MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders

zoeken in:
2MY schreef:
(quote)

Niet iedereen heeft een halve pagina nodig om z'n standpunt te maken...

Nee, maar een goede onderbouwing met een aantal argumenten van de inbreng van the Sonics zou toch wel aardig zijn geweest. Dit is (weer) te kort door de bocht wat mij betreft.
Ik ben er ook benieuwd naar: daarom doe ik aan dit topic mee.

Ah, een aantal nieuwe toevoegingen. Sommige ben ik het mee eens, andere minder.

Kinks voor Robert Johnson -> Jammere ruil. Wat mij betreft behoren de Kinks samen The Who tot een drie-eenheid grootheden van de beat; samen met The Beatles. Hierbij lijkt me geen twijfel over wie de grootste van de drie was. Natuurlijk zijn er voldoende invloeden van The Kinks en The Who terug te vinden in de hardrock en de britpop, maar de facto is de invloed van de Beatles daarin veel groter. Gezien het feit dat we maar 17 namen in de lijst hebben lijkt me the Kinks overbodig. Gelukkig zijn ze er al weer uit. Jammer dat het ten koste van een bluespionier moet gaan...

VU voor Can -> VU eindelijk weer terug die horen er natuurlijk in. Nog een voor Paap, die zijn favoriete band eruit knikkert. Hoewel ik mezelf ook absoluut tot de liefhebbers van Can schaar, ben ik het er helemaal mee eens dat met VU en Kraftwerk in de lijst, Can overbodig is.

Moroder voor Atkins -> Tsja, mijn eigen nominatie eruit, wrs verwachten mensen nu een felle reactie van mij. Maar nee, zoals ik eerder al aangaf, kan ik prima leven met Moroder voor Atkins. Zo lang er iig maar een dance-artiest in staat. Al vind ik het wat flauw om Juan Atkins af te schilderen als een artiest die enkel een paar onsuccesvolle singletjes had. Toch iets meer verdiepen dan, volgende keer...

Sonics voor Kinks -> Zoals ik hierboven al zei, horen Kinks voor mij niet in de lijst. Echter, de toevoeging van Sonics kan ik ook niet echt leven. Jazeker, ze zijn invloedrijk geweest op de garagebands van de jaren '60 en zo indirect op de grunge, maar of ze anders klonken? Luister naar de link die DJFrankie plaatst en vertel mij dat we hier niet naar een blauwdruk van Twist and Shout aant luisteren zijn... Sowieso klinkt in de muziek die Sonics hebben gemaakt (en dat is er al niet al te veel...) heel erg het geluid van, ja daar is ie weer, Chuck Berry en andere rock&rollers door. Niet voor niets hebben The Sonics op hun debuut een aantal covers van hen staan (uit mn hoofd iig Roll Over Beethoven, Do You Love Me en Good Golly, Miss Molly)...

Als iemand even Robert Johnson terug erin zet voor The Sonics, dan "klopt" de lijst weer.

Daar sluit ik me bij aan. Nog even een laatste aanpassing en dan een slotje, dan hebben we een lijst waar ik prima mee kan leven

Ah, nog iemand die The Who overwogen heeft.

Maar vervolgens the Sonics neemt...

GrafGantz schreef:
Daar sluit ik me bij aan. Nog even een laatste aanpassing en dan een slotje, dan hebben we een lijst waar ik prima mee kan leven
Dan hebben we met recht een graflijst..

Ik zeg toch specifiek dat ik er dan mee kan leven, is het niet?

GrafGantz schreef:
Ik zeg toch specifiek dat ik er dan mee kan leven, is het niet?
Joh, was maar een geintje. No offence. Ik heb gewoon niks met de lijst zoals deze nu is. Maar dat zegt meer over mij dan over de lijst. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer .

En waar precies was ik serieus dan?

Altijd plezier met graf.

misschien is het leuk, dat een ieder een lijst maakt met zijn eigen 17 namen er in. Kunnen we een beetje zien hoe individuele users zo´n lijst zouden opstellen

Dat topic is er al, staat zelfs in de openingspost hier vermeldt en is sowieso de aanleiding geweest voor het huidige topic: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> DWDD Klinkt Anders (top 10 vernieuwers in de muziek)

Begint met mensen die een lijstje van 10 opstellen maar wordt al snel verruimd naar 17 (volgens mij was ik daarmee de eerste).

