Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
1
geplaatst: 2 januari, 14:15 uur
1. Fugees - Killing me softly
2. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
3. No Doubt - It's My Life
4. Beck - Everybody's Gotta Learn Sometime
5. DNA feat. Suzanne Vega - Tom's Diner
6. UB40 - Red, Red Wine
7. Therapy? - Diane
8. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way
9. Phil Collins - You Can't Hurry Love
10. Pet Shop Boys - Always on my mind
Echt, écht niet best. Bijna alleen maar gedrochten. Enkel deze tien kan ik nog hebben, de top vier is zelfs goed te doen.
2. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
4. Beck - Everybody's Gotta Learn Sometime
6. UB40 - Red, Red Wine
7. Therapy? - Diane
8. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way
10. Pet Shop Boys - Always on my mind
Echt, écht niet best. Bijna alleen maar gedrochten. Enkel deze tien kan ik nog hebben, de top vier is zelfs goed te doen.
1
geplaatst: 2 januari, 14:39 uur
1. Fugees - Killing me softly
2. Therapy? - Diane
3. Gary Jules - Mad World
4. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way
5. Pet Shop Boys - Always on my mind
6. Phil Collins - You Can't Hurry Love
7. Kate Ryan - Desenchantee
8. No Doubt - It's My Life
9. Alien Ant Farm - Smooth Criminal
10. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
2. Therapy? - Diane
5. Pet Shop Boys - Always on my mind
6. Phil Collins - You Can't Hurry Love
7. Kate Ryan - Desenchantee
8. No Doubt - It's My Life
9. Alien Ant Farm - Smooth Criminal
10. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
1
geplaatst: 2 januari, 14:49 uur
1. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
2. Pet Shop Boys - Always on my mind
3. DNA feat. Suzanne Vega - Tom's Diner
4. Fine Young Cannibals - Suspicious Minds
5. Gary Jules - Mad World
6. No Doubt - It's My Life
7. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way
8. UB40 - Red, Red Wine
10. Paul Young - Love Will Tear Us Apart
2. Pet Shop Boys - Always on my mind
3. DNA feat. Suzanne Vega - Tom's Diner
5. Gary Jules - Mad World
6. No Doubt - It's My Life
7. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way
8. UB40 - Red, Red Wine
10. Paul Young - Love Will Tear Us Apart
1
geplaatst: 2 januari, 15:07 uur
1. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days
2. Phil Collins - You Can't Hurry Love
4. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
5. Alien Ant Farm - Smooth Criminal
6. Wet Wet Wet - Love is All Around
7. UB40 - Red, Red Wine
8. Mathilde Santing - Wonderful Life
9. Therapy? - Diane
10. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way
2. Phil Collins - You Can't Hurry Love
4. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
5. Alien Ant Farm - Smooth Criminal
7. UB40 - Red, Red Wine
8. Mathilde Santing - Wonderful Life
9. Therapy? - Diane
1
geplaatst: 2 januari, 16:36 uur
1. Sixpence None the Richer - There She Goes
2. Mathilde Santing - Wonderful Life
4. DNA feat. Suzanne Vega - Tom's Diner
5. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
7. UB40 - Red, Red Wine
8. Gary Jules - Mad World
2. Mathilde Santing - Wonderful Life
4. DNA feat. Suzanne Vega - Tom's Diner
5. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
7. UB40 - Red, Red Wine
8. Gary Jules - Mad World
0
geplaatst: 2 januari, 16:54 uur
1. Pet Shop Boys - Always on my mind
2. Kate Ryan - Desenchantee
3. Paul Young - Love Will Tear Us Apart
6. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days
7. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
8. UB40 - Red Red Wine
9. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
10. Alien Ant Farm - Smooth Criminal
2. Kate Ryan - Desenchantee
3. Paul Young - Love Will Tear Us Apart
6. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days
7. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
8. UB40 - Red Red Wine
9. Kim Wilde - Keep me Hangin' On
1
geplaatst: 2 januari, 19:31 uur
1. Pet Shop Boys - Always on my mind
2. Therapy? - Diane
5. Phil Collins - You Can't Hurry Love
6. Birdy - Skinny Love
7. Fine Young Cannibals - Suspicious Minds
8. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
9. Beck - Everybody's Gotta Learn Sometime
2. Therapy? - Diane
5. Phil Collins - You Can't Hurry Love
6. Birdy - Skinny Love
7. Fine Young Cannibals - Suspicious Minds
8. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street
9. Beck - Everybody's Gotta Learn Sometime
0
geplaatst: 2 januari, 20:21 uur
Johnny Marr schreef:
Bijna alleen maar gedrochten.
