Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2017, 17:11 uur
GrafGantz schreef:
Gezien m'n laatste plaats bij de voorspellingen heb ik jullie eigenlijk allesbehalve hoog zitten, maar niet verder vertellen
(quote)
Gezien m'n laatste plaats bij de voorspellingen heb ik jullie eigenlijk allesbehalve hoog zitten, maar niet verder vertellen
Haha, jij staat alleen maar onderaan omdat ik niet mee doe.
1
zaaf
geplaatst: 7 april 2017, 17:29 uur
7. The Verve - Urban Hymns
https://www.musicmeter.nl/album/16830
Punten : 356
Nom. : 16
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
Vrij stabiel op 6, 7 of 8.
The Verve werd als Verve opgericht in '90 en creerden al vrij snel een 'buzz' door hun publiek te vangen met lange jamsessies met wat avant-garde invloeden. De gelijknamige EP die ze maakten in die tijd, versterkte deze 'buzz'. In die tijd trad een onbekend bandje, Oasis, op in het voorprogramma van Verve.
Het succes zette niet echt door, de bandleden kenden onderlinge spanningen en gebruikten excessief alcohol, drugs en andere parafernalia.
Na de tweede langspeelleg in 1995 gaven ze voor het eerst en als The Verve de pijp aan Maarten.
Toch onderhield Ashcroft contact met drummer Salisbury en bassist Jones. Met voormalig Suede gitarist Butler probeerde hij de boel weer in gang te trekken, maar Butler bleef maar even. Gitarist en jeugdvriend Simon Tong wilde wel en met hem werden de eerste opnamen gemaakt van de songs die op Urban Hymns zouden belanden. Uiteindelijk, in het besef dat het gitaargeluid van oorspronkelijk gitarist McCabe node werd gemist, werd deze alsnog teruggevraagd. En met zijn vijven werd het proces tot de derde langspeler alsnog voltooid, zij het met weer een andere producer, Chris Potter.
Saaie plaat. Zeker niet mijn kopje thee, vind dat hitje al irritant.
https://www.musicmeter.nl/album/16830
Punten : 356
Nom. : 16
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
Vrij stabiel op 6, 7 of 8.
The Verve werd als Verve opgericht in '90 en creerden al vrij snel een 'buzz' door hun publiek te vangen met lange jamsessies met wat avant-garde invloeden. De gelijknamige EP die ze maakten in die tijd, versterkte deze 'buzz'. In die tijd trad een onbekend bandje, Oasis, op in het voorprogramma van Verve.
Het succes zette niet echt door, de bandleden kenden onderlinge spanningen en gebruikten excessief alcohol, drugs en andere parafernalia.
Na de tweede langspeelleg in 1995 gaven ze voor het eerst en als The Verve de pijp aan Maarten.
Toch onderhield Ashcroft contact met drummer Salisbury en bassist Jones. Met voormalig Suede gitarist Butler probeerde hij de boel weer in gang te trekken, maar Butler bleef maar even. Gitarist en jeugdvriend Simon Tong wilde wel en met hem werden de eerste opnamen gemaakt van de songs die op Urban Hymns zouden belanden. Uiteindelijk, in het besef dat het gitaargeluid van oorspronkelijk gitarist McCabe node werd gemist, werd deze alsnog teruggevraagd. En met zijn vijven werd het proces tot de derde langspeler alsnog voltooid, zij het met weer een andere producer, Chris Potter.
Saaie plaat. Zeker niet mijn kopje thee, vind dat hitje al irritant.
0
geplaatst: 7 april 2017, 17:32 uur
Toch zeker wel een mooi album, alhoewel een paar nummers te lang.
Ik had hem zelf op 12, had hem veel hoger voorspeld.
Ik had hem zelf op 12, had hem veel hoger voorspeld.
0
geplaatst: 7 april 2017, 17:36 uur
Oh ja, die is van dit jaar. Niet voorspeld, had hem er waarschijnlijk wel in gezet als ik er aan gedacht had. In m'n eigen stemmenlijst slechts op 3,5* dus ergens onderaan de lijst, en ook niet in de toplijst van 1997, dus dan kijk je er snel overheen. Kwam voor m'n eigen lijstje duidelijk te kort, de singles zijn stuk voor stuk geniaal maar de rest blijft daar flink achter.
0
geplaatst: 7 april 2017, 17:39 uur
10 van de 12 zagen de Urban Hymns het wel halen, maar opnieuw heeft niemand hem op 7 voorspeld.
Dit brengt ons op de volgende stand:
johan de witt, plus 15, 70 punten*
motel matches, plus 15, 67 punten
Joezer49263, plus 18, 56 punten
Johnny Marr, plus 19, 54 punten
EttaJamesBrown, plus 16, 51 punten
luigifort, plus 15, 48 punten
Casartelli, plus 18, 37 punten
herman, plus 18, 37 punten
Teunnis, plus 18, 37 punten
wibro, plus 15, 34 punten
vigil, 32 punten
GrafGantz, 12 punten
Dit brengt ons op de volgende stand:
johan de witt, plus 15, 70 punten*
motel matches, plus 15, 67 punten
Joezer49263, plus 18, 56 punten
Johnny Marr, plus 19, 54 punten
EttaJamesBrown, plus 16, 51 punten
luigifort, plus 15, 48 punten
Casartelli, plus 18, 37 punten
herman, plus 18, 37 punten
Teunnis, plus 18, 37 punten
wibro, plus 15, 34 punten
vigil, 32 punten
GrafGantz, 12 punten
0
geplaatst: 7 april 2017, 17:46 uur
GrafGantz schreef:
de singles zijn stuk voor stuk geniaal maar de rest blijft daar flink achter.
de singles zijn stuk voor stuk geniaal maar de rest blijft daar flink achter.
Volledig akkoord. Veel te lang ook, blijft maar doorgaan die plaat.
3
geplaatst: 7 april 2017, 18:16 uur
Die plaat is 100% Etta: Saai, lang van stof, gejatte ideeën en excessief op consumptiegebied.
0
geplaatst: 7 april 2017, 18:17 uur
Had ik maar wel meegedaan met de voorspelling. Zelf heb ik Dylan en Portishead hoog en ook in de top 10 hier verwacht. The Verve ben ik vergeten. Weet niet of ik die hier in de top 10 had verwacht. Toen best veel gedraaid.
Edit: goede plaat. Had in mijn lijstje gemoeten.
Edit: goede plaat. Had in mijn lijstje gemoeten.
0
geplaatst: 7 april 2017, 18:18 uur
EttaJamesBrown schreef:
Die plaat is 100% Etta: Saai, lang van stof, gejatte ideeën en excessief op consumptiegebied.

