Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 17:18 uur
Gretz schreef:
zaaf als jij wel even zin maakt voor een lijstje, beloof ik je dat ik mijn 2008 album lijst vanavond nog ruim voor de deadline stuur (scheelt je weer avondwerk ).
zaaf als jij wel even zin maakt voor een lijstje, beloof ik je dat ik mijn 2008 album lijst vanavond nog ruim voor de deadline stuur (scheelt je weer avondwerk ).
nou bij hem is morgen en in het weekend zijn ritme helemaal ontregeld
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 18:27 uur
"Dan maak je maar zin!" roep ik wel eens. Vanavond is het weer zo ver. Eerst maar met inluisteren beginnen. Zinvol.
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:03 uur
Gretz schreef:
zaaf als jij wel even zin maakt voor een lijstje, beloof ik je dat ik mijn 2008 album lijst vanavond nog ruim voor de deadline stuur (scheelt je weer avondwerk ).
En naïef als ik ben vraag ik ook niet wat 'ruim' is... zaaf als jij wel even zin maakt voor een lijstje, beloof ik je dat ik mijn 2008 album lijst vanavond nog ruim voor de deadline stuur (scheelt je weer avondwerk ).
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:10 uur
Daar vraag ik niet om, schatje... Je weet dat ik je vrij laat verwacht met je lijst.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 20:24 uur
Mijn favoriet (Reunion) helaas geëlimineerd, maar gelukkig zijn er nog genoeg pareltjes overgebleven.
01. Intro
02. I Dare You
03. Night Time
04. On Hold
05. Swept Away
06. Loud Places (Jamie xx)
07. Heart Skipped A Beat
08. A Violent Noise
09. Say Something Loving
10. Crystalised
01. Intro
02. I Dare You
03. Night Time
04. On Hold
05. Swept Away
06. Loud Places (Jamie xx)
07. Heart Skipped A Beat
08. A Violent Noise
09. Say Something Loving
10. Crystalised
0
Telamon
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:13 uur
1 Infinity
2 VCR
3 Crystalised
4 Intro
5 Islands
6 Swept away
7 I Dare You
8 A Violent Noise
9 Basic Space
10 Heart Skipped a Beat
2 VCR
3 Crystalised
4 Intro
5 Islands
6 Swept away
7 I Dare You
8 A Violent Noise
9 Basic Space
10 Heart Skipped a Beat
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:40 uur
Niet te lang over nadenken:
1. I Dare You
2. A Violent Norse
3. On Hold
4. Infinity
5. Swept Away
6. Angels
7. Islands
8. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
9. Say Something Loving
10. Obvs (Jamie xx)
1. I Dare You
2. A Violent Norse
3. On Hold
4. Infinity
5. Swept Away
6. Angels
7. Islands
8. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
9. Say Something Loving
10. Obvs (Jamie xx)
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:15 uur
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:18 uur
1. Intro
2. Night time
3. Islands
4. Crystalised
5. Swept away
6. Say something loving
7. I dare you
8. Infinity
9. On hold
10. A violent noise
Geen Replica? Jullie hebben poep in je oren!
2. Night time
3. Islands
4. Crystalised
5. Swept away
6. Say something loving
7. I dare you
8. Infinity
9. On hold
10. A violent noise
Geen Replica? Jullie hebben poep in je oren!
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 23:18 uur
Hoe oneerlijk kan democratie soms zijn
1. A Violent Noise
2. Intro
3. Gosh
4. Crystalised
5. Obvs (Jamie xx)
6. VCR
7. On Hold
8. Islands
9. Heart Skipped a Beat
10. Shelter
1. A Violent Noise
2. Intro
3. Gosh
4. Crystalised
5. Obvs (Jamie xx)
6. VCR
7. On Hold
8. Islands
9. Heart Skipped a Beat
10. Shelter
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 11:06 uur
Uit de losse pols:
0. I Know There’s Gonna Be (Good Times)
0,5. Girl
1. Gosh (Jamie xx)
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. On Hold
4. Islands
5. I Dare You
6. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy)
7. Swept Away
8. Infinity
9. VCR
10. Shelter
Vond het vrij moeilijk, er zitten geen nummers tussen die ik echt minder vind (die werden al weggestemd, net als mijn nummer 1 ).
