Muziek / Muziekgames / Het Niels Tip-Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2012, 15:24 uur
Nein! Deze superüberband Firewater - The Ponzi Scheme (1998). Met de zanger van CSC, de drummer van Soul Coughing en de gitarist van The Jesus Lizard

0
geplaatst: 15 juni 2012, 15:55 uur
bennerd schreef:
Ik verwacht op het einde sowieso een toplijst, Niels. Dan kan iedere user wiens inzending hoog scoort zich even goed voelen.
Ik verwacht op het einde sowieso een toplijst, Niels. Dan kan iedere user wiens inzending hoog scoort zich even goed voelen.

0
geplaatst: 15 juni 2012, 16:06 uur
Een tip zoeken voor Niels? Gemakkelijk zou je zeggen, neem het album met uw hoogste stem dat Niels nog niet kent en je hebt bijna zeker een goede tip gegeven. Nu vind ik dit te gemakkelijk. Heb ik mijn keuze maar direct beperkt gelaten tot Belgische Albums. Als Belg zijnde vind ik dat de betere Belgische albums hier toch wat meer aandacht verdienen. Mijn keuze werd wel niet veel beperkt aangezien Niels bijna geen enkele Belgische groep kent. De niet-uitzonderlijke albums heb ik dan maar laten vallen. Dan schoten er nog een aantal albums over. Dan dacht ik aan ’t hof van commerce omdat Niels toch niet zo vies is van dialect maar ik heb het toch wel maar laten vallen aangezien de vorige keer dat ik hier iemand tipte het album een onvoldoende kreeg. Dus alle albums in het dialect maar geschrapt. Toen schoten er nog 3 albums over. Gorki, Amenra of Zjef Vanuytsel. Amenra liet ik begaan omdat Niels toch al veel metalalbums de laatste tijd had beluisterd. Gorki viel ook af omdat het mij een te gemakkelijke tip leek aangezien Niels van Spinvis houdt en omdat er een liedje op staat “Duitsland wint Altijd” en ik het u wel wou besparen.

Onlangs zelf ontdekt omdat het op nummer 1 staat op de Belgische toplijst hier op Musicmeter voor mijn geliefkoosde album van Het Zesde Metaal. Ik moest toch weten wat een album vanuit 1970 zo hoog in die lijst zat te doen terwijl ik nog nooit van die naam gehoord had. Het album staat zelfs 2de in de lijst van de jaren ’70. Het weinig aantal stemmen zal daar natuurlijk wel iets mee te maken hebben ...
Hoe het album gaat moet je maar zelf ontdekken, er staan genoeg reviews bij het album en aangezien ik geen Nederlander ben kan ik er ook niet over zeveren. De teksten en instrumentatie zijn alvast geweldig. Kleinkunst werd na dit album alvast Grootkunst genoemd.

Onlangs zelf ontdekt omdat het op nummer 1 staat op de Belgische toplijst hier op Musicmeter voor mijn geliefkoosde album van Het Zesde Metaal. Ik moest toch weten wat een album vanuit 1970 zo hoog in die lijst zat te doen terwijl ik nog nooit van die naam gehoord had. Het album staat zelfs 2de in de lijst van de jaren ’70. Het weinig aantal stemmen zal daar natuurlijk wel iets mee te maken hebben ...
Hoe het album gaat moet je maar zelf ontdekken, er staan genoeg reviews bij het album en aangezien ik geen Nederlander ben kan ik er ook niet over zeveren. De teksten en instrumentatie zijn alvast geweldig. Kleinkunst werd na dit album alvast Grootkunst genoemd.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 16:13 uur
jassn schreef:
Amenra liet ik begaan omdat Niels toch al veel metalalbums de laatste tijd had beluisterd.
Amenra liet ik begaan omdat Niels toch al veel metalalbums de laatste tijd had beluisterd.
Uitstekend gedacht, want Amenra gaat hier zeer binnenkort sowieso langskomen

omdat er een liedje op staat “Duitsland wint Altijd” en ik het u wel wou besparen.

aangezien ik geen Nederlander ben kan ik er ook niet over zeveren.
Die snap ik niet

Hoe dan ook: ik ben erg benieuwd! Leuke tip waar ik nog nooit van gehoord heb

0
geplaatst: 15 juni 2012, 16:32 uur
Ah Nederlanders kunnen toch urenlang over hetzelfde onderwerp bezig zijn? Ik kom meestal niet verder dan een zin. 

