Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 29 juli 2025, 13:19 uur
wendyvortex schreef:
En wat lees ik deze week in De Gelderlander? Geert zelf stond waarschijnlijk bij concerten van Pandemonium mee te zingen: Wir Fahren Gegen Nazi's!! Achtung!! Achtung!! Achtung!! Nou ja Pandemonium wordt niet genoemd in het artikel, maar zo groot is Venlo niet. Het is natuurlijk wel een beetje de Johnny Rotten van de Nederlandse politiek. Maar Wilders aan de Dead Kennedys? Schijnbaar toch wel.
17 jarige Geert wilders (Premium artikel)
Mind... blows... En wat lees ik deze week in De Gelderlander? Geert zelf stond waarschijnlijk bij concerten van Pandemonium mee te zingen: Wir Fahren Gegen Nazi's!! Achtung!! Achtung!! Achtung!! Nou ja Pandemonium wordt niet genoemd in het artikel, maar zo groot is Venlo niet. Het is natuurlijk wel een beetje de Johnny Rotten van de Nederlandse politiek. Maar Wilders aan de Dead Kennedys? Schijnbaar toch wel.
17 jarige Geert wilders (Premium artikel)
Nu zit de Gelderlander achter een betaalmuur, maar ik heb inmiddels andere artikelen gezien waarin zijn voorliefde voor met name de Dead Kennedys in zijn jonge jaren wordt aangehaald.
Al denk ik toch echt niet dat hij er tegenwoordig nog naar luistert..
De jeugd van vroeger is niet dezelfde als de volgevreten fascistoïde papzakken van tegenwoordig.
Van het weekend nog een verpletterend vette versie van Dead Kennedys' 'Nazipunks Fuck Off' door Napalm Death gehoord op Stonehenge: had Geertje daar nu midden in de moshpit gestaan, dan zou dat wel grappig zijn geweest (en was hij volledig tot moes gemosht). Maar nee, het ging hem meer om het rebelse en recalcitrante (zie de kop van het artikel in bovengenoemde link), dan daadwerkelijk om de (linkse) boodschap.
Ik verdenk hem er eerder van dat hij liever naar platen zou luisteren van No Remorse of de latere van Skrewdriver, maar dat kan je als publiek figuur niet zomaar verkondigen. Edoch, het is zeker een curieuze kennisgeving van zijn adolescente muzieksmaak. Dank voor dit ludiek triviaaltje!
Oja, Tammy krijgt nog een 2.
Ik ben veel te geëmancipeerd en feministisch voor deze erbarmelijk jeremiërende tradwife-cuntry.
0
geplaatst: 29 juli 2025, 14:45 uur
Tammy Wynette - Stand by Your Man - 7
Dit is niet mijn genre, maar ik heb een zwak voor vocalisten met een traan in hun stem.
Dit is niet mijn genre, maar ik heb een zwak voor vocalisten met een traan in hun stem.
1
geplaatst: 29 juli 2025, 15:00 uur
0
geplaatst: 29 juli 2025, 19:06 uur
Niet zo goed als Corry & De Rekels, maar ik heb ook een zwak voor Country: 7,7
0
geplaatst: 29 juli 2025, 22:30 uur
4
Maar in de 90s kwam t muzikaal gezien toch nog goed met Tammy..
Maar in de 90s kwam t muzikaal gezien toch nog goed met Tammy..
0
geplaatst: 30 juli 2025, 06:19 uur
In de 90s scoorde The First Lady Of Country" Miss Tammy Wynette een 7,40 met Justified & Ancient van KLF. Inderdaad hoger (als je die bedoeld Ries_72) dan met een traan in de stem in Stand By Your Man. Sowieso even een update van de scores van de afgelopen week en dan zien we dat de ene Kooymans de andere net heeft ingehaald.:
7,92 Golden Earring - When The Lady Smiles
7,91 Earth & Fire - Seasons
7,17 Chicago - Feelin' Stronger Everyday
6,68 Tammy Wynette - Stand By Your Man
6,67 Blood, Sweat & Tears - You’ve Made Me So Very Happy
6,19 Jojo - Lovin' And Hurtin'
5,94 Elki & Owen & The Rim Ram Band - Groovie Kinda Love
4,89 Corry Konings En De Rekels - Huilen Is Voor Jou Te Laat
Op nummer 1 in week 30 van 2000 stond: Jody Bernal met zijn Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix). Het werd de grootste zomerhit van dat jaar, de bestverkochte single van 2000 én de grootste hit van het decennium. Vijf weken op 1, daarna even weg, en in oktober opnieuw terug naar de top. In totaal stond i]Que Si, Que No[/i] 29 weken in de Top 40, waarvan zeven weken op nummer 1.
Het nummer is een bewerking van Nunca Te Decides van de Argentijnse groep El Símbolo, dat in 1997 in Latijns-Amerika populair was. De als baby geadopteerde zanger was net in zijn geboorteland geweest om zijn biologische moeder en familie te ontmoeten, met hulp van het KRO-NCRV-programma Spoorloos. Bernal hoorde het op een cd die hij cadeau kreeg van zijn Colombiaanse tante. Daarmee deed hij mee aan de talentenjacht Your Big Break op RTL4. Hij won niet, maar kreeg wel een platencontract. De remix van The Sunclub werd dé hitversie.
De tekst gaat over twee mensen die elkaar willen, maar geen duidelijk ja of nee zeggen. Jody gaf later toe dat hij het nummer na eindeloos optreden soms spuugzat was, maar inmiddels draait hij het weer vaak als dj, in remixvormen.