0. I Know There’s Gonna Be (Good Times)
0,5. Girl
1. Gosh (Jamie xx)
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. On Hold
4. Islands
5. I Dare You
6. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy)
7. Swept Away
8. Infinity
9. VCR
10. Shelter
Vond het vrij moeilijk, er zitten geen nummers tussen die ik echt minder vind (die werden al weggestemd, net als mijn nummer 1 ).
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 11:51 uur
1. Gosh (Jamie xx)
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. Crystalised
4. Say Something Loving
5. Intro
6. Islands
7. Shelter
8. Heart Skipped a Beat
9. Infinity
10. Basic Space
Mijn nummer 1 en 2 zijn wel buitencategorie voor mij en het debuut blijft ook mooi.
Al het andere dat er bovenuit springt is weggestemd.
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. Crystalised
4. Say Something Loving
5. Intro
6. Islands
7. Shelter
8. Heart Skipped a Beat
9. Infinity
10. Basic Space
Mijn nummer 1 en 2 zijn wel buitencategorie voor mij en het debuut blijft ook mooi.
Al het andere dat er bovenuit springt is weggestemd.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 14:02 uur
Podium is onaangetast gebleven, daarachter ontbreekt met name veel Jamie.
1. Intro
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. Crystalised
4. Gosh (Jamie xx)
5. Heart Skipped A Beat
6. A Violent Noise
7. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy)
8. Dangerous
9. Infinity
10. Angels
1. Intro
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. Crystalised
4. Gosh (Jamie xx)
5. Heart Skipped A Beat
6. A Violent Noise
7. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy)
8. Dangerous
9. Infinity
10. Angels
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:47 uur
Blijft toch een leuk bandje, dat XX. Alvast tot op Lowlands!
01. Crystalised
02. Infinity
03. Intro
04. Islands
05. On Hold
06. VCR
07. Shelter
08. Say Something Loving
09. Night Time
10. Angels
01. Crystalised
02. Infinity
03. Intro
04. Islands
05. On Hold
06. VCR
07. Shelter
08. Say Something Loving
09. Night Time
10. Angels
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 19:52 uur
Waarde muziekvrienden, een kleine verandering in de planning. Komende week spelen we de Arcade Fire editie en de week erop die van Massive Attack. Ik bleek tijdens 'mijn' week de finale niet op vrijdagavond te kunnen presenteren maar gelukkig was herman zo aardig om te ruilen.
11 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
18 augustus - herman (Massive Attack)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
25 januari - Gretz (Taylor Swift)*
1 februari - west (Donna Summer)
8 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
15 februari - Telamon (Eels)
22 februari - JoaMuse (Linkin Park)
1 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
8 maart - Johnny Marr (Amenra)
15 maart - dynamo d (Stereophonics)
22 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
29 maart - Motel Matches (Lou Reed)
11 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
18 augustus - herman (Massive Attack)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
25 januari - Gretz (Taylor Swift)*
1 februari - west (Donna Summer)
8 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
15 februari - Telamon (Eels)
22 februari - JoaMuse (Linkin Park)
1 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
8 maart - Johnny Marr (Amenra)
15 maart - dynamo d (Stereophonics)
22 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
29 maart - Motel Matches (Lou Reed)
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:00 uur
1. Intro
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. Angels
4. Crystalised
5. Say Something Loving
6. Islands
7. Heart Skipped a Beat
8. On Hold
9. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy)
10. A Violent Noise
2. Loud Places (Jamie xx ft. Romy)
3. Angels
4. Crystalised
5. Say Something Loving
6. Islands
7. Heart Skipped a Beat
8. On Hold
9. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy)
10. A Violent Noise
1
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:31 uur
De stemming is dan nu definitief gesloten! Dank je wel 123poetertjes, ArthurDZ, Choconas, Dance Lover, Dave82, EttaJamesBrown, Gretz, Jan uit Berlijn, Johnny Marr, Rudi S, Sfeermaker, Simon77, Telamon, Titmeister, WhyNotSmile, aERodynamIC, blur8, herman, stardust_be en zaaf voor het inleveren van een finalelijstje. Met die van mij erbij maakt dat 20 in totaal.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:41 uur
20. Basic Space (14 punten, 4 keer genoemd)
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
De rode lantaarn is afgetekend in bezit Basic Space. De derde single die The xx ooit uitbracht, net voor de release van hun bejubelde debuutplaat. Met 4 lage noteringen zat er geen hogere klassering in.
