Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2012, 22:51 uur
Moedige keuze Cygnus, dus ondanks dat ik nog nooit van Fela Kuti heb gehoord: 

0
geplaatst: 5 januari 2012, 23:28 uur
Ik heb me een tijdje af zitten te vragen wie ik er in zou zetten, mocht ik ooit aan de beurt komen en ik had mijn keuze al gemaakt.
Moet ik na Cygnus weer na gaan denken over een andere artiest
.
Fela Kuti is één van mijn favoriete artiesten en hoort zeker hier in het rijtje thuis.
Mooi om te zien dat hij hier onder de aandacht gebracht wordt door een prachtig verhaal van Cygnus
.
.Fela Kuti is één van mijn favoriete artiesten en hoort zeker hier in het rijtje thuis.
Mooi om te zien dat hij hier onder de aandacht gebracht wordt door een prachtig verhaal van Cygnus
.
0
geplaatst: 5 januari 2012, 23:43 uur
jeroentjuhh schreef:
Ik heb me een tijdje af zitten te vragen wie ik er in zou zetten, mocht ik ooit aan de beurt komen en ik had mijn keuze al gemaakt.
.
. Misschien kom je nog aan de beurt nadat een of andere onverlaat Fela Kuti eruit heeft gegooid. In dat geval draag ik het copyright op mijn verhaal aan je over.

0
geplaatst: 6 januari 2012, 08:39 uur
Weinig tegen in te brengen, gewaagde, maar goede keuze denk ik.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 09:56 uur
Alvorens te beginnen ben ik even door deze thread geskimmed. Het doet vooral opvallen dat er twee belangrijke criteria zijn voor de keuze van een artiest: invloedrijkheid en originaliteit. Een nogal lastige combinatie die in de meeste gevallen ook niet echt realistisch is. In die uitzonderlijke gevallen waar het wél samengaat vind ik de muziek meestal niet van een hoog genoeg niveau om de artiest voor dit spel te nomineren. Het heeft dus wel even geduurd voor ik eruit was met m'n keuze.
1/ de net-niets
-----------------------
Er waren vooral veel afvallers. Ik heb wat rondgekeken binnen de genres die mij liggen en uiteraard zijn er genoeg pioniers aan te duiden, maar aangezien het ook vaak minder artiest-gerichte genres zijn is het ook wat lastiger om daar specifiekere personen uit te lichten. Ik kwam ook een aantal artiesten tegen die zich naast hun eigen muziek ook sterk onderscheiden hebben via hun labels. µ-Ziq was een redelijk vooruitstrevend en bepalend artiest, maar z'n label was dat meer. Hetzelfde kan je zeggen van een DJ Promo, die vooral met Thrid Movement een belangrijke deur opende voor de voortleving van het hardcore genre.
Dan maar naar de echt grote namen? Iemand van Warp zou eigenlijk niet misstaan in deze lijst, en dan kom je al snel bij Aphex Twin uit. Een vent die ondertussen al 20 jaar meedraait, hét ijkpunt is van de IDM (en in iets mindere mate de Acid), ook aan de wieg van een breakcore-stroming stond én volgens mij de enige is die ooit tot in de hitlijsten is geraakt. Ook naast het podium trouwens iemand die als artiest zeker in deze lijst thuishoort. Hij was in ieder geval de runner-up voor m'n huidige keuze, maar omdat ik gewoon iets minder heb met z'n muziek in het algemeen heb ik toch maar voor iemand anders gekozen.
Andere goden (Richard Devine, Chris Clark, Autechre) van het Warp label kwamen daarmee ook niet echt meer in aanmerking. Qua breakcore komt Venetian Snares al snel naar boven, vooral omdat de meesten hem wel kennen, hij is uiteindelijk toch het uithangbord van het genre. Maar zoveel heb ik nu ook weer niet met Snares, dus ook hij viel af.
2/ mijn toevoeging.
-----------------------
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een project dat al 17 jaar meedraait in de hoogste regionen van de wat experimentelere (en hardere) electronic hoek. In 1995 begonnen met het hardere werk, laverend tussen acid, hardcore en powernoise achtige zaken.
