Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2017, 21:32 uur
1. The Comet Is Coming - Space Carnival
2. Desperate Journalist - Hollow
3. Moss - My Decision
4. Michele Mininni - Hyper Martino
5. Rats on Rafts & De Kift - Sleep Little Links 2 3 4
3. Moss - My Decision
0
geplaatst: 23 februari 2017, 00:42 uur
De lijnen zijn gesloten! 15 stemmers bedank ik:
123poetertjes, 50tracks, Arno, Arrie, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Gretz, Poeha, Teunnis en wibro
123poetertjes, 50tracks, Arno, Arrie, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Gretz, Poeha, Teunnis en wibro
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:01 uur
12. A/T/O/S - Strong Thing (8 punten, 3 keer genoemd)
(genomineerd door Arno)
De Lage Landen scoorden goed in de laatste maand. Vier finalisten, maar slechts eentje uit België. En die eindigt onderaan. A/T/O/S is een duo die net hun tweede album hebben uitgebracht. Strong Thing kwam in 2016 al uit als single. In de ladders was het twee keer net aan, dat ze hier dan laatste worden is dus niet verbazingwekkend. Ze staan zelfs flink achter op de rest.
(genomineerd door Arno)
De Lage Landen scoorden goed in de laatste maand. Vier finalisten, maar slechts eentje uit België. En die eindigt onderaan. A/T/O/S is een duo die net hun tweede album hebben uitgebracht. Strong Thing kwam in 2016 al uit als single. In de ladders was het twee keer net aan, dat ze hier dan laatste worden is dus niet verbazingwekkend. Ze staan zelfs flink achter op de rest.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:10 uur
11. Thomas Azier - Talk to Me (12 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
En ook de eerste Nederlander komt niet ver. En ook dit is een single voor een album dat pas in 2017 uit gaat komen. Nog een overeenkomst: het wordt het tweede album. Thomas Azier had zelfs nog moeilijker in de ladders. De vijfpunters van Gretz maakte het verschil.
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
En ook de eerste Nederlander komt niet ver. En ook dit is een single voor een album dat pas in 2017 uit gaat komen. Nog een overeenkomst: het wordt het tweede album. Thomas Azier had zelfs nog moeilijker in de ladders. De vijfpunters van Gretz maakte het verschil.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:16 uur
10. A Tribe Called Quest feat. Kendrick Lamar - Conrad Tokyo (14 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Arrie en Choconas)
Conrad Tokyo is ondertussen alweer de derde nominatie van ATCQ die de maandfinale haalt. Dit keer geen overwinning voor ze, maar een tiende plek. Een behoorlijk verrassende tiende plek, want Conrod Tokyo won tot nu toe alles behoorlijk gemakkelijk. In de reguliere ladder versloeg het zelfs Andy Stott en Jessy Lanza. Beiden zijn een stuk hoger geëindigd in de finale.
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Arrie en Choconas)
Conrad Tokyo is ondertussen alweer de derde nominatie van ATCQ die de maandfinale haalt. Dit keer geen overwinning voor ze, maar een tiende plek. Een behoorlijk verrassende tiende plek, want Conrod Tokyo won tot nu toe alles behoorlijk gemakkelijk. In de reguliere ladder versloeg het zelfs Andy Stott en Jessy Lanza. Beiden zijn een stuk hoger geëindigd in de finale.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:23 uur
9. Run the Jewels feat. Joi - Down (15 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van dumb_helicopter)
De nummer twee van vorige maand moet ook al vroeg het veld ruimen. In de reguliere ladder deed Down het nog erg goed en het haalde het hoogste stempercentage. In de finaleladder ging het al een stukje minder en nu is het een negende plek geworden. Nog steeds niet slecht natuurlijk en ze bevestigen dat ze samen met ATCQ dé hiphopplaten van 2016 uitbrachten.
(genomineerd door en nummer 1 van dumb_helicopter)
De nummer twee van vorige maand moet ook al vroeg het veld ruimen. In de reguliere ladder deed Down het nog erg goed en het haalde het hoogste stempercentage. In de finaleladder ging het al een stukje minder en nu is het een negende plek geworden. Nog steeds niet slecht natuurlijk en ze bevestigen dat ze samen met ATCQ dé hiphopplaten van 2016 uitbrachten.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:27 uur
8. The Comet Is Coming - Space Carnival (16 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Poeha)
Een opvallende plaat in de finale. Lastig om deze muziek in een hokje te plaatsen. Het klink zelfs een beetje Afrikaans. Het stuitert en swingt enorm. Ik ga straks nog even hun album opzetten, ik ben wel benieuwd geraakt naar meer.
