Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
Telamon
geplaatst: 1 april 2017, 11:59 uur
Nu 16pk, Belgische God, Deejee Schaduw, en de Paling nog.
0
geplaatst: 1 april 2017, 12:07 uur
Eels....
Niet in mijn lijst, wel uiteraard in de voorspelling. Op 4 had ik ingezet dus een mooie 19 punten komen mijn kant op
Niet in mijn lijst, wel uiteraard in de voorspelling. Op 4 had ik ingezet dus een mooie 19 punten komen mijn kant op
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 12:12 uur
vigil schreef:
Eels....
Het moet nou maar eens afgelopen zijn met dat gehack!Eels....
1
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 12:55 uur
4. dEUS - In A Bar Under The Sea
https://www.musicmeter.nl/album/522
Punten : 498
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, herman
Begon met grote bek als de koploper, maar moest al snel knokken voor een plekje op het podium. Dat leek dan weer wel, dan weer niet te lukken. Niet dus.
Laatste plaat met Stef Kamil en Rudy (die nota bene verantwoordelijk was voor de cover van IABUTS).
Met Worst Case Scenario had dEUS een aardverschuiving veroorzaakt in de Belgische rock. De singles 'Suds & Soda', 'Via' en 'Hotellounge' waren - toch wat airplay op Studio Brussel betreft - hits geworden, en ook de media-aandacht voor de groep was enorm.
Maar onder de oppervlakte verkeerde de groep in crisis. Bassist Stef Kamil Carlens speelde weliswaar nog bij dEUS, maar zat met zijn hoofd al bij Moondog Jr, de voorloper van Zita Swoon. En dat bracht spanningen met zich mee. "Hij was zo ambetant dat hij iedereen de gordijnen injoeg. Tijdens de break tussen twee opnamesessies heeft Stef Kamil beslist om, zodra de plaat klaar was, uit de groep te stappen. Vanaf dan werd hij weer een droom om mee te werken," vertelde zanger Tom Barman in een gesprek met De Morgen.
Ondanks die wrevel stond de groep - daartoe aangevuurd door de van Captain Beefheart bekende Eric Drew Feldman als producer en gastmuzikant - op een creatief hoogtepunt. De sessies verwelkomden gasten als Scott McCloud van Girls Against Boys (op Fell Off the Floor, Man), Dana Colley van Morphine (op Supermarketsong) en Bart Maris van X-Legged Sally (op Nine Threads).
Ze resulteerden in meer dan dertig nieuwe nummers die niet zelden de experimentele tour opgingen. Gitarist Craig Ward stond er bovendien op dat er instrumenten werden bespeeld die ze geen van allen beheersten, wat de zin voor avontuur nog aanscherpte. Jazz, blues, folk, rock en avant-garde zijn de ingrediënten waarmee dEUS zijn eigen geluid smeedde.
Plaat die ik in zijn geheel fijner vind dan het debuut. En goed genoeg voor die lijst van mij
https://www.musicmeter.nl/album/522
Punten : 498
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, herman
Begon met grote bek als de koploper, maar moest al snel knokken voor een plekje op het podium. Dat leek dan weer wel, dan weer niet te lukken. Niet dus.
Laatste plaat met Stef Kamil en Rudy (die nota bene verantwoordelijk was voor de cover van IABUTS).
Met Worst Case Scenario had dEUS een aardverschuiving veroorzaakt in de Belgische rock. De singles 'Suds & Soda', 'Via' en 'Hotellounge' waren - toch wat airplay op Studio Brussel betreft - hits geworden, en ook de media-aandacht voor de groep was enorm.
Maar onder de oppervlakte verkeerde de groep in crisis. Bassist Stef Kamil Carlens speelde weliswaar nog bij dEUS, maar zat met zijn hoofd al bij Moondog Jr, de voorloper van Zita Swoon. En dat bracht spanningen met zich mee. "Hij was zo ambetant dat hij iedereen de gordijnen injoeg. Tijdens de break tussen twee opnamesessies heeft Stef Kamil beslist om, zodra de plaat klaar was, uit de groep te stappen. Vanaf dan werd hij weer een droom om mee te werken," vertelde zanger Tom Barman in een gesprek met De Morgen.
Ondanks die wrevel stond de groep - daartoe aangevuurd door de van Captain Beefheart bekende Eric Drew Feldman als producer en gastmuzikant - op een creatief hoogtepunt. De sessies verwelkomden gasten als Scott McCloud van Girls Against Boys (op Fell Off the Floor, Man), Dana Colley van Morphine (op Supermarketsong) en Bart Maris van X-Legged Sally (op Nine Threads).
Ze resulteerden in meer dan dertig nieuwe nummers die niet zelden de experimentele tour opgingen. Gitarist Craig Ward stond er bovendien op dat er instrumenten werden bespeeld die ze geen van allen beheersten, wat de zin voor avontuur nog aanscherpte. Jazz, blues, folk, rock en avant-garde zijn de ingrediënten waarmee dEUS zijn eigen geluid smeedde.