Daarna zijn ze langzaam de IDM hoek ingesukkeld, verder doorgegroeid binnen het breakcore gebeuren en uiteindelijk als voorlopers van de scene ook dubstep invloeden gaan introduceren in hun muziek. Ze hebben zich wel steeds gericht op de trends binnen het electronic gebeuren, maar steeds op hun eigen manier, met hun eigen geluid en als voorbeeld voor een hoop artiesten die pas later de overstap zouden maken.
Het knappe is eigenlijk dat ze nooit de heersende sound binnen een genre hebben gedicteerd. Doorheen alle genres hebben ze steeds een sterk eigen geluid gehad dat nooit echt gekopieerd werd door andere artiesten. Doordat ze wel steeds als kwalitatief element binnen het genre aanzien werden was hun impact daardoor echter niet kleiner.
Het gaat mij natuurlijk om de broertjes Healy, beter "bekend" onder de noemer Somatic Responses. Ze hebben door de jaren heen wel wat zijprojectjes gehad (Photon Emissions, Xynomorph - blijft toch eigen aan het wereld) maar zijn toch steeds achter hun hoofdproject blijven staan.
Na 17 jaar slagen ze er nog steeds in relevante, uitdagende en boeiende albums uit te brengen waarin steeds meer gevarieerde invloeden terug te vinden zijn. Deze unieke positie delen wat mij betreft enkel met Aphex Twin, en omdat ik Somatic Responses heel wat beter weet te appreciëren mogen ze van het lijstje vervoegen.
De enige overlevingskans die ik ze meegeef in deze lijst is dat mensen ze niet echt kennen en ze daarom ook niet weg zullen stemmen. Ijdele hoop waarschijnlijk, maar toch.
3/ mijn exit
-----------------------
Had al gezegd dat dit lastig ging worden voor mij, over de meeste (eigenlijk alle) artiesten kan ik niet echt oordelen, van een paar kan ik zelf niet meteen nummers van voor de geest halen.
Daarom blijven alvast de volgende artiesten buiten schot: Velvet Underground, Chuck Berry, Woody Guthrie, Fela Kuti, Robert Johnson en Captain Beefheart. Over deze heren kan ik gewoon niets zinnigs zeggen of bedenken.
Van een aantal andere artiesten kan ik via derden hun invloed en status wel inschatten. Al is er altijd de kans dat het een soort van "Madonnas" zijn (extreem grote invloed maar uiteindelijk niet meer dan het populariseren van meer underground geluiden): Miles Davis, Bob Marley, Jimi Hendrix, James Brown, The Beatles.
Dan wat over het hart wrijven zodat Kraftwerk en Brian Eno ook mogen blijven, er wordt al genoeg geklaagd over een gebrek aan variatie dus om moderner electronisch werk te gaan vervangen met electronische pioniers lijkt me ook niet echt slim.
Wat rest dan nog? Iron Maiden, de Rolling Stones, Bob Dylan en David Bowie.
Van die laatste weet ik dat hij ook nog half in de dnb gehangen heeft, voor zo'n artiest knap genoeg om hem buiten schot te houden. Van Dylan ooit een docu gezien en qua persoon laat ik hem ook maar staan.
Dus ofwel de Rolling Stones, ofwel Iron Maiden. Van beiden ken ik een aantal nummers, beide artiesten doen me helemaal niets. Maar omdat Iron Maiden toch een wat eigener genre vertegenwoordigt is het voor mij de Rolling Stones die het pad moeten ruimen. Ten spijt van de discussie die gisteren al begon, wellicht heb ik ook gewoon groot ongelijk, maar het was ook niet mijn idee om mee te doen met dit spel
Daarom hierbij de nieuwe lijst:
1. Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Iron Maiden, 4. Kraftwerk, 5. Chuck Berry, 6. Brian Eno, 7. Bob Marley, 8. Woody Guthrie, 9. Somatic Responses, 10. Jimi Hendrix, 11. Bob Dylan, 12. David Bowie, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Captain Beefheart, 17. The Beatles.