0
zaaf
geplaatst: 7 april 2017, 18:21 uur
EttaJamesBrown schreef:
Gejat zal ik nooit zeggen. Die plaat is 100% Etta: Saai, lang van stof, gejatte ideeën en excessief op consumptiegebied.

En anders toegepast is het toch authentiek?

1
geplaatst: 7 april 2017, 18:31 uur
Ik zak na een best flitsend begin snel weg in de tussenstand....
Verve leuk en aardig maar zeker niet legendarisch laat staan uniek.
Heeft onze trotse koploper overigens ruim op tijd zijn eigen lijstje bij iemand ingeleverd? Luigifort keur ik overigens niet goed
Verve leuk en aardig maar zeker niet legendarisch laat staan uniek.
Heeft onze trotse koploper overigens ruim op tijd zijn eigen lijstje bij iemand ingeleverd? Luigifort keur ik overigens niet goed

1
geplaatst: 7 april 2017, 18:36 uur
Ha ha, maandag om 9.25 uur vroeg genoeg?
Joezer49263 is mijn getuige.
Er zijn overigens nog vier platen die zeker komen en die (vrijwel) iedereen heeft, dus er zijn nog twee plekken om het verschil te maken. Dat wil zeggen dat iedereen binnen de 40 pts nog kans maakt
Joezer49263 is mijn getuige.
Er zijn overigens nog vier platen die zeker komen en die (vrijwel) iedereen heeft, dus er zijn nog twee plekken om het verschil te maken. Dat wil zeggen dat iedereen binnen de 40 pts nog kans maakt