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
De rode lantaarn is afgetekend in bezit Basic Space. De derde single die The xx ooit uitbracht, net voor de release van hun bejubelde debuutplaat. Met 4 lage noteringen zat er geen hogere klassering in.
aERodynamIC schreef:
Op Basic Space krijgen we Hot Chip-achtige electronic. Misschien niet terecht om juist die band als invloed aan te wenden maar het was voor mij de band die het eerst naar binnen schoot toen ik dit nummer hoorde. Fris, rammelend en toch niet al te moeilijk.
Op Basic Space krijgen we Hot Chip-achtige electronic. Misschien niet terecht om juist die band als invloed aan te wenden maar het was voor mij de band die het eerst naar binnen schoot toen ik dit nummer hoorde. Fris, rammelend en toch niet al te moeilijk.
stoepkrijt schreef:
Basic Space komt voorbij. Ik veer weer op. De melodie is terug en het is meteen weer interessant. De muziek is subtiel en minimaal als altijd, maar wel geraffineerd genoeg om me echt te boeien.
Infinity herken ik. Ook dit nummer heb ik blijkbaar nog wat vaker gedraaid sinds ik dit album leerde kennen in 2010. De ontspannen, bijna nonchalante sfeer weet mijn aandacht verrassend goed vast te houden, maar vijf minuten blijkt toch teveel van het goede.
Basic Space komt voorbij. Ik veer weer op. De melodie is terug en het is meteen weer interessant. De muziek is subtiel en minimaal als altijd, maar wel geraffineerd genoeg om me echt te boeien.
Infinity herken ik. Ook dit nummer heb ik blijkbaar nog wat vaker gedraaid sinds ik dit album leerde kennen in 2010. De ontspannen, bijna nonchalante sfeer weet mijn aandacht verrassend goed vast te houden, maar vijf minuten blijkt toch teveel van het goede.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:46 uur
19. Night Time (24 punten, 4 keer genoemd)
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
Op #19 direct weer een nummer van het debuut. Even vaak genoemd als Basic Space, maar met 4 relatief hoge noteringen scoort Night Time maar liefst 10 punten meer. Het eerste gat is dus geslagen.
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
Op #19 direct weer een nummer van het debuut. Even vaak genoemd als Basic Space, maar met 4 relatief hoge noteringen scoort Night Time maar liefst 10 punten meer. Het eerste gat is dus geslagen.
stoepkrijt schreef:
Night Time begint. Ik veer wéér op, nu harder dan de vorige keer. Ik spits mijn oren, niet alleen omdat in het intro weer herken, vooral ook omdat dat intro zo mooi is. Het tempo gaat langzaam omhoog, de muziek wordt wat voller en luider. Night Time bewijst dat een sfeervol liedje best een beetje pit en volume mag hebben. Sfeervol op zijn Warpaints zou ik het bijna willen noemen. Heerlijk om dit liedje weer eens gehoord te hebben!
Night Time begint. Ik veer wéér op, nu harder dan de vorige keer. Ik spits mijn oren, niet alleen omdat in het intro weer herken, vooral ook omdat dat intro zo mooi is. Het tempo gaat langzaam omhoog, de muziek wordt wat voller en luider. Night Time bewijst dat een sfeervol liedje best een beetje pit en volume mag hebben. Sfeervol op zijn Warpaints zou ik het bijna willen noemen. Heerlijk om dit liedje weer eens gehoord te hebben!