Plaat die ik in zijn geheel fijner vind dan het debuut. En goed genoeg voor die lijst van mij
0
Joezer49263
geplaatst: 1 april 2017, 12:59 uur
Oh jongens, dit gaat leuk worden voor de scores van de voorspellingen... 

1
geplaatst: 1 april 2017, 13:12 uur
Daarin staat je niet alleen...
Uiteraard niet in mijn eigen lijst
Uiteraard niet in mijn eigen lijst
0
Joezer49263
geplaatst: 1 april 2017, 13:16 uur
Het 5e van De Tien Geboden : gij zult Belle and Sebastian in uw voorspelling opnemen...
Dat deden dus inderdaad alle 13 deelnemers. Casartelli scoort max, en nadert de 2e plek tot op 1 punt... En Teunnis scoort ook maar weer eens de max
Voor west is nu ook de hatelijke 0 verlaten !
Stand na het Sinister album :
99 luigifort +19
94 johan de witt +19
93 Casartelli +20
86 GrafGantz +19
80 Teunnis +20
79 herman +19
73 vigil +19
71 Telamon +16
71 Johnny Marr +17
70 Joezer49263 +17
55 EttaJamesBrown +18
35 motel matches +17
19 west +19
Dat deden dus inderdaad alle 13 deelnemers. Casartelli scoort max, en nadert de 2e plek tot op 1 punt... En Teunnis scoort ook maar weer eens de max
Voor west is nu ook de hatelijke 0 verlaten !

Stand na het Sinister album :
99 luigifort +19
94 johan de witt +19
93 Casartelli +20
86 GrafGantz +19
80 Teunnis +20
79 herman +19
73 vigil +19
71 Telamon +16
71 Johnny Marr +17
70 Joezer49263 +17
55 EttaJamesBrown +18
35 motel matches +17
19 west +19
0
Joezer49263
geplaatst: 1 april 2017, 13:30 uur
Het 4e van De Tien Geboden : gij zult het Opperwezen altijd te vriend houden...
Het 2e album dat door alle voorspellers is opgegeven.
6 ( ! ) deelnemers voorzagen de 1e plaats voor dEUS, maar het mocht niet zo zijn dus.
De koploper neemt weer wat afstand van de achtervolgers.
118 luigifort +19
111 johan de witt +17
110 Casartelli +17
106 GrafGantz +20
97 Teunnis +17
97 herman +18
91 Telamon +20
90 Johnny Marr +19
90 vigil +17
87 Joezer49263 +17
72 EttaJamesBrown +17
54 motel matches +19
38 west +19
Het 2e album dat door alle voorspellers is opgegeven.
6 ( ! ) deelnemers voorzagen de 1e plaats voor dEUS, maar het mocht niet zo zijn dus.
De koploper neemt weer wat afstand van de achtervolgers.
118 luigifort +19
111 johan de witt +17
110 Casartelli +17
106 GrafGantz +20
97 Teunnis +17
97 herman +18
91 Telamon +20
90 Johnny Marr +19
90 vigil +17
87 Joezer49263 +17
72 EttaJamesBrown +17
54 motel matches +19
38 west +19
0
geplaatst: 1 april 2017, 13:39 uur
Ah ik vroeg me al af welke plaat zo vaak op 1 was voorspeld. Zelf heb ik hem daarvoor niet overwogen.
0
geplaatst: 1 april 2017, 13:40 uur
Oh ja, net: ik heb een plaat uit de top 10. Ik had R.E.M. op 20. De rest heb in niet mijn lijstje. Ik verwacht er nog wel twee.
1
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 14:21 uur
3. 16 Horsepower - Sackcloth ‘N’ Ashes
https://www.musicmeter.nl/album/1234
Punten : 539
Nom. : 27 x
Nr. 1 van : shinybeast, Ataloona
Deed het verbazend goed! Zat soms zeer dicht tegen de nummer 1 positie aan, maar nooit helemaal. Leek aan het eind van de rit wat weg te zakken, maar ook de laatste dag gaf flinke support zodat het podium werd veilig gesteld.
David Eugene Edwards en Pascal Humbert vormden Horsepower in 1992 in LA, nadat ze elkaar ontmoet hadden toen ze filmdecors bouwden voor Roger Corman. Daar werkte ook Jean-Yves Tola, die ervaring had als jazz-drummer. Hij trad al spoedig tot de groep toe.
Nadat Tola en Edwards naar Denver verhuisden, gingen de wegen tijdelijk uiteen en werden de twee aangevuld met Keven Soll, een skilled double-bass speler
De naam Horsepower werd gerelateerd aan heroïnegebruik en geïnspireerd door een traditional over 16 paarden die een doodskist naar een graf trokken, veranderde men de naam in 16 Horsepower.
De band bouwde met door veel oefenen (en optreden uiteraard) een naam op intense performances te geven en trok de aandacht van A&M Records. Opnames voor hun debuutplaat bleven om een of andere reden op de plank zodat de groep weer terug ging naar de studio om de markt open te breken met hun gelijknamige EP.