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Poeha)
Een opvallende plaat in de finale. Lastig om deze muziek in een hokje te plaatsen. Het klink zelfs een beetje Afrikaans. Het stuitert en swingt enorm. Ik ga straks nog even hun album opzetten, ik ben wel benieuwd geraakt naar meer.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:32 uur
7. Fews - 10 Things (16 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Arno)
Met Fews maakten we eerder in 2016 al voor het eerst kennis, toen met Ill. Nu staat het wat puntigere 10 Things in de finale. 10 Things was de gedoodverfde nummer laatst, maar dankzij voornamelijk hoge noteringen weet Fews toch mooi een zevende plek te bemachtigen met vier noteringen.
(genomineerd door en nummer 1 van Arno)
Met Fews maakten we eerder in 2016 al voor het eerst kennis, toen met Ill. Nu staat het wat puntigere 10 Things in de finale. 10 Things was de gedoodverfde nummer laatst, maar dankzij voornamelijk hoge noteringen weet Fews toch mooi een zevende plek te bemachtigen met vier noteringen.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:38 uur
6. Jessy Lanza - VV Violence (18 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 123poetertjes en Teunnis)
Een heerlijk verslavend nummer is VV Violence voor mij gebleken. Jessy Lanza begon haar carrière als achtergrondzangeres bij Junior Boys. Daar leerde ze de synthesizer kennen en het resultaat mag er wezen. Jessy Lanza staat onder contract bij Hyperdub, het label van onder meer Burial. Met zes noteringen kwam Jessy Lanza wat tekort voor de top-5.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 123poetertjes en Teunnis)
Een heerlijk verslavend nummer is VV Violence voor mij gebleken. Jessy Lanza begon haar carrière als achtergrondzangeres bij Junior Boys. Daar leerde ze de synthesizer kennen en het resultaat mag er wezen. Jessy Lanza staat onder contract bij Hyperdub, het label van onder meer Burial. Met zes noteringen kwam Jessy Lanza wat tekort voor de top-5.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:45 uur
5. Rats on Rafts & De Kift - Sleep Little Links 2 3 4 (21 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis)
Geen enkele #1-notering voor deze samenwerking tussen twee hooggewaardeerde Nederlandse bands. De Kift wordt al decennia geprezen om hun originele muziek en Rats on Rafts hadden ook succes met hun eerste twee albums. Samen maakten ze een album waarop ze hun eigen nummers in een blender gooien en daar wonderbaarlijke creaties uit halen Sleep Little Links 2 3 4 is een combinatie van Sleet Little Child (Rats on Rafts) en Links 2 3 4 (De Kift).
(genomineerd door Teunnis)
Geen enkele #1-notering voor deze samenwerking tussen twee hooggewaardeerde Nederlandse bands. De Kift wordt al decennia geprezen om hun originele muziek en Rats on Rafts hadden ook succes met hun eerste twee albums. Samen maakten ze een album waarop ze hun eigen nummers in een blender gooien en daar wonderbaarlijke creaties uit halen Sleep Little Links 2 3 4 is een combinatie van Sleet Little Child (Rats on Rafts) en Links 2 3 4 (De Kift).
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:54 uur
4. Michele Mininni - Hyper Martino (21 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Arrie, nummer 1 van Dance Lover)
Bij het opzoeken naar informatie over wie deze Michele Mininni is stuitte ik op zijn Facebook-pagina waar hij zelf regelmatig leuke nummers plaatst en dat gaf een mooi inkijkje op zijn muzieksmaak. Ik zag onder andere Talk Talk (Eden), Four Tet, Erik Satie, R.E.M. en Studio langskomen. In de ladders verloor Mininni enkel van Desperate Journalist, en ook nu moet hij weer zijn hoofd buigen. Maar een vierde plek is niks om voor te schamen.
