Muziek / Muziekgames / MuMeLadder [Discussietopic]
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2019, 13:45 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik vraag me af of dat jouw punt onderschrijft of juist het tegenovergestelde, namelijk dat die nummers klaarblijkelijk niets in de ladder te zoeken hebben/hadden. Ik ben wel benieuwd naar hoe jij ziet dat een nummer, dat in een reguliere ronde met alle toppers aanwezig op 1 punt na de volgende ronde niet haalt, niks in de Ladder te zoeken heeft.
Sowieso vind ik dat een nummer dat bv. 10x 7 punten krijgt veel meer in de Ladder heeft te zoeken dan een nummer dat 70x 1 punt krijgt.
0
geplaatst: 13 april 2019, 13:57 uur
Titmeister schreef:
Ik ben wel benieuwd naar hoe jij ziet dat een nummer, dat in een reguliere ronde met alle toppers aanwezig op 1 punt na de volgende ronde niet haalt, niks in de Ladder te zoeken heeft.
Omdat wellicht al die toppers afwezig waren en dat nummer zelfs met een 'makkelijke' ladder nog een punt tekort kwam? Ik kan het ook omdraaien: waarom heeft een nummer dat kansloos is in een ladder met alleen maar afdankertjes wat te zoeken in de ladder?(quote)
Ik ben wel benieuwd naar hoe jij ziet dat een nummer, dat in een reguliere ronde met alle toppers aanwezig op 1 punt na de volgende ronde niet haalt, niks in de Ladder te zoeken heeft.
Sowieso vind ik dat een nummer dat bv. 10x 7 punten krijgt veel meer in de Ladder heeft te zoeken dan een nummer dat 70x 1 punt krijgt.
Daar kun je over twisten, inderdaad. Maar dat kun je ondervangen door de stemsleutel te veranderen.
0
geplaatst: 13 april 2019, 14:40 uur
Lees mijn betoog hierboven. Als je zo redeneert vind je dus dat een nummer dat in de reguliere ronde dik onderaan eindigt, maar vervolgens in de - veel minder bestemde - wel bij de eerste 3 eindigt, meer in de Ladder heeft te zoeken dan een nummer dat met 1 stemmer meer of minder zich in Ronde 1 direct had geplaatst. Daar ben ik het pertinent mee oneens.
De stemsleutel aanpassen kan een oplossing zijn, maar het nadeel daarvan is dat je strategisch stemmen daarmee ook meer in de hand werkt...
De stemsleutel aanpassen kan een oplossing zijn, maar het nadeel daarvan is dat je strategisch stemmen daarmee ook meer in de hand werkt...
0
geplaatst: 13 april 2019, 15:16 uur
Ik denk dat het effect van kortere/schevere stemsleutels, maar vooral langere ladders op het percentage croissants wel eens sterker zou kunnen zijn dan het afschaffen van de herkansingen. Hoe meer nummers in een ladder, hoe kleiner het percentage dat nodig is om niet onderaan te eindigen en hoe meer de meerderheid zijn stemmen moet verspreiden.
Licht van het topic afwijkend: ik denk dat iedereen heel erg benieuwd is hoe het nieuwe systeem straks gaat werken. Als het een succes is zou het misschien een goed idee zijn om iets vergelijkbaars voor de eerste ronde in te voeren.
Licht van het topic afwijkend: ik denk dat iedereen heel erg benieuwd is hoe het nieuwe systeem straks gaat werken. Als het een succes is zou het misschien een goed idee zijn om iets vergelijkbaars voor de eerste ronde in te voeren.
0
geplaatst: 14 april 2019, 00:36 uur
Titmeister schreef:
Lees mijn betoog hierboven. Als je zo redeneert vind je dus dat een nummer dat in de reguliere ronde dik onderaan eindigt, maar vervolgens in de - veel minder bestemde - wel bij de eerste 3 eindigt, meer in de Ladder heeft te zoeken dan een nummer dat met 1 stemmer meer of minder zich in Ronde 1 direct had geplaatst. Daar ben ik het pertinent mee oneens.
Nee, dat zeg ik niet. Hoewel ik me wel een theoretische situatie kan voorstellen waarin een nummer ingedeeld wordt met de nummer 1 t/m 9 van de ladder van vorig jaar. Ik denk dat iedereen zich erin kan vinden dat zo'n ladder onevenredig zwaar is en het nummer een herkansing verdient.Lees mijn betoog hierboven. Als je zo redeneert vind je dus dat een nummer dat in de reguliere ronde dik onderaan eindigt, maar vervolgens in de - veel minder bestemde - wel bij de eerste 3 eindigt, meer in de Ladder heeft te zoeken dan een nummer dat met 1 stemmer meer of minder zich in Ronde 1 direct had geplaatst. Daar ben ik het pertinent mee oneens.
Titmeister schreef:
Het is maar net welke kant je op redeneert. Je kunt net zo goed zeggen dat het strategisch is om alternatieve genres te willen bevoordelen door die significant meer punten toe te kennen dan de pop/rock nummers onder het mom van diversiteit. Iets waar jouw frustratie op geënt lijkt te zijn (al dan niet terecht). Dit probleem blijft natuurlijk in iedere variant bestaan. Maar zonder tussenstand stemmen zou een interessant experiment zijn.De stemsleutel aanpassen kan een oplossing zijn, maar het nadeel daarvan is dat je strategisch stemmen daarmee ook meer in de hand werkt...