Dit is al zeker een plaat die ik niet in zijn geheel pruim. Mijn drama in proporties graag.
https://www.musicmeter.nl/album/1234
Punten : 539
Nom. : 27 x
Nr. 1 van : shinybeast, Ataloona
Deed het verbazend goed! Zat soms zeer dicht tegen de nummer 1 positie aan, maar nooit helemaal. Leek aan het eind van de rit wat weg te zakken, maar ook de laatste dag gaf flinke support zodat het podium werd veilig gesteld.
David Eugene Edwards en Pascal Humbert vormden Horsepower in 1992 in LA, nadat ze elkaar ontmoet hadden toen ze filmdecors bouwden voor Roger Corman. Daar werkte ook Jean-Yves Tola, die ervaring had als jazz-drummer. Hij trad al spoedig tot de groep toe.
Nadat Tola en Edwards naar Denver verhuisden, gingen de wegen tijdelijk uiteen en werden de twee aangevuld met Keven Soll, een skilled double-bass speler
De naam Horsepower werd gerelateerd aan heroïnegebruik en geïnspireerd door een traditional over 16 paarden die een doodskist naar een graf trokken, veranderde men de naam in 16 Horsepower.
De band bouwde met door veel oefenen (en optreden uiteraard) een naam op intense performances te geven en trok de aandacht van A&M Records. Opnames voor hun debuutplaat bleven om een of andere reden op de plank zodat de groep weer terug ging naar de studio om de markt open te breken met hun gelijknamige EP.
Dit is al zeker een plaat die ik niet in zijn geheel pruim. Mijn drama in proporties graag.
0
geplaatst: 1 april 2017, 14:30 uur
Nog steeds een zeer genietbaar album. Heeft lange tijd in mijn persoonlijke top 10 gestaan, maar moet nu toch wel zijn meerdere erkennen in ..... nou ja, laat ik maar niets verklappen. Die komen we direct nog tegen. 
Mijn nummer 5 trouwens.

Mijn nummer 5 trouwens.
1
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 14:54 uur
2. DJ Shadow - Endtroducing.....
https://www.musicmeter.nl/album/36
Punten : 570
Nom. : 25 x
Nr. 1 van : Brunniepoo, wibro, west, Film Pegasus
Stond na de eerste serie lijsten nog niet in de top 10, maar voegde zich vanaf maandagavond bij het illustere zestal van dit schone jaar. Die 6e plek leek het end-punt te worden, maar de laatste serie lijsten brachten de plaat nog verduiveld dicht bij de koppositie...
DJ Shadow ofwel Josh Davis (San Jose, 1972) begon zijn muzikale carrière toen hij op de University of California zat, als diskjockey voor de campusradio KDVS (in '89). Op de high school was hij al vlijtig met knip- en plakwerk met een 4-sporen bandrecorder en zijn toen al lijvige platencollectie.
Zijn KDVS-werk maakte indruk op A&R bons Dave "Funken" Klein en een contractje bij het Hollywood BASIC label was het gevolg. Hij bracht daarop o.a. het 17 minuten lange Entropy uit en dat, samen met zijn werk voor Solesides (een underground hip hop label), kwam onder de aandacht van James Lavelle, van het van oorsprong Londense Mo' Wax label wat weer leidde tot een echte platendeal.
DJ Shadow's singles voor Mo' Wax – waaronder In/Flux en Lost and Found (S.F.L.) – waren volgens AllMusic "genre-bending works of art that merged elements of funk, rock, hip hop, ambient, jazz, soul, and used-bin found records." De volgende single What Does Your Soul Look Like brachten hem aan de top van de Britse independent charts.
Hierop begon hij aan zijn langspeeldebuut te knutselen. Endtroducing... is als zodanig genoemd omdat volgens de maker zelf "it signified the fourth and final chapter in a series of pieces that I was doing for Mo' Wax with a certain sound, a certain tone, a certain atmosphere."
Opzienbarende plaat. Zeer geïnspireerd en deuren ontsluitend. En mooi.
https://www.musicmeter.nl/album/36
Punten : 570
Nom. : 25 x
Nr. 1 van : Brunniepoo, wibro, west, Film Pegasus
Stond na de eerste serie lijsten nog niet in de top 10, maar voegde zich vanaf maandagavond bij het illustere zestal van dit schone jaar. Die 6e plek leek het end-punt te worden, maar de laatste serie lijsten brachten de plaat nog verduiveld dicht bij de koppositie...
DJ Shadow ofwel Josh Davis (San Jose, 1972) begon zijn muzikale carrière toen hij op de University of California zat, als diskjockey voor de campusradio KDVS (in '89). Op de high school was hij al vlijtig met knip- en plakwerk met een 4-sporen bandrecorder en zijn toen al lijvige platencollectie.
Zijn KDVS-werk maakte indruk op A&R bons Dave "Funken" Klein en een contractje bij het Hollywood BASIC label was het gevolg. Hij bracht daarop o.a. het 17 minuten lange Entropy uit en dat, samen met zijn werk voor Solesides (een underground hip hop label), kwam onder de aandacht van James Lavelle, van het van oorsprong Londense Mo' Wax label wat weer leidde tot een echte platendeal.
