MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder [Discussietopic]

zoeken in:
Ik vraag me af of je het wel wilt begrijpen, jij vergelijkt iets wat je niet kunt vergelijken en het enige wat je wel kunt vergelijken vind jij niet valide ...

Jouw redenering klopt niet Onweerwolf, maar ik houd er over op want het heeft toch geen zin. Ik zal mijn 6 dierbaarste nominaties maar eens gaan bepalen (al heb ik die keuze eigenlijk al gemaakt).
Teunnis schreef:
Wel kun je de nieuwe opzet geslaagd noemen (wat betreft nieuwe nominaties) als het aantal binnenkomers dichtbij de 200 liggen. En hij is niet geslaagd als dat 124 of lager is.

Volgens mij is daarvoor de dalende trend in binnenkomers duidelijk genoeg.
Daar zit wel wat in. Dat kan overigens ook met de opzet van Chevy zo zijn ... of met puur alleen de wijziging naar 24-uursladders dus in alle gevallen blijft welke conclusie dan ook moeilijk.

Overigens ben ik wel blij dat Onweerwolf en El Ninjo het organiseren, dat staat buiten kijf, maar dat neemt niet weg dat er wel gereageerd mag worden op een (eventueel) onlogische argumentatie.

Onweerwolf
Nog even over minder nominaties; uiteraard zijn nieuwe nominaties een relevant aspect van het spel. Het liefst zie ik er 5000 ipv 500, maar tijd is nou eenmaal niet onbeperkt.

De MuMeLadder is natuurlijk niet de end-all voor het ontdekken van nieuwe muziek en het is ook niet het hoofddoel van dit spel. Er zijn alternatieven voor mensen die dat willen en de tijd hebben. Het is al eerder geopperd, maar bv de Alternatieve Top 152 is een uitstekend alternatief voor obscure platen en verdient aandacht. Ook bij De Witte Trui valt veel te ontdekken. En als je supermodern en hip bent kun je naar het song van het jaar topic. Ben je juist grijs en stoffig dan hebben we de Prehistorische. Ik noem maar wat mogelijkheden.

Verder; wellicht is het een plan om voor volgend jaar een voorronde te organiseren om toch tegemoet te komen aan de nominatiedrift van mensen. Zoals Silent_shout dat nu doet in zijn topic.

We zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat we een deel van de nominaties reserveren voor het resultaat van dat topic. Ik noem maar wat; iedereen kan in dat topic X nominaties nomineren en via een klein ladder systeem rolt daar een Top 100 uit. Die 100 worden automatisch genomineerd voor de Ladder van het jaar erop en de rest van de nominaties gaat via het gangbare systeem.

Onweerwolf schreef:
Verder; wellicht is het een plan om voor volgend jaar een voorronde te organiseren om toch tegemoet te komen aan de nominatiedrift van mensen. Zoals Silent_shout dat nu doet in zijn topic.

We zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat we een deel van de nominaties reserveren voor het resultaat van dat topic. Ik noem maar wat; iedereen kan in dat topic X nominaties nomineren en via een klein ladder systeem rolt daar een Top 100 uit. Die 100 worden automatisch genomineerd voor de Ladder van het jaar erop en de rest van de nominaties gaat via het gangbare systeem.

Lijkt me een uitstekend idee, zowel om de instroom van nominaties (indirect) op peil te houden als om weer een heleboel leuke nummers tegelijk te ontdekken.

Onweerwolf
Salvadore schreef:
Ik vraag me af of je het wel wilt begrijpen, jij vergelijkt iets wat je niet kunt vergelijken en het enige wat je wel kunt vergelijken vind jij niet valide ...

Jouw redenering klopt niet Onweerwolf

Ik stel slechts dat de redenatie "minder nominaties betekent minder nieuwe binnenkomers" niet valide is en dat is 100% wiskundig correct.

Onweerwolf schreef:
En als je supermodern en hip bent kun je naar het song van het jaar topic.

Onweerwolf
yeahyeahyeah schreef:
(quote)

Lijkt me een uitstekend idee, zowel om de instroom van nominaties (indirect) op peil te houden als om weer een heleboel leuke nummers tegelijk te ontdekken.

Het betekent wel dat sommige users dan uiteindelijk meer nieuwe ijzers in het vuur gaan krijgen in de uiteindelijke ladder en dat mensen die niet mee doen aan de voorronde sowieso nog meer gaan inleveren.

Voor mij persoonlijk geen probleem, maar ik meld het maar even.

Wat ik bij dat plan ook wil melden is dat iemand anders het mag ontwerpen en organiseren.

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Het betekent wel dat sommige users dan uiteindelijk meer nieuwe ijzers in het vuur gaan krijgen in de uiteindelijke ladder en dat mensen die niet mee doen aan de voorronde sowieso nog meer gaan inleveren.