(genomineerd door Arrie, nummer 1 van Dance Lover)
Bij het opzoeken naar informatie over wie deze Michele Mininni is stuitte ik op zijn Facebook-pagina waar hij zelf regelmatig leuke nummers plaatst en dat gaf een mooi inkijkje op zijn muzieksmaak. Ik zag onder andere Talk Talk (Eden), Four Tet, Erik Satie, R.E.M. en Studio langskomen. In de ladders verloor Mininni enkel van Desperate Journalist, en ook nu moet hij weer zijn hoofd buigen. Maar een vierde plek is niks om voor te schamen.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:59 uur
3. Moss - My Decision (24 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 50tracks en Co Jackso)
De hoogste Nederlander deze maand is de Amsterdamse band Moss. Zoals ze dat vaker doen slagen ze erin een popliedje net dat beetje extra te geven. In dit geval vooral dankzij een lang outro, waar de gitaren heerlijk bedwelmend galmen. Ik ben benieuwd of we in 2017 meer nummers van ze in de maandfinales gaan tegenkomen. Het albumgemiddelde is in ieder geval dik in orde.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 50tracks en Co Jackso)
De hoogste Nederlander deze maand is de Amsterdamse band Moss. Zoals ze dat vaker doen slagen ze erin een popliedje net dat beetje extra te geven. In dit geval vooral dankzij een lang outro, waar de gitaren heerlijk bedwelmend galmen. Ik ben benieuwd of we in 2017 meer nummers van ze in de maandfinales gaan tegenkomen. Het albumgemiddelde is in ieder geval dik in orde.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 02:07 uur
2. Desperate Journalist - Hollow (29 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van DjFrankie)
Op de tweede plaats vinden we een band die goed naar de jaren '80 hebben geluisterd en daar de juiste elementen uit hebben gehaald. De bandnaam zelf is een verwijzing naar een nummer van de ultieme alternatieve jaren '80 band, The Cure. Hollow was het enige nummer dat serieuze kon concurreren om de eerste plaats. Uiteindelijk komt het vooral #1-noteringen tekort.
(genomineerd door en nummer 1 van DjFrankie)
Op de tweede plaats vinden we een band die goed naar de jaren '80 hebben geluisterd en daar de juiste elementen uit hebben gehaald. De bandnaam zelf is een verwijzing naar een nummer van de ultieme alternatieve jaren '80 band, The Cure. Hollow was het enige nummer dat serieuze kon concurreren om de eerste plaats. Uiteindelijk komt het vooral #1-noteringen tekort.
1
geplaatst: 23 februari 2017, 02:20 uur
1. Andy Stott - New Romantic (31 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Dwejkk_, Edgar18 en wibro)
Andy Stott werd op de valreep nog genomineerd voor Song van het Jaar 2016. Toch wel opmerkelijk voor iemand die op zijn vorige album nog een maandwinnaar had. Zijn nieuwe album is dan misschien ook wel iets te veel meer van hetzelfde. Dat New Romantic gewoon opnieuw een briljant nummer van hem is, daar kwam ik pas in de finale achter. En ik denk dat er meer kwartjes zijn gevallen, want in de ladders werd Stott nog twee keer tweede. Mede dankzij drie #1-noteringen (en het meest genoemd van alle finalisten) pakt Andy Stott voor de tweede keer in zijn carrière de titel Song van de Maand. Twee weken geleden zou ik dat nog een wat onverdiende overwinning vinden, nu ben ik helemaal om. Morgen ga ik maar eens het hele album in de herkansing gooien. Niet dat ik het album slecht vond, maar het maakte minder indruk dan zijn eerdere werk. New Romantic is een mooie afsluiter van twaalf maanden lang dé muziek van 2016 ontdekken.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Dwejkk_, Edgar18 en wibro)
Andy Stott werd op de valreep nog genomineerd voor Song van het Jaar 2016. Toch wel opmerkelijk voor iemand die op zijn vorige album nog een maandwinnaar had. Zijn nieuwe album is dan misschien ook wel iets te veel meer van hetzelfde. Dat New Romantic gewoon opnieuw een briljant nummer van hem is, daar kwam ik pas in de finale achter. En ik denk dat er meer kwartjes zijn gevallen, want in de ladders werd Stott nog twee keer tweede. Mede dankzij drie #1-noteringen (en het meest genoemd van alle finalisten) pakt Andy Stott voor de tweede keer in zijn carrière de titel Song van de Maand. Twee weken geleden zou ik dat nog een wat onverdiende overwinning vinden, nu ben ik helemaal om. Morgen ga ik maar eens het hele album in de herkansing gooien. Niet dat ik het album slecht vond, maar het maakte minder indruk dan zijn eerdere werk. New Romantic is een mooie afsluiter van twaalf maanden lang dé muziek van 2016 ontdekken.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 02:37 uur