DJ Shadow's singles voor Mo' Wax – waaronder In/Flux en Lost and Found (S.F.L.) – waren volgens AllMusic "genre-bending works of art that merged elements of funk, rock, hip hop, ambient, jazz, soul, and used-bin found records." De volgende single What Does Your Soul Look Like brachten hem aan de top van de Britse independent charts.
Hierop begon hij aan zijn langspeeldebuut te knutselen. Endtroducing... is als zodanig genoemd omdat volgens de maker zelf "it signified the fourth and final chapter in a series of pieces that I was doing for Mo' Wax with a certain sound, a certain tone, a certain atmosphere."
Opzienbarende plaat. Zeer geïnspireerd en deuren ontsluitend. En mooi.
1
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 14:57 uur
1. Eels - Beautiful Freak
https://www.musicmeter.nl/album/250
Punten : 599
Nom. : 24 x
Nr. 1 van : Telamon, vigil, Bonk, bikkel2, HugovdBos
Bijna soeverein. Na de eerste lijsten stond dEUS nog in de weg, maar daar werd lachend afstand van genomen.
Eels is een band rond frontman "E", die soms ook onder zijn echte naam Mark Oliver Everett werkt. Everett is de zoon van de natuurkundige Hugh Everett III (1930-1982) die bekend geworden is door de veel-werelden-interpretatie in de kwantummechanica. Over het leven en werk van zijn bekende vader heeft Everett in 2007 de documentaire Parallel Worlds, Parallel Lives gemaakt.
In 1985 debuteert E als Mark Everett met het in eigen beheer uitgebrachte album Bad Dude In Love. Vlak na de release verlaat hij Virginia om in Los Angeles zijn geluk als muzikant te beproeven. Na jaren sappelen tekent hij in 1992 een contract met platenmaatschappij Polydor, dat zijn albums A Man Called E (1992) en Broken Toy Shop (1993) uitbrengt.
Terwijl E werkt aan zijn derde soloalbum, ontmoet hij samen met zijn (dan al) vaste drummer Butch Norton de klassiek geschoolde muzikant Tommy Walter. Met zijn drieën richten zij Eels op en ze zijn daarmee de eerste band die door het Dreamworks platenlabel wordt getekend. De hoofdreden voor het kiezen van de naam, is dat de platen dan in de winkel naast die van E zullen liggen. Pas later realiseren ze zich dat er ook nog bands als Eagles bestaan, waardoor dit niet opgaat. ?
In 1996 brengt de band haar debuut uit: Beautiful Freak, een melancholische popplaat. Met Novocaine For The Soul en Susan's House scoort men zelfs bescheiden hitjes. Na de tournee verlaat Tommy Walter de band.
Fraai debuut van een artiest die ik ben gaan koesteren.
https://www.musicmeter.nl/album/250
Punten : 599
Nom. : 24 x
Nr. 1 van : Telamon, vigil, Bonk, bikkel2, HugovdBos
Bijna soeverein. Na de eerste lijsten stond dEUS nog in de weg, maar daar werd lachend afstand van genomen.
Eels is een band rond frontman "E", die soms ook onder zijn echte naam Mark Oliver Everett werkt. Everett is de zoon van de natuurkundige Hugh Everett III (1930-1982) die bekend geworden is door de veel-werelden-interpretatie in de kwantummechanica. Over het leven en werk van zijn bekende vader heeft Everett in 2007 de documentaire Parallel Worlds, Parallel Lives gemaakt.
In 1985 debuteert E als Mark Everett met het in eigen beheer uitgebrachte album Bad Dude In Love. Vlak na de release verlaat hij Virginia om in Los Angeles zijn geluk als muzikant te beproeven. Na jaren sappelen tekent hij in 1992 een contract met platenmaatschappij Polydor, dat zijn albums A Man Called E (1992) en Broken Toy Shop (1993) uitbrengt.
Terwijl E werkt aan zijn derde soloalbum, ontmoet hij samen met zijn (dan al) vaste drummer Butch Norton de klassiek geschoolde muzikant Tommy Walter. Met zijn drieën richten zij Eels op en ze zijn daarmee de eerste band die door het Dreamworks platenlabel wordt getekend. De hoofdreden voor het kiezen van de naam, is dat de platen dan in de winkel naast die van E zullen liggen. Pas later realiseren ze zich dat er ook nog bands als Eagles bestaan, waardoor dit niet opgaat. ?
In 1996 brengt de band haar debuut uit: Beautiful Freak, een melancholische popplaat. Met Novocaine For The Soul en Susan's House scoort men zelfs bescheiden hitjes. Na de tournee verlaat Tommy Walter de band.
Fraai debuut van een artiest die ik ben gaan koesteren.