Al valt daar natuurlijk wel een mouw aan te passen bedenk ik me nu.

BV: iedereen krijgt in principe 6 nominaties in de ladder, maar deze nominatieplekken kan hij per stuk verkopen voor een veelvoud aan nominaties in de voorronde. Elke Laddernominatie is bijvoorbeeld 10 voorronde nominaties waard. Verkoop je er 1 en eindigen al je 10 voorronde nominaties hoog genoeg in de voorronde om automatisch naar de ladder te gaan dan heb je 15 nominaties in de ladder ipv 6. Halen ze het allemaal niet dan heb je er maar 5.

Wil je niet meedoen aan de voorronde met nominaties dan heb je er gewoon 6.

Zou best eens spannend kunnen zijn...

Dan ga ik all-in

Onweerwolf schreef:
Waarschijnlijk morgen om 18:00.
Pech dat het dit jaar weer op 18 december is. Vorig jaar was ik jarig op deze datum en dit jaar gek genoeg weer . Ik probeer om 6 uur bij de computer in de buurt te zijn en anders wordt het weer wachten tot midden in de nacht of de dag erna .

Gaat voor mij ook nog lastig worden vrees ik: een kerstdiner op mijn werk en dan snel naar huis voor een kerst online show. Hopelijk is er laat op de avond nog wat ruimte.

De meeste mensen hebben om 18.00 iets te doen vrees ik

Het zit nooit op een paar uur vol. Meestal duurt het enkele dagen.

Dat wordt leuk, nomineren via m'n smartphone vanuit een restaurant

Dat hoop ik ook, voor 20u geraak ik er morgen sowieso niet

dumb_helicopter schreef:
Het zit nooit op een paar uur vol. Meestal duurt het enkele dagen.

Nee dat klopt.

Eigenlijk zouden de veelstemmerss beloond moeten worden. De mensen die het hele jaar door meestemmen zouden een soort exclusieve voornominatie positie kunnen krijgen. Bijvoorbeeld drie uur voordat de echte nominatie ronde begint eerst de vaste spelers en daarna de kans voor iedereen. Nu krijg je mensen die om 18.00 lopen te dringen en te doen die dan weer braaf een paar weekjes meespelen en dan tot half november weg blijven en dan weer volop (met over het algemeen ook nog met allerlei schreeuwende meningen ) mee komen doen. Wellicht creeer je zo ook meer draagvlak voor mensen om het hele jaar (of laten we zegggen minimaal 90% van alle ladders) mee te laten spelen.

Vorig jaar waren er na 24 uur nog 4 plekken vrij. De laatste plekken werden vervolgens in iets meer dan 12 uur opgevuld. Dus het loopt niet extreem storm, maar je moet ook geen dag offline zijn als vaste speler wil je niet de boot missen.

Onweerwolf schreef:

Iedereen kan dit jaar 6 platen nomineren. Er is ruime voor 82 lijstjes, waarvan er drie zijn gereserveerd.

Onweerwolf, als ik het goed begrijp betekent dit dat er nog ruimte is voor 10 klassiekers die door de organisatie worden voorgedragen. Is er een kans dat een van die plaatsen automatisch wordt gereserveerd voor de hoogste plaat uit De Witte Trui die nog niet in de MuMeLadder staat? Zeg maar het omgekeerde van deze regel:
Onweerwolf schreef:

1. We reserveren 1 plek voor de hoogste plaat uit de MuMeLadder van dit jaar die nog niet in De Witte Trui staat.

Of gaan jullie een aantal klassiekers weer een voorronde laten spelen, waarna er een aantal nummers overblijven?

vigil schreef:
Eigenlijk zouden de veelstemmerss beloond moeten worden. De mensen die het hele jaar door meestemmen zouden een soort exclusieve voornominatie positie kunnen krijgen.

Als veelstemmer (ja zelfs op vakantie doe ik meestal nog even mee) kan ik dit wel toejuichen

Ben het ook eens met de rest van je verhaal.

Ben ik het qua principe ook wel mee eens (ook zeker wat betreft de vermoeiende meninkjes van sommige 'passanten'; dat is hier natuurlijk niet de hoofdzaak, maar draagt wel bij aan mijn sympathie voor dit idee).

Wel lastig concreet te maken lijkt me. Iemand zal dan moeten bijhouden hoeveel er wordt gestemd per user, een minimum aantal stemmen moeten definiëren om tot het VIP-schap te mogen toetreden etc. Ik denk iig niet dat Onweerwolf's bestand dat nu registreert.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Onweerwolf, als ik het goed begrijp betekent dit dat er nog ruimte is voor 10 klassiekers die door de organisatie worden voorgedragen. Is er een kans dat een van die plaatsen automatisch wordt gereserveerd voor de hoogste plaat uit De Witte Trui die nog niet in de MuMeLadder staat? Zeg maar het omgekeerde van deze regel:
(quote)

Of gaan jullie een aantal klassiekers weer een voorronde laten spelen, waarna er een aantal nummers overblijven?