1/ de net-niets
-----------------------
Er waren vooral veel afvallers. Ik heb wat rondgekeken binnen de genres die mij liggen en uiteraard zijn er genoeg pioniers aan te duiden, maar aangezien het ook vaak minder artiest-gerichte genres zijn is het ook wat lastiger om daar specifiekere personen uit te lichten. Ik kwam ook een aantal artiesten tegen die zich naast hun eigen muziek ook sterk onderscheiden hebben via hun labels. µ-Ziq was een redelijk vooruitstrevend en bepalend artiest, maar z'n label was dat meer. Hetzelfde kan je zeggen van een DJ Promo, die vooral met Thrid Movement een belangrijke deur opende voor de voortleving van het hardcore genre.
Dan maar naar de echt grote namen? Iemand van Warp zou eigenlijk niet misstaan in deze lijst, en dan kom je al snel bij Aphex Twin uit. Een vent die ondertussen al 20 jaar meedraait, hét ijkpunt is van de IDM (en in iets mindere mate de Acid), ook aan de wieg van een breakcore-stroming stond én volgens mij de enige is die ooit tot in de hitlijsten is geraakt. Ook naast het podium trouwens iemand die als artiest zeker in deze lijst thuishoort. Hij was in ieder geval de runner-up voor m'n huidige keuze, maar omdat ik gewoon iets minder heb met z'n muziek in het algemeen heb ik toch maar voor iemand anders gekozen.
Andere goden (Richard Devine, Chris Clark, Autechre) van het Warp label kwamen daarmee ook niet echt meer in aanmerking. Qua breakcore komt Venetian Snares al snel naar boven, vooral omdat de meesten hem wel kennen, hij is uiteindelijk toch het uithangbord van het genre. Maar zoveel heb ik nu ook weer niet met Snares, dus ook hij viel af.
2/ mijn toevoeging.
-----------------------
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een project dat al 17 jaar meedraait in de hoogste regionen van de wat experimentelere (en hardere) electronic hoek. In 1995 begonnen met het hardere werk, laverend tussen acid, hardcore en powernoise achtige zaken.
Daarna zijn ze langzaam de IDM hoek ingesukkeld, verder doorgegroeid binnen het breakcore gebeuren en uiteindelijk als voorlopers van de scene ook dubstep invloeden gaan introduceren in hun muziek. Ze hebben zich wel steeds gericht op de trends binnen het electronic gebeuren, maar steeds op hun eigen manier, met hun eigen geluid en als voorbeeld voor een hoop artiesten die pas later de overstap zouden maken.
Het knappe is eigenlijk dat ze nooit de heersende sound binnen een genre hebben gedicteerd. Doorheen alle genres hebben ze steeds een sterk eigen geluid gehad dat nooit echt gekopieerd werd door andere artiesten. Doordat ze wel steeds als kwalitatief element binnen het genre aanzien werden was hun impact daardoor echter niet kleiner.
Het gaat mij natuurlijk om de broertjes Healy, beter "bekend" onder de noemer Somatic Responses. Ze hebben door de jaren heen wel wat zijprojectjes gehad (Photon Emissions, Xynomorph - blijft toch eigen aan het wereld) maar zijn toch steeds achter hun hoofdproject blijven staan.
Na 17 jaar slagen ze er nog steeds in relevante, uitdagende en boeiende albums uit te brengen waarin steeds meer gevarieerde invloeden terug te vinden zijn. Deze unieke positie delen wat mij betreft enkel met Aphex Twin, en omdat ik Somatic Responses heel wat beter weet te appreciëren mogen ze van het lijstje vervoegen.
De enige overlevingskans die ik ze meegeef in deze lijst is dat mensen ze niet echt kennen en ze daarom ook niet weg zullen stemmen. Ijdele hoop waarschijnlijk, maar toch.