DjFrankie (moderator)
- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- Titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- herman (The Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan-veld (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- Rhythm & Poetry (Dr. Dre voor Public Enemy)
- niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Captain Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- west (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr. Dre)
- Ferre Clabau (Bob Dylan voor Prince)
- Cygnus (Fela Kuti voor Nirvana)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
- Stijn_Slayer (Aphex Twin voor Somatic Responses)
- Deren Bliksem (The Clash voor Brian Eno)
- Ducoz (Buddy Holly voor Iron Maiden)
- tuktak (Gil Scott-Heron voor Woody Guthrie)
- Teunnis (Juan Atkins voor Buddy Holly)
- principal2000 (Public Enemy voor Captain Beefheart)
- kemm (Billie Holiday voor The Clash)
- jeroentjuhh (Booker T. & The M.G.'s voor Jimi Hendrix)
- laxus11 (Black Sabbath voor Aphex Twin)
- The Scientist (Thelonius Monk voor David Bowie)
- HammerHead (Discharge voor Booker T. & The M.G.'s)
- LucM (Joy Division voor Gil Scott-Heron)
- musician (CSNY voor The Velvet Underground)
- Cabeza Borradora (Elvis Presley voor Chuck Berry)
- Don Cappuccino (Can voor CSNY)
- 2MY (Lee “Scratch” Perry voor Bob Marley)
- bennerd (Korn voor Discharge)
- L_T_B (Hank Williams voor Joy Division)
- Ploppesteksel (Pixies voor Korn)
- ArthurDZ (The Kinks voor Robert Johnson)
- Paap_Floyd (The Velvet Underground voor Can)
- ranboy (Giorgio Moroder voor Juan Atkins)
- DjFrankie (The Sonics voor The Kinks)

- postpunker (29-01)

De lijst op dit moment:
1. The Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Giorgio Moroder, 4. Kraftwerk, 5. Elvis Presley, 6. Billie Holiday, 7. Lee "Scratch" Perry, 8. Hank Williams, 9. Black Sabbath, 10. Pixies, 11. Bob Dylan, 12. Thelonious Monk, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. The Sonics, 16. Public Enemy, 17. The Beatles

Ik heb Justus18 gevraagt voor vandaag

Door DJFrankie uitgenodigd mag ik nu een antwoord geven op deze zeer lastige vraag. En lastige vragen moet je opdelen in stapjes.

Dit was de eerste stap:
Mijn favoriete artiesten (Zappa/Foetus/Cave/Beefheart/The Who) zijn weliswaar in meer of mindere mate vernieuwers, maar ze zijn weinig invloedrijk (met uitzondering van Beefheart misschien) en ze zijn ook heel erg beïnvloed door voorgangers. Ik zal geen van hen nomineren.

De tweede stap (in reactie op eerdere berichten):
The Sonics zou ik eventueel willen verruilen voor 13th Floor Elevators (Janis Joplin heeft nog zangles van hen gehad), maar dat is toch een beetje lood-om-oud-ijzer. Dus The Sonics laat ik staan.

De derde stap: (beslissingen nemen):
Alles afwegend vind ik dat er met Davis en Monk 1 te veel in de lijst staat en mis ik nog een bluesgigant. En dan vind ik Davis net iets beter dan Monk en Sonny Boy Williamson II net iets beter dan Robert Johnson.

Derhalve: Sonny Boy Williamson II voor Thelonious Monk

Sonny Boy helaas dan weer wel Monk eruit.

- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- Titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- herman (The Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan-veld (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- Rhythm & Poetry (Dr. Dre voor Public Enemy)
- niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Captain Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- west (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr. Dre)
- Ferre Clabau (Bob Dylan voor Prince)
- Cygnus (Fela Kuti voor Nirvana)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
- Stijn_Slayer (Aphex Twin voor Somatic Responses)
- Deren Bliksem (The Clash voor Brian Eno)
- Ducoz (Buddy Holly voor Iron Maiden)
- tuktak (Gil Scott-Heron voor Woody Guthrie)
- Teunnis (Juan Atkins voor Buddy Holly)
- principal2000 (Public Enemy voor Captain Beefheart)
- kemm (Billie Holiday voor The Clash)
- jeroentjuhh (Booker T. & The M.G.'s voor Jimi Hendrix)
- laxus11 (Black Sabbath voor Aphex Twin)
- The Scientist (Thelonius Monk voor David Bowie)
- HammerHead (Discharge voor Booker T. & The M.G.'s)
- LucM (Joy Division voor Gil Scott-Heron)
- musician (CSNY voor The Velvet Underground)
- Cabeza Borradora (Elvis Presley voor Chuck Berry)
- Don Cappuccino (Can voor CSNY)
- 2MY (Lee “Scratch” Perry voor Bob Marley)
- bennerd (Korn voor Discharge)
- L_T_B (Hank Williams voor Joy Division)
- Ploppesteksel (Pixies voor Korn)
- ArthurDZ (The Kinks voor Robert Johnson)
- Paap_Floyd (The Velvet Underground voor Can)
- ranboy (Giorgio Moroder voor Juan Atkins)
- DjFrankie (The Sonics voor The Kinks)
- Justus18 (Sonny Boy Williamson II voor Thelonious Monk)

- postpunker (29-01)

De lijst op dit moment:
1. The Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Giorgio Moroder, 4. Kraftwerk, 5. Elvis Presley, 6. Billie Holiday, 7. Lee "Scratch" Perry, 8. Hank Williams, 9. Black Sabbath, 10. Pixies, 11. Bob Dylan, 12. Sonny Boy Williamson II, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. The Sonics, 16. Public Enemy, 17. The Beatles

Ik heb Ataloona gevraagd voor morgen

En dan gaan de duimpjes omhoog?
Weetje, we hadden een week geleden gewoon moeten stoppen....
Dit is te treurig voor woorden, ik waardeer jullie toevoegingen wel... daar gaat het niet om.
Maar door(voornamelijk de laatste 2 users) jullie verliest dit topic zijn essentie en heeft het echt een waarde van 0...