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:52 uur
18. Shelter (28 punten, 9 keer genoemd)
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
En nog een track van het eerste album xx dat beland is in de onderste regionen. Het debuut was met 9 nummers al zeer rijkelijk bedeeld was en kon dus logischerwijs niet met alle kandidaten goed scoren. Shelter kreeg een behoorlijk groot aantal nominaties, maar het ontbrak dit nummer vooral aan hoge noteringen.
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
En nog een track van het eerste album xx dat beland is in de onderste regionen. Het debuut was met 9 nummers al zeer rijkelijk bedeeld was en kon dus logischerwijs niet met alle kandidaten goed scoren. Shelter kreeg een behoorlijk groot aantal nominaties, maar het ontbrak dit nummer vooral aan hoge noteringen.
Shelter doet me een beetje terugdenken aan de tijd dat ik naar electronische pop luisterde van bands als Hooverphonic of Alpha (album: Come from Heaven). Hier dan wel met een toevoeging Cocteau Twins-koelheid. Dit nummer schijnt Chris Isaak associaties op te roepen (Wicked Game). Het zal wel aan mij liggen maar ik hoor het er, buiten het gitaarloopje, niet echt in terug.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:59 uur
17. Dangerous (30 punten, 5 keer genoemd)
Album: I See You (2017)
Nummer 1 van: Dave82
3 hoge noteringen die hier het werk doen voor Dangerous, een van de meest dansbare nummers uit het oeuvre van The xx. Dit is de eerste van het rijtje van 5 nummers van het nieuwste album die de finale gehaald hebben.
Album: I See You (2017)
Nummer 1 van: Dave82
3 hoge noteringen die hier het werk doen voor Dangerous, een van de meest dansbare nummers uit het oeuvre van The xx. Dit is de eerste van het rijtje van 5 nummers van het nieuwste album die de finale gehaald hebben.
Gijsbert Kamer schreef:
Dangerous, het openingsnummer, is een voortreffelijk geproduceerd dansnummer. Een jungle-huppelritme, fraaie beats en een mooie open sound domineren het uitbundigste nummer dat The xx tot nu toe maakte.
Dangerous, het openingsnummer, is een voortreffelijk geproduceerd dansnummer. Een jungle-huppelritme, fraaie beats en een mooie open sound domineren het uitbundigste nummer dat The xx tot nu toe maakte.
west schreef:
Dangerous opent met beat en blazers en is een erg lekker nummer.
Dangerous opent met beat en blazers en is een erg lekker nummer.
waxs schreef:
Wow, Dangerous is echt een fantastische openingstrack. Super groovy baslijntje ook
Wow, Dangerous is echt een fantastische openingstrack. Super groovy baslijntje ook
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:05 uur
16. Obvs (Jamie xx) (31 punten, 6 keer genoemd)
Album: In Colour (2015)
Nummer 1 van: niemand
Een plek hoger komen we het eerste Jamie xx-nummer tegen. Obvs hadden waarschijnlijk maar weinigen vooraf een finaleplaats toegedicht, maar scoort wel mooi een nette 16e plaats. Heerlijk zomers nummer, volledig instrumentaal.
Album: In Colour (2015)
Nummer 1 van: niemand
Een plek hoger komen we het eerste Jamie xx-nummer tegen. Obvs hadden waarschijnlijk maar weinigen vooraf een finaleplaats toegedicht, maar scoort wel mooi een nette 16e plaats. Heerlijk zomers nummer, volledig instrumentaal.
Rudi S schreef:
Lijkt wel helemaal door gecomponeerd, prachtig nummer wat zo achter dat einde van Gosh zou kunnen doorvloeien.
Lijkt wel helemaal door gecomponeerd, prachtig nummer wat zo achter dat einde van Gosh zou kunnen doorvloeien.
west schreef:
Obvs is het ultieme strandtentnummer, maar dan wel met een blauwe lucht en een net te warme zon. Wat een bas zit daarin!
Obvs is het ultieme strandtentnummer, maar dan wel met een blauwe lucht en een net te warme zon. Wat een bas zit daarin!