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 14:58 uur
En de rest van de top 25:
11. Suede - Coming Up
256 punten, 12 x genoemd
12. Porcupine Tree - Signify
252 punten, 12 x genoemd
13. Orbital - In Sides
224 punten, 10 x genoemd nr 1 van andré , Arno
14. Fountains of Wayne - Fountains of Wayne
219 punten, 9 x genoemd nr 1 van EttaJamesBrown , likeahurricane , Manfield, J.J. Wever
15. Belle and Sebastian - Tigermilk
218 punten, 9 x genoemd nr 1 van Dwejkk_
16. Tool - Ænima
193 punten, 8 x genoemd
17. Weezer - Pinkerton
186 punten, 9 x genoemd
18. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
184 punten, 11 x genoemd
19. Wilco - Being There
174 punten, 9 x genoemd nr 1 van Renoir
20. Lamb - Lamb
161 punten, 9 x genoemd
21. Pearl Jam - No Code
152 punten, 7 x genoemd
22. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die
142 punten, 7 x genoemd
23. Aphex Twin - Richard D. James Album
141 punten, 9 x genoemd
24. OutKast - ATLiens
140 punten, 7 x genoemd
25. Frank Zappa - Läther
128 punten, 6 x genoemd nr 1 van Teunnis
Er vielen maar liefst 13 nummers 1 buiten de boot: die van Joezer49263 en dix (28), bennerd (34), deric raven (38), nico1616 (40), LucM en Koenr (43), Lying Mouth (52), Casartelli (64), Superbitch (102), dynamo d, Cellulord en Lura (125)
11. Suede - Coming Up
256 punten, 12 x genoemd
252 punten, 12 x genoemd
13. Orbital - In Sides
224 punten, 10 x genoemd nr 1 van andré , Arno
219 punten, 9 x genoemd nr 1 van EttaJamesBrown , likeahurricane , Manfield, J.J. Wever
218 punten, 9 x genoemd nr 1 van Dwejkk_
16. Tool - Ænima
193 punten, 8 x genoemd
17. Weezer - Pinkerton
186 punten, 9 x genoemd
184 punten, 11 x genoemd
19. Wilco - Being There
174 punten, 9 x genoemd nr 1 van Renoir
20. Lamb - Lamb
161 punten, 9 x genoemd
21. Pearl Jam - No Code
152 punten, 7 x genoemd
142 punten, 7 x genoemd
141 punten, 9 x genoemd
24. OutKast - ATLiens
140 punten, 7 x genoemd
25. Frank Zappa - Läther
128 punten, 6 x genoemd nr 1 van Teunnis
Er vielen maar liefst 13 nummers 1 buiten de boot: die van Joezer49263 en dix (28), bennerd (34), deric raven (38), nico1616 (40), LucM en Koenr (43), Lying Mouth (52), Casartelli (64), Superbitch (102), dynamo d, Cellulord en Lura (125)
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 14:58 uur
Voor de volledigheid nog even de top 25 op een rij:
5. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
6. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
8. Underworld - Second Toughest In The Infants
9. Beck - Odelay
10. Manic Street Preachers - Everything Must Go
11. Suede - Coming Up
13. Orbital - In Sides
16. Tool - Ænima
17. Weezer - Pinkerton
19. Wilco - Being There
20. Lamb - Lamb
21. Pearl Jam - No Code
24. OutKast - ATLiens
25. Frank Zappa - Läther
5. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
6. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
8. Underworld - Second Toughest In The Infants
9. Beck - Odelay
10. Manic Street Preachers - Everything Must Go
11. Suede - Coming Up
13. Orbital - In Sides
16. Tool - Ænima
17. Weezer - Pinkerton
19. Wilco - Being There
20. Lamb - Lamb
21. Pearl Jam - No Code
24. OutKast - ATLiens
25. Frank Zappa - Läther
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2017, 14:59 uur
En van de teller:
1. Underworld - Second Toughest In The Infants
2. OutKast - ATLiens
3. Eels - Beautiful Freak
4. The Roots - Illadelph Halflife
5. Low - The Curtain Hits the Cast
6. Lewis Taylor - Lewis Taylor
7. Beck - Odelay
8. Dr. Octagon - Dr. Octagonecologyst
9. Labradford - Labradford
10. DJ Shadow - Endtroducing.....
11. Boards Of Canada - Boc Maxima
12. dEUS - In A Bar Under The Sea
13. Mobb Deep - Hell On Earth
14. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
15. Jeru the Damaja - Wrath of the Math
16. The Posies - Amazing Disgrace
17. Ill Biskits - Chronicle of Two Losers
18. Fun Lovin' Criminals - Come Find Yourself
19. Modest Mouse - This Is a Long Drive for Someone with Nothing to Think About
20. Frank Zappa - Läther
1. Underworld - Second Toughest In The Infants
2. OutKast - ATLiens
3. Eels - Beautiful Freak
4. The Roots - Illadelph Halflife
5. Low - The Curtain Hits the Cast
6. Lewis Taylor - Lewis Taylor
7. Beck - Odelay
8. Dr. Octagon - Dr. Octagonecologyst
9. Labradford - Labradford
10. DJ Shadow - Endtroducing.....
11. Boards Of Canada - Boc Maxima
12. dEUS - In A Bar Under The Sea
13. Mobb Deep - Hell On Earth
14. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
15. Jeru the Damaja - Wrath of the Math
16. The Posies - Amazing Disgrace
17. Ill Biskits - Chronicle of Two Losers
18. Fun Lovin' Criminals - Come Find Yourself
19. Modest Mouse - This Is a Long Drive for Someone with Nothing to Think About
20. Frank Zappa - Läther
0
Joezer49263
geplaatst: 1 april 2017, 15:00 uur
Het 3e van De Tien Geboden : gij zult de KRACHT van een PAARD respecteren, zeker als het er 16 tegelijk zijn...