1
geplaatst: 14 april 2019, 10:05 uur
Is dit niet het voor de zoveelste keer voeren van dezelfde discussie?
Er zijn op deze site nou eenmaal (onevenredig) veel mensen met een voorkeur voor de wat geijkte pop/rockmuziek. Users die zich aparte nominaties (William Onyeabor bijv.) niet snel eigen maken en daar misschien ook niet veel moeite voor willen doen. De vijftiende U2-song is nou eenmaal ‘makkelijker’ en valt daarnaast ook gewoon meer in de smaak. Ik wil daar geen waardeoordeel aan hangen, het is gewoon een constatering. Het verhaal van de croissants, pistolets etc. illustreert dit mooi.
Het is een fenomeen wat al langer bekend is en waar - ben ik bang - ook weinig tegen te doen is. Mijn gevoel zegt wel dat de alternatievere genres het jaar na jaar moeilijker krijgen. Op zich is ook dat prima te verklaren. Liefhebbers van jazz, metal, country enz. balen ervan dat hun genres er consequent uitvliegen en verliezen de zin in het meespelen. De witte broden bakkers profiteren en fietsen zo de zestiende en zeventiende U2-song de lijst in.
Ik wou dat het anders was maar ik kan er niet veel meer van maken dat dit.
Er zijn op deze site nou eenmaal (onevenredig) veel mensen met een voorkeur voor de wat geijkte pop/rockmuziek. Users die zich aparte nominaties (William Onyeabor bijv.) niet snel eigen maken en daar misschien ook niet veel moeite voor willen doen. De vijftiende U2-song is nou eenmaal ‘makkelijker’ en valt daarnaast ook gewoon meer in de smaak. Ik wil daar geen waardeoordeel aan hangen, het is gewoon een constatering. Het verhaal van de croissants, pistolets etc. illustreert dit mooi.
Het is een fenomeen wat al langer bekend is en waar - ben ik bang - ook weinig tegen te doen is. Mijn gevoel zegt wel dat de alternatievere genres het jaar na jaar moeilijker krijgen. Op zich is ook dat prima te verklaren. Liefhebbers van jazz, metal, country enz. balen ervan dat hun genres er consequent uitvliegen en verliezen de zin in het meespelen. De witte broden bakkers profiteren en fietsen zo de zestiende en zeventiende U2-song de lijst in.
Ik wou dat het anders was maar ik kan er niet veel meer van maken dat dit.
0
geplaatst: 18 april 2019, 13:15 uur
Ik ben het op één punt zeker eens met de kritiek: dat de herkansingen vol met "croissantjes" zitten en deze coirssantjes elkaar in die ronde onevenredig veel in de weg kunnen zitten. Maar de herkansingen afschaffen is ook niet ideaal. Een voorronde + gewogen loting in Ronde 1 daar zie ik wel potentie in.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 april 2019, 16:10 uur
Op een of andere manier duikt deze discussie vaak op als ik op vakantie ben. Al die betogen minutieus uitpluizen is me nu even te veel werk, maar een aspect wat volgens mij niet benoemd is, is dat er slechts 3 van de 10 nummers doorgaan in de herkansing. Los van hoe eerlijk de kans is die eenieder aan elk onbekend nummer geeft, helpt dat sowieso niet mee.
0
geplaatst: 23 april 2019, 12:19 uur
Ik zie interessante voorstellen / ideeen langskomen in dit topic. Ik ga daar zeker nog op terugkomen en wil er ook wat mee doen, maar dat zal wel later in het jaar zijn voordat ik ga denken over het format van volgend jaar.
Even terug naar de nieuwe opzet nu. Naar aanleiding van de reacties op het initiele voorstel van de puntenverdeling ben ik nu tot deze nieuwe verdeling gekomen die het gaat worden:
Ladders van 20 - Top 7 plaatsen.
Puntenverdeling: 20 - 17 -14 - 11 - 8 - 6 - 4
En de ronde waarin we ladders van 25 hebben en er een top 8 geplaatst moet worden:
Puntenverdeling 25 - 22 - 18 - 15 - 12 - 10 - 8 - 5
Even terug naar de nieuwe opzet nu. Naar aanleiding van de reacties op het initiele voorstel van de puntenverdeling ben ik nu tot deze nieuwe verdeling gekomen die het gaat worden:
Ladders van 20 - Top 7 plaatsen.
Puntenverdeling: 20 - 17 -14 - 11 - 8 - 6 - 4
En de ronde waarin we ladders van 25 hebben en er een top 8 geplaatst moet worden:
Puntenverdeling 25 - 22 - 18 - 15 - 12 - 10 - 8 - 5
0
geplaatst: 23 april 2019, 15:31 uur
El Ninjo of cosmic kid, is er bij dit nieuwe concept nog steeds de mogelijkheid om op voorhand vakantiepunten door te geven? Ik vertrek volgende week voor 2 maand op reis met name
0
geplaatst: 23 april 2019, 16:38 uur
Jawel, dat moet lukken.
Ik heb net geloot, die wordt zo meteen geplaatst.