Dit hebben we vorig jaar gedaan en dat was ik dit jaar weer van plan, maar dat moet ik nog overleggen met El Ninjo. Ga er maar vanuit dat het gebeuren gaat. Gebeurt het niet mag je altijd je lijstje nog wijzigen.

Het worden of 4 klassiekers of 10. Dit wil ik ook nog even overleggen.

edit: ik heb het dan over DWT nominatie.

Of klassiekers een voorronde gaan doen moeten we ook nog even bekijken.

Onweerwolf
yeahyeahyeah schreef:
Wel lastig concreet te maken lijkt me. Iemand zal dan moeten bijhouden hoeveel er wordt gestemd per user, een minimum aantal stemmen moeten definiëren om tot het VIP-schap te mogen toetreden etc. Ik denk iig niet dat Onweerwolf's bestand dat nu registreert.

Klopt. Ik vind het in theorie ook een goed idee en het heeft mijn steun maar het is moeilijk om daar praktische criteria voor te bedenken.

Wellicht dat we hier voor volgend jaar wat voor kunnen bedenken.

Vind je van jezelf dat je vaste stemmer bent en ben je erg bang dat je het dit jaar niet gaat redden met nomineren dan kun je proberen om mij een pm te sturen met een lijstje.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dit hebben we vorig jaar gedaan en dat was ik dit jaar weer van plan, maar dat moet ik nog overleggen met El Ninjo. Ga er maar vanuit dat het gebeuren gaat. Gebeurt het niet mag je altijd je lijstje nog wijzigen.

Het worden of 4 klassiekers of 10. Dit wil ik ook nog even overleggen.

edit: ik heb het dan over DWT nominatie.

Of klassiekers een voorronde gaan doen moeten we ook nog even bekijken.

Oké, bijna helemaal duidelijk. Ik begrijp allleen niet helemaal waarom het er 4 of 10 worden. Het totaal aantal nieuwe nominaties van 502 staat toch vast?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Oké, bijna helemaal duidelijk. Ik begrijp allleen niet helemaal waarom het er 4 of 10 worden. Het totaal aantal nieuwe nominaties van 502 staat toch vast?

Simpelweg omdat ik dat nog even met El Ninjo wil overleggen. Klassiekers toevoegen was de afgelopen jaren toch wel een beetje zijn ding en slechts 4 is erg weinig. Derhalve heb ik er 6 extra achter de hand gehouden. Wellicht dat we die 6 nog gewoon weggeven aan een user, maar dat hoor je dus nog.

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Klopt. Ik vind het in theorie ook een goed idee en het heeft mijn steun maar het is moeilijk om daar praktische criteria voor te bedenken.

Elke speler heeft X nominaties. Elke speler kan echter claimen recht te hebben op Y nominaties (met Y>X) indien hij kan aantonen dat hij (kies een van de onderstaande criteria)
- In een minimaal aantal ladders gestemd heeft
- In elke ronde in een minimaal aantal ladders gestemd heeft
- In elke maand in een minimaal aantal ladders gestemd heeft
- Etc.

't Is wat rompslomp, want strikt genomen zal het bewijsmateriaal dan ook gecontroleerd moeten worden. Mijn gevoel zegt echter dat het toch enkel de diehards zijn die zich de moeite willen getroosten om onderbouwd aanspraak te maken op extra nominaties.

Je kunt toch op iemands gebruikersnaam zoeken en dan kijken hoeveel pagina's er komen? Hoewel zoiets natuurlijk lastig is voor iemand als arcade monkeys.

Ja en posts die geen stem inhouden worden dan ook geteld.

Maakt dat uit dan?

Ik vind iemand die af en toe tussendoor nog wat plaatst actiever dan iemand die (plichtmatig) de stemmen neerzet en vervolgens weer weggaat.

Nou dat weet ik niet, zo op het eerste gezicht wel maar dan ga je op die manier stimuleren om maar zo veel mogelijk "meningen" tussendoor te gooien om maar aan een bepaald quotum te komen

Bovendien zijn er ook mensen zoals ik, die op zowat alle ladders meestemmen maar niet de neiging hebben om er steeds hun mening tussendoor te gooien.

vigil schreef:
Nou dat weet ik niet, zo op het eerste gezicht wel maar dan ga je op die manier stimuleren om maar zo veel mogelijk "meningen" tussendoor te gooien om maar aan een bepaald quotum te komen
Als iemand überhaupt met zo'n quotum bezig is, lijkt me al dat zo iemand serieus genoeg is.

Andersom zou je ook kunnen zeggen dat een quotum mensen stimuleert om dat men gaat stemmen om het stemmen.

Het is in ieder geval simpel te achterhalen en scheelt een heleboel werk.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.