Bijna alleen maar gedrochten.
maar desondanks 33 stemmers, dus zo erg zal het allemaal niet geweest zijn. De volgorde is ook niet per se van meest gehaat naar minst gehaat. Ik zal her en der of misschien overal mijn mening over de covers geven.
21. Beck - Everybody's Gotta Learn Sometime (The Korgis) 29 punten van 8 stemmers.
Kos schreef:
En Dancing in the Street van Bowie/Jagger
Fugees - Killing me Softly
Beck - Everybody's gotta learn sometime
Kim Wilde - Keep me Hangin On
En Dancing in the Street van Bowie/Jagger
Fugees - Killing me Softly
Beck - Everybody's gotta learn sometime
Kim Wilde - Keep me Hangin On
Kreeg maar 5 tegenstemmen in de tweede ronde. De cover is ook niet vervelend of zo, maar voegt ook niet veel toe.
Birdy - Skinny Love (Bon Iver) 33 punten van 9 stemmers.
Ook geen cover die heel veel toevoegt, maar het was de doorbraak voor Birdy en het maakte Bon Iver denk ik ook bekender.
19. Mathilde Santing - Wonderful Life (Black) 40 punten van 10 stemmers.
Muzikaal niet zo anders, maar wel een heel andere zangstem.
1
geplaatst: 2 januari, 20:25 uur
17/18 Sixpence None the Richer - There She Goes (The La’s) 43 punten van 8 stemmers. nummer 1 van ECooper.
Lief bandje, maar origineel is een stuk beter.
17/18 Wet Wet Wet - Love is All Around (The Troggs)
Gezapige versie. Bovendien is het nummer veel leuker met papapa's erin.
rzasa schreef:
71. Sixpence None the Richer - There she goes
71. Sixpence None the Richer - There she goes
Lief bandje, maar origineel is een stuk beter.
17/18 Wet Wet Wet - Love is All Around (The Troggs)
Gezapige versie. Bovendien is het nummer veel leuker met papapa's erin.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 januari, 20:30 uur
Zou Kos ruim twintig jaar geleden hebben kunnen bevroeden dat hij nu zo'n stempel op dit spelletje zou drukken?
1
geplaatst: 2 januari, 20:35 uur
16. Alien Ant Farm - Smooth Criminal (Michael Jackson) 49 punten van 9 stemmers.
De rockcovers van Gun en Orgy werden weggestemd, deze mocht blijven. Ik vind ze alle drie prima. Ik heb wat gezocht naar mashups van originelen en covers en soms gevonden, al is deze niet heel erg geslaagd:
15. Paul Young - Love Will Tear Us Apart (Joy Division) 70 punten van 14 stemmers, nummer 1 van ranja, Rudi S en johannesB
Ik ben niet oud genoeg dat ik het origineel kende voor deze versie, maar wel oud genoeg dat ik op een gegeven moment wel leerde dat puristen van deze versie walgden. Bijvoorbeeld:
Maar ik had hetzelfde als ranja:
Ik denk dat ik van alle 80's-nummers in deze lijst de betreffende cover als eerste kende.
De rockcovers van Gun en Orgy werden weggestemd, deze mocht blijven. Ik vind ze alle drie prima. Ik heb wat gezocht naar mashups van originelen en covers en soms gevonden, al is deze niet heel erg geslaagd:
15. Paul Young - Love Will Tear Us Apart (Joy Division) 70 punten van 14 stemmers, nummer 1 van ranja, Rudi S en johannesB
Ik ben niet oud genoeg dat ik het origineel kende voor deze versie, maar wel oud genoeg dat ik op een gegeven moment wel leerde dat puristen van deze versie walgden. Bijvoorbeeld:
The Scientist schreef:
18. Paul Young - Love Will Tear Us Apart
18. Paul Young - Love Will Tear Us Apart
starbright boy schreef:
Heel erg eens, ik had 'm verdrongen.
Heel erg eens, ik had 'm verdrongen.
rayman schreef:
Love will tear us apart van joy Division. Ooit hopeloos verkracht door Paul Young.