Gewoon geen argumenten en dan draait het ooknog puur om smaak.
Dat van Justus zijn helemaal lachwekkend, geef eens wat argumenten waarom dat er nou in moet. Het gaat niet om of jij iets beter vind, in het ergste geval pak je iets van buiten je straatje.
Gewoon 0 argumenten... tjongejonge

En de argumenten van Djfrankie vind ik het ook diep triest.
Ik kom hier niet om op links te klikken en zelf te moeten gaan horen waarom jij ze nou zo vernieuwend vind, met enige argumentatie... al zijn het er 2.. dan is het al genoeg.
En niet zo'n dom bericht als je nu plaatst, met van die linkjes van ik heb geen zin om iets uit te leggen, zoek het zelf maar uit.

Het water kookt.

Let op, dalijk gaat iemand mij citeren van wat weekjes terug

dix
Kunnen users die om een slotje vragen, niet gewoon de 'verwijder uit mijn updates' een tikkie geven ?

Dat heb ik ook gedaan, maar blijf nieuwsgierig..
Bennerd's toevoeging behoorde nog tot de serieuze, met serieuze onderbouwing.

Nja, dat uit zetten van updates heeft niet veel zin meer... morgen sluit dit topic

Ducoz schreef:

Dat van Justus zijn helemaal lachwekkend, geef eens wat argumenten waarom dat er nou in moet. Het gaat niet om of jij iets beter vind, in het ergste geval pak je iets van buiten je straatje.

Sonny Boy Williamson II

Stijn_Slayer
Die is gemakkelijk terug te kaatsen met een linkje naar Robert Johnson.

Overigens was ik qua blues voor Willie Dixon gegaan, maar Sonny Boy vind ik ook een goede keuze. List of songs written by Willie Dixon - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Beste Duco, gelieve het inderdaad uit je updates te verwijderen of tenminste zulke posts voor jezelf te houden. Als je het toch per se kwijt wil, kan het ook op een iets aangenamere toon. Er post tenslotte slechts één iemand een thumbs up-emoticon...

Het dieptepunt van je post vind ik toch wel dit:
Ducoz schreef:
Gewoon geen argumenten en dan draait het ooknog puur om smaak.

Bij zijn eigen vervanging, de gehele argumentatie om een artiest eruit te kegelen:
Ducoz schreef:
Hij vervangt Iron Maiden in de top, waar ik helemaal niet warm of koud word.

On topic: ik heb nog nooit van de beste man gehoord, maar dat was ook het geval bij Robert Johnson. Ik heb me duidelijk nog nooit verdiept in de blues; het wordt tijd om dat eens te doen. Gezien mijn niet-bestaande kennis, vertrouw ik bij deze dan ook op de experts. In ieder geval wel mooi dat blues weer vertegenwoordigd wordt in de lijst. Nu nog Madonna voor The Sonics!

Jonge ga jezelf pesten, mijn berichten hadden in iedergeval nog argumenten waarom een artiest er wel in moest, dit is gewoon diep triest.

Moet je nagaan, nog triester dan mijn argumentatie waarom IM er uit moest!

Stijn_Slayer
Ataloona schreef:
Overigens was ik qua blues voor Willie Dixon gegaan, maar Sonny Boy vind ik ook een goede keuze.

Willie Dixon zou ik misschien wel eerder noemen dan Muddy Waters, maar de meest invloedrijke bluesman was natuurlijk ........

In het begin had gewoon afgesproken moeten worden dat elke wijziging onder het mom van 'waardeer/ken ik niet, dus die gaat eruit' niet meetelt.

Dit hele topic is triest aangezien je nooit de perfecte lijst kan maken. Iedereen heeft zijn eigen lijst en zo kun je wel eeuwig doorgaan. Dan krijg je weer dat iemand in een nichegebied zit, dan weer dat een andere artiest eerder was in een bepaald genre.

Overigens, voordat ik aan de beurt was was de lijst het beste:

1. Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Iron Maiden, 4. Kraftwerk, 5. Chuck Berry, 6. The Clash, 7. Bob Marley, 8. Woody Guthrie, 9. Aphex Twin, 10. Jimi Hendrix, 11. Bob Dylan, 12. David Bowie, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Captain Beefheart, 17. The Beatles.

Er is altijd wel wat in te wisselen, Fela Kuti er bij en misschien Public Enemy, en dan isie wel bijna rond.

Stijn_Slayer
Ook al geen James Brown meer..

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.