0
geplaatst: 15 juni 2012, 16:34 uur
'Ergens over zeveren' is Algemeen Beschaafd Belgisch voor 'ergens over lullen'.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 16:37 uur
Ik weet heus wel wat 'zeveren' betekent
Volgens mij niet eens per se een Vlaams woord.
Volgens mij niet eens per se een Vlaams woord.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 20:36 uur
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (1970)
Zjef Vanuytsel schijnt een bekende te zijn in Vlaanderen - of in elk geval bij mensen van een wat oudere generatie. Laat ik nou geen Vlaming zijn en dus nooit van deze man gehoord hebben. Op het album De Zotte Morgen, wat zelfs een kleinkunstklassieker genoemd wordt, beschrijft hij met simpele doch effectieve teksten een boel facetten van het leven vanuit het oogpunt van de gewone man. Zo zet hij met Houten Kop de jaren 70 versie van Brak neer, geeft hij op High Society op ietwat sarcastische wijze commentaar op de zelfingenomen ‘hogere klasse’ en heeft hij het geregeld over vrouwelijk schoon.
Verder begeleidt hij zichzelf en wordt hij begeleidt met veelal traditionele instrumenten als de akoestische gitaar en de piano, een enkele keer versterkt door bijvoorbeeld blazers. Op het instrumentale aspect van de plaat is eigenlijk weinig aan te merken; het begeleidt Zjef Vanuytsel uitstekend door ingetogen of juist energiek te klinken als dat op dat moment gepast is. Verder zingt Zjef zelf prima, luid en duidelijk en eigenlijk nauwelijks met een accent waardoor hij moeiteloos te verstaan is, wat wel fijn is aangezien zijn teksten op dit album erg belangrijk zijn.
Dat gezegd hebbende heb ik hier ook wel iets op aan te merken. Bij wijlen kan ik het gevoel niet onderdrukken dat de teksten een aantal keer toch wel erg knullig overkomen. Vooral bij Houten Kop heb ik hier veel last van, door het “van je hopsa faldera”, maar ook het refrein van Hop Marlene krijgt hierdoor toch ook iets vervelends. Toch overheerst een positief gevoel: deze man is een erg leuke voorloper van artiesten als Daniël Lohues en levert met De Zotte Morgen (wat ook de naam van het hoogtepunt van het album is wat mij betreft) een geslaagd album af.
3,5*
- dazzler: XTC - Black Sea (1980): beschrijving - bespreking
- chevy93: Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010): beschrijving - bespreking
- Ataloona: Vampire Rodents - Lullaby Land (1993): beschrijving - bespreking
- Rhythm & Poetry: Curtis Mayfield - Curtis (1970): beschrijving - bespreking
- Fathead: Get Well Soon - Rest Now, Weary Head! You Will Get Well Soon (2008): beschrijving - bespreking
- Snoeperd: Comus - First Utterance (1971): beschrijving - bespreking
- sxesven: Tourette - Jardin du Sommeil Chant d'Amour sur la Nuit Grandissante (2009): beschrijving - bespreking
- AOVV: Oliver Nelson - The Blues and the Abstract Truth (1961): beschrijving - bespreking
- MAS: Showbiz & A.G. - Runaway Slave (1992): beschrijving - bespreking
- Mb.: Willie Hutch - The Mack (1973): beschrijving - bespreking
- ArthurDZ: The Shins - Oh, Inverted World (2001): beschrijving - bespreking
- bennerd: Touché Amoré - Parting the Sea Between Brightness and Me (2011): beschrijving - bespreking
- tangmaster: Das Synthetische Mischgewebe - Inventaire & Contradictions - Retrospective 1982-1988 (2004): beschrijving - bespreking
- Masimo: Exuma - Exuma (1970): beschrijving - bespreking
- korenbloem: Dave Holland Quartet - Conference of the Birds (1973): beschrijving - bespreking
- Don Cappuccino: Painkiller - Talisman (2002): beschrijving - bespreking
- kobe bryant fan: Jan Swerts - Weg (2010): beschrijving - bespreking
- GrafGantz: Luomo - Vocalcity (2000): beschrijving - bespreking
- hoi123: Tuxedomoon - Desire (1981): beschrijving - bespreking
- Cygnus: Gang of Four - Entertainment! (1979): beschrijving - bespreking
- Ceasar: Nick Nicely - Psychotropia (2004): beschrijving - bespreking
- 2MY: Sophie Zelmani - Sing and Dance (2002): beschrijving - bespreking
- Teunnis: Manuel Göttsching - E2-E4 (1984): beschrijving - bespreking
- jassn: Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (1970): beschrijving - bespreking
- tsjong:
En dan zijn we alweer bij de allerlaatste tipper aangekomen
Zjef Vanuytsel schijnt een bekende te zijn in Vlaanderen - of in elk geval bij mensen van een wat oudere generatie. Laat ik nou geen Vlaming zijn en dus nooit van deze man gehoord hebben. Op het album De Zotte Morgen, wat zelfs een kleinkunstklassieker genoemd wordt, beschrijft hij met simpele doch effectieve teksten een boel facetten van het leven vanuit het oogpunt van de gewone man. Zo zet hij met Houten Kop de jaren 70 versie van Brak neer, geeft hij op High Society op ietwat sarcastische wijze commentaar op de zelfingenomen ‘hogere klasse’ en heeft hij het geregeld over vrouwelijk schoon.
Verder begeleidt hij zichzelf en wordt hij begeleidt met veelal traditionele instrumenten als de akoestische gitaar en de piano, een enkele keer versterkt door bijvoorbeeld blazers. Op het instrumentale aspect van de plaat is eigenlijk weinig aan te merken; het begeleidt Zjef Vanuytsel uitstekend door ingetogen of juist energiek te klinken als dat op dat moment gepast is. Verder zingt Zjef zelf prima, luid en duidelijk en eigenlijk nauwelijks met een accent waardoor hij moeiteloos te verstaan is, wat wel fijn is aangezien zijn teksten op dit album erg belangrijk zijn.
Dat gezegd hebbende heb ik hier ook wel iets op aan te merken. Bij wijlen kan ik het gevoel niet onderdrukken dat de teksten een aantal keer toch wel erg knullig overkomen. Vooral bij Houten Kop heb ik hier veel last van, door het “van je hopsa faldera”, maar ook het refrein van Hop Marlene krijgt hierdoor toch ook iets vervelends. Toch overheerst een positief gevoel: deze man is een erg leuke voorloper van artiesten als Daniël Lohues en levert met De Zotte Morgen (wat ook de naam van het hoogtepunt van het album is wat mij betreft) een geslaagd album af.
3,5*
- dazzler: XTC - Black Sea (1980): beschrijving - bespreking
- chevy93: Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010): beschrijving - bespreking
- Ataloona: Vampire Rodents - Lullaby Land (1993): beschrijving - bespreking
- Rhythm & Poetry: Curtis Mayfield - Curtis (1970): beschrijving - bespreking
- Fathead: Get Well Soon - Rest Now, Weary Head! You Will Get Well Soon (2008): beschrijving - bespreking
- Snoeperd: Comus - First Utterance (1971): beschrijving - bespreking
- sxesven: Tourette - Jardin du Sommeil Chant d'Amour sur la Nuit Grandissante (2009): beschrijving - bespreking
- AOVV: Oliver Nelson - The Blues and the Abstract Truth (1961): beschrijving - bespreking
- MAS: Showbiz & A.G. - Runaway Slave (1992): beschrijving - bespreking
- Mb.: Willie Hutch - The Mack (1973): beschrijving - bespreking
- ArthurDZ: The Shins - Oh, Inverted World (2001): beschrijving - bespreking
- bennerd: Touché Amoré - Parting the Sea Between Brightness and Me (2011): beschrijving - bespreking
- tangmaster: Das Synthetische Mischgewebe - Inventaire & Contradictions - Retrospective 1982-1988 (2004): beschrijving - bespreking
- Masimo: Exuma - Exuma (1970): beschrijving - bespreking
- korenbloem: Dave Holland Quartet - Conference of the Birds (1973): beschrijving - bespreking
- Don Cappuccino: Painkiller - Talisman (2002): beschrijving - bespreking
- kobe bryant fan: Jan Swerts - Weg (2010): beschrijving - bespreking
- GrafGantz: Luomo - Vocalcity (2000): beschrijving - bespreking
- hoi123: Tuxedomoon - Desire (1981): beschrijving - bespreking
- Cygnus: Gang of Four - Entertainment! (1979): beschrijving - bespreking
- Ceasar: Nick Nicely - Psychotropia (2004): beschrijving - bespreking
- 2MY: Sophie Zelmani - Sing and Dance (2002): beschrijving - bespreking
- Teunnis: Manuel Göttsching - E2-E4 (1984): beschrijving - bespreking
- jassn: Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (1970): beschrijving - bespreking
- tsjong:
En dan zijn we alweer bij de allerlaatste tipper aangekomen