De top-20 van de maand december:
1. Andy Stott - New Romantic
3. Moss - My Decision
6. Jessy Lanza - VV Violence
7. Fews - 10 Things
8. The Comet Is Coming - Space Carnival
9. Run the Jewels feat. Joi - Down
10. A Tribe Called Quest feat. Kendrick Lamar - Conrad Tokyo
11. Thomas Azier - Talk to Me
12. A/T/O/S - Strong Thing
13. Rats on Rafts & De Kift - Last Day on de Zon
14. Kate Tempest - Don't Fall In
15. Sundara Karma - Olympia
16. Nicolas Jaar - No
17. Noname - Yesterday
18. serpentwithfeet - four ethers
19. Hope Sandoval and the Warm Inventions feat. Kurt Vile - Let Me Get There
20. Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
December
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
December
1. Andy Stott - New Romantic
3. Moss - My Decision
6. Jessy Lanza - VV Violence
7. Fews - 10 Things
8. The Comet Is Coming - Space Carnival
9. Run the Jewels feat. Joi - Down
10. A Tribe Called Quest feat. Kendrick Lamar - Conrad Tokyo
11. Thomas Azier - Talk to Me
12. A/T/O/S - Strong Thing
13. Rats on Rafts & De Kift - Last Day on de Zon
14. Kate Tempest - Don't Fall In
15. Sundara Karma - Olympia
16. Nicolas Jaar - No
17. Noname - Yesterday
18. serpentwithfeet - four ethers
19. Hope Sandoval and the Warm Inventions feat. Kurt Vile - Let Me Get There
20. Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
December
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
November
December
0
geplaatst: 23 februari 2017, 02:52 uur
De Grote Finale - Voorronde
Voorrondeladder 1:
Brasstronaut - Raveshadow
Eefje de Visser - Wel
Keaton Henson - Alright
Leon Vynehall - Blush
Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
Sigur Rós - Óveður
Suuns - Translate
The Last Shadow Puppets - Aviation
Voorrondeladder 2:
Austra - Utopia
dvsn - Try / Effortless
Fews - I.D.
FKA twigs - Good to Love
Nicolas Jaar - No
Roald van Oosten - Snug
Weyes Blood - Do You Need My Love
White Lung - Hungry
Voorrondeladder 3:
Amanda Bergman - Taxis
Buscabulla - Tártaro
Few Bits - Summer Sun
Frank Ocean - Nikes
Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True
Little Children - Every Little Light
RY X - Deliverance
Tommy Genesis - They Cum They Go
Voorrondeladder 4:
Amelie Lens - Exhale
Anderson .Paak - Am I Wrong
Anderson .Paak - Come Down
Jessy Lanza - It Means I Love You
Krankland - In the Realms of the Unreal
NAO - Girlfriend
Shura - Make It Up
Warhaus - The Good Lie
Voorrondeladder 5:
Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales
Newmoon - Helium
PJ Harvey - The Ministry of Defence
Rats on Rafts & De Kift - Last Day on de Zon
Rihanna - Woo
Smerz - Sure
TRAAMS - A House on Fire
Weezer - L.A. Girlz
Voorrondeladder 6:
Agnes Obel - Strech Your Eyes
Cloves - Better Now
Jenny Hval - Conceptual Romance
Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
Mac Miller feat. Anderson .Paak - Dang!
Marissa Nadler - Katie I Know
Noname - Yesterday
Rihanna - Consideration
Voorrondeladder 7:
Abi Reimold - Sugar
Dengue Dengue Dengue feat. Sara Van - Guarida
Gaika feat. Bipolar Sunshine - Bohdy Knows at 90
Ibeyi & Benjamin Biolay - Moon & Sand
Iris Penning - De Hersenkroeg
Rihanna feat. Drake - Work
Roosevelt - Colours
Sivert Høyem feat. Marie Munroe - My Thieving Heart
Voorrondeladder 8:
Bon Iver - 8 (circle)
DeWolff - What's the Measure of a Man
James Blake - Radio Silence
Kanye West feat. Sampha - Saint Pablo
Kate Tempest - Don't Fall In
Kate Tempest - Europe Is Lost
Samaris - Wanted 2 Say
Sivert Høyem - Sleepwalking Man
Voorrondeladder 9:
Jóhann Jóhannsson - Flight from the City
Kelsey Lu - Dreams
Preoccupations - Memory
Regina Spektor - The Trapper and the Furrier
Run the Jewels feat. Kamasi Washington - Thursday in the Danger Room
serpentwithfeet - four ethers
The Slow Show - This Time
Weval - I Don't Need It
Voorrondeladder 10:
Anderson .Paak - The Season / Carry Me
Angel Olsen - Shut Up Kiss Me
Atmosphere - Won’t Look Back
CHVRCHES - Warning Call
Daughter - Fossa
Klangstof - Island
Mall Grab - Down
NAO - In the Morning
Voorrondeladder 11:
Aesop Rock feat. Grimace Federation - Rings
Car Seat Headrest - Fill in the Blank
Chromatics - Magazine
Donny McCaslin - A Small Plot of Land
Leon Vynehall - Midnight on Rainbow Road [Beat Edit]
Moderat - The Fool
Shana Falana - Ocean
Sundara Karma - Olympia
Voorrondeladder 12:
A Tribe Called Quest - We the People...