Love will tear us apart van joy Division. Ooit hopeloos verkracht door Paul Young.
ranja schreef:
Ik was in 1984/85 groot liefhebber van Paul Young, natuurlijk had ik nog nooit van Joy Divison gehoord in die tijd. Love Will Tear Us Apart vond ik na Come Back and Stay en Love of the Common People een geweldige nieuwe single. Wanneer ik het origineel voor het eerst hoorde, ik denk ergens 1990 of 91. Veel te laat om nog iets aan de nostalgie van de cover van Paul Young te kunnen verpesten.
Ik was in 1984/85 groot liefhebber van Paul Young, natuurlijk had ik nog nooit van Joy Divison gehoord in die tijd. Love Will Tear Us Apart vond ik na Come Back and Stay en Love of the Common People een geweldige nieuwe single. Wanneer ik het origineel voor het eerst hoorde, ik denk ergens 1990 of 91. Veel te laat om nog iets aan de nostalgie van de cover van Paul Young te kunnen verpesten.
Ik denk dat ik van alle 80's-nummers in deze lijst de betreffende cover als eerste kende.
0
geplaatst: 2 januari, 20:45 uur
14. David Bowie & Mick Jagger - Dancing In The Street (Martha and the Vandellas, geschreven door oa. Marvin Gaye) 73 punten van 15 stemmers
Ik ben fan van Martha en haar vriendinnen, maar vind de cover ongeveer even goed. Wikipedia schrijft:
" De succesvolste heropname van het nummer werd uitgebracht in 1985. Het was toen David Bowie die samen met Mick Jagger een rockversie op single uitbracht. In eerste instantie zouden de twee het nummer live tijdens Live Aid zingen, maar doordat het via satelliet moest (de één stond namelijk in Londen en de ander in Philadelphia), zou er een vertraging ontstaan. Omdat Bowie noch Jagger wilde playbacken, besloten ze het nummer in de studio op te nemen. Dit was met veel succes, want hun uitgave van "Dancing in the Street" werd een wereldwijde hit. In veel landen bereikte de plaat de hitlijsten en in thuisland het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australië, Canada, Finland en Nederland zelfs een nummer 1-notering."
13. No Doubt - It's My Life (Talk Talk) 75 punten van 14 stemmers.
De haters hebben een punt. Luister maar naar deze mashup:
Ik ben fan van Martha en haar vriendinnen, maar vind de cover ongeveer even goed. Wikipedia schrijft:
" De succesvolste heropname van het nummer werd uitgebracht in 1985. Het was toen David Bowie die samen met Mick Jagger een rockversie op single uitbracht. In eerste instantie zouden de twee het nummer live tijdens Live Aid zingen, maar doordat het via satelliet moest (de één stond namelijk in Londen en de ander in Philadelphia), zou er een vertraging ontstaan. Omdat Bowie noch Jagger wilde playbacken, besloten ze het nummer in de studio op te nemen. Dit was met veel succes, want hun uitgave van "Dancing in the Street" werd een wereldwijde hit. In veel landen bereikte de plaat de hitlijsten en in thuisland het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australië, Canada, Finland en Nederland zelfs een nummer 1-notering."
13. No Doubt - It's My Life (Talk Talk) 75 punten van 14 stemmers.
BenicioDelToro schreef:
37. No Doubt - It's My Life (dat is werkelijk heiligschennis!)
37. No Doubt - It's My Life (dat is werkelijk heiligschennis!)
rzasa schreef:
Mijn nummer 1 is toch wel No Doubt met It's my life.
Zo klakkeloos nagespeeld! Bedoeling van coveren is volgens mij dat je er wel een eigen draai aan geeft.
Mijn nummer 1 is toch wel No Doubt met It's my life.
Zo klakkeloos nagespeeld! Bedoeling van coveren is volgens mij dat je er wel een eigen draai aan geeft.
Ruby1966 schreef:
It's My Life van No Doubt
It's My Life van No Doubt
Darkshines schreef:
It's my life van no doubt, is precies het zelfde verhaal.
Ook walgelijk en heel overbodig.
It's my life van no doubt, is precies het zelfde verhaal.
Ook walgelijk en heel overbodig.
De haters hebben een punt. Luister maar naar deze mashup:
1
geplaatst: 2 januari, 20:53 uur
12. Phil Collins - You Can't Hurry Love (The Supremes) 79 punten van 18 stemmers, nummer 1 van wendyvortex
Collins is geen slechte zanger, maar ik geef de voorkeur aan de stem van Ross.