We moeten even kijken hoe we dat dan regelen, ik zou zeggen, geef tot nadere instructies gewoon top 7 lijstjes door aan mij of cosmic kid.
Ik heb net geloot, die wordt zo meteen geplaatst.
We moeten even kijken hoe we dat dan regelen, ik zou zeggen, geef tot nadere instructies gewoon top 7 lijstjes door aan mij of cosmic kid.
0
geplaatst: 23 april 2019, 17:28 uur
Silent_shout schreef:
El Ninjo of cosmic kid, is er bij dit nieuwe concept nog steeds de mogelijkheid om op voorhand vakantiepunten door te geven? Ik vertrek volgende week voor 2 maand op reis met name
MuMeLadder 2019 [Overzichtstopic]
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 augustus 2019, 10:54 uur
Beste allen,
Ik heb contact gehad met Vladthelmpaler en helaas is een ontknopingstopic "oude stijl" te tijdrovend voor ons allebei. Dat is ook logisch, het vraagt 3 maanden lang een aardige hap uit je privé-leven.
Toch wil ik de ontknoping niet achteloos voorbij laten gaan dus ik pols hier even wat de wensen zijn t.b.v. een nieuw topic? Is een kale lijst met posities van voorgaande jaren voldoende of is enige opsmuk met hoesjes gewenst?
De hoeveelheid werk zit hem vooral in de vormgeving: het samenvoegen van alle gegevens en dat opsieren met plaatjes en pijltjes.
Ik hoor graag jullie mening en dan zal ik kijken wat ik kan.
Ik heb contact gehad met Vladthelmpaler en helaas is een ontknopingstopic "oude stijl" te tijdrovend voor ons allebei. Dat is ook logisch, het vraagt 3 maanden lang een aardige hap uit je privé-leven.
Toch wil ik de ontknoping niet achteloos voorbij laten gaan dus ik pols hier even wat de wensen zijn t.b.v. een nieuw topic? Is een kale lijst met posities van voorgaande jaren voldoende of is enige opsmuk met hoesjes gewenst?
De hoeveelheid werk zit hem vooral in de vormgeving: het samenvoegen van alle gegevens en dat opsieren met plaatjes en pijltjes.
Ik hoor graag jullie mening en dan zal ik kijken wat ik kan.
0
geplaatst: 3 augustus 2019, 11:49 uur
Wat mij betreft zit de kracht hem meer in de beschrijvingen dan in de visuele aankleding (al is die ook een meerwaarde natuurlijk), dus als het beter haalbaar is om een 'kale' lijst te presenteren, prima! Sowieso vind ik het prsentatietopic altijd een absolute meerwaarde.
Ik heb zelf overigens niet veel tijd komende tijd, maar als ik ergens in kan supporten, stuur maar een PB!
Ik heb zelf overigens niet veel tijd komende tijd, maar als ik ergens in kan supporten, stuur maar een PB!
0
geplaatst: 3 augustus 2019, 12:49 uur
Dat pijltjes en plaatjes hoeft van mij ook niet zozeer. De posities van vorige edities en beschrijvingen vind ik interessanter.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 augustus 2019, 13:40 uur
Dank voor de reacties mannen!
Probleem is dat het aantal beschrijvingen afneemt met het verstrijken der jaren al heb ik wel een idee hoe dat te tackelen. Indachtig de albumpresentaties van Chevy kan ik ontbrekende recensies zoveel mogelijk halen uit het "de Top 100 van..." topic. Als de schrijver daar toestemming voor geeft natuurlijk.
Een groot deel van het werk is trouwens ook onzichtbaar: het bijwerken van het Excelbestand. Het kan zijn dat ik daar nog wel hulp bij wil hebben.
Probleem is dat het aantal beschrijvingen afneemt met het verstrijken der jaren al heb ik wel een idee hoe dat te tackelen. Indachtig de albumpresentaties van Chevy kan ik ontbrekende recensies zoveel mogelijk halen uit het "de Top 100 van..." topic. Als de schrijver daar toestemming voor geeft natuurlijk.
Een groot deel van het werk is trouwens ook onzichtbaar: het bijwerken van het Excelbestand. Het kan zijn dat ik daar nog wel hulp bij wil hebben.
0
geplaatst: 3 augustus 2019, 13:53 uur
Oh er zijn vast wel mensen op deze site die verstand hebben van excel
0
geplaatst: 3 augustus 2019, 18:02 uur
cosmic kid schreef:
Ik weet niet hoe jullie het doen, maar dit lijkt me het minste werk. Dit zou, mits je een gedegen bronbestand hebt (en dat was er ten tijde van OWW in ieder geval wel), vrij simpel uit Excel te trekken moeten zijn.De hoeveelheid werk zit hem vooral in de vormgeving: het samenvoegen van alle gegevens en dat opsieren met plaatjes en pijltjes.
Desgewenst kan ik wel helpen met wat automatisering adhv formules.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 augustus 2019, 18:23 uur
Ik gebruik hetzelfde Excel bronbestand als Onweerwolf destijds. Ik zou werkelijk niet weten hoe ik dan simpel pijlen toevoeg zonder te gaan zitten fröbelen. Daar laten mijn Excel skills me heel erg in de steek. Ik ben nieuwsgierig naar je formules.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 augustus 2019, 10:30 uur
Zelfde indruk als chevy93: mits één keer goed opgezet, is het Excelgedeelte operationeel het minste werk. Ik ben dus ook wel beschikbaar om daarmee te helpen.