3/ mijn exit
-----------------------
Had al gezegd dat dit lastig ging worden voor mij, over de meeste (eigenlijk alle) artiesten kan ik niet echt oordelen, van een paar kan ik zelf niet meteen nummers van voor de geest halen.
Daarom blijven alvast de volgende artiesten buiten schot: Velvet Underground, Chuck Berry, Woody Guthrie, Fela Kuti, Robert Johnson en Captain Beefheart. Over deze heren kan ik gewoon niets zinnigs zeggen of bedenken.
Van een aantal andere artiesten kan ik via derden hun invloed en status wel inschatten. Al is er altijd de kans dat het een soort van "Madonnas" zijn (extreem grote invloed maar uiteindelijk niet meer dan het populariseren van meer underground geluiden): Miles Davis, Bob Marley, Jimi Hendrix, James Brown, The Beatles.
Dan wat over het hart wrijven zodat Kraftwerk en Brian Eno ook mogen blijven, er wordt al genoeg geklaagd over een gebrek aan variatie dus om moderner electronisch werk te gaan vervangen met electronische pioniers lijkt me ook niet echt slim.
Wat rest dan nog? Iron Maiden, de Rolling Stones, Bob Dylan en David Bowie.
Van die laatste weet ik dat hij ook nog half in de dnb gehangen heeft, voor zo'n artiest knap genoeg om hem buiten schot te houden. Van Dylan ooit een docu gezien en qua persoon laat ik hem ook maar staan.
Dus ofwel de Rolling Stones, ofwel Iron Maiden. Van beiden ken ik een aantal nummers, beide artiesten doen me helemaal niets. Maar omdat Iron Maiden toch een wat eigener genre vertegenwoordigt is het voor mij de Rolling Stones die het pad moeten ruimen. Ten spijt van de discussie die gisteren al begon, wellicht heb ik ook gewoon groot ongelijk, maar het was ook niet mijn idee om mee te doen met dit spel

Daarom hierbij de nieuwe lijst:
1. Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Iron Maiden, 4. Kraftwerk, 5. Chuck Berry, 6. Brian Eno, 7. Bob Marley, 8. Woody Guthrie, 9. Somatic Responses, 10. Jimi Hendrix, 11. Bob Dylan, 12. David Bowie, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Captain Beefheart, 17. The Beatles.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 10:36 uur
pffffff.... Wat een vage toevoeging, maar vast in jouw wereld een hele goede.
Nog nooit van de mannen gehoord, en ik vermoed velen met me. Wat volgens mij ook wel zegt dat ze niet de muziek wereld revolutionair hebben veranderd.. anders was er vast wel een belletje gaan rinkelen.
Kom ik weer even terug op een opmerking die GrafGantz naar mij maakte,
Dit kan hij dus even copy & pasten want datzelfde gebeurd hier dus ook.
3 " elektronen" staan erin nu, en de Stones worden eruitgekiepert omdat onderhond Dylan erin houdt omdat ie een docu heeft gezien
(bijvoorbeeld)
De toevoeging kan ik weinig tegenin brengen omdat ik nog nooit gehoord heb (en dat ook niet wil vermoed ik) maar de redenen voor het verwijderen zijn nog zwakker als de reden waarom ik Juan Atkins eruit knikkerde... althans zo zie ik het dan....
Maar feit blijft dat uiteraard iedereen iets toevoegd aan de lijst waar ie toch ook zelf graag naar luistert, en eruit gooit wat ie minder vindt... MAW alle kritiek die ik kreeg kan elke dag weer uit de kast getrokken worden...
De lijst wordt wat mij betreft steeds vager, want er doemen namen op die ik niet ken, en ik ben waarschijnlijk te commercieel gericht om ze te kennen, maar ik vond de lijst van DWDD toch echt logischer en mooier... ben bang waar dit heen gaat tot eind januari...
Wie gooit James Brown of the Beatles eruit voor een of andere nitwit die ooit op een syntheziser een of andere rare toon eruit gooide, en dus revolutionair wordt beschouwd?
Nog nooit van de mannen gehoord, en ik vermoed velen met me. Wat volgens mij ook wel zegt dat ze niet de muziek wereld revolutionair hebben veranderd.. anders was er vast wel een belletje gaan rinkelen.