11. Kate Ryan – Désenchantée (Mylène Farmer) 92 punten van 18 stemmers, nummer 1 van Arrie en Brunniepoo.
Farmer is waarschijnlijk de beste zangeres van de twee, maar toch geef ik de voorkeur aan de coverversie vanwege het tempo dat erin zit. Net als bij Brimful of Asha klinkt het origineel wat sloom als je de cover kent.
ettettummu schreef:
... en you can't hurry love van Phil Collins
... en you can't hurry love van Phil Collins
Collins is geen slechte zanger, maar ik geef de voorkeur aan de stem van Ross.
11. Kate Ryan – Désenchantée (Mylène Farmer) 92 punten van 18 stemmers, nummer 1 van Arrie en Brunniepoo.
sq schreef:
98. Kate Ryan - Désenchantée
98. Kate Ryan - Désenchantée
Farmer is waarschijnlijk de beste zangeres van de twee, maar toch geef ik de voorkeur aan de coverversie vanwege het tempo dat erin zit. Net als bij Brimful of Asha klinkt het origineel wat sloom als je de cover kent.
0
geplaatst: 2 januari, 21:00 uur
10. UB40 - Red Red Wine (Neil Diamond) 94 punten van 19 stemmers, nummer 1 van Simon77
Dit is al verschillende keren tot slechtste nummer van de quiz uitgeroepen door remcodulac. Wikipedia schrijft:
"Verreweg de bekendste cover van "Red Red Wine" is gemaakt door de Britse reggaeband UB40, dat het in 1983 op hun coveralbum Labour of Love zette. Volgens UB40-lid Astro, voormalig zanger en trompetspeler van de groep, kenden zij alleen de versie van Tony Tribe en wisten zij niet dat het nummer was geschreven door Neil Diamond. Hij zei hierover: "Zelfs toen we zagen dat het nummer werd geschreven door 'N. Diamond', dachten we dat het een Jamaicaanse artiest was met de naam Negus Diamond". Deze cover heeft een lichtere reggaesound dan de sombere akoestische ballad van Diamond. Deze versie bevatte een rap van Astro, met de opening "Red red wine, you make me feel so fine, you keep me rocking all of the time", welke uit de singleversie van het nummer werd geknipt."
Overigens heeft Neil Diamond weer een cover van de versie van UB40 gemaakt, inclusief rapgedeelte!
Elvis Presley schreef:
Mislukking is een groot woord, maar minder dan het origineel:
UB40 - Red, red wine
Mislukking is een groot woord, maar minder dan het origineel:
UB40 - Red, red wine
Dit is al verschillende keren tot slechtste nummer van de quiz uitgeroepen door remcodulac. Wikipedia schrijft:
"Verreweg de bekendste cover van "Red Red Wine" is gemaakt door de Britse reggaeband UB40, dat het in 1983 op hun coveralbum Labour of Love zette. Volgens UB40-lid Astro, voormalig zanger en trompetspeler van de groep, kenden zij alleen de versie van Tony Tribe en wisten zij niet dat het nummer was geschreven door Neil Diamond. Hij zei hierover: "Zelfs toen we zagen dat het nummer werd geschreven door 'N. Diamond', dachten we dat het een Jamaicaanse artiest was met de naam Negus Diamond". Deze cover heeft een lichtere reggaesound dan de sombere akoestische ballad van Diamond. Deze versie bevatte een rap van Astro, met de opening "Red red wine, you make me feel so fine, you keep me rocking all of the time", welke uit de singleversie van het nummer werd geknipt."
Overigens heeft Neil Diamond weer een cover van de versie van UB40 gemaakt, inclusief rapgedeelte!
0
geplaatst: 2 januari, 21:01 uur
Poek schreef:
16. Alien Ant Farm - Smooth Criminal (Michael Jackson) 49 punten van 9 stemmers.
(embed)
15. Paul Young - Love Will Tear Us Apart (Joy Division) 70 punten van 14 stemmers, nummer 1 van ranja, Rudi S en johan de witt
(quote)
(embed)
15. Paul Young - Love Will Tear Us Apart (Joy Division) 70 punten van 14 stemmers, nummer 1 van ranja, Rudi S en johan de witt
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
Niet de nummer 1 van mij, hoor.