Los daarvan: een Top 2000 is gewoon naar de aard van het beestje nogal lang, dus louter om die reden zou de presentatie wat mij betreft best iets soberder mogen, zonder te veel grafische tierelantijntjes. Zolang je updates van 20 nummers per keer plaatst, is dat in de klassieke opzet domweg te veel om te behappen.
Niettemin vind ik een vorm van presentatie, in blokken zo klein als operationeel realiseerbaar is, met basale gegevens (positie, positie vorig(e) ja(a)r(en), artiest/titel, evt. onderliggend album/jaartal, enthousiaste recensie) nog steeds veel meerwaarde hebben.
Los daarvan: een Top 2000 is gewoon naar de aard van het beestje nogal lang, dus louter om die reden zou de presentatie wat mij betreft best iets soberder mogen, zonder te veel grafische tierelantijntjes. Zolang je updates van 20 nummers per keer plaatst, is dat in de klassieke opzet domweg te veel om te behappen.
Niettemin vind ik een vorm van presentatie, in blokken zo klein als operationeel realiseerbaar is, met basale gegevens (positie, positie vorig(e) ja(a)r(en), artiest/titel, evt. onderliggend album/jaartal, enthousiaste recensie) nog steeds veel meerwaarde hebben.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2019, 10:51 uur
Gisteren heb ik de einduitslag van de posities 2000 t/m 801 ontvangen dus alle informatie heb ik voorhanden om echt te starten. Als ik als einddatum 31 december aanhoud ontkom ik niet aan dagelijkse updates van 20 nummers per keer, hooguit op te delen in blokjes van 10.
Voor het Excelgedeelte heb ik chevy gisteren een PM gestuurd. Dat komt wel goed, is het niet met zijn hulp, dan wel met die van iemand anders.
Nu moet ik alleen nog nadenken of het ontknopingstopic een klus is die ik alleen wil doen. Ik verwacht een kwartier werk per dag te hebben. Dat klinkt niet veel, het komt er alleen wel bij. Ook omdat El Ninjo nog op vakantie gaat en ik de verwerking van de reguliere ladder dan ook heb. Uiterlijk 1 september wil ik starten, áls er een topic komt.
Voor het Excelgedeelte heb ik chevy gisteren een PM gestuurd. Dat komt wel goed, is het niet met zijn hulp, dan wel met die van iemand anders.
Nu moet ik alleen nog nadenken of het ontknopingstopic een klus is die ik alleen wil doen. Ik verwacht een kwartier werk per dag te hebben. Dat klinkt niet veel, het komt er alleen wel bij. Ook omdat El Ninjo nog op vakantie gaat en ik de verwerking van de reguliere ladder dan ook heb. Uiterlijk 1 september wil ik starten, áls er een topic komt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2019, 11:07 uur
Als je in dat kwartier ook de tijd hebt verdisconteerd om recensies aan mensen toe te wijzen, die te verwerken etc., kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar dat is dan waarschijnlijk ook weer lastig om onder mensen te verdelen.
Het copy-pasten van een of enkele updates per dag is, mits het Excelbestand deugdelijk opgezet is, toch een fluitje van een cent?
Het copy-pasten van een of enkele updates per dag is, mits het Excelbestand deugdelijk opgezet is, toch een fluitje van een cent?
4
geplaatst: 7 oktober 2019, 18:16 uur
Het viel me op dat er nog enkele honderden nummers zijn die het zonder bespreking moeten doen in het ontknopingstopic. In voorgaande jaren hielden we actief de lijst bij van nummers die nog gereviewed konden worden, om jullie zo te stimuleren om ook in de pen te klimmen. Bij deze een extra poging om tot nieuwe reviews te komen. Voel je uiteraard tot niets verplicht, maar weet dat elk stukje enorm wordt gewaardeerd. Het zou tof zijn als we (bijna) alle nummers (alsnog) van een stukje tekst kunnen voorzien! 