0
geplaatst: 24 juni 2012, 16:12 uur
Ik zal de tip morgen iig plaatsen. Moet er nog even goed over nadenken.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 21:37 uur
Ik zal in ieder geval de lijst voor de volgende Niels Tip-Topicronde starten:
- AOVV
- AOVV
0
geplaatst: 25 juni 2012, 21:40 uur
Dat zal dan tevergeefs zijn
Zoals gezegd zal dit topic eerst een tijdje in de ijskast gaan.
Zoals gezegd zal dit topic eerst een tijdje in de ijskast gaan.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 15:17 uur
0
geplaatst: 26 juni 2012, 21:46 uur
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
Niet moeilijk doen, Niels. Daar heb je ons voor.
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
Niet moeilijk doen, Niels. Daar heb je ons voor.
0
geplaatst: 27 juni 2012, 02:39 uur
Het lijkt erop dat Niels' account is gehackt.
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
0
geplaatst: 27 juni 2012, 14:03 uur
Niels zijn grote Tip-Topic afsluiten is een grote eer en is iets waar ik natuurlijk al maanden van op de hoogte was. Toch ben ik een persoon die het tot op het laatste moment laat aankomen. Ik heb er even over nagedacht en kwam snel tot een mooie tip. Het moest een album worden met een sound die Niels nog nooit zo gehoord had en een album die ik zelf ook erg waardeer. Welk album springt er dan uit?