0
geplaatst: 2 januari, 21:03 uur
2
geplaatst: 2 januari, 21:08 uur
Overigens is de eerste hitversie van Red Red Wine in Nederland niet van Neil Diamond maar van Peter Tetteroo, zanger van Tee-Set. Die was er snel bij om het te coveren.
1
geplaatst: 2 januari, 21:08 uur
9. Gary Jules - Mad World (Tears for Fears) 95 punten van 16 stemmers, nummer 1 van esteban, likeahurricane en Funky Bookie
Ik kan me zowel de liefde als haat voor de cover voorstellen. Maar zelfs Gretz zal moeten toegeven dat het geen overbodige cover is. Ze hebben het ook nog samen gedaan, waarbij ik de zang van Curt niet zo overtuigend vind.
Crush schreef:
Mad world in de uitvoering van Gary Jules vind ik ook zum kotzen.
Mad world in de uitvoering van Gary Jules vind ik ook zum kotzen.
JonnieBrasco schreef:
Ik vind het toch wel jammer dat Mad World van Tears for Fears zo ondergesneeuwd is door de versie van Michael Andrews & Gary Jules. Niet dat die cover slecht is, maar toch had 'ie van mij niet hoeven bestaan.
Ik vind het toch wel jammer dat Mad World van Tears for Fears zo ondergesneeuwd is door de versie van Michael Andrews & Gary Jules. Niet dat die cover slecht is, maar toch had 'ie van mij niet hoeven bestaan.
Ik kan me zowel de liefde als haat voor de cover voorstellen. Maar zelfs Gretz zal moeten toegeven dat het geen overbodige cover is. Ze hebben het ook nog samen gedaan, waarbij ik de zang van Curt niet zo overtuigend vind.
0
geplaatst: 2 januari, 21:09 uur
Wat betreft Kate Ryan geef ik de voorkeur aan deze 8 minuten-versie, gewoon een heerlijke trance-plaat: https://youtu.be/gQhl001WL9I?si=a_zYLDMqScoNdKbj[/utl]
1
geplaatst: 2 januari, 21:22 uur
8. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days (gebaseerd op vanTony Ronald – Help (get me some help) 96 punten van 15 stemmers, nummer 1 van ranboy, yeahyeahyeah, Teunnis en All Day Watcher.
Is dit een cover of niet? Misschien hangt het van de versie af. Van Wikipedia:
De eerste versie niet, de tweede versie wel een cover?
Overigens schrijven zowel Charly Lownoise & Mental Theo - Charlottenburg (1995) - MusicMeter.nl als Wikipedia de titel met 1 l (op zich correcte spelling) maar het nummer werd oorspronkelijk als Wonderfull Days uitgebracht. In een filmpje met Bart Arens legden ze uit dat de platenmaatschappij nog vroeg "Hoort dat zo?" en ze ja zeiden omdat ze geen idee hadden. Latere versies waren wel correct gespeld.
Het origineel is misschien niet bij iedereen van jullie bekend, maar het was toch een toptienhit en heeft zelfs in de top 2000 gestaan. Het is van een Nederlandse zanger die naar Spanje verhuisde en daar populair werd. Hij nam het nummer in verschillende talen op. De Engelse versie was de hitversie hier, dit is de Spaanse versie:
Het nummer is zelfs nog in het Nederlands gedaan:
titan schreef:
59. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful days
59. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful days
Is dit een cover of niet? Misschien hangt het van de versie af. Van Wikipedia:
Wonderful Days bevat een sample van Help (Get me some help) van de Nederlandse zanger Tony Ronald, alleen werd het origineel versneld gedraaid (gepitcht). Hier was echter geen toestemming voor gegeven en daarom moest deze versie uit de handel worden gehaald. Er werd snel een nieuwe versie opgenomen met nieuwe vocalen en instrumenten. Deze nieuwe versie werd direct als vervanger uitgebracht, maar viel minder in de smaak, waardoor de single snel zakte in de hitlijsten.
De eerste versie niet, de tweede versie wel een cover?
Overigens schrijven zowel Charly Lownoise & Mental Theo - Charlottenburg (1995) - MusicMeter.nl als Wikipedia de titel met 1 l (op zich correcte spelling) maar het nummer werd oorspronkelijk als Wonderfull Days uitgebracht. In een filmpje met Bart Arens legden ze uit dat de platenmaatschappij nog vroeg "Hoort dat zo?" en ze ja zeiden omdat ze geen idee hadden. Latere versies waren wel correct gespeld.