Heb je dus interesse om een of meerdere nummers te bespreken? Stuur cosmic kid of mij een pm (of post hieronder je lijstje), dan reserveer ik hem voor je in het overzicht (lijst met nog te reviewen nummers). Deze lijst is gemakkelijk te sorteren op artiest, titel en username. Stuur de review vervolgens op naar cosmic kid of mij en we regelen dat je bespreking alsnog geplaatst wordt in het ontknopingstopic. Er zijn geen harde eisen aan het format van je recensie, behalve dat een negatieve ondertoon vanzelfsprekend niet wenselijk is
Zie ook: Lijst met MuMeLadder-noteringen zonder recensie - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Deze nummers (t/m 1401) missen een recensie:
1994 || The Strokes || Machu Picchu ||
1993 || Throwing Muses || Bright Yellow Gun ||
1989 || Peter Gabriel || Sledgehammer ||
1988 || Elvis Costello & The Attractions || (I Don't Want To Go To) Chelsea ||
1987 || Simple Minds || Don't You (Forget About Me) ||
1985 || Vanessa Paradis || Joe Le Taxi ||
1981 || Keane || This Is The Last Time ||
1979 || The xx || Say Something Loving ||
1976 || The Replacements || Androgynous ||
1974 || Wilco || I'm The Man Who Loves You ||
1971 || James || Sometimes ||
1970 || Courtney Barnett || Elevator Operator ||
1968 || The Sound || Fatal Flaw ||
1961 || Arctic Monkeys || Four Out Of Five ||
1960 || Julien Baker || Appointments ||
1958 || First Aid Kit || Fireworks ||
1955 || The War On Drugs || Eyes To The Wind ||
1954 || Bonnie Tyler || Total Eclipse From the Heart ||
1952 || Hazel O'Connor || Will You ||
1951 || Ben Howard || A Boat To An Island On The Wall ||
1950 || Kirsty MacColl || They Don't Know ||
1949 || Orchestral Manoeuvres In The Dark || Messages ||
1947 || The Alan Parsons Project || Don't Answer Me ||
1946 || The Last Shadow Puppets || Bad Habits ||
1941 || Siouxsie And The Banshees || Christine ||
1941 || Absynthe Minded || My Heroics Part One ||
1940 || Morrissey || Irish Blood, English Heart ||
1937 || Michael Kiwanuka || Tell Me A Tale ||
1934 || Tom Petty & The Heartbreakers || Free Fallin'
1931 || Anderson .Paak Feat. Schoolboy Q || Am I Wrong? ||
1930 || The Golden Earrings || Just A Little Bit Of Peace In My Heart
1929 || Uriah Heep || Easy Livin' ||
1926 || Townes Van Zandt || Pancho & Lefty ||
1919 || John Cale || Paris 1919 ||
1917 || Wim de Craene || Rozane ||
1915 || The Bluetones || Slight Return ||
1914 || Teenage Fanclub || The Concept ||
1913 || Nirvana || Polly ||
1909 || Elvis Presley || Heartbreak Hotel ||
1904 || College & Electric Youth || A Real Hero ||
1897 || Ride || Twisterella ||
1876 || Tindersticks || Whiskey & Water ||
1875 || Lorde || Team ||
1874 || Spinvis || Artis ||
1864 || Saybia || Stranded ||
1863 || Lloyd Cole And The Commotions || Jennifer She Said ||
1849 || T.C. Matic || Elle Adore Le Noir (Pour Sortir Le Soir) ||
1844 || The Byrds || My Back Pages ||
1838 || ABC || All Of My Heart ||
1837 || Michael Jackson || Man in the Mirror ||
1836 || Daryl Hall & John Oates || Maneater ||
1835 || Pennywise || Bro Hymn Tribute ||
1833 || James Brown || Down and Out in New York City ||
1830 || Aafke Romeijn || Blokken || Gretz
1826 || James Taylor || Fire and Rain ||
1824 || Ike & Tina Turner || Nutbush City Limits ||
1823 || Gang Of Four || Damaged Goods ||
1810 || Courtney Barnett || Nobody Really Cares If You Don't Go To The Party ||
1808 || David Bowie feat. Pet Shop Boys || Hallo Spaceboy ||
1805 || R.E.M. || Welcome To The Occupation ||
1803 || Roy Orbison || In Dreams ||
1796 || Sonic Youth || Incinerate ||
1795 || Chic || Good Times ||
1788 || Madonna || Like A Virgin ||
1785 || Nick Cave & The Bad Seeds || Girl in Amber ||
1781 || Al Green || Take Me To The River ||
1780 || Echo and the Bunnymen || Nocturnal Me ||
1779 || Boudewijn De Groot || Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen ||
1777 || Ben Howard || Nica Libres At Dusk ||
1776 || My Morning Jacket || One Big Holiday ||
1769 || Chromatics || Dear Tommy ||
1767 || Ladytron || International Dateline ||
1760 || The Jayhawks || Waiting For The Sun ||
1751 || Deutsch Amerikanische Freundschaft || Der Mussolini ||
1750 || Glen Hansard || Bird Of Sorrow ||
1749 || Air || Cherry Blossom Girl ||
1741 || Melanie De Biasio || Your Freedom Is The End Of Me ||
1740 || The Sugarcubes || Birthday ||
1739 || Prefab Sprout || Appetite ||
1735 || Blur || This Is A Low ||
1731 || Pearl Jam || Last Kiss ||
1729 || De La Soul || Me, Myself And I ||
1728 || Emma Ruth Rundle || Darkhorse ||
1722 || Snail Mail || Pristine ||
1713 || The Gun Club || Sex Beat ||
1709 || London Grammar || Hell To The Liars ||
1702 || Eels || A Line In The Dirt ||
1699 || 808 State || In Yer Face (Bicep Remix) ||
