MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Een wereld van verschil tussen de foute lijst van 2003 en 2002 zullen we maar zeggen.

Complimenten voor Film Pegasus inderdaad. We krijgen natuurlijk nog wel iets maar tot nu toe is ie wel echt fout!

Dat nummer van de Cheeky Girls is zo slecht dat het weer leuk wordt. Maar dat is mijn bescheiden mening

De foute kers komt vanavond laat, eerst nog de nummer 2 uit deze lijst:

Fout in 2003: 2. Frans Bauer met Heb je even voor mij

De polonaisefans kunnen hun hart ophalen, voor mij is dit nummer op feestjes het moment om naar toilet te gaan, ook al ben ik net geweest. Bauer was 21 jaar toen hij in eigen land bekend werd met Als sterren aan de hemel staan in 1994. Met z'n schlagermuziek veroverde hij al snel Duitsland. In 2003 zong hij niet alleen Heb je even voor mij, maar kreeg hij ook een eigen realitysoap. Hoe muzikaal fout hij ook was, succes had Fransje wel en in 2004 werd hij ridder.

In Nederland was het Bauers 2e nummer 1 hit, na De regenboog uit 1997. Hij werd een vaste waarde en zou nog meer succes hebben. In Vlaanderen was Heb je even voor mij z'n doorbraak met een eerste top 10-hit. Pas in 2007 als hij met de Vlaamse Laura Lynn zong, zou hij op nr 1 geraken.

GrafGantz schreef:
Dat nummer van de Cheeky Girls is zo slecht dat het weer leuk wordt. Maar dat is mijn bescheiden mening

Je hebt hier stiekem wel een beetje gelijk.

Fout in 2003: 1. Dynamite/Gebroeders Ko met Toeter op mijn waterscooter

Verschrikkelijke hit die met recht op nr 1 mag staan. Leuk voor kindjes, maar blijkbaar ook op zatte feestjes en foute party's. In Nederland werd het gezongen door Gebroeders Ko (Boten Anna) en in Vlaanderen door Dynamite (Pizzadans).

In Nederland bleef het nog braaf met slechts 6 weken hitparade en beperkt volgens mij tot die zatte feestjes. In Vlaanderen maakte Dynamite er een hit mee op nr 8 en 14 weken lang hitlijst. Gewoon heel de zomer lang dat verschrikkelijke nummer.

Wie het zich afvraagt: Gebroeders Ko waren eerst. Zij hebben het nummer geschreven. Dat hadden jullie ECHT niet moeten doen.

zaaf
hahahahaha, wat een toffe ontknoping. en allemaal lekkere nummertjes hoor!
ik ga even een chinees uitlaten.

10. Placebo - Special Needs

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/58/Specialneedssinglecover.jpg/220px-Specialneedssinglecover.jpg

Punten : 26
Nom. : DjFrankie Telamon laxus11 vigil Rudi S
Nr. 1 van: DjFrankie

1 puntje meer dan de nummer 11, het is niet zo’n hoge score maar Placebo doet het in dit topic altijd wel prima.
Toch weer 5 deelnemers die voor dit liedje hebben gekozen, het laatste lijstje (vigil) gaf de doorslag.

Lekker nummer van Sleeping with Ghosts, Molko’s uit duizenden herkenbare vocalen heersen zoals altijd.
Heerlijk is die piano op de achtergrond.

I'm just 19 this sucker's dream
I guess I thought you had the flavor
I'm just 19 and dream obscene
With six months off for bad behavior

Fijn begin, mijn #15. Heb een andere wat hoger en hoop dat die nog gaat komen. Ik zal er in ieder geval op wachten tot het bittere eind

Had ik zelf niet. Wel in overweging genomen, maar 10 betere hits gevonden. Mooie start van de top 10.

Prima nummer dit, maar heb net als Simon77 een ander nummer van ze in de top 10. Dit is voor mij wel de nummer 2 van het album, maar viel nipt af voor de uiteindelijke top 40.

Ik vind Placebo een goede band, maar mogelijk 2x in de top 10 terwijl het album 3,76 scoort in 2003.... Er was toch veel meer moois in dat jaar.

9. Belle & Sebastian - Piazza, New York Catcher

http://i.ytimg.com/vi/Z7wSBqOIJBo/maxresdefault.jpg

Punten : 27
Nom. : johan de witt ArthurDZ Gretz Edgar18
Nr. 1 van: niemand

Verdeeldheid onder de fans wat nu het beste nummer dit jaar van Belle (Dear Catastrophe Waitresse) was, 3 van de 4 nominaties kwamen gisteren pas binnen.
Ik had er dit jaar zelfs 2 van Belle (maar wel 2 andere).

