Muziek / Muziekgames / MuMeLadder [Discussietopic]
zoeken in:
1
geplaatst: 8 oktober 2019, 11:57 uur
Ik kan deze wel doen:
1915 || The Bluetones Slight Return
1808 || David Bowie feat. Pet Shop Boys || Hallo Spaceboy ||
1788 || Madonna || Like A Virgin ||
1699 || 808 State || In Yer Face (Bicep Remix) ||
1668 || Alvvays || Plimsoll Punks ||
1641 || David Bowie || Where Are We Now? ||
1595 || The 13th Floor Elevators || You're Gonna Miss Me ||
1571 || LCD Soundsystem || Losing My Edge ||
1508 || dEUS || The Ideal Crash ||
1472 || LCD Soundsystem || How Do You Sleep? ||
Mocht iemand anders nou per se een van deze nummers willen doen, laat dan maar weten.
Ik vraag me alleen of hoeveel zin het nu nog heeft, want deze nummers zijn dacht ik al langsgekomen in het topic en wie weet staan ze er volgend jaar niet meer in?
1915 || The Bluetones Slight Return
1808 || David Bowie feat. Pet Shop Boys || Hallo Spaceboy ||
1788 || Madonna || Like A Virgin ||
1699 || 808 State || In Yer Face (Bicep Remix) ||
1668 || Alvvays || Plimsoll Punks ||
1641 || David Bowie || Where Are We Now? ||
1595 || The 13th Floor Elevators || You're Gonna Miss Me ||
1571 || LCD Soundsystem || Losing My Edge ||
1508 || dEUS || The Ideal Crash ||
1472 || LCD Soundsystem || How Do You Sleep? ||
Mocht iemand anders nou per se een van deze nummers willen doen, laat dan maar weten.
Ik vraag me alleen of hoeveel zin het nu nog heeft, want deze nummers zijn dacht ik al langsgekomen in het topic en wie weet staan ze er volgend jaar niet meer in?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 8 oktober 2019, 13:44 uur
Dat blijft de gok, herman. In ieder geval worden de recensies toegevoegd aan het masterbestand.
0
geplaatst: 8 oktober 2019, 15:21 uur
herman schreef:
Ik stel voor dat we om de zoveel tijd hier een update posten welke nummers alsnog een recensie hebben gekregen, inclusief linkjes. Geïnteresseerden kunnen de stukjes dan alsnog makkelijk lezen.
0
geplaatst: 8 oktober 2019, 16:32 uur
Er is toch allang duidelijk welke nummers het gehaald hebben? Dan kan er toch van tevoren een lijst met nummers geplaatst worden?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 8 oktober 2019, 17:07 uur
luigifort schreef:
Had id eerder gevraagd moeten worden...
Had id eerder gevraagd moeten worden...
Is slechts op 1 september al gevraagd.......dusss.......
2
geplaatst: 9 oktober 2019, 03:57 uur
Ik wil het volgende rijtje wel doen, maar het duurt wel een paar weken voor ik er tijd voor ga hebben.
ABBA - Lay All Your Love on Me
Bonnie Tyler - Total Eclipse From the Heart
Boudewijn De Groot - Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen
Bruce Springsteen - Nebraska
Diana Ross & The Supremes - Reflections
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Frank Boeijen Groep - De Verzoening
George Michael - Careless Whisper
Roy Orbison - In Dreams
The Alan Parsons Project - Don't Answer Me
Tom Waits - Ol'55
Townes Van Zandt - Pancho & Lefty
ABBA - Lay All Your Love on Me
Bonnie Tyler - Total Eclipse From the Heart
Boudewijn De Groot - Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen
Bruce Springsteen - Nebraska
Diana Ross & The Supremes - Reflections
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Frank Boeijen Groep - De Verzoening
George Michael - Careless Whisper
Roy Orbison - In Dreams
The Alan Parsons Project - Don't Answer Me
Tom Waits - Ol'55
Townes Van Zandt - Pancho & Lefty
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 12:11 uur
Voel je zeker niet gehaast om snel de beschrijvingen klaar te hebben. Zolang het ontknopingstopic nog loopt kunnen ze ingevoegd worden.