1697 || Funkadelic || One Nation Under A Groove ||
1696 || Duran Duran || The Reflex ||
1692 || Echo & The Bunnymen || Rescue ||
1685 || The War On Drugs || Holding On ||
1678 || George Michael || Careless Whisper ||
1676 || George Michael || Father Figure ||
1674 || Heart ||Alone ||
1673 || Tröckener Kecks || Nu of Nooit ||
1672 || Sonic Youth || Kissability ||
1668 || Alvvays || Plimsoll Punks ||
1666 || The Scene || Open ||
1664 || Donny Hathaway || The Ghetto ||
1662 || The Juan MacLean || A Simple Design ||
1660 || The God Machine || Dream Machine ||
1652 || Elbow || The Bones Of You ||
1650 || Frank Boeijen Groep || De Verzoening ||
1648 || Kate Bush || Babooshka ||
1647 || Linkin Park || In The End ||
1642 || Elbow || Magnificent (She Says) ||
1641 || David Bowie || Where Are We Now? ||
1640 || Diana Ross & The Supremes ||Reflections ||
1636 || Interpol || C'mere ||
1632 || Pink Floyd || Run Like Hell ||
1630 || The Smiths || Please, Please, Please, Let Me Get What I Want ||
1622 || Nirvana || In Bloom ||
1620 || Spinvis || Trein Vuur Dageraad ||
1618 || Sheila E || A love bizarre ||
1605 || Metallica || For Whom the Bell Tolls ||
1603 || The Doors || Strange Days |
1595 || The 13th Floor Elevators || You're Gonna Miss Me ||
1582 || Susanne Sundfør || White Foxes ||
1578 || Sufjan Stevens || The Only Thing ||
1574 || Kacey Musgraves || Slow Burn ||
1571 || LCD Soundsystem || Losing My Edge ||
1565 || The Chameleons || View From A Hill ||
1555 || Foo Fighters || The Pretender ||
1550 || Madness || One Step Beyond ||
1544 || Yo La Tengo || Our Way To Fall ||
1539 || Elbow || The Loneliness Of A Tower Crane Driver ||
1536 || Japanese Breakfast || Diving Woman ||
1531 || PJ Harvey || The Wheel ||
1525 || Cœur de Pirate || Place de la République ||
1522 || Nick Cave & The Bad Seeds || Skeleton Tree ||
1516 || Françoise Hardy || Comment Te Dire Adieu ||
1510 || Prince and the Revolution || Mountains ||
1508 || dEUS || The Ideal Crash ||
1501 || The Veils || Jesus For The Jugular ||
1498 || Tom Waits || Ol'55 ||
1496 || Julia Holter || I Shall Love 2 ||
1494 || a||ha || The Sun Always Shines On T.V. ||
1490 || Gorillaz || Dare ||
1488 || Abba || Lay All Your Love on Me ||
1477 || LCD Soundsystem || Call The Police ||
1472 || LCD Soundsystem || How Do You Sleep? ||
1471 || Emma Ruth Rundle || Arms I Know so Well ||
1467 || The Stone Roses || Waterfall ||
1465 || Suzanne Vega || Left Of Center ||
1462 || Pearl Jam || Dissident ||
1458 || Leonard Cohen || The Partisan ||
1449 || Supertramp || Breakfast In America ||
1448 || The National || Day I Die ||
1446 || Bee Gees || Stayin' Alive ||
1445 || Slowdive || Machine Gun ||
1444 || Röyksopp & Robyn || Monument ||
1439 || Songs: Ohia || Farewell Transmission ||
1433 || Bruce Springsteen || Nebraska ||
1423 || Coldplay || Don't Panic ||
1417 || Feist || 1 2 3 4 ||
1411 || Magazine || Shot By Both Sides ||
(zie verder de wiki voor de nummers die hogers staan en nog zullen volgen)
Alle users die in de taglijst van El Ninjo staan krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan een pm naar El Ninjo en hij haalt je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Geadresseerden van dit bericht:
-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , AOVV , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , bikkel2 , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catchup , catdog , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , eightynine , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Finidi , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , gherdt , Ghost , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , ineeeee , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , mjk87 , Mjuman , mol , motel matches , Môrthul , Mozzer , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , principal2000 , Raceneus , Ralph. , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Robbie34 , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , sj0n88 , Slowgaze , Snoeperd , sokra , Soledad , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Superbitch , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf

cosmic kid schreef:
Zie je een nummer zonder review en je wilt een review schrijven, PM me en dan ik zorg ik dat hij wordt toegevoegd.
Zie je een review en denk je: dat kan ik beter? Heel simpel, PM mij en de oorspronkelijke auteur en na toestemming pas ik de review aan.
Zie je een nummer zonder review en je wilt een review schrijven, PM me en dan ik zorg ik dat hij wordt toegevoegd.
Zie je een review en denk je: dat kan ik beter? Heel simpel, PM mij en de oorspronkelijke auteur en na toestemming pas ik de review aan.