Kom ik weer even terug op een opmerking die GrafGantz naar mij maakte,
GrafGantz schreef:
Samengevat: je gooit er een zeer invloedrijke en baanbrekende artiest uit omdat je het betreffende genre kut vindt, en gooit er de artiest van de nummer 1 uit je top 10 in.
Samengevat: je gooit er een zeer invloedrijke en baanbrekende artiest uit omdat je het betreffende genre kut vindt, en gooit er de artiest van de nummer 1 uit je top 10 in.
Dit kan hij dus even copy & pasten want datzelfde gebeurd hier dus ook.
3 " elektronen" staan erin nu, en de Stones worden eruitgekiepert omdat onderhond Dylan erin houdt omdat ie een docu heeft gezien
(bijvoorbeeld)De toevoeging kan ik weinig tegenin brengen omdat ik nog nooit gehoord heb (en dat ook niet wil vermoed ik) maar de redenen voor het verwijderen zijn nog zwakker als de reden waarom ik Juan Atkins eruit knikkerde... althans zo zie ik het dan....
Maar feit blijft dat uiteraard iedereen iets toevoegd aan de lijst waar ie toch ook zelf graag naar luistert, en eruit gooit wat ie minder vindt... MAW alle kritiek die ik kreeg kan elke dag weer uit de kast getrokken worden...
De lijst wordt wat mij betreft steeds vager, want er doemen namen op die ik niet ken, en ik ben waarschijnlijk te commercieel gericht om ze te kennen, maar ik vond de lijst van DWDD toch echt logischer en mooier... ben bang waar dit heen gaat tot eind januari...
Wie gooit James Brown of the Beatles eruit voor een of andere nitwit die ooit op een syntheziser een of andere rare toon eruit gooide, en dus revolutionair wordt beschouwd?
0
geplaatst: 6 januari 2012, 10:48 uur
[quote]Ferre Clabau schreef:
Pas na mijn reactie geef jij hier aan dat jij 7 albums hebt beluisterd van Prince. Maar waarom kom je dan niet vanuit jouw ervaringen met goede argumenten?
Jouw onderbouwing was dat Prince niets baanbrekends deed met zijn muziek, terwijl Lennon een paar dagen terug er een hele rij opsomde. Daar ga je zomaar aan voorbij: je gaat er niet op in. Ik vind dat niet sterk overkomen.
En dan kom ik ook bij de opmerking van paalhaas: ja het is een leuk spelletje, maar ik hoop wel op een fair spel met goede argumenten over en weer. Dan is het pas echt leuk.
Voorbeeld is mijn inbreng Nirvana die eruit wordt gegooid. Dat gebeurt met duidelijke redenen, ook al blijf ik vinden dat ze erin moeten blijven....
(quote)
Pas na mijn reactie geef jij hier aan dat jij 7 albums hebt beluisterd van Prince. Maar waarom kom je dan niet vanuit jouw ervaringen met goede argumenten?
Jouw onderbouwing was dat Prince niets baanbrekends deed met zijn muziek, terwijl Lennon een paar dagen terug er een hele rij opsomde. Daar ga je zomaar aan voorbij: je gaat er niet op in. Ik vind dat niet sterk overkomen.
En dan kom ik ook bij de opmerking van paalhaas: ja het is een leuk spelletje, maar ik hoop wel op een fair spel met goede argumenten over en weer. Dan is het pas echt leuk.
Voorbeeld is mijn inbreng Nirvana die eruit wordt gegooid. Dat gebeurt met duidelijke redenen, ook al blijf ik vinden dat ze erin moeten blijven....

0
geplaatst: 6 januari 2012, 10:49 uur
- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- Herman (Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- Deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- Itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- R&P (Dr. Dre voor Public Enemy)
- Niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- West (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr Dre)
- Ferre Clabeau - (Bob Dylan voor Prince)
- Cygnus (Fela Kuti voor Nirvana)
-Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
Omsk - 6 januari
Onderhond moet nog doorgeven wie hij aanwijst?