Voor de nummers die nog bekend gemaakt worden is het wel handiger als de stukjes er al liggen. Ik ga kijken of ik dat overzicht snel kan aanvullen.
Voor de nummers die nog bekend gemaakt worden is het wel handiger als de stukjes er al liggen. Ik ga kijken of ik dat overzicht snel kan aanvullen.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 11:20 uur
Vanwege de nieuwe opzet zijn er nog maar 8 speeldagen tot alle finalisten van 2019 zijn. El Ninjo, betekent dit dat we dan ruim een maand (tot half december) de tijd krijgen om een finalelijstje in te dien? Ik voorzie een zwart gat voor veel users 

0
geplaatst: 28 oktober 2019, 11:35 uur
Gretz schreef:
Vanwege de nieuwe opzet zijn er nog maar 8 speeldagen tot alle finalisten van 2019 zijn. El Ninjo, betekent dit dat we dan ruim een maand (tot half december) de tijd krijgen om een finalelijstje in te dien? Ik voorzie een zwart gat voor veel users
Daarvoor hebben we de finale-albums

0
geplaatst: 28 oktober 2019, 11:46 uur
Ah, die spelen zou je idd wel naar voren kunnen schuiven. De weken na Kerst is het immers al druk genoeg met de ontknoping van de MuMeAfrekening en het indienen van de nieuwe nominaties.
1
geplaatst: 28 oktober 2019, 13:56 uur
Gretz schreef:
Iets minder tijd....op zich komt het wel goed uit dat we vroeg klaar zijn dit jaar. Ik heb nog met Onweerwolf contact gehad over de radio uitzendingen op Orinoco Radio.
Het bleek dat de V500 door omstandigheden een weekend later was dan normaal, dat er in december ook al 2 weekenden gereserveerd stonden voor de Stoombootshow en de V500 bubbling under waardoor er voor de Kerst nog maar 2 weekenden over waren voor de MuMeLadder Top 100 en de volledige Witte Trui uitzending.
Ik heb nog geen bevestiging gekregen maar de Witte Trui zou dan in het weekend van 20-21-22 december plaatsvinden en dan zou alleen zondag 8 december nog openstaan voor de top 100 van de MuMeLadder.... dus waarschijnlijk wordt vrijdag 6 december de deadline voor de finale lijstjes.
0
geplaatst: 28 oktober 2019, 21:46 uur
Uiteraard
nieuwe begrippen mogen altijd via pm aan me worden gedeeld
0
geplaatst: 1 november 2019, 10:38 uur
Ik ben al aan het kijken naar een opzet voor 2020 met als uitgangspunten:
- Het nieuwe systeem van stemmen vanaf Ronde 1 invoeren.
- Binnen het nieuwe systeem kijken of ik iets kan opzetten waarbij we een heel jaar lang dezelfde laddergrootte hanteren, bijv. ladders van 20 nummers
- Afschaffen van de herkansingen, hier valt ook niet aan te ontkomen denk ik als we het nieuwe systeem vanaf Ronde 1 gaan invoeren en gaan werken met een laddergrootte van 20 nummers, anders krijg ik het schema qua tijd niet rond. Het zal dan elke ronde iets worden in de trant van, de eerste x aantal nummers uit elke ladder gaan door + de beste y aantal afvallers (waarbij het niet uitmaakt op welke plaats een nummer in de ladder is geeindigd, dan wordt alleen naar het stempercentage gekeken).
Uit eerdere reacties en commentaren die in de loop der tijd al zijn geplaatst denk ik wel dat de meerderheid zich hierin kan vinden.
Enige puntje waar ik nog over twijfel is de finale voor volgend jaar.
Daarbij zijn er 2 zaken waarover ik even de meningen wil polsen.
1. Willen we vasthouden aan een finale van 32 nummers. Dat heeft invloed op hoe ik het systeem ga opzetten. Of kunnen we leven met bijv. een finale van 25 nummers, of 50 nummers. Of maakt het jullie niet uit.