Braids - Companion
Francis and the Lights feat. Bon Iver - Friends
Gold Class - Kids on Fire
Hope Sandoval and the Warm Inventions feat. Kurt Vile - Let Me Get There
Radiohead - Decks Dark
Regina Spektor - Small Bill$
The Radio Dept. - Swedish Guns
MusicMeter: Song van het Jaar 2015 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR
Voorrondeladder 1:
Eefje de Visser - Wel
Keaton Henson - Alright
Leon Vynehall - Blush
Sigur Rós - Óveður
Suuns - Translate
Voorrondeladder 2:
Austra - Utopia
dvsn - Try / Effortless
Fews - I.D.
FKA twigs - Good to Love
Nicolas Jaar - No
Roald van Oosten - Snug
Weyes Blood - Do You Need My Love
White Lung - Hungry
Voorrondeladder 3:
Amanda Bergman - Taxis
Buscabulla - Tártaro
Few Bits - Summer Sun
Frank Ocean - Nikes
Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True
Little Children - Every Little Light
RY X - Deliverance
Tommy Genesis - They Cum They Go
Voorrondeladder 4:
Amelie Lens - Exhale
Anderson .Paak - Am I Wrong
Anderson .Paak - Come Down
Jessy Lanza - It Means I Love You
Krankland - In the Realms of the Unreal
NAO - Girlfriend
Shura - Make It Up
Warhaus - The Good Lie
Voorrondeladder 5:
Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales
Newmoon - Helium
PJ Harvey - The Ministry of Defence
Rats on Rafts & De Kift - Last Day on de Zon
Rihanna - Woo
Smerz - Sure
TRAAMS - A House on Fire
Weezer - L.A. Girlz
Voorrondeladder 6:
Agnes Obel - Strech Your Eyes
Cloves - Better Now
Jenny Hval - Conceptual Romance
Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
Mac Miller feat. Anderson .Paak - Dang!
Marissa Nadler - Katie I Know
Noname - Yesterday
Rihanna - Consideration
Voorrondeladder 7:
Abi Reimold - Sugar
Dengue Dengue Dengue feat. Sara Van - Guarida
Gaika feat. Bipolar Sunshine - Bohdy Knows at 90
Ibeyi & Benjamin Biolay - Moon & Sand
Iris Penning - De Hersenkroeg
Rihanna feat. Drake - Work
Roosevelt - Colours
Sivert Høyem feat. Marie Munroe - My Thieving Heart
Voorrondeladder 8:
Bon Iver - 8 (circle)
DeWolff - What's the Measure of a Man
James Blake - Radio Silence
Kanye West feat. Sampha - Saint Pablo
Kate Tempest - Don't Fall In
Kate Tempest - Europe Is Lost
Samaris - Wanted 2 Say
Sivert Høyem - Sleepwalking Man
Voorrondeladder 9:
Jóhann Jóhannsson - Flight from the City
Kelsey Lu - Dreams
Preoccupations - Memory
Regina Spektor - The Trapper and the Furrier
Run the Jewels feat. Kamasi Washington - Thursday in the Danger Room
serpentwithfeet - four ethers
The Slow Show - This Time
Weval - I Don't Need It
Voorrondeladder 10:
Anderson .Paak - The Season / Carry Me
Angel Olsen - Shut Up Kiss Me
Atmosphere - Won’t Look Back
CHVRCHES - Warning Call
Daughter - Fossa
Klangstof - Island
Mall Grab - Down
NAO - In the Morning
Voorrondeladder 11:
Aesop Rock feat. Grimace Federation - Rings
Car Seat Headrest - Fill in the Blank
Chromatics - Magazine
Donny McCaslin - A Small Plot of Land
Leon Vynehall - Midnight on Rainbow Road [Beat Edit]
Moderat - The Fool
Shana Falana - Ocean
Sundara Karma - Olympia
Voorrondeladder 12:
A Tribe Called Quest - We the People...