11 deelnemers hadden 16 HP opgegeven, waaronder 2 x de exacte positie werd vermeld.
De (vorige) koploper laat hier een zware steek vallen, en wordt door 3 mensen ingehaald.
Met nog 2 albums te gaan is dit de actuele situatie :
131 johan de witt +20
129 Casartelli +19
126 GrafGantz +20
118 luigifort 0
116 Teunnis +19
116 herman +19
109 Telamon +18
108 Johnny Marr +18
106 vigil +16
104 Joezer49263 +17
89 EttaJamesBrown +17
67 motel matches +13
38 west 0
11 deelnemers hadden 16 HP opgegeven, waaronder 2 x de exacte positie werd vermeld.
De (vorige) koploper laat hier een zware steek vallen, en wordt door 3 mensen ingehaald.
Met nog 2 albums te gaan is dit de actuele situatie :
131 johan de witt +20
129 Casartelli +19
126 GrafGantz +20
118 luigifort 0
116 Teunnis +19
116 herman +19
109 Telamon +18
108 Johnny Marr +18
106 vigil +16
104 Joezer49263 +17
89 EttaJamesBrown +17
67 motel matches +13
38 west 0
0
geplaatst: 1 april 2017, 15:00 uur
Een eerste plek voor Beautiful Freak, dat schept verwachtingen voor diens superieure opvolger uit 1998
1. dEUS - In a Bar, Under the Sea
2. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
3. Kula Shaker – K
4. DJ Shadow - Endtroducing.....
5. Orbital - In Sides
6. George Michael - Older
7. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes
8. Weezer - Pinkerton
9. Pearl Jam - No Code
10. Ghostface Killah – Ironman
11. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
12. Underworld - Second Toughest in the Infants
13. Nas - It Was Written
14. Jay-Z – Reasonable Doubt
15. Eels - Beautiful Freak
16. Suede - Coming Up
17. Ash – 1977
18. Beck – Odelay
19. Aphex Twin - Richard D. James Album
20. Neutral Milk Hotel - On Avery Island
1. dEUS - In a Bar, Under the Sea
2. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
3. Kula Shaker – K
4. DJ Shadow - Endtroducing.....
5. Orbital - In Sides
6. George Michael - Older
7. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes
8. Weezer - Pinkerton
9. Pearl Jam - No Code
10. Ghostface Killah – Ironman
11. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
12. Underworld - Second Toughest in the Infants
13. Nas - It Was Written
14. Jay-Z – Reasonable Doubt
15. Eels - Beautiful Freak
16. Suede - Coming Up
17. Ash – 1977
18. Beck – Odelay
19. Aphex Twin - Richard D. James Album
20. Neutral Milk Hotel - On Avery Island
3
geplaatst: 1 april 2017, 15:03 uur
Toch nog twee uit mijn lijstje in de top 10 en Stina op nr 100, ik ben tevreden.