- Ferre Clabeau - (Bob Dylan voor Prince)
-Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
Omsk - 6 januari
0
geplaatst: 6 januari 2012, 10:55 uur
west schreef:
Jouw onderbouwing was dat Prince niets baanbrekends deed met zijn muziek, terwijl Lennon een paar dagen terug er een hele rij opsomde. Daar ga je zomaar aan voorbij: je gaat er niet op in. Ik vind dat niet kunnen.
Jouw onderbouwing was dat Prince niets baanbrekends deed met zijn muziek, terwijl Lennon een paar dagen terug er een hele rij opsomde. Daar ga je zomaar aan voorbij: je gaat er niet op in. Ik vind dat niet kunnen.
Ik vrees dat Prince iets te commercieel is voor de meesten hier, en daarom is er een aversie tegen. Tuurlijk ben ik bevooroordeeld, maar ik ben ook weer niet zo blind om te kunnen zien dat Prince heel erg belangrijk is geweest voor de huidige muziekstroming. Echter is dit blijkbaar nog te kort geleden, en daar komt bij dat Prince 80's materiaal is, en dat is " eng"
Mensen die zich echt verdiepen in Prince, en met alle respect, dat is geen 7 albums luisteren, want de man heeft er inmiddels 41... weet wel beter dan dat.
Meer ga ik er ook niet over zeggen want het is inderdaad maar een spelletje, maar ik verbaas me wel dat op een site waar je toch serieuze muziekliefhebbers vindt, Prince zo enorm onderschat en ondergwaardeerd wordt.
Het lijkt soms wel dat je er niet bij hoort als je geen vage underground artiesten kent of luistert... (dont get me wrong, ik zeg niet dat dit zo is, zo ervaar ik het alleen)
0
Jocharo-T
geplaatst: 6 januari 2012, 10:59 uur
lennon schreef:
-Onderhond (Rolling Stones voor Somatic Responses)
-Onderhond (Rolling Stones voor Somatic Responses)
Lennon, ik corrigeer je even

Dit is de juiste lijst:
- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Ferre Clabeau (Bob Dylan voor Prince)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
Omsk - 6 januari
- Ferre Clabeau (Bob Dylan voor Prince)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
Omsk - 6 januari
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:01 uur
Jocharo-T schreef:
Lennon ik corrigeer je even
(quote)
Lennon ik corrigeer je even
Oeps...
waar het hart van vol zit... heb t aangepast
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:02 uur
trebremmit schreef:
Goeie toevoeging! Eindelijk eens iets van deze tijd erin.
Goeie toevoeging! Eindelijk eens iets van deze tijd erin.
Ik lees nergens waarom het een relevantie toevoeging is? Wat hebben ze bijgedragen (wat anderen niet hebben gedaan) wat nu nog te horen is?
Zeker omdat ik ze niet ken ben ik daar benieuwd naar...
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:03 uur
lennon schreef:
Dat zouden wij moeten doen, aangezien Onderhond te weinig actief hier is om te weten wie een geschikte user is om de beurt aan te geven.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:04 uur
Cygnus schreef:
Dat zouden wij moeten doen, aangezien Onderhond te weinig actief hier is om te weten wie een geschikte user is om de beurt aan te geven.
(quote)
Jeroentuh biedt zich vrijwillig aan
jeroentjuhh schreef:
.
.
0
Jocharo-T
geplaatst: 6 januari 2012, 11:05 uur
Cygnus schreef:
Ik nomineer Stijn Slayer. Zijn mensen het daar mee eens?
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:07 uur
Onderhond schreef:
Qua persoonlijkheid zet ik dan liever daar m'n geld op dan op de Rolling Stones, toch "maar" een boyband.
Qua persoonlijkheid zet ik dan liever daar m'n geld op dan op de Rolling Stones, toch "maar" een boyband.
I rest my case... Met alle respect Onderhond, maar deze opmerking gaat natuurlijk nergens naar toe, en zegt genoeg over hoe jij thuis bent in dit genre....