Real Life van Magazine uitgebracht in 1978, toegevoegd door Herman en een album met een unieke punk sound. Ik ben niet een fan van punk, maar dit is mijn favoriet in het genre. Dat komt ook omdat het niet echt punk is, alleen vindt ik het leuk om het punk te noemen. Anyway... Je gaat dit album goed waarderen en het is een mooie afsluiter van de eerste versie van dit topic.
Het Niels Tip-Topic #2:
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong

Real Life van Magazine uitgebracht in 1978, toegevoegd door Herman en een album met een unieke punk sound. Ik ben niet een fan van punk, maar dit is mijn favoriet in het genre. Dat komt ook omdat het niet echt punk is, alleen vindt ik het leuk om het punk te noemen. Anyway... Je gaat dit album goed waarderen en het is een mooie afsluiter van de eerste versie van dit topic.
Het Niels Tip-Topic #2:
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
0
geplaatst: 27 juni 2012, 14:09 uur
Het Niels Tip-Topic #2:
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
Het Niels Tip-Topic #3:
- Masimo
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
Het Niels Tip-Topic #3:
- Masimo
0
geplaatst: 27 juni 2012, 14:28 uur
Hoop dat je het leuk vindt, anders heb ik altijd nog een herkansing in de volgende rondes.
Het Niels Tip-Topic #2:
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
Het Niels Tip-Topic #3:
- Masimo
- tsjong
Het Niels Tip-Topic #2:
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
Het Niels Tip-Topic #3:
- Masimo
- tsjong
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 27 juni 2012, 14:35 uur
Het Niels Tip-Topic #2:
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
- Ulfat-e-Zulmat
Het Niels Tip-Topic #3:
- Masimo
- tsjong
- Ulfat-e-Zulmat
- AOVV
- Masimo
- Teunnis
- R&P
- bennerd
- Ataloona
- tsjong
- Ulfat-e-Zulmat
Het Niels Tip-Topic #3:
- Masimo
- tsjong
- Ulfat-e-Zulmat
0
geplaatst: 27 juni 2012, 15:12 uur
Waar ik benieuwd naar ben ...
Zijn er nu users die nav dit topic albums uit Niels tiplijst zijn gaan ontdekken?
En zo ja, want vonden zij ervan?
Zijn er nu users die nav dit topic albums uit Niels tiplijst zijn gaan ontdekken?
En zo ja, want vonden zij ervan?
0
geplaatst: 27 juni 2012, 15:30 uur
Olafur Arnalds en Gang of Four had ik al wel eens geluisterd, maar naar aanleiding van dit topic weer eens een kans gegeven. Bij Olafur Arnalds is mijn mening niet veel veranderd; erg mooi, maar er zijn betere in het genre. Gang of Four's nummer Damaged Goods is door de extra luisterbeurt gegroeid tot een persoonlijke favoriet.
Comus wilde ik gaan luisteren n.a.v. dit topic en de #1-positie in Titmeister's Top 10, maar toen kreeg ik die plots als tip in het Super Tip-Topperspel.
Comus wilde ik gaan luisteren n.a.v. dit topic en de #1-positie in Titmeister's Top 10, maar toen kreeg ik die plots als tip in het Super Tip-Topperspel.
* denotes required fields.