Murdoch zou dit liedje voor zijn echtgenote geschreven hebben.
Het refereert aan Mike Piazza, een professionele honkballer (o.a. Mets en Dodgers) en daarnaast fervent heavy metal fan.
Ondanks zijn huwelijk met een playmate (ook Baywatch) bleven de
geruchten over homoseksualiteit de ronde doen, koren op de molen voor Murdoch en co.

Piazza, New York Catcher is een heerlijk luchtig huppelend aanstekelijk liedje zoals wij van Belle & Sebastian gewend zijn.
De productie van Trevor Horn heeft destijds nog al wat kritiek opgeleverd (het zou allemaal te glad zijn).
Maar op dit liedje met een akoestisch gitaar en fraaie zang is weinig aan te merken.

San Francisco's calling us, the Giants and Mets will play
Piazza, New York catcher, are you straight or are you gay?
We hung about the stadium, we've got no place to stay

west schreef:
Ik vind Placebo een goede band, maar mogelijk 2x in de top 10 terwijl het album 3,76 scoort in 2003.... Er was toch veel meer moois in dat jaar.

Mocht het je nog niet opgevallen zijn, we stemmen hier op losse nummers en niet op albums

Ach, ik vind Placebo ook wel een beetje een valse start, maar ieder zijn meug.

Deze van Belle & Sebastian is wel weer erg fraai.

herman schreef:
Ach, ik vind Placebo ook wel een beetje een valse start, .

Dat is gewoon zijn manier van zingen Herman

Het was mijn nummer 7 en blijkbaar precies op de goede plek voor een top 10 notering

GrafGantz schreef:
(quote)

Mocht het je nog niet opgevallen zijn, we stemmen hier op losse nummers en niet op albums

Ook dat nog!

Die west stuurt gewoon al maanden een lijstje met favoriete albums naar Rudi!

Ik kies daaruit zelf de liedjes die west leuk vindt.

Heb je gelijk zo'n 100 (!) liedjes per jaar!

Weer mooie bijdrages van bikkel2 (er zijn wel mooie artiesten gegaan in 2003 ) en een supertopflop van Film Pegasus

Shit lijst wel gemaakt, maar niet verstuurd lekker handig

8. The Shins - Saint Simon

http://i1.naij.com/4_c1a4ad89f4c862c33066803942c73a8da2a06ecc.jpg

Punten : 29
Nom. : Telamon ArthurDZ Lukas Dwejkk_
Nr. 1 van: niemand

Dit was dus nog de koploper in mijn bericht van dinsdag.
Muziek >> Muziekgames >> Song Top 10 per jaar
Verdiende in 3 van de 4 lijstjes 9 punten.

Na al direct een nummer 4 positie bij het debuut, scoort ook de opvolgers bij ons.
Popjuweeltje en The Beach Boys , The Beatles en Paul Simon schieten dan te binnen.
Vederlicht soms zelfs sprookjesachtig, maar de prettige stem van James Mercer is ook weer geruststellend.
Mooie viool ook ter ondersteuning van die gelaagde vocalen.

Prima muziek The Shins maar op een of andere manier raakt het me niet echt terwijl ik normaal wel van zo'n muziek hou.

7. Blur – Out Of Time

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Out_of_Time_DVD.jpg

Punten : 31
Nom. : ArthurDZ nelis zaaf vigil Rudi S
Nr. 1 van: ArthurDZ

Think Tank werd zonder Coxon in Marokko opgenomen en van dat Marokkaanse horen wij wel iets terug in dit liedje.

Prachtige droef klinkende ballad, Damon kan als de beste zo lekker lui zingen.
Gedreven door een bas en een rustige trommelaar komen er geleidelijk nog wat “vreemde “instrumenten (Group Regional du Marrakech) bij.
Heerlijk liedje.

Horen wij daar aan het begin ook nog een stukje Doctor Who.

Ah, mijn nummer 9!

al 2 nominaties voorbij gekomen en de andere twee liedjes zijn ook prima te doen (ik sluit me aan bij het The Shins verhaal van laxus11 )

Dus tevreden tot zover

Mijn nummer 11. Heb zelf een andere van Blur in de top 10, maar die zal het dan wel niet gaan redden vrees ik.

Al de derde nominatie die voorbij komt! En dat terwijl er tussen mijn top 10 en die van 2002 nul komma nul overlap was!

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Ach, ik vind Placebo ook wel een beetje een valse start, maar ieder zijn meug.

Deze van Belle & Sebastian is wel weer erg fraai.

Start kan niet beter zijn ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:54 uur

geplaatst: vandaag om 21:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.