Braids - Companion
Francis and the Lights feat. Bon Iver - Friends
Gold Class - Kids on Fire
Hope Sandoval and the Warm Inventions feat. Kurt Vile - Let Me Get There
Radiohead - Decks Dark
Regina Spektor - Small Bill$
The Radio Dept. - Swedish Guns
0
geplaatst: 23 februari 2017, 02:53 uur
Voorrondeladder 1:
Eefje de Visser - Wel
Keaton Henson - Alright
Leon Vynehall - Blush
Sigur Rós - Óveður
Suuns - Translate
Eefje de Visser - Wel
Keaton Henson - Alright
Leon Vynehall - Blush
Sigur Rós - Óveður
Suuns - Translate
0
geplaatst: 23 februari 2017, 09:39 uur
1. Suuns - Translate
2. Keaton Henson - Alright
3. Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
4. The Last Shadow Puppets - Aviation
Bedankt voor de presentatie Teunnis. En nu gelijk beginnen met een sterke ladder.
2. Keaton Henson - Alright
Bedankt voor de presentatie Teunnis. En nu gelijk beginnen met een sterke ladder.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 10:00 uur
1. Leon Vynehall - Blush
2. Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
3. Suuns - Translate
4. Brasstronaut - Raveshadow
2. Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
3. Suuns - Translate
0
geplaatst: 23 februari 2017, 11:55 uur
1. Leon Vynehall - Blush
2. Brasstronaut - Raveshadow
4. Eefje de Visser - Wel
Eefje heeft mooiere nummers gemaakt.
2. Brasstronaut - Raveshadow
4. Eefje de Visser - Wel
Eefje heeft mooiere nummers gemaakt.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 11:58 uur
Toch wel een verrassende uitslag van de maandfinale. Van de vier nummers die ATCQ in de ladder en finaleladder achter zich liet, presteert alleen Thomas Azier minder goed in de finale. Eén van de overige drie liedjes wordt uiteindelijk zelfs maandwinnaar. Met die winnaar heb ik nog steeds niet zoveel op, maar ik ben wel erg in mijn nopjes met dat nummer van Desperate Journalist als nummer 2. Overtuigende eindsprint!
0
geplaatst: 23 februari 2017, 16:37 uur
1. The Last Shadow Puppets - Aviation
2. Eefje de Visser - Wel
3. Suuns - Translate
2. Eefje de Visser - Wel
3. Suuns - Translate
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 februari 2017, 16:52 uur
1 The Last Shadow Puppets - Aviation
2 Keaton Henson - Alright
3 Sigur Rós - Óveður
4 Suuns - Translate
2 Keaton Henson - Alright
3 Sigur Rós - Óveður
4 Suuns - Translate
0
geplaatst: 23 februari 2017, 18:05 uur
1. Leon Vynehall - Blush
2. Sigur Rós - Óveður
3. Suuns - Translate
Meteen drie 4-punters
2. Sigur Rós - Óveður
3. Suuns - Translate
Meteen drie 4-punters

0
geplaatst: 23 februari 2017, 19:32 uur
1. Eefje de Visser - Wel
2, Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
3. Brasstronaut - Raveshadow
2, Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 19:58 uur
1. Brasstronaut - Raveshadow
2. Eefje de Visser - Wel
3. The Last Shadow Puppets - Aviation
4. Sigur Rós - Óveður
2. Eefje de Visser - Wel
3. The Last Shadow Puppets - Aviation
4. Sigur Rós - Óveður
0
geplaatst: 23 februari 2017, 20:13 uur
1. Keaton Henson - Alright
2. The Last Shadow Puppets - Aviation
4. Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
2. The Last Shadow Puppets - Aviation
4. Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 20:29 uur
Dank je Teunnis voor de fijne presentatie weer, heerlijk leesvoer vanmiddag in de Flixbus!
2. Leon Vynehall - Blush
3. Sigur Rós - Óveður
4. Suuns - Translate
2. Leon Vynehall - Blush
3. Sigur Rós - Óveður
4. Suuns - Translate
0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:33 uur
1. Suuns - Translate
2. Leon Vynehall - Blush
2. Leon Vynehall - Blush
* denotes required fields.