Heb je dus interesse om een of meerdere nummers te bespreken? Stuur cosmic kid of mij een pm (of post hieronder je lijstje), dan reserveer ik hem voor je in het overzicht (lijst met nog te reviewen nummers). Deze lijst is gemakkelijk te sorteren op artiest, titel en username. Stuur de review vervolgens op naar cosmic kid of mij en we regelen dat je bespreking alsnog geplaatst wordt in het ontknopingstopic. Er zijn geen harde eisen aan het format van je recensie, behalve dat een negatieve ondertoon vanzelfsprekend niet wenselijk is
Zie ook: Lijst met MuMeLadder-noteringen zonder recensie - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Deze nummers (t/m 1401) missen een recensie:
1994 || The Strokes || Machu Picchu ||
1993 || Throwing Muses || Bright Yellow Gun ||
1989 || Peter Gabriel || Sledgehammer ||
1988 || Elvis Costello & The Attractions || (I Don't Want To Go To) Chelsea ||
1987 || Simple Minds || Don't You (Forget About Me) ||
1985 || Vanessa Paradis || Joe Le Taxi ||
1981 || Keane || This Is The Last Time ||
1979 || The xx || Say Something Loving ||
1976 || The Replacements || Androgynous ||
1974 || Wilco || I'm The Man Who Loves You ||
1971 || James || Sometimes ||
1970 || Courtney Barnett || Elevator Operator ||
1968 || The Sound || Fatal Flaw ||
1961 || Arctic Monkeys || Four Out Of Five ||
1960 || Julien Baker || Appointments ||
1958 || First Aid Kit || Fireworks ||
1955 || The War On Drugs || Eyes To The Wind ||
1954 || Bonnie Tyler || Total Eclipse From the Heart ||
1952 || Hazel O'Connor || Will You ||
1951 || Ben Howard || A Boat To An Island On The Wall ||
1950 || Kirsty MacColl || They Don't Know ||
1949 || Orchestral Manoeuvres In The Dark || Messages ||
1947 || The Alan Parsons Project || Don't Answer Me ||
1946 || The Last Shadow Puppets || Bad Habits ||
1941 || Siouxsie And The Banshees || Christine ||
1941 || Absynthe Minded || My Heroics Part One ||
1940 || Morrissey || Irish Blood, English Heart ||
1937 || Michael Kiwanuka || Tell Me A Tale ||
1934 || Tom Petty & The Heartbreakers || Free Fallin'
1931 || Anderson .Paak Feat. Schoolboy Q || Am I Wrong? ||
1930 || The Golden Earrings || Just A Little Bit Of Peace In My Heart
1929 || Uriah Heep || Easy Livin' ||
1926 || Townes Van Zandt || Pancho & Lefty ||
1919 || John Cale || Paris 1919 ||
1917 || Wim de Craene || Rozane ||
1915 || The Bluetones || Slight Return ||
1914 || Teenage Fanclub || The Concept ||
1913 || Nirvana || Polly ||
1909 || Elvis Presley || Heartbreak Hotel ||
1904 || College & Electric Youth || A Real Hero ||
1897 || Ride || Twisterella ||
1876 || Tindersticks || Whiskey & Water ||
1875 || Lorde || Team ||
1874 || Spinvis || Artis ||
1864 || Saybia || Stranded ||
1863 || Lloyd Cole And The Commotions || Jennifer She Said ||
1849 || T.C. Matic || Elle Adore Le Noir (Pour Sortir Le Soir) ||
1844 || The Byrds || My Back Pages ||
1838 || ABC || All Of My Heart ||
1837 || Michael Jackson || Man in the Mirror ||
1836 || Daryl Hall & John Oates || Maneater ||
1835 || Pennywise || Bro Hymn Tribute ||
1833 || James Brown || Down and Out in New York City ||
1830 || Aafke Romeijn || Blokken || Gretz
1826 || James Taylor || Fire and Rain ||
1824 || Ike & Tina Turner || Nutbush City Limits ||
1823 || Gang Of Four || Damaged Goods ||
1810 || Courtney Barnett || Nobody Really Cares If You Don't Go To The Party ||
1808 || David Bowie feat. Pet Shop Boys || Hallo Spaceboy ||
1805 || R.E.M. || Welcome To The Occupation ||
1803 || Roy Orbison || In Dreams ||
1796 || Sonic Youth || Incinerate ||
1795 || Chic || Good Times ||
1788 || Madonna || Like A Virgin ||
1785 || Nick Cave & The Bad Seeds || Girl in Amber ||
1781 || Al Green || Take Me To The River ||
1780 || Echo and the Bunnymen || Nocturnal Me ||
1779 || Boudewijn De Groot || Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen ||
1777 || Ben Howard || Nica Libres At Dusk ||
1776 || My Morning Jacket || One Big Holiday ||
1769 || Chromatics || Dear Tommy ||
1767 || Ladytron || International Dateline ||
1760 || The Jayhawks || Waiting For The Sun ||
1751 || Deutsch Amerikanische Freundschaft || Der Mussolini ||
1750 || Glen Hansard || Bird Of Sorrow ||
1749 || Air || Cherry Blossom Girl ||
1741 || Melanie De Biasio || Your Freedom Is The End Of Me ||
1740 || The Sugarcubes || Birthday ||
1739 || Prefab Sprout || Appetite ||
1735 || Blur || This Is A Low ||
1731 || Pearl Jam || Last Kiss ||
1729 || De La Soul || Me, Myself And I ||
1728 || Emma Ruth Rundle || Darkhorse ||
1722 || Snail Mail || Pristine ||
1713 || The Gun Club || Sex Beat ||
1709 || London Grammar || Hell To The Liars ||
1702 || Eels || A Line In The Dirt ||
1699 || 808 State || In Yer Face (Bicep Remix) ||
1697 || Funkadelic || One Nation Under A Groove ||
1696 || Duran Duran || The Reflex ||
1692 || Echo & The Bunnymen || Rescue ||
1685 || The War On Drugs || Holding On ||
