MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Waarom kan ik de drie bovenstaande berichten niet dis-liken?

zaaf
Jordi spant met ze samen

Blondie heb ik op 7, de 2 daaropvolgende heb ik niet

west schreef:
Waarom kan ik de drie bovenstaande berichten niet dis-liken?

Omdat wij hier op een fatsoenlijke site zijn, dat heurt niet.

zaaf
3. Kraftwerk - The Man-Machine (Die Mensch-Maschine)
https://www.musicmeter.nl/album/3067

Punten : 409
Nom. : 21 x
Nr. 1 van : niemand

En deze zal dan weer weinigen verrassen. Steeds plek 3, 4 of 5 gedurende de week.

Die Mensch-Maschine is een conceptalbum, behandelt meer dan de voorgangers globale thema's als ruimtevaart, robots en de metropool en is geïnspireerd door de film Metropolis van Fritz Lang. Zowel de mens-machine, de track Metropolis en het onderwerp 'een wereld die gedomineerd wordt door technologie en waarin de vrije mens is gedegradeerd tot dienaar van complexe machines' zijn rechtstreeks gebaseerd op deze film.

Muzikaal vaart men dezelfde koers, al is de drummachine iets meer 'naar achteren getrokken' waardoor het album iets zachter klinkt dan de voorganger. Het is opgenomen in hun eigen Kling Klang studio, maar gemixt, wegens problemen met de mixaparatuur, in studio Rudas.

De cover is gemaakt door Karl Klefisch en is gebaseerd op werk van de Russische kunstenaar El Lissitzky.

Dit vind ik Kraftwerks sterkste. En ken ik het langste. En draai ik het meest. Mijn leven is zo logisch.

Die heb ik ook al , goei plaatje

Vind ik ook hun beste, ik verwacht nog Bruce Springsteen en Kate Bush.

Is de Paus katholiek?

Ik vind deze en de voor- en naganger van gelijkwaardig niveau. Vorig jaar de integrale live-uitvoering gezien in Paradiso, dat was wel heel tof. Bij mij ook hoog in de lijst.

Telamon
[tip] Weten jullie nog? Zo'n '10 jaar' geleden plaatsten we The Velvet Underground elk jaar wel in de top 10. Nu doen we hier klik een Greatest Hits ronde. [/tip]

Nu is het natuurlijk interessant te weten wie in 1978 echt de baas was

De jaren 70 toch wel het decennium van de solo-artiesten.
We hebben al 3 keer Bowie, 2 keer Neil en 1 keer Lou bovenaan gehad, en nu weer een solo-artiest bovenaan.

Dan denk ik toch Kaatje. Maar we merken het snel genoeg.
Trommelgeroffel hoor ik ergens in de verte en komt steeds dichterbij.

Ik vrees dat ik en Kraftwerk niet echt gaat werken. Trans- Europe Express vind ik heel aardig, maar dit pakt mij dan weer een stuk minder. The Model is natuurlijk wel ijzersterk.

zaaf

Oeh Yeah... Oeh Yeah!!! Leuk!!!

zaaf
1982...

bikkel2 schreef:
Dan denk ik toch Kaatje. Maar we merken het snel genoeg.

Dat zal toch niet. Ik heb haar wel op 7, maar er is dit jaar maar één Boss.

Maar mevrouw piep is toch Der spinner Nina

zaaf
Die had van mij best op 1 gemogen.

Zijn beste plaat wat mij betreft. Dus mijn zegen heeft het west.

zaaf schreef:
Die had van mij best op 1 gemogen.

Geef jij nu iets weg

zaaf
Ach jeetje... ik ben echt niet scherp. Nou, hoppa dan. De nummer 2, 2, 2...

zaaf
2. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town 
https://www.musicmeter.nl/album/3051

Punten : 531
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : Brunniepoo, Johnny Marr, Renoir, ArthurDZ, Film Pegasus, Bonk, west, HugovdBos

Ook deze na de eerste lijstjes nauwelijks vermeld, toen een klapper waarmee hij naar de top van de lijst steeg en vervolgens podium af en podium weer op.

Zoals in 1975 geschreven, Bruce kreeg wat trammelant met zijn oude manager Mike Appel. Dat en de druk die het succes van Born To Run gaf, leidde tot een langere periode voor het verschijnen van een nieuwe, meer introspectieve plaat.

De band ging ook anders te werk: wanneer Springsteen een nummer had geschreven, nam men dit groepsgewijs op, met een nadrukkelijke rol voor Steven Van Zandt die zich samen met Springsteen met de arrangementen bemoeide.
De formule was echter hetzelfde: de plaatkanten starten met een knaller en emotioneel eindigen.

Tijdens de Darkness sessies werden ook nummers geschreven en soms opgenomen die niet op de plaat belandden, dit om de cohesie te bewaren. Ook al betekende dat wellicht dat er minder hitpotentie op de plaat kwam te staan.
Onder die nummers zaten Because the Night, bekend geworden door Patti Smith, Fire, idem door Pointer Sisters, Rendezvous (Greg Kihn), This Little Girl (Gary U.S. Bonds) en een aantal voor Southside Johnny & the Ashbury Jukes. Ook werden een paar nummers doorgeschoven naar het volgende studio album van Springsteen zelve, nl Independence Day, Point Blank, The Ties That Bind en Sherry Darling.

Dit vind ik wel ruimschoots Bruce's beste. Vroeger vrij veel gedraaid, maar nu heb ik er niet zoveel meer mee. Ik houd niet van zijn brul.

Ja, die brul
Toch op 11 hier.

Geen eerste plaats?

Het enige goede is dat we een vrouwelijk president krijgen.

Vreselijk ja..

Der Nina! Potverdorie, die is totaal aan mij voorbij gegaan.

luigifort schreef:
Vreselijk ja..

Hou je het een beetje leuk?

Nummer 1 in mijn top 10, met ruime voorsprong

zaaf
west schreef:
Geen eerste plaats?

Het enige goede is dat we een vrouwelijk president krijgen.
West? Hello? Houston hier...

zaaf schreef:
(quote)
West? Hello? Houston hier...

Nee, toch nog niet Whitney? Ik doel op Kaatje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.