2. Finalelijstjes, willen we weer alle nummers op volgorde zetten in de finale of willen we toe naar een top x uit de finale lijst, bijv een top 20 of top 25 van de 32(?) finalisten omdat je meestal met ongeveer 5 a 10 nummers uit de finale helemaal niks hebt en het je om het even is hoe je die in volgorde zet.
Hoor graag de meningen over e.e.a.
- Het nieuwe systeem van stemmen vanaf Ronde 1 invoeren.
- Binnen het nieuwe systeem kijken of ik iets kan opzetten waarbij we een heel jaar lang dezelfde laddergrootte hanteren, bijv. ladders van 20 nummers
- Afschaffen van de herkansingen, hier valt ook niet aan te ontkomen denk ik als we het nieuwe systeem vanaf Ronde 1 gaan invoeren en gaan werken met een laddergrootte van 20 nummers, anders krijg ik het schema qua tijd niet rond. Het zal dan elke ronde iets worden in de trant van, de eerste x aantal nummers uit elke ladder gaan door + de beste y aantal afvallers (waarbij het niet uitmaakt op welke plaats een nummer in de ladder is geeindigd, dan wordt alleen naar het stempercentage gekeken).
Uit eerdere reacties en commentaren die in de loop der tijd al zijn geplaatst denk ik wel dat de meerderheid zich hierin kan vinden.
Enige puntje waar ik nog over twijfel is de finale voor volgend jaar.
Daarbij zijn er 2 zaken waarover ik even de meningen wil polsen.
1. Willen we vasthouden aan een finale van 32 nummers. Dat heeft invloed op hoe ik het systeem ga opzetten. Of kunnen we leven met bijv. een finale van 25 nummers, of 50 nummers. Of maakt het jullie niet uit.
2. Finalelijstjes, willen we weer alle nummers op volgorde zetten in de finale of willen we toe naar een top x uit de finale lijst, bijv een top 20 of top 25 van de 32(?) finalisten omdat je meestal met ongeveer 5 a 10 nummers uit de finale helemaal niks hebt en het je om het even is hoe je die in volgorde zet.
Hoor graag de meningen over e.e.a.
0
geplaatst: 1 november 2019, 10:45 uur
Ik zou vasthouden aan 32 nummers. Tradities zijn er nu eenmaal om in stand te houden en om nu het ene jaar 20 nummers te weerhouden, het volgende 32 en het jaar erna 50 lijkt me niet nodig.
Echter zou ik wel voor een top-20 gaan van die 32 nummers, wat meer in lijn ligt met de manier van stemmen doorheen het jaar.
Echter zou ik wel voor een top-20 gaan van die 32 nummers, wat meer in lijn ligt met de manier van stemmen doorheen het jaar.
1
geplaatst: 1 november 2019, 10:54 uur
1. De finalegrootte lijkt me op zich niet heel relevant. Wel vind ik 32 een mooi aantal, omdat het ervoor zorgt dat er wat variëteit in zit van jaar tot jaar, maar dat er ook een vaste basis is die we onomstotelijk ladderklassiekers kunnen noemen. Met een top 20 heb je ieder jaar dezelfde finale vrees ik. Een top 50 vind ik daarentegen te groot. Ik ben zo iemand die ieder jaar alle nummers meermaals de revue laat passeren en dan is een top 50 direct een toename van ruim 50%. Bovendien vind ik dat een finale voorbehouden is aan de elitenummers en dan mag er best wat strenger geselecteerd worden. Met een te grote finale loop je de kans dat het behalen van een finaleplaats minder glans heeft dan nu, omdat er dan ieder jaar veel meer nieuwe finalenummers bij komen. Maar als het rekentechnisch beter uitkomt dat het er 30 zijn, is dat ook geen man overboord. 