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:11 uur
15. SeeSaw (Jamie xx ft. Romy & Four Tet) (31 punten, 7 keer genoemd)
Album: In Colour (2015)
Nummer 1 van: niemand
Direct door met een tweede nummer van Jamie, nu wel met vocalen van Romy. Een andere electronicagrootheid die we kennen onder de naam Four Tet draagt ook een steentje bij aan SeeSaw. Een warm nummer dat het ongetwijfeld ook goed doet in de clubs. In de onderstaande video vindt je de langere clubversie.
Album: In Colour (2015)
Nummer 1 van: niemand
Direct door met een tweede nummer van Jamie, nu wel met vocalen van Romy. Een andere electronicagrootheid die we kennen onder de naam Four Tet draagt ook een steentje bij aan SeeSaw. Een warm nummer dat het ongetwijfeld ook goed doet in de clubs. In de onderstaande video vindt je de langere clubversie.
Rudi S schreef:
Dromerig nummer nummer van In Colour, Romy zorgt voor de kers.
Dromerig nummer nummer van In Colour, Romy zorgt voor de kers.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:15 uur
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:18 uur
14. VCR (34 punten, 7 keer genoemd)
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
Op nummer 14 staat VCR, we zouden kunnen stellen dat dit de eerste echte verrassing in negatieve zin is. Ik had dit lieve nummer met die kenmerkende lome sound zelf wel een stukje hoger verwacht.
Album: xx (2009)
Nummer 1 van: niemand
Op nummer 14 staat VCR, we zouden kunnen stellen dat dit de eerste echte verrassing in negatieve zin is. Ik had dit lieve nummer met die kenmerkende lome sound zelf wel een stukje hoger verwacht.
hoi123 schreef:
Vcr begint met een lief, spannend loopje dat later wordt uitgebouwd met een heerlijk jaren 80-gitaartje. De samenzang tussen de soulvolle Romy Madley-Croft en de nonchalante maar oh zo charmante Oliver Sim is fenomenaal.
Vcr begint met een lief, spannend loopje dat later wordt uitgebouwd met een heerlijk jaren 80-gitaartje. De samenzang tussen de soulvolle Romy Madley-Croft en de nonchalante maar oh zo charmante Oliver Sim is fenomenaal.
Snoeperd schreef:
The xx maakt de meest verslavende muziek die ik ken. Hoe vaak heb ik deze nominatie van mij wel niet gehoord? Ongehoord veel in ieder geval, dit is een heerlijk vrolijk nummer van the XX met vooral een fantastische melodie.
The xx maakt de meest verslavende muziek die ik ken. Hoe vaak heb ik deze nominatie van mij wel niet gehoord? Ongehoord veel in ieder geval, dit is een heerlijk vrolijk nummer van the XX met vooral een fantastische melodie.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:25 uur
13. Swept Away (41 punten, 8 keer genoemd)
Album: Coexist (2012)
Nummer 1 van: blur8
Coexist is een beetje het lelijke eendje van het The xx/Jamie xx oeuvre met slechts 2 nummers in de finale. Swept Away is de eerste die we tegenkomen en scoort nog verdienstelijk met een 13e plek. Ik was deze mooie, rustige albumtrack langzaam uit het oog verloren, maar dankzij de Greatest Hits kan ik stellen dat ie weer sterk in waardering is gestegen.
Album: Coexist (2012)
Nummer 1 van: blur8
Coexist is een beetje het lelijke eendje van het The xx/Jamie xx oeuvre met slechts 2 nummers in de finale. Swept Away is de eerste die we tegenkomen en scoort nog verdienstelijk met een 13e plek. Ik was deze mooie, rustige albumtrack langzaam uit het oog verloren, maar dankzij de Greatest Hits kan ik stellen dat ie weer sterk in waardering is gestegen.
stoepkrijt schreef:
Tsjongejonge, wat is Swept Away een goed nummer zeg. Dit hele album mag zich dan niet kunnen meten met hun debuutplaat, Swept Away kan zeker concurreren met de beste nummers van xx. Sterker nog: Dit is misschien wel beter. Wat een meeslepend nummer! De euforie die je kent als je een goed liedje net ontdekt is inmiddels wat weggeëbd, maar eigenlijk kan ik hier nog steeds achterstaan. Swept Away heeft een drive die ik in geen enkel ander nummer van The xx terughoor.