1. Swans - Die Tür Ist Zu / Soundtracks for the Blind
2. Labradford - Labradford
3. Hilmar Örn Hilmarsson - Börn Náttúrunnar
4. Biosphere & The Higher Intelligence Agency - Polar Sequences
5. Gillian Welch - Revival
6. Smog - The Doctor Came at Dawn
7. One Inch Punch - Tao of the One Inch Punch
8. Bowery Electric - Beat
9. Main - Hz
10. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
11. Arab Strap - The Week Never Starts Round Here
12. Lambchop - How I Quit Smoking
13. Burzum - Filosofem
14. Stina Nordenstam - Dynamite
15. Palace - Arise Therefore
16. Muslimgauze - Izlamaphobia
17. DJ Spooky - Songs of a Dead Dreamer
18. DJ Shadow - Endtroducing ...
19. Abruptum - VI Sonus Veris Nigrae Malitiaes
20. The Mike Flowers Pops - A Groovy Place
Dan nu 1997
Het jaar waarin Musicmeter werd geconcipieerd 
1. Swans - Die Tür Ist Zu / Soundtracks for the Blind
2. Labradford - Labradford
3. Hilmar Örn Hilmarsson - Börn Náttúrunnar
4. Biosphere & The Higher Intelligence Agency - Polar Sequences
5. Gillian Welch - Revival
6. Smog - The Doctor Came at Dawn
7. One Inch Punch - Tao of the One Inch Punch
8. Bowery Electric - Beat
9. Main - Hz
10. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
11. Arab Strap - The Week Never Starts Round Here
12. Lambchop - How I Quit Smoking
13. Burzum - Filosofem
14. Stina Nordenstam - Dynamite
15. Palace - Arise Therefore
16. Muslimgauze - Izlamaphobia
17. DJ Spooky - Songs of a Dead Dreamer
18. DJ Shadow - Endtroducing ...
19. Abruptum - VI Sonus Veris Nigrae Malitiaes
20. The Mike Flowers Pops - A Groovy Place
Dan nu 1997
Het jaar waarin Musicmeter werd geconcipieerd 
0
geplaatst: 1 april 2017, 15:04 uur
1996:
1. DJ Shadow - Endtroducing.....
2. Pendragon - The Masquerade Overture
3. Porcupine Tree - Signify
4. Steeleye Span - Time
5. Orbital - In Sides
6. Underworld - Second Toughest in the Infants
7. Marathon - Norm
8. Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
9. Finnegans Wake - Green
10. Lamb - Lamb
11. Frank Zappa - Läther
12. The Roots - Illadelph Halflife
13. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
14. Sinkadus - Aurum Nostrum
15. Swans - Soundtracks for the Blind
16. Ayreon - Actual Fantasy
17. Camel - Harbour of Tears
18. Welcome - Bienvenue
19. Iris - Crossing the Desert
20. I.E.M. - The Incredible Expanding Mindfuck
Drie matches met de top10, da's wel eens minder geweest...
1. DJ Shadow - Endtroducing.....
2. Pendragon - The Masquerade Overture
3. Porcupine Tree - Signify
4. Steeleye Span - Time
5. Orbital - In Sides
6. Underworld - Second Toughest in the Infants
7. Marathon - Norm
8. Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
9. Finnegans Wake - Green
10. Lamb - Lamb
11. Frank Zappa - Läther
12. The Roots - Illadelph Halflife
13. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
14. Sinkadus - Aurum Nostrum
15. Swans - Soundtracks for the Blind
16. Ayreon - Actual Fantasy
17. Camel - Harbour of Tears
18. Welcome - Bienvenue
19. Iris - Crossing the Desert
20. I.E.M. - The Incredible Expanding Mindfuck
Drie matches met de top10, da's wel eens minder geweest...
3
geplaatst: 1 april 2017, 15:04 uur
een andere blik op 1996
1. Einstürzende Neubauten - Ende Neu (1996)
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads (1996)
3. Oblivians - Popular Favorites (1996)
4. Burzum - Filosofem (1996)
5. Tool - Ænima (1996)
6. Aphex Twin - Richard D. James Album (1996)
7. Unwound - Repetition (1996)
8. Dirty Three - Horse Stories (1996)
9. Motorpsycho - Blissard (1996)
10. Descendents - Everything Sucks (1996)
11. Nusrat Fateh Ali Khan & Michael Brook - Night Song (1996)
12. James Chance and the Contortions - Molotov Cocktail Lounge (1996)
13. Sleater-Kinney - Call the Doctor (1996)
14. At the Drive-In - Acrobatic Tenement (1996)
15. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
16. Modest Mouse - This Is a Long Drive for Someone with Nothing to Think About (1996)
17. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup (1996)
18. The Jon Spencer Blues Explosion - Now I Got Worry (1996)
19. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
20. Boards of Canada - Boc Maxima (1996)
--
21. Suede - Coming Up (1996)
22. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
23. Kula Shaker - K (1996)
24. Cake - Fashion Nugget (1996)
25. Melechesh - As Jerusalem Burns...Al´Intisar (1996)
1. Einstürzende Neubauten - Ende Neu (1996)
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads (1996)
3. Oblivians - Popular Favorites (1996)
4. Burzum - Filosofem (1996)
5. Tool - Ænima (1996)
6. Aphex Twin - Richard D. James Album (1996)
7. Unwound - Repetition (1996)
8. Dirty Three - Horse Stories (1996)
9. Motorpsycho - Blissard (1996)
10. Descendents - Everything Sucks (1996)
11. Nusrat Fateh Ali Khan & Michael Brook - Night Song (1996)
12. James Chance and the Contortions - Molotov Cocktail Lounge (1996)
13. Sleater-Kinney - Call the Doctor (1996)
14. At the Drive-In - Acrobatic Tenement (1996)
15. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
16. Modest Mouse - This Is a Long Drive for Someone with Nothing to Think About (1996)
17. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup (1996)
18. The Jon Spencer Blues Explosion - Now I Got Worry (1996)
19. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
20. Boards of Canada - Boc Maxima (1996)
--
21. Suede - Coming Up (1996)
22. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
23. Kula Shaker - K (1996)
24. Cake - Fashion Nugget (1996)
25. Melechesh - As Jerusalem Burns...Al´Intisar (1996)
0
geplaatst: 1 april 2017, 15:07 uur
Dik tevreden met de 2e plaats voor DJ Shadow. Had ik niet verwacht.