2. Ik vind niet dat het om het even is hoe je nummers onderaan rangschikt. Ik heb zelf eerder het tegenovergestelde: dat het verschil tussen mijn nummer 1 en 5 kleiner is dan het verschil tussen mijn 28 en 32. De roep om een kleinere toplijst in te leveren komt volgens uit vals sentiment dat bepaalde love/hate-nummers het dan beter zouden doen. Dat lijkt me op geen enkele manier het doel van dit spel. Juist omdat het de finale is, vind ik het logisch om alle nummers te rangschikken.

2. Ik vind niet dat het om het even is hoe je nummers onderaan rangschikt. Ik heb zelf eerder het tegenovergestelde: dat het verschil tussen mijn nummer 1 en 5 kleiner is dan het verschil tussen mijn 28 en 32. De roep om een kleinere toplijst in te leveren komt volgens uit vals sentiment dat bepaalde love/hate-nummers het dan beter zouden doen. Dat lijkt me op geen enkele manier het doel van dit spel. Juist omdat het de finale is, vind ik het logisch om alle nummers te rangschikken.
0
geplaatst: 1 november 2019, 11:00 uur
Eens met beide punten van Sjefke hierboven. En van harte gefeliciteerd met je verjaardag trouwens 

1
geplaatst: 1 november 2019, 11:02 uur
Persoonlijk vind ik het jammer wanneer de herkansingen van Ronde 1 zouden worden afgeschaft. Ik vermoed dat nieuwe nominaties raken ondergesneeuwd als we het nieuwe systeem al vanaf ronde 1 gaan hanteren. Leuke, nieuwe nominaties leggen het dan vaak toch net af tegen 'oude favorieten'.
Finale zou ik mooi zo houden. Gewoon de 32 finalisten op volgorde zetten.
Finale zou ik mooi zo houden. Gewoon de 32 finalisten op volgorde zetten.
0
geplaatst: 1 november 2019, 11:07 uur
Simon77 schreef:
Persoonlijk vind ik het jammer wanneer de herkansingen van Ronde 1 zouden worden afgeschaft. Ik vermoed dat nieuwe nominaties raken ondergesneeuwd als we het nieuwe systeem al vanaf ronde 1 gaan hanteren. Leuke, nieuwe nominaties leggen het dan vaak toch net af tegen 'oude favorieten'.
Hier ben ik het wel mee eens. Als het mogelijk is, zou de herkansing van ronde 1 wmb mogen blijven. Hierbij gaat het erom of een nummer in de ladder komt of niet. Dat de luisterdruk dan wat hoger is, so be it. Als dit betekent dat er dan minder deelnemers zijn voor die ronde... des te meer invloed voor degenen die wél meedoen, toch?Persoonlijk vind ik het jammer wanneer de herkansingen van Ronde 1 zouden worden afgeschaft. Ik vermoed dat nieuwe nominaties raken ondergesneeuwd als we het nieuwe systeem al vanaf ronde 1 gaan hanteren. Leuke, nieuwe nominaties leggen het dan vaak toch net af tegen 'oude favorieten'.
0
geplaatst: 1 november 2019, 11:22 uur
chevy93 schreef:
Ik vind niet dat het om het even is hoe je nummers onderaan rangschikt. Ik heb zelf eerder het tegenovergestelde: dat het verschil tussen mijn nummer 1 en 5 kleiner is dan het verschil tussen mijn 28 en 32. De roep om een kleinere toplijst in te leveren komt volgens uit vals sentiment dat bepaalde love/hate-nummers het dan beter zouden doen. Dat lijkt me op geen enkele manier het doel van dit spel. Juist omdat het de finale is, vind ik het logisch om alle nummers te rangschikken.
Ik vind niet dat het om het even is hoe je nummers onderaan rangschikt. Ik heb zelf eerder het tegenovergestelde: dat het verschil tussen mijn nummer 1 en 5 kleiner is dan het verschil tussen mijn 28 en 32. De roep om een kleinere toplijst in te leveren komt volgens uit vals sentiment dat bepaalde love/hate-nummers het dan beter zouden doen. Dat lijkt me op geen enkele manier het doel van dit spel. Juist omdat het de finale is, vind ik het logisch om alle nummers te rangschikken.
