MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Ik hou meer van The Cure dan je uit mijn lijstjes uit de Mumeladder zou halen. Ik was een paar jaar terug in ziggo dome en zag daar een band die geinspireerd was en Robert Smith die fantastisch bij stem was. Ik hou ook van al hun kanten en voor mij hoort die veelzijdigheid. Van de uitgesponnen nummers die in je ziel kruipen tot zonnige drie minuten pop, bij de band, het een versterkt het ander en nummers van The Cure zijn eigenlijk beter als je een middag door hun oeuvre aan het gaan bent dan als een los nummer. Maar zelfs in de meeste zonnige pop is er vrijwel altijd melancholie. In de Ziggo Dome kregen we (en dat doen ze vrijwel altijd) alle kanten van The Cure ruimschoots. In Between Days is een van hun allermooiste popliedjes. 9,3

Traveling Wilbury's: Leuk is dat deze supergroep een zekere ontspanning over zich heeft. Als een band zonder ego's. En toen bijna verfrissend ouderwets. 7,3

9,5

Alleen Lullaby zou nog hoger scoren.

In Between Days: 8,5

Traveling Wilbury's 6

The Cure 8,7

7

Ik hou vooral van de donkere kant van The Cure

Ik vind the Cure maar stomvervelend.

5

In Between Days een 9.2

10 een van de fijnste singles ooit

The Cure vind ik teveel depri/donker
Niet mijn cup of koffie
6

8,5

Dit is toch wel de vrolijke Cure.

Mooi stijgende lijn deze week (met 1 hapering)

ELO. 6,3
George Harrison. 7
Tom Petty. 8,7
Travelling Wilburys. 7,6
The Happy Cure. 10

Cure: 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.