01. DJ Shadow - Endtroducing.....
02. Boards of Canada - Boc Maxima
03. Archive - Londinium
04. Hoover - A New Stereophonic Sound Spectacular
05. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes
06. Eels - Beautiful Freak
07. Republica - Republica
08. Underworld - Second Toughest in the Infants
09. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
10. Super Discount
11. Mobb Deep - Hell on Earth
12. Lamb - Lamb
13. Sneaker Pimps - Becoming X
14. Kula Shaker - K
15. Throwing Muses - Limbo
16. Orbital - In Sides
17. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die
18. 808 State - Don Solaris
19. Luscious Jackson - Fever in Fever Out
20. Southern Culture on the Skids - Dirt Track Date
01. DJ Shadow - Endtroducing.....
02. Boards of Canada - Boc Maxima
03. Archive - Londinium
04. Hoover - A New Stereophonic Sound Spectacular
05. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes
06. Eels - Beautiful Freak
07. Republica - Republica
08. Underworld - Second Toughest in the Infants
09. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
10. Super Discount
11. Mobb Deep - Hell on Earth
12. Lamb - Lamb
13. Sneaker Pimps - Becoming X
14. Kula Shaker - K
15. Throwing Muses - Limbo
16. Orbital - In Sides
17. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die
18. 808 State - Don Solaris
19. Luscious Jackson - Fever in Fever Out
20. Southern Culture on the Skids - Dirt Track Date
0
geplaatst: 1 april 2017, 15:17 uur
Verrassend dat ik de enige ben die eels goed voorspelt heeft.
Anyway, mijn lijstje:
1. dEUS - In a Bar, Under the Sea (1996)
2. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister (1996)
3. Motorpsycho - Blissard (1996)
4. Underworld - Second Toughest in the Infants (1996)
5. Belle and Sebastian - Tigermilk (1996)
6. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
7. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
8. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup (1996)
9. Suede - Coming Up (1996)
10. Beck - Odelay (1996)
11. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die (1996)
12. Orbital - In Sides (1996)
13. Eels - Beautiful Freak (1996)
14. The Posies - Amazing Disgrace (1996)
15. Strangelove - Love and Other Demons (1996)
16. Aphex Twin - Richard D. James Album (1996)
17. Baader Meinhof - Baader Meinhof (1996)
18. Lamb - Lamb (1996)
19. Marion - This World and Body (1996)
20. Nada Surf - High / Low (1996)
Anyway, mijn lijstje:
1. dEUS - In a Bar, Under the Sea (1996)
2. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister (1996)
3. Motorpsycho - Blissard (1996)
4. Underworld - Second Toughest in the Infants (1996)
5. Belle and Sebastian - Tigermilk (1996)
6. DJ Shadow - Endtroducing..... (1996)
7. R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)
8. Stereolab - Emperor Tomato Ketchup (1996)
9. Suede - Coming Up (1996)
10. Beck - Odelay (1996)
11. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die (1996)
12. Orbital - In Sides (1996)
13. Eels - Beautiful Freak (1996)
14. The Posies - Amazing Disgrace (1996)
15. Strangelove - Love and Other Demons (1996)
16. Aphex Twin - Richard D. James Album (1996)
17. Baader Meinhof - Baader Meinhof (1996)
18. Lamb - Lamb (1996)
19. Marion - This World and Body (1996)
20. Nada Surf - High / Low (1996)
0
geplaatst: 1 april 2017, 15:21 uur
Dit is mijn top-20 van 1996.
1. Lambchop - How I Quit Smoking
2. Mazzy Star - Among My Swan
3. Manic Street Preachers - Everything Must Go
4. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
5. Belle and Sebastian - Tigermilk
6. dEUS - In a Bar Under the Sea
7. The Walkabouts - Devil's Road
8. Wilco - Being There
9. Porcupine Tree - Signify
10. eels - Beautiful Freak
11. Pearl Jam - No Code
12. Boudewijn de Groot - Een Nieuwe Herfst
13. Raymond van het Groenewoud - Ik Ben God Niet
14. Guided by Voices - Under the Bushes Under the Stars
15. Steve Earle - I Feel Alright
16. Tool - Ænima
17. Tori Amos - Boys for Pele
18. Suede - Coming Up
19. George Michael - Older
20. Mark Knopfler - Golden Heart
1. Lambchop - How I Quit Smoking
2. Mazzy Star - Among My Swan
3. Manic Street Preachers - Everything Must Go
4. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
5. Belle and Sebastian - Tigermilk
6. dEUS - In a Bar Under the Sea
7. The Walkabouts - Devil's Road
8. Wilco - Being There
9. Porcupine Tree - Signify
10. eels - Beautiful Freak
11. Pearl Jam - No Code
12. Boudewijn de Groot - Een Nieuwe Herfst
13. Raymond van het Groenewoud - Ik Ben God Niet
14. Guided by Voices - Under the Bushes Under the Stars
15. Steve Earle - I Feel Alright
16. Tool - Ænima
17. Tori Amos - Boys for Pele
18. Suede - Coming Up
19. George Michael - Older
20. Mark Knopfler - Golden Heart
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.