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 april 2017, 19:19 uur
Bittersweet Symphony was en is een absolute verschrikking, waar geen parodie op de britpopstroming nog tegenop kan. De rest van het album bleek (bij veel latere beluistering) mee te vallen, maar top-20-waardig vond ik hem niet.
Had hem in de voorspelling op 5, die 2 plekken te hoog zullen de hatred bias wel zijn.
Had hem in de voorspelling op 5, die 2 plekken te hoog zullen de hatred bias wel zijn.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 april 2017, 19:20 uur
Diplomatieke manier om te zeggen dat GrafGantz wel af kan stappen.
0
geplaatst: 7 april 2017, 20:05 uur
Portishead eindigde op nummer 14 bij mij. Een album wat ik in de loop der jaren eerlijk gezegd wat minder ben gaan waarderen, maar nog steeds zeker de moeite waard is.
The Verve stond op 18. Juist een album wat ik in de loop der jaren meer ben gaan waarderen en op basis daarvan met de hakken over de sloot in mijn lijst kwam.
The Verve stond op 18. Juist een album wat ik in de loop der jaren meer ben gaan waarderen en op basis daarvan met de hakken over de sloot in mijn lijst kwam.
0
zaaf
geplaatst: 7 april 2017, 20:46 uur
6. Built to Spill - Perfect from Now On
https://www.musicmeter.nl/album/8777
Punten : 367
Nom. : 18
Nr. 1 van : Ataloona, ArthurDZ, shinybeast
Deze plaat was nipt in de top 20 te vinden tot maandagavond. Toen brak de hel los en stoomde het album in één ruk door naar plekkie 5. Daarna werd dus slechts 1 plaats prijsgegeven.
Ex- Treepeople gitarist Doug Martsch vormde Built To Spill in 1992 met Brett Netson en Ralf Youtz als medelid. In een interview met Spin gaf hij direct al aan dat hij voornemens was die lineup iedere plaat te verversen, en zichzelf als enig constante factor in de bezetting te zien.
Dus werden na het debuut, Ultimate Alternative Wavers, Netson en Youtz vervangen - niet nadat Martsch de kans had gezien zijn hand te leggen op Karena, de zus van Ralf, hehehehe.
Andy Capps en Brett Nelson (what's in a letter) waren de vervangers voor There's Nothing Wrong with Love. De samenwerking met Nelson beviel toch dusdanig goed dat Martsch van zijn plan afzag en alleen Capps verving, door Scott Plouf.
Met Built To Spill tekende hij een platencontract bij major Warner met daarin bedongen, atypisch bij een major label, vrijwel volledige creatieve vrijheid.
Voor Perfect from Now On werd ook Netson weer even binnengehaald en was de band een viertal. Het geluid was daardoor iets grootser dan op de vorige platen en werd met John McMahon op een aantal nummers op cello een nieuw element toegevoegd.
Een hoogtepunt in de top 10. Fijne verrassing - had deze zeker niet zo succesvol ingeschat. Mij benieuwen wie wel.
https://www.musicmeter.nl/album/8777
Punten : 367
Nom. : 18
Nr. 1 van : Ataloona, ArthurDZ, shinybeast
Deze plaat was nipt in de top 20 te vinden tot maandagavond. Toen brak de hel los en stoomde het album in één ruk door naar plekkie 5. Daarna werd dus slechts 1 plaats prijsgegeven.
Ex- Treepeople gitarist Doug Martsch vormde Built To Spill in 1992 met Brett Netson en Ralf Youtz als medelid. In een interview met Spin gaf hij direct al aan dat hij voornemens was die lineup iedere plaat te verversen, en zichzelf als enig constante factor in de bezetting te zien.
Dus werden na het debuut, Ultimate Alternative Wavers, Netson en Youtz vervangen - niet nadat Martsch de kans had gezien zijn hand te leggen op Karena, de zus van Ralf, hehehehe.
Andy Capps en Brett Nelson (what's in a letter) waren de vervangers voor There's Nothing Wrong with Love. De samenwerking met Nelson beviel toch dusdanig goed dat Martsch van zijn plan afzag en alleen Capps verving, door Scott Plouf.
Met Built To Spill tekende hij een platencontract bij major Warner met daarin bedongen, atypisch bij een major label, vrijwel volledige creatieve vrijheid.
Voor Perfect from Now On werd ook Netson weer even binnengehaald en was de band een viertal. Het geluid was daardoor iets grootser dan op de vorige platen en werd met John McMahon op een aantal nummers op cello een nieuw element toegevoegd.
Een hoogtepunt in de top 10. Fijne verrassing - had deze zeker niet zo succesvol ingeschat. Mij benieuwen wie wel.
0
geplaatst: 7 april 2017, 20:49 uur
Ik ken 'm niet: maar wat een gemiddelde hier op de site. Ga ik gauw eens luisteren.
0
geplaatst: 7 april 2017, 20:54 uur
zaaf schreef:
Niemand
Maar wel drie keer in de top 10 voorspeld.
0
geplaatst: 7 april 2017, 20:54 uur
Die zag ik niet aankomen. Staat al jaren op mijn 'nog te beluisteren' lijst. Moest er nu maar. Eens van komen.
1
geplaatst: 7 april 2017, 21:02 uur
Tweede jaar op rij dat ik mijn nr. 1 deel met shinybeast. Knap (voorbeeldige smaakconnaisseurs) 

0
geplaatst: 7 april 2017, 21:02 uur
3 van de 12 zagen Built to Spill het dus wel halen, en dat zorgt wel een beetje voor een Vorentscheidung 
johan de witt, plus 18, 88 punten*
motel matches, 67 punten
Joezer49263, 56 punten
Teunnis, plus 19, 56 punten
herman, plus 18, 55 punten
Johnny Marr, 54 punten
EttaJamesBrown, 51 punten
luigifort, 48 punten
Casartelli, 37 punten
wibro, 34 punten
vigil, 32 punten
GrafGantz, 12 punten

johan de witt, plus 18, 88 punten*
motel matches, 67 punten
Joezer49263, 56 punten
Teunnis, plus 19, 56 punten
herman, plus 18, 55 punten
Johnny Marr, 54 punten
EttaJamesBrown, 51 punten
luigifort, 48 punten
Casartelli, 37 punten
wibro, 34 punten
vigil, 32 punten
GrafGantz, 12 punten
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.