MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Muzak. Bizar hoge ratings tot nu toe. Heel random ook dat net deze albumtrack de top 40 haalde bij jullie Een zesje.

6

Dit nummer had niet misstaan in het AOR GH-spelletje.
Toch fijn dat je met dit nummer aankomt ná dat spelletje, anders had je mensen nog op ideeën gebracht.
Want het is niet mijn gewoonte om te schrijven, maar Johnny Marr heeft hier natuurlijk wel een punt.
Vanwege de sterke zanger (I just love the voice of John) toch wat extra puntjes.
6,7

Kylie & Nick: 7,5

LRB: 6,5

6.3

Beetje MOR inderdaad, maar sluit me tevens aan bij de Kwade Dokter wat betreft de stem van John F.

Suf liedje idd.

5.5

# 2265 Little River Band - Forever Blue: 7
# 2264 Nick Cave And The Bad Seeds & Kylie Minogue – Where The Wild Roses Grow: 4,5

Forever Blue : 6

Little River Band dat is heel degelijk en vooral heel erg saai: 4,9

Little River Band - Forever Blue : 7

Nick Cave And The Bad Seeds & Kylie Minogue – Where The Wild Roses Grow: 6,5
Little River Band - Forever Blue: 5,5

# 2265 Little River Band - Forever Blue: 7,5

Nou Nou zo hoog waren de scores niet. Vorige week kreeg John Farnham's You're The Voice een 7,06 van ons, met de Little River Band haalt hij met Forever Blue een 6,67. Van degene die op beide nummers hebben gestemd geeft 65% een hogere score aan You're The Voice.

The Temper Trap werd in 2005 opgericht in Melbourne door Dougy Mandagi, Jonathon Aherne en Toby Dundas, later aangevuld met gitarist Lorenzo Sillitto. In 2008 verhuisde de groep naar Londen. Daar namen ze met producer Jim Abbiss het nummer Sweet Disposition op, dat in september 2008 als single in Australië werd uitgebracht. Het werd later opnieuw uitgebracht in 2009, toen het ook op hun debuutalbum Conditions stond.

In Australië haalde het de 14e plaats en werd het met drievoudig platina bekroond (ik weet ook niet wat de relatie tussen hitparade succes en platina bekroningen is EvilDrSmith). In het Verenigd Koninkrijk en Ierland groeide het uit tot een top 10-hit. In de Verenigde Staten werd het nummer populair doordat het in de film (500) Days of Summer werd gebruikt en doordat een remix van Axwell & Dirty South hoge ogen gooide in de dancecharts.

Er werden drie verschillende videoclips gemaakt, elk bedoeld voor een andere markt: een Australische versie onder regie van Madeline Griffith, een de Britse versie hierboven van Benny Roper en een Amerikaanse clip geregisseerd door Daniel Eskils. Het nummer leverde The Temper Trap internationale bekendheid op, waardoor ze op festivals als Glastonbury en Bonnaroo konden spelen.

In Nederland kwam Sweet Disposition in 2009 de Top 40 binnen. Het stond drie weken in de lijst en bereikte als hoogste notering nummer 32. Sinds 2015 staat het jaarlijks genoteerd in de Radio 2 Top 2000, met de meest recente notering op 1315 in 2024.

Een steeds weer aangehaald verhaal met betrekking tot Sweet Disposition is dat One Direction-zanger Harry Styles een verkeerd verstaan tekstfragment liet tatoeëren. Hij koos voor “Won’t stop ’til we surrender” in plaats van de juiste regel “Won’t stop ’til it’s over, won’t stop to surrender”. Taylor Swift vroeg de band later om de correcte tekstregels met de hand uit te schrijven als een persoonlijk verjaardagsgeschenk voor Styles.

Op 14 augustus jl. bracht The Temper Trap voor het eerst in negen jaar nieuwe muziek uit met de single Lucky Dimes. De track werd geproduceerd en meegeschreven door Styalz Fuego en gemixt door Spike Stent. De release volgt op hernieuwde belangstelling voor hun debuutalbum en de single Sweet Disposition, die opnieuw in de aandacht kwam via remixes o.a. Sweet Disposition (A Moment, ALove) Feat. Lost Freequenties. Wij beoordelen gewoon het origineel.

# 2266 The Temper Trap – Sweet Disposition

Dit zou zo maar eens het laatste 'bandje' in de top 40 kunnen zijn, dat ik goed vind.

7,8

8

Blijft leuk!

Aaaah, good times. So many memories.

8.8

Temper Trap: 5
Ik erger me niet, ik veer niet op. Glijdt redelijk geruisloos voorbij.

Little River Band: 8
Bij dit soort nummers vind ik het altijd leuk dat het zo zemelig is. Van die VS-autoradiomuziek.

Cave & Minogue: 9
Een hele goede Minogue, maar óók een hele goede Cave, laten we wel wezen. Een enorme chemie hebben ze met elkaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.