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:11 uur
Wat volgens mij ook wel zegt dat ze niet de muziek wereld revolutionair hebben veranderd.
Sowieso is de lijst een afweging tussen kwaliteit en invloed. Als je met absolute maten meet dan kom je (zoals ik terloops aanhaalde) bij artiesten als Madonna uit. In het iets recenter verleden kan je zelfs een Britney Spears nomineren. Die heeft de baan vrijgemaakt voor honderden jonge zangeresjes die nu nog steeds de hitlijsten domineren.
Dat mijn selectiecriteria voor het verwijderen van een artiest beperkt waren heb ik al 2x aangegeven. Ik kan jou ook een lijst van toonaangevende breakcore artiesten voorleggen, dan wordt het ook roeien met de riemen de je hebt.
De Scorcese docu van Dylan vond ik op zich niet goed, maar het schetst wel een beeld van een man met identiteit, eigenheid en een lak aan conventies. Qua persoonlijkheid zet ik dan liever daar m'n geld op dan op de Rolling Stones, toch "maar" een boyband.
lennon schreef:
Wat hebben ze bijgedragen (wat anderen niet hebben gedaan) wat nu nog te horen is? Zeker omdat ik ze niet ken ben ik daar benieuwd naar...
Wat hebben ze bijgedragen (wat anderen niet hebben gedaan) wat nu nog te horen is? Zeker omdat ik ze niet ken ben ik daar benieuwd naar...
Hun grootste verdienste is dat ze zowel luisteraars als andere artiesten meegenomen hebben doorheen 15 jaar aan verschillende genre harde electronic. Het is een cross-over project dat zichzelf nooit aan een stijl vastgeankerd heeft maar de genres waarin ze opereerden wel populair gemaakt heeft onder een niet-doelpubliek. Als je daar meer dan 15 jaar lang in slaagt én relevant én vernieuwend weet te blijven dan denk ik dat je best in deze lijst mag staan.
lennon schreef:
Met alle respect Onderhond, maar deze opmerking gaat natuurlijk nergens naar toe, en zegt genoeg over hoe jij thuis bent in dit genre....
Met alle respect Onderhond, maar deze opmerking gaat natuurlijk nergens naar toe, en zegt genoeg over hoe jij thuis bent in dit genre....
Het is geen geheim hoe "thuis" ik ben in die genres hoor.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:12 uur
Zowel Stijn als Jeroen lijken me prima kandidaten.
Overigens een leuke keuze van Onderhond. Ken het zelf niet, ben ook niet zo bekend met het genre, maar desondanks issie in ieder geval interessant. Hoewel ik wel vrees dat 'ie er snel weer uit zal liggen, helaas, omdat simpelweg te weinig mensen waarde hechten aan de naam - misschien was dan Aphex Twin een veiligere keuze geweest.
Aan de andere kant: veiligere keuzes zijn saai.
Leuke toevoeging aan het topic, in ieder geval.
Overigens een leuke keuze van Onderhond. Ken het zelf niet, ben ook niet zo bekend met het genre, maar desondanks issie in ieder geval interessant. Hoewel ik wel vrees dat 'ie er snel weer uit zal liggen, helaas, omdat simpelweg te weinig mensen waarde hechten aan de naam - misschien was dan Aphex Twin een veiligere keuze geweest.
Aan de andere kant: veiligere keuzes zijn saai.

Leuke toevoeging aan het topic, in ieder geval.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:15 uur
Ik vind Onderhond een uitstekende recensent, maar ik heb te weinig geduld voor film tegenwoordig en ik heb niet zoveel met prrtaktiktak-muziek, dus het is in ieder geval leuk om weer eens een stuk van hem te lezen in een topic waar ik kom.
Grappig genoeg ken ik Somatic Responses wel een beetje via vrienden die in de vage beats zitten, maar ik ga verder niet doen alsof ik er iets zinnigs over kan zeggen.