Tsjongejonge, wat is Swept Away een goed nummer zeg. Dit hele album mag zich dan niet kunnen meten met hun debuutplaat, Swept Away kan zeker concurreren met de beste nummers van xx. Sterker nog: Dit is misschien wel beter. Wat een meeslepend nummer! De euforie die je kent als je een goed liedje net ontdekt is inmiddels wat weggeëbd, maar eigenlijk kan ik hier nog steeds achterstaan. Swept Away heeft een drive die ik in geen enkel ander nummer van The xx terughoor.
west schreef:
Een fraaie beat gelardeerd met even fraaie piano. Het levert een erg sterk nummer op.
Een fraaie beat gelardeerd met even fraaie piano. Het levert een erg sterk nummer op.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:34 uur
12. Angels (48 punten, 11 keer genoemd)
Album: Coexist (2012)
Nummer 1 van: stardust_be
Zeker niet gedacht om Angels nu al tegen te komen, maar hoger dan de middenmoot zat er deze editie niet in. Het bekendste nummer van Coexist is al jaren een van de grote live-favorieten en doet het ook al jaren prima in spellen zoals de MuMeLadder en de Witte Trui. Een mooi, rustiek liefdesliedje met een een wonderschone tekst.
Album: Coexist (2012)
Nummer 1 van: stardust_be
Zeker niet gedacht om Angels nu al tegen te komen, maar hoger dan de middenmoot zat er deze editie niet in. Het bekendste nummer van Coexist is al jaren een van de grote live-favorieten en doet het ook al jaren prima in spellen zoals de MuMeLadder en de Witte Trui. Een mooi, rustiek liefdesliedje met een een wonderschone tekst.
Rudi S schreef:
Ik zou bijna het 2e album vergeten, maar ik niet alleen. Mooi opgebouwd lied mag, best in deze lijst.
Ik zou bijna het 2e album vergeten, maar ik niet alleen. Mooi opgebouwd lied mag, best in deze lijst.
hoi123 schreef:
Ik moet het ooit precies zo meemaken om erachter te komen of ik gelijk heb: Angels komt qua sfeer wat mij betreft precies overeen met nachtelijk wakker liggen in een veel te grote stad, smoorverliefd en verlegen. Madley Croft, met haar veel te mooie stem, figureert als de persoon naast je, die zich tot het uiterste inspant om alle tederheid die er in de wereld bestaat in je oren te fluisteren; de neonlichten komen in de vorm van de sereen galmende gitaarpartij en de roes van de nacht wordt verbeeld door de doffe bas- en drumsectie, die je zachtjes bonkend in slaap wiegen. Op wat mij betreft de enige echt geslaagde worp van hun tweede album benadert the xx het summum van die eerdergenoemde tederheid zó erg dat het bijna angstaanjagend wordt: de roes die Angels bij de luisteraar veroorzaakt sprankelt van de ingetogen liefde.
Ik moet het ooit precies zo meemaken om erachter te komen of ik gelijk heb: Angels komt qua sfeer wat mij betreft precies overeen met nachtelijk wakker liggen in een veel te grote stad, smoorverliefd en verlegen. Madley Croft, met haar veel te mooie stem, figureert als de persoon naast je, die zich tot het uiterste inspant om alle tederheid die er in de wereld bestaat in je oren te fluisteren; de neonlichten komen in de vorm van de sereen galmende gitaarpartij en de roes van de nacht wordt verbeeld door de doffe bas- en drumsectie, die je zachtjes bonkend in slaap wiegen. Op wat mij betreft de enige echt geslaagde worp van hun tweede album benadert the xx het summum van die eerdergenoemde tederheid zó erg dat het bijna angstaanjagend wordt: de roes die Angels bij de luisteraar veroorzaakt sprankelt van de ingetogen liefde.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.