Het origineel is misschien niet bij iedereen van jullie bekend, maar het was toch een toptienhit en heeft zelfs in de top 2000 gestaan. Het is van een Nederlandse zanger die naar Spanje verhuisde en daar populair werd. Hij nam het nummer in verschillende talen op. De Engelse versie was de hitversie hier, dit is de Spaanse versie:
Het nummer is zelfs nog in het Nederlands gedaan:
1
geplaatst: 2 januari, 21:26 uur
7. DNA feat. Suzanne Vega - Tom's Diner 99 punten van 16 stemmers
Geen cover, maar mocht toch meedoen. Ik heb ooit een cd gekocht met allemaal verschillende versies van dit nummer, ook in andere talen en dus ook echte covers. Bijvoorbeeld deze van R.E.M., eh, Bingo Hand Job, waar ook nog wat andere nummers in verwerkt worden.
Geen cover, maar mocht toch meedoen. Ik heb ooit een cd gekocht met allemaal verschillende versies van dit nummer, ook in andere talen en dus ook echte covers. Bijvoorbeeld deze van R.E.M., eh, Bingo Hand Job, waar ook nog wat andere nummers in verwerkt worden.
2
geplaatst: 2 januari, 21:28 uur
6. Fine Young Cannibals - Suspicious Minds (Mark James) 115 punten van 18 stemmers
Dit lijkt me niet een nummer dat door veel mensen gehaat wordt. Ik denk ook dat FYC meer aan het nummer toevoegt dan Elvis. Luister maar naar het origineel:
ettettummu schreef:
34. FYC - suspicious minds
34. FYC - suspicious minds
Dit lijkt me niet een nummer dat door veel mensen gehaat wordt. Ik denk ook dat FYC meer aan het nummer toevoegt dan Elvis. Luister maar naar het origineel:
2
geplaatst: 2 januari, 21:35 uur
5. Kim Wilde – You Keep me Hangin' On (The Supremes) 119 punten van 20 punten, nummer 1 van Martijn Jonkers
EvilDrSmith, voorzitter van de fanclub, kan tevreden zijn, al had het nummer het nog beter gedaan als hij meegestemd had. Verrassend genoeg is noch deze versie, noch het origineel het best scorende versie in de top 40. Dat is namelijk deze psychedelische cover.
EvilDrSmith, voorzitter van de fanclub, kan tevreden zijn, al had het nummer het nog beter gedaan als hij meegestemd had. Verrassend genoeg is noch deze versie, noch het origineel het best scorende versie in de top 40. Dat is namelijk deze psychedelische cover.
1
geplaatst: 2 januari, 21:41 uur
4. Fugees - Killing me softly (Lori Lieberman, als Killing Me Softly with His Song) 121 punten van 18 stemmers, nummer 1 van Edgar18, jeroentjuhh, Johnny Marr en Hedser.
De definitieve cover van dit nummer lijkt me toch van de avatar van Arrie, dus de hoge notering verbaast me. En dat deze versie de versie van Flack in de top 2000 verdrongen heeft ben ik het ook niet mee eens. Ze staat er overigens nog wel in met dat gezichtzaagnummer.
sq schreef:
49. Fugees - Killing me softly
49. Fugees - Killing me softly
lebowski schreef:
Ik ben nog steeds niet hersteld van The Fugees die om wat voor reden ook bedachten dat Killing me softly een beat miste. Dan kan je nog van mening verschillen of ze er een mooi nummer van maakten
, maar mijn bescheiden opinie luidt: AFBLIJVEN!
Ik ben nog steeds niet hersteld van The Fugees die om wat voor reden ook bedachten dat Killing me softly een beat miste. Dan kan je nog van mening verschillen of ze er een mooi nummer van maakten
, maar mijn bescheiden opinie luidt: AFBLIJVEN! RobbyT schreef:
Misschien al genoemd maar die cover van de Fugees op every breathe I take van de police vond ik om te huilen, zo ook "Killing me softly" van weet ik wie, echt bar en boos!
Misschien al genoemd maar die cover van de Fugees op every breathe I take van de police vond ik om te huilen, zo ook "Killing me softly" van weet ik wie, echt bar en boos!