Maar dat gaat uit van de assumptie dat het onderscheid tussen de nummers die iemand matig en slecht vindt even belangrijk is als het onderscheid tussen wat andere mensen geweldig en gewoon goed. Daar ben ik het pertinent niet mee eens. De finale zou een afspiegeling moeten zijn van wat de meeste mensen goed vinden, niet van wat de minste mensen slecht vinden. Ik pleit voor een lijstje van 16 oid (bij 32 deelnemers). Verder vind ik het aantal finaledeelnemers goed zo.
PS: ook van mij felicitaties!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 november 2019, 11:34 uur
Titmeister schreef:
Maar dat gaat uit van de assumptie dat het onderscheid tussen de nummers die iemand matig en slecht vindt even belangrijk is als het onderscheid tussen wat andere mensen geweldig en gewoon goed. Daar ben ik het pertinent niet mee eens. De finale zou een afspiegeling moeten zijn van wat de meeste mensen goed vinden, niet van wat de minste mensen slecht vinden.
Spijker op de kop en dat is dan ook een belangrijke reden dat ik me meer in de stemsleutels van Ronde 2 t/m 5 van dit jaar kan vinden dan die van daarvoor.Maar dat gaat uit van de assumptie dat het onderscheid tussen de nummers die iemand matig en slecht vindt even belangrijk is als het onderscheid tussen wat andere mensen geweldig en gewoon goed. Daar ben ik het pertinent niet mee eens. De finale zou een afspiegeling moeten zijn van wat de meeste mensen goed vinden, niet van wat de minste mensen slecht vinden.
De finale is wel een beetje een one of a kind, dus daar broed ik nog even op.
0
geplaatst: 1 november 2019, 11:40 uur
Ik vind het in de gewone ladders prima om een top 5/7/8 door te geven, dat zorgt ervoor dat inderdaad de minder interessante nummers gewoon op een hoop gegooid worden (voor mij). Echter, de lol van de finale zit voor mij ook om vrij lang na te denken over de precieze volgorde van de 32 nummers, ook de nummers die ik minder interessant vind. Daar moet ik wel eerlijk bij zeggen dat sinds 2014 er maar één nummer in de finale heeft gestaan dat bij mij een onvoldoende scoort (Love Will Tear Us Apart). Echter, als er wordt gekozen voor een top 20/16/xx, dan denk ik dat dat wel ten faveure zal zijn van love/hate-nummers, omdat ze relatief minder punten verliezen door een bottom 5-notering.
0
geplaatst: 1 november 2019, 11:42 uur
Titmeister schreef:
Maar dat gaat uit van de assumptie dat het onderscheid tussen de nummers die iemand matig en slecht vindt even belangrijk is als het onderscheid tussen wat andere mensen geweldig en gewoon goed. Daar ben ik het pertinent niet mee eens. De finale zou een afspiegeling moeten zijn van wat de meeste mensen goed vinden, niet van wat de minste mensen slecht vinden. Ik pleit voor een lijstje van 16 oid (bij 32 deelnemers). Verder vind ik het aantal finaledeelnemers goed zo.
Waarbij jij er dan weer vanuit gaat dat ik mijn nummers 28 t/m 32 slechte nummers vindt. Maar dat gaat uit van de assumptie dat het onderscheid tussen de nummers die iemand matig en slecht vindt even belangrijk is als het onderscheid tussen wat andere mensen geweldig en gewoon goed. Daar ben ik het pertinent niet mee eens. De finale zou een afspiegeling moeten zijn van wat de meeste mensen goed vinden, niet van wat de minste mensen slecht vinden. Ik pleit voor een lijstje van 16 oid (bij 32 deelnemers). Verder vind ik het aantal finaledeelnemers goed zo.

Maar ik snap wat je bedoelt. Wellicht dat ik er ook zo over zou denken als ik de bottom 10 slecht zou vinden.
(En dank)
* denotes required fields.