Best beargumenteerde toevoeging van de laatste dagen was toch wel Fela Kuti, trouwens. Dylan is ook wel een logische kandidaat, al heb ik op details toch wel een andere visie op zijn persoon en werk dan die hier door Ferre wordt geschetst.
Grappig genoeg ken ik Somatic Responses wel een beetje via vrienden die in de vage beats zitten, maar ik ga verder niet doen alsof ik er iets zinnigs over kan zeggen.
Best beargumenteerde toevoeging van de laatste dagen was toch wel Fela Kuti, trouwens. Dylan is ook wel een logische kandidaat, al heb ik op details toch wel een andere visie op zijn persoon en werk dan die hier door Ferre wordt geschetst.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:17 uur
Onderhond schreef:
Dat geeft ook niks, ik gooide Juan Atikins eruit, was ik ook niet zo bekend mee, zorgde ook dat ik een hoop strontemmers over me heen kreeg.. echter jij noemt de Stones maar een boy band. Als je ze niet kent (muzikaal gezien) lijkt me dat een onzinnige opmerking, zeker gezien het feit als je wel zou kennen, je dit ook niet zou zeggen..
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:18 uur
Zoals Lennon hierboven terecht aangeeft zijn er teveel users die toevoegen wat zij leuk vinden en eruit gooien wat zij niet leuk vinden. Dit mag best meespelen, maar het spel gaat om invloedrijke artiesten in de muziekgeschiedenis.
Kortom: Somatic Response hoort alleen daarom al niet thuis in dit spel.
Kortom: Somatic Response hoort alleen daarom al niet thuis in dit spel.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:18 uur
Fela Kuti
Goeie toevoeging, Frank!
Somatic Responses vind ik wat minder als toevoeging. Zijn zeker invloedrijk in de underground electronic, maar hun invloed in het algemeen is redelijk marginaal. Dan was een keuze voor Aphex Twin veel meer gerechtvaardigd geweest. Dat is echt een boegbeeld voor het genre en zijn invloed reikt tot ver buiten de electronic...
Goeie toevoeging, Frank!Somatic Responses vind ik wat minder als toevoeging. Zijn zeker invloedrijk in de underground electronic, maar hun invloed in het algemeen is redelijk marginaal. Dan was een keuze voor Aphex Twin veel meer gerechtvaardigd geweest. Dat is echt een boegbeeld voor het genre en zijn invloed reikt tot ver buiten de electronic...
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:30 uur
Titmeister schreef:
Fela Kuti
Goeie toevoeging, Frank!
Somatic Responses vind ik wat minder als toevoeging. Zijn zeker invloedrijk in de underground electronic, maar hun invloed in het algemeen is redelijk marginaal. Dan was een keuze voor Aphex Twin veel meer gerechtvaardigd geweest. Dat is echt een boegbeeld voor het genre en zijn invloed reikt tot ver buiten de electronic...
Fela Kuti
Goeie toevoeging, Frank!Somatic Responses vind ik wat minder als toevoeging. Zijn zeker invloedrijk in de underground electronic, maar hun invloed in het algemeen is redelijk marginaal. Dan was een keuze voor Aphex Twin veel meer gerechtvaardigd geweest. Dat is echt een boegbeeld voor het genre en zijn invloed reikt tot ver buiten de electronic...
Mee eens, ik had Aphex Twin ook veel liever in deze lijst gezien.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:31 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Mee eens. We bewaren Jeroen voor wanneer Fela Kuti eruit is gegooid.

0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:44 uur
Omsk heeft overigens toegezegd vanavond een bijdrage te leveren. Ben benieuwd!
0
geplaatst: 6 januari 2012, 11:44 uur
Titmeister schreef:
Misschien, maar voor Aphex Twin heb je mij niet nodig, die kan elke onverlaat met halfslachtige kennis van het electronic genre wel toevoegen. Het probleem met "boegbeelden" heb ik ondertussen ook wel genoeg toegelicht. De grote invloed van Aphex Twin valt niet te ontkennen, maar dat vloeit meer uit z'n bekendheid voort dan uit z'n muziek vind ik.
* denotes required fields.