1678 || George Michael || Careless Whisper ||
1676 || George Michael || Father Figure ||
1674 || Heart ||Alone ||
1673 || Tröckener Kecks || Nu of Nooit ||
1672 || Sonic Youth || Kissability ||
1668 || Alvvays || Plimsoll Punks ||
1666 || The Scene || Open ||
1664 || Donny Hathaway || The Ghetto ||
1662 || The Juan MacLean || A Simple Design ||
1660 || The God Machine || Dream Machine ||
1652 || Elbow || The Bones Of You ||
1650 || Frank Boeijen Groep || De Verzoening ||
1648 || Kate Bush || Babooshka ||
1647 || Linkin Park || In The End ||
1642 || Elbow || Magnificent (She Says) ||
1641 || David Bowie || Where Are We Now? ||
1640 || Diana Ross & The Supremes ||Reflections ||
1636 || Interpol || C'mere ||
1632 || Pink Floyd || Run Like Hell ||
1630 || The Smiths || Please, Please, Please, Let Me Get What I Want ||
1622 || Nirvana || In Bloom ||
1620 || Spinvis || Trein Vuur Dageraad ||
1618 || Sheila E || A love bizarre ||
1605 || Metallica || For Whom the Bell Tolls ||
1603 || The Doors || Strange Days |
1595 || The 13th Floor Elevators || You're Gonna Miss Me ||
1582 || Susanne Sundfør || White Foxes ||
1578 || Sufjan Stevens || The Only Thing ||
1574 || Kacey Musgraves || Slow Burn ||
1571 || LCD Soundsystem || Losing My Edge ||
1565 || The Chameleons || View From A Hill ||
1555 || Foo Fighters || The Pretender ||
1550 || Madness || One Step Beyond ||
1544 || Yo La Tengo || Our Way To Fall ||
1539 || Elbow || The Loneliness Of A Tower Crane Driver ||
1536 || Japanese Breakfast || Diving Woman ||
1531 || PJ Harvey || The Wheel ||
1525 || Cœur de Pirate || Place de la République ||
1522 || Nick Cave & The Bad Seeds || Skeleton Tree ||
1516 || Françoise Hardy || Comment Te Dire Adieu ||
1510 || Prince and the Revolution || Mountains ||
1508 || dEUS || The Ideal Crash ||
1501 || The Veils || Jesus For The Jugular ||
1498 || Tom Waits || Ol'55 ||
1496 || Julia Holter || I Shall Love 2 ||
1494 || a||ha || The Sun Always Shines On T.V. ||
1490 || Gorillaz || Dare ||
1488 || Abba || Lay All Your Love on Me ||
1477 || LCD Soundsystem || Call The Police ||
1472 || LCD Soundsystem || How Do You Sleep? ||
1471 || Emma Ruth Rundle || Arms I Know so Well ||
1467 || The Stone Roses || Waterfall ||
1465 || Suzanne Vega || Left Of Center ||
1462 || Pearl Jam || Dissident ||
1458 || Leonard Cohen || The Partisan ||
1449 || Supertramp || Breakfast In America ||
1448 || The National || Day I Die ||
1446 || Bee Gees || Stayin' Alive ||
1445 || Slowdive || Machine Gun ||
1444 || Röyksopp & Robyn || Monument ||
1439 || Songs: Ohia || Farewell Transmission ||
1433 || Bruce Springsteen || Nebraska ||
1423 || Coldplay || Don't Panic ||
1417 || Feist || 1 2 3 4 ||
1411 || Magazine || Shot By Both Sides ||
(zie verder de wiki voor de nummers die hogers staan en nog zullen volgen)
Alle users die in de taglijst van El Ninjo staan krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan een pm naar El Ninjo en hij haalt je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Geadresseerden van dit bericht:
-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , AOVV , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , bikkel2 , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catchup , catdog , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , eightynine , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Finidi , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , gherdt , Ghost , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , ineeeee , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , mjk87 , Mjuman , mol , motel matches , Môrthul , Mozzer , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , principal2000 , Raceneus , Ralph. , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Robbie34 , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , sj0n88 , Slowgaze , Snoeperd , sokra , Soledad , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Superbitch , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf
1
geplaatst: 7 oktober 2019, 21:03 uur
Hoewel ik op zich graag in de pen kruip voor dit soort dingen wordt er nog altijd veelvuldig gebruikgemaakt van mijn recensies van heel wat jaren terug. Om er nou nog meer van mij te schrijven... Volgens mij zijn er genoeg anderen.
Wellicht is het een idee om de nomineerders aan te schrijven?
Wellicht is het een idee om de nomineerders aan te schrijven?
1
geplaatst: 7 oktober 2019, 23:25 uur
Ok ik pak dit weekend wel Am I Wrong?, Damaged Goods en Girl in Amber.
1
geplaatst: 7 oktober 2019, 23:36 uur
Ik doe Joe le Taxi, I Shall Love 2 & Your Freedom Is the End of Me wel.
1
geplaatst: 8 oktober 2019, 07:14 uur
Ik wil wel een korte recensie schrijven over Elevator Operator, In The End, Skeleton Tree, Trein Vuur Dageraad en Open.
1
geplaatst: 8 oktober 2019, 08:45 uur
Ik heb niet zo veel tijd, maar Farewell Transmission zonder verhaaltje kan natuurlijk niet.
* denotes required fields.