De VARAgids riep Que Si, Que No vorig jaar uit tot beste Nederlandse zomerhit van de afgelopen 25 jaar, via een jury met o.a. Emmely de Wilt, Roelof de Vries en Michiel Veenstra. In de woorden van de jury: ‘Het zijn de blazers. Het is het bijbehorende dansje. Uit de tijd dat iedereen en zijn moeder een latino wilde zijn. Instant hittegolf. Een liedje dat je alleen fonetisch kunt meebrabbelen, geeft je écht het gevoel dat je op vakantie bent.’ Eens kijken of de enige echte jury hier ook een ultiem vakantiegevoel bij krijgt.
# 2228 Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix)
7,92 Golden Earring - When The Lady Smiles
7,91 Earth & Fire - Seasons
7,17 Chicago - Feelin' Stronger Everyday
6,68 Tammy Wynette - Stand By Your Man
6,67 Blood, Sweat & Tears - You’ve Made Me So Very Happy
6,19 Jojo - Lovin' And Hurtin'
5,94 Elki & Owen & The Rim Ram Band - Groovie Kinda Love
4,89 Corry Konings En De Rekels - Huilen Is Voor Jou Te Laat
Op nummer 1 in week 30 van 2000 stond: Jody Bernal met zijn Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix). Het werd de grootste zomerhit van dat jaar, de bestverkochte single van 2000 én de grootste hit van het decennium. Vijf weken op 1, daarna even weg, en in oktober opnieuw terug naar de top. In totaal stond i]Que Si, Que No[/i] 29 weken in de Top 40, waarvan zeven weken op nummer 1.
Het nummer is een bewerking van Nunca Te Decides van de Argentijnse groep El Símbolo, dat in 1997 in Latijns-Amerika populair was. De als baby geadopteerde zanger was net in zijn geboorteland geweest om zijn biologische moeder en familie te ontmoeten, met hulp van het KRO-NCRV-programma Spoorloos. Bernal hoorde het op een cd die hij cadeau kreeg van zijn Colombiaanse tante. Daarmee deed hij mee aan de talentenjacht Your Big Break op RTL4. Hij won niet, maar kreeg wel een platencontract. De remix van The Sunclub werd dé hitversie.
De tekst gaat over twee mensen die elkaar willen, maar geen duidelijk ja of nee zeggen. Jody gaf later toe dat hij het nummer na eindeloos optreden soms spuugzat was, maar inmiddels draait hij het weer vaak als dj, in remixvormen.
De VARAgids riep Que Si, Que No vorig jaar uit tot beste Nederlandse zomerhit van de afgelopen 25 jaar, via een jury met o.a. Emmely de Wilt, Roelof de Vries en Michiel Veenstra. In de woorden van de jury: ‘Het zijn de blazers. Het is het bijbehorende dansje. Uit de tijd dat iedereen en zijn moeder een latino wilde zijn. Instant hittegolf. Een liedje dat je alleen fonetisch kunt meebrabbelen, geeft je écht het gevoel dat je op vakantie bent.’ Eens kijken of de enige echte jury hier ook een ultiem vakantiegevoel bij krijgt.
# 2228 Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix)
2
geplaatst: 30 juli 2025, 07:19 uur
In de Kuip zongen we op deze wijze Feyenoorder Luis Sinisterra toe. Dus dat blijft altijd een onderdeel van de clubgeschiedenis. In dat opzicht slaagt het nummer. Maar verder, ach
3,7
3,7
1
geplaatst: 30 juli 2025, 07:20 uur
3
Nooit begrepen waarom dit liedje zo populair heeft kunnen worden.
Nooit begrepen waarom dit liedje zo populair heeft kunnen worden.
1
geplaatst: 30 juli 2025, 07:40 uur
Nooit geweten dat dit een Sunclub-remix was, maar nu je 't zegt is het vrij duidelijk te horen.
Ah kom, dit is toch gewoon een lekkere foute zomerplaat.
7
Cause why not.
Ah kom, dit is toch gewoon een lekkere foute zomerplaat.
7
Cause why not.
2
geplaatst: 30 juli 2025, 08:09 uur
4.5
Want een oorwurn blijft het...
Hoe kom ik daar vandaag weer van af?
Want een oorwurn blijft het...
Hoe kom ik daar vandaag weer van af?
2
geplaatst: 30 juli 2025, 08:18 uur
Wat koosknook zegt, doch het is ook (tot mijn schaamte) een guilty pleasure voor mij 
6.1
+
# 2227 Tammy Wynette - Stand By Your Man: 8

6.1
+
# 2227 Tammy Wynette - Stand By Your Man: 8
1
geplaatst: 30 juli 2025, 09:24 uur
Prima mix van Robin Albers, maar de zang maakt het nummer irritant.
4
4
1
geplaatst: 30 juli 2025, 10:50 uur
Ik krijg er vooral een fuckantiegevoel van. Het is aan de cijfers wel te zien dat we in een weekje van de collectieve wansmaak van de massa zitten. Deze dagen bevestigen het gelijk van mijn misantropische inborst. En toch zit er een opwaartse lijn in. Na een 1 en een 2, nu een 3. Zaterdag een voldoende?
1
geplaatst: 30 juli 2025, 11:02 uur
Na lang niet gehoord te hebben (is ook niet nodig met zo'n refrein) kan ik hem weer prima hebben.
6,8
6,8
* denotes required fields.