tipparade.

Misery Business is ontstaan uit een persoonlijke gebeurtenis in de tienerjaren van Hayley Williams. De tekst werd later onderwerp van discussie omdat de inhoud volgens Williams niet meer aansloot bij haar huidige waarden. Op 7 september 2020 vertelt Williams hierover dat Paramore het Misery Business niet meer live gaat spelen, omdat ze niet meer achter de in haar ogen seksistische tekst staat. 'Ik heb het nummer toentertijd geschreven met gevoelens die ik toen had, ik sta daar nu niet meer achter'. In de tekst zingt Williams 'Once a whore, you're nothing more, I'm sorry, that'll never change'. Zij vindt dat het niet meer bij deze tijd past. Kort daarna geeft Paramore aan dat zij tijdelijk een pauze nemen.

Vorig jaar was Paramore de openingsact tijdens de 24 optredens van het Europese deel van Taylor Swift’s Eras Tour. Misery Business stond toen gewoon weer op de setlist van de band. Williams schijnt goed bevriend te zijn met Taylor Swift en ze werkten ook samen op bijvoorbeeld Taylor's Speak Now (Taylor's Version) en 'From the Vault'-track' Castles Crumbling. Misery Business heeft in 2008 vier weken in de Top 40 gestaan met als hoogste positie de 28e plaats.

# 2008 Paramore – Misery Business

Gretz-alert!!! Gretz-alert!!! Gretz-alert!!!

8,5

Blijft een heerlijk nummer deze, wat een bang0r!!!

Paramore: 7,8

Say It Right: 8,5
Misery Business: 9,0

8.5

Paramore is één van die bands waardoor mijn muzieksmaak is zoals die nu is. En ik was heel stiekem een beetje verliefd op Hayley.

Dit is allemaal zo vreselijk cliché. Geen idee wat ik hier mee moet: 4

wendyvortex schreef:
Dit is allemaal zo vreselijk cliché. Geen idee wat ik hier mee moet:

Geen hoog cijfer geven iig, verder sluit ik me bij je mening aan.

3,5

Mensen die onv geven direct het land uit sturen.
8,5*

Cliché is wel het goede woord hiervoor ja.

4,5

Ik was 30 jaar geleden behoorlijk into punkrock. Niet zozeer Green Day en The Offspring, al vond ik dat best okay, maar bands als NOFX, Bad Religion, Good Riddance, Rancid, Lagwagon, Millencolin, No Use For A Name, Satanic Surfers: dat soort bandjes. Tegenwoordig luister ik het nog maar zelden. En al helemaal niet de verwaterde, verkinderlijkte punkpopvariant zoals dit. Het is niet veel meer dan K3 die haar middelvinger opsteekt.
Ik zal eens kijken welk land me bevalt. Misschien Canada of Groenland, voor zolang die nog bestaan.
4

Ik sluit me vierkant aan bij EvilDrSmith
Wat een bak cliché's wordt er in dit nummer over je heengestrooid, zeg, oef... Het boeit me geen seconde.

3

Gast
geplaatst: vandaag om 11:02 uur

geplaatst: vandaag om 11:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.