MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
luigifort schreef:
Had je een eigen platenzaak bikkel2?

Nee hoor.......wel in een heel bekende gewerkt.

zaaf schreef:
Wel een eigen discohoek.

Potverdomme

Ik wor nie goed........reeds !!!

Rudi S schreef:
dat waren nog eens tijden.

Ja Rudi, het meeste van Wim T gelukkig op dvd in huis. Ben blij dat het bewaard is gebleven.

5. The Killers - Mr. Brightside

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Mr.-Brightside.jpg

Punten : 37
Nom. : Film Pegasus Simon77 vigil Telamon Gretz
Nr. 1 van: Film Pegasus

Brightside dus, de voorloper van het debuutalbum Hot Fuss (2004), een single uit 2003 die pas echt succesvol in 2004 werd.
37 punten , net zoveel als de nummer 4 echter met een nominatie minder.
Echt zo’n liedje dat geweldig of verschrikkelijk gevonden wordt (hate It or Love It , zoals die rapper ooit wist te melden).

Maar dit is een heerlijke rock song , direct meezingbaar en ideaal voor in de auto.
Dat Brandon Flowers hier rockt als een Bowie in zijn beste rock & roll jaren (1971-1974) is meegenomen.
Van dit bandje zijn wij ook nog niet af, wen er maar vast aan.

"It started out with a kiss , How did it end up like this?"

Goedemorgen, die komt even lekker binnen!

Leuk nummer, maar kwam hier te kort voor een plek in de top 40.

Ah, leuk om wakker te worden. Nog eens een nummer uit mijn top 10, en meteen de nr 1.

GrafGantz schreef:
Leuk nummer, maar kwam hier te kort voor een plek in de top 40.

Begrijpelijk.

4. Radiohead – There There (The Boney King of Nowhere)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9b/Radiohead_There_there_singlecover.jpg

Punten : 37
Nom. : bikkel2 west dynamo d luigifort Johnny Marr GrafGantz
Nr. 1 van: bikkel2

Weer een blanke mannen “gitaarlied” (hoewel gitaarlied), tja Radiohead heeft er ondertussen wel een gewoonte van gemaakt om met meerdere liedjes mee te doen.

Mooi die ritmische drum en direct daar achter die gitaar in het intro, halverwege komen die subtiele achtergrond vocalen bij, die zijn zo mooi.
Mooie opbouw ook met een mooi gezongen deel en dreigend, hypnotiserend einde.
Top Radiohead liedje toch weer.

Een van hun beste, maar viel er bij mij net buiten.

Met Killers mijn vierde nominatie binnen, mijn nummer 3

There There net niet, mijn nummer 12 maar natuurlijk een fantastisch nummer. De Top 10 van 2003 bevalt mij tot nu toe uitermate goed

thelion schreef:

Shit lijst wel gemaakt, maar niet verstuurd lekker handig

Zo te zien had mijn lijst weinig tot geen verschil gemaakt......

Mooie nr. 4.

Killers trouwens erg fijn.

Benieuwd naar de laatste 3.

Dacht dat The Killers uit 2004 kwamen daarom niet in mijn lijstje gezet

laxus11 schreef:
Dacht dat The Killers 2004 was daarom niet in mijn lijstje gezet

Kijk, mijn nummer 2. Inderdaad één van hun beste.

thelion schreef:
(quote)

Zo te zien had mijn lijst weinig tot geen verschil gemaakt......

Dan ken jij de nummer 11 nog niet.... ik ook niet hoor.

There There de eerste uit mijn top 10..had ook wel op 1 gekund..maar iets te vaak gehoord..andere van RH ook overwogen..maar al zo vaak RH in mijn top 10 gehad dus voor wat andere dingen gekozen...

west schreef:

Dan ken jij de nummer 11 nog niet.... ik ook niet hoor.

Nee dat niet, maar het lijkt mij sterk dat er een nummer uit mijn lijst op 11 staat. Ik denk dat er op 1 nummer na helemaal niets in de buurt van de Top 10 staat uit mijn lijst. Alleen mijn nummer 7 verwacht ik nog, maar de paar puntjes die die van mij had gekregen zullen geen aardverschuiving te weeg brengen denk ik zo.

laxus11 schreef:
Dacht dat The Killers uit 2004 kwamen daarom niet in mijn lijstje gezet

Als RYM had bekeken had was je hem gewoon in 2003 tegengekomen

luigifort schreef:
There There de eerste uit mijn top 10..had ook wel op 1 gekund..maar iets te vaak gehoord..andere van RH ook overwogen..maar al zo vaak RH in mijn top 10 gehad dus voor wat andere dingen gekozen...

Losing your religion luigi ?

west schreef:
Kijk, mijn nummer 2. Inderdaad één van hun beste.

Zo'n band die hun debuutsingle nooit meer heeft overtroffen. Al zijn de andere singles van Hot Fuss ook gewoon prima.

bikkel2 schreef:
(quote)

Losing your religion luigi ?

Ja je weet hoe t kan gaan he met supernummers..je draait ze grijzer dan je eigen haren..maar ms ben ik nu ook n beetje RH moe door de overkill..tis weer herfst en dan komt er weer andere muziek op de proppen

vigil schreef:
(quote)

Als RYM had bekeken had was je hem gewoon in 2003 tegengekomen

Dan zal ik er over heen hebben gekeken

Gretz schreef:
(quote)

Zo'n band die hun debuutsingle nooit meer heeft overtroffen. Al zijn de andere singles van Hot Fuss ook gewoon prima.

Eigenlijk bedoelde ik There, There....

Ik vind het album Hot Fuss trouwens wel goed.

Rustig hier, zeker voor een slotdag. Stilte voor de storm?

Rudi zit achter de sluiers

3. The Postal Service - Such Great Heights

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/57/The_Postal_Service-Such_Great_Heights.jpg

Punten : 40
Nom. : Gretz ArthurDZ zaaf Telamon Renoir Rudi S
Nr. 1 van: Gretz

Misschien hier en daar zelfs nog vergeten door sommige deelnemers, maar een prima klassering.
Echt “zo’n waar ken ik dit liedje toch van liedje”, mag gerust met The Shins strijden wat nu het leukste popliedje van het jaar is.

Ergens op een kruising tussen electronic en perfecte popliedjes is die liedje geboren.
Synthbassen,toetsen, drumbeats en een melodie die alweer een week in mijn hoofd zit, lekker hoor.

Staat op nummer 11 van mijn lijstje deze, prima nummer 3.

2. Arcade Fire - No Cars Go

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/db/ArcadeFireEP.jpg/220px-ArcadeFireEP.jpg

Punten : 50
Nom. : GrafGantz Gretz herman Teunnis johan de witt west
Nr. 1 van: niemand

De alarmbellen gingen deze week in het topic af, want hier hebben wij een voorloper (EP) van een jaar later te verschijnen Funeral.
3 keer 9 punten, 2 keer 8 punten en 1 keer 7 punten, hoge scores dus voor dit lied.
Dat wordt nog wat als dat album van die Canadezen mee gaat doen.
No Cars Go staat dus op de debuut EP en zou in 2007 in een nieuwe versie ook op Neon Bible verschijnen.

Accordeon gedreven en met de yells werd dit wel de blauwdruk voor "Rebellion (Lies) “genoemd.
Dit was natuurlijk al een prachtige aankondiging voor wat de komende jaren op ons af zou komen, het begin van iets heel moois op muziekgebied.
Militaire drumritmes en Win Butler en Régine Chassagne in een vocaal duet, de fans kunnen tevreden zijn, wie o wie ging hier nog overheen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.