De definitieve cover van dit nummer lijkt me toch van de avatar van Arrie, dus de hoge notering verbaast me. En dat deze versie de versie van Flack in de top 2000 verdrongen heeft ben ik het ook niet mee eens. Ze staat er overigens nog wel in met dat gezichtzaagnummer.
1
geplaatst: 2 januari, 21:48 uur
Het nummer van mijn vrouw en ondergetekende. Daar stonden we dan al genietend aan de reling van ons eerste liefdesnestje...een doorstroomflat.
En jazeker, beste versie van dit nummer uiteraard.
En jazeker, beste versie van dit nummer uiteraard.
2
geplaatst: 2 januari, 21:48 uur
3. Therapy? - Diane (Hüsker Dü) 140 punten van 22 punten, nummer 1 van Marco dB en Shaky.
Naar mijn mening mist dit nummer het geniale van andere nummers van Therapy? en van het origineel, anderzijds, als dit geen hit was geweest had ik het origineel wellicht nooit beluisterd. Ik lees nog een leuk feitje hierover:
De gitaar in het origineel!
Maar goed, niet iedereeen houdt van janglenoise.
Brutus schreef:
Diane Therapy? Dat is pas erg.
Diane Therapy? Dat is pas erg.
Naar mijn mening mist dit nummer het geniale van andere nummers van Therapy? en van het origineel, anderzijds, als dit geen hit was geweest had ik het origineel wellicht nooit beluisterd. Ik lees nog een leuk feitje hierover:
Het nummer gaat over de moord op serveerster Diane Edwards in Minnesota in 1980 door seriemoordenaar Joseph Ture Jr. Joseph pikte de liftende Diane op, reed met haar naar Lake Cove, waar hij haar verkrachtte en met meerdere messteken om het leven bracht.
De auteur van het nummer, Grant Hart, (drummer van Hüsker Dü) had ten tijde van die moord bijzonder genoeg een relatie met de moeder van Marlys Wohlenhaus, een ander slachtoffer van de seriemoordenaar. Het lugubere aan het nummer is, dat het is geschreven vanuit het oogpunt van de moordenaar.
De auteur van het nummer, Grant Hart, (drummer van Hüsker Dü) had ten tijde van die moord bijzonder genoeg een relatie met de moeder van Marlys Wohlenhaus, een ander slachtoffer van de seriemoordenaar. Het lugubere aan het nummer is, dat het is geschreven vanuit het oogpunt van de moordenaar.
De gitaar in het origineel!
Maar goed, niet iedereeen houdt van janglenoise.
0
geplaatst: 2 januari, 21:52 uur
2. The Communards met Sarah Jane Morris - Don’t Leave Me This Way (Harold Melvin & The Blue Notes) 150 punten van 27 stemmers, nummer 1 van aERodynamIC, EttaJamesBrown en El Ninjo.
Bij herbeluistering viel deze een beetje tegen, ik hou sowieso meer van Bronsi Beat. Ik geef hier de voorkeur aan het origineel.
Bij herbeluistering viel deze een beetje tegen, ik hou sowieso meer van Bronsi Beat. Ik geef hier de voorkeur aan het origineel.
1
geplaatst: 2 januari, 21:54 uur
Therapy? speelt zelf live trouwens ook regelmatig de rockversie van Diane . Vinden ze zelf misschien ook wel beter (maar dat het een grote hit was in de cello versie vinden ze vast niet erg)
6
geplaatst: 2 januari, 21:59 uur
1. Scissor Sisters - Comfortably Numb 1.000.0000 punten van een oneindig aantal stemmers, nummer 1 van mijzelf en van wie niet.
Niet voor niets vond ChatGPT dit een van de beste covers aller tijden. Het origineel (een of ander boomernummer) is hier vrijwel onherkenbaar! En wat mooi dat jullie massaal op dit nummer gestemd hebben!
O fuck, dat deden jullie in een andere ronde. Maar het zou leuk zijn als zowel de nummers 1 als 2 queer zijn. Ik ga even een vervangende nummer 1 zoeken.
Niet voor niets vond ChatGPT dit een van de beste covers aller tijden. Het origineel (een of ander boomernummer) is hier vrijwel onherkenbaar! En wat mooi dat jullie massaal op dit nummer gestemd hebben!
O fuck, dat deden jullie in een andere ronde. Maar het zou leuk zijn als zowel de nummers 1 als 2 queer zijn. Ik ga even een vervangende nummer 1 zoeken.
* denotes required fields.