Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 Finale Albums
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2016, 18:40 uur
Mijn top 24 is verstuurd. Meer kende ik er niet en ik heb de tijd niet om dat nog te regelen deze week.
1 flinke onvoldoende en de rest allemaal een 6 of hoger. Ook een paar 5 sterren albums.
1 flinke onvoldoende en de rest allemaal een 6 of hoger. Ook een paar 5 sterren albums.
0
geplaatst: 27 december 2016, 19:18 uur
Het meest lastige vind ik het rangschikken van de weinig beluisterde 4* en 3,5* albums waarop wel meerdere leuke nummers staan maar de rest eigenlijk zo goed als onbekend is, dan wel weinig indruk maken.
0
geplaatst: 28 december 2016, 09:25 uur
Nog maar eens een tag ronde, tot nu toe 24 ingestuurde lijsten. Er zijn nog 4 dagen tot de deadline (01-01-2017 10.00 uur)
Lijst overgenomen van El Ninjo uit het MuMe Ladder Topic;
-SprayIt-, 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , Bonk , bonothecat , Bucquoy , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , dix , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , Edgar18 , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johannesA , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic voor hoe en wat.
Als je al ingezonden hebt en bevestiging hiervan hebt gekregen, maar wel bent getagd excuses hiervoor.
Lijst overgenomen van El Ninjo uit het MuMe Ladder Topic;
-SprayIt-, 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , Bonk , bonothecat , Bucquoy , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , dix , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , Edgar18 , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johannesA , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic voor hoe en wat.
Als je al ingezonden hebt en bevestiging hiervan hebt gekregen, maar wel bent getagd excuses hiervoor.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 december 2016, 09:37 uur
Mijne was al verstuurd en verwerkt tich?
0
geplaatst: 28 december 2016, 09:40 uur
0
geplaatst: 28 december 2016, 10:14 uur
Inzending 25 net verwerkt......
Update
Top 10 van de laatste 10 inzendingen (nr.16 t/m nr. 25)
01. 231pt Arcade Fire - Funeral (2004)
02. 216pt R.E.M. - Automatic for the People (1992)
03. 215pt Radiohead - OK Computer (1997)
04. 186pt The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
05. 176pt Radiohead - The Bends (1995)
06. 174pt Marvin Gaye - What's Going On (1971)
07. 170pt Pulp - Different Class (1995)
08. 166pt The Smiths - Meat Is Murder (1985
09. 165pt The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
10. 164pt The Cure - Seventeen Seconds (1980)
Volgende tussestand na 30 inzendingen en update na 35 inzendingen.
Update
01. 231pt Arcade Fire - Funeral (2004)
02. 216pt R.E.M. - Automatic for the People (1992)
03. 215pt Radiohead - OK Computer (1997)
04. 186pt The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
05. 176pt Radiohead - The Bends (1995)
06. 174pt Marvin Gaye - What's Going On (1971)
07. 170pt Pulp - Different Class (1995)
08. 166pt The Smiths - Meat Is Murder (1985
09. 165pt The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
10. 164pt The Cure - Seventeen Seconds (1980)
Volgende tussestand na 30 inzendingen en update na 35 inzendingen.
0
geplaatst: 28 december 2016, 10:35 uur
...maar ik dacht dat we afgesproken hadden dat Donna Summer deze editie verrassend gaat winnen 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 december 2016, 10:39 uur
E-Clect-Eddy schreef:
...maar ik dacht dat we afgesproken hadden dat Donna Summer deze editie verrassend gaat winnen
Heb vertrouwen in de eerste 15 inzendingen......maar ik dacht dat we afgesproken hadden dat Donna Summer deze editie verrassend gaat winnen
1
geplaatst: 28 december 2016, 12:11 uur
thelion schreef:
Update
Update
Er is blijkbaar iets misgegaan met de puntentelling van Sign o' the times. Heb ik ook wel eens hoor, dat er net een vakje verkeer staat ingevuld in Xcel.
6 van deze 10 strijden om mijn laatste plaatsen trouwens.

Het is met een enkele uitzondering wel heel erg een bepaalde hoek qua geluid zeg (weinig gevarieerd).
0
geplaatst: 28 december 2016, 12:21 uur
Inzending 29 verwerkt en de wachtrij is leeg........
Wie o wie stuurt lijst 30 in zodat er weer een tussenstand komt.
Wie o wie stuurt lijst 30 in zodat er weer een tussenstand komt.
0
geplaatst: 28 december 2016, 12:23 uur
Minneapolis schreef:
Er is blijkbaar iets misgegaan met de puntentelling van Sign o' the times. Heb ik ook wel eens hoor, dat er net een vakje verkeer staat ingevuld in Xcel.
Helaas het klopt wel, Prince kwam bij de inzendingen 16 t/m 25 niet verder dan 147 punten.
0
geplaatst: 28 december 2016, 13:29 uur
Dat verbaast me niks. Prince is maar bij een bepaald deel op deze site erg populair. Nooit anders geweest.
Dat hij zo ver gekomen is in de MuMe-ladder was al een enorme verrassing, maar als album artiest doet hij het bij een bepaalde groep erg goed en daar omheen een stuk minder.
Dit moet je dan ook vooral zien in vergelijk met andere artiesten. Hij heeft zoveel albums gemaakt en toch zie je dat verhoudingsgewijs niet terug in bijvoorbeeld de top 250 waar je Prince pas terug ziet op nummer 73. En dat voor een mega-artiest uit de jaren '80 die toch heel veel credits heeft gekregen uit allerlei hoeken. Het heeft zich nooit op deze site vertaald. Is dat erg? Nee. genoeg andere hoeken die op deze site helemaal niet uit de verf komen (dance, hip-hop). Het is een feitje en daarom niet zo verrassend.
Dat hij zo ver gekomen is in de MuMe-ladder was al een enorme verrassing, maar als album artiest doet hij het bij een bepaalde groep erg goed en daar omheen een stuk minder.
Dit moet je dan ook vooral zien in vergelijk met andere artiesten. Hij heeft zoveel albums gemaakt en toch zie je dat verhoudingsgewijs niet terug in bijvoorbeeld de top 250 waar je Prince pas terug ziet op nummer 73. En dat voor een mega-artiest uit de jaren '80 die toch heel veel credits heeft gekregen uit allerlei hoeken. Het heeft zich nooit op deze site vertaald. Is dat erg? Nee. genoeg andere hoeken die op deze site helemaal niet uit de verf komen (dance, hip-hop). Het is een feitje en daarom niet zo verrassend.
0
geplaatst: 28 december 2016, 14:04 uur
Ja, allemaal leuk en aardig aERodynamIC, en ik heb me er al lang bij neergelegd dat Nederland wat meer "blanke gitaar bandjes" georiënteerd is, maar come on.. SIgn o' the times... Ik dacht die plaat (net als What's going on, Kind of blue, Songs in the key of life en Innervisions) toch wel algemeen bekend was, van begin tot eind, en gewaardeerd als een muzikaal monument.
0
geplaatst: 28 december 2016, 14:34 uur
Tussenstand na 30 verwerkte lijsten
30. [15] pnt
01. [01] 656
02. [03] 587
03. [11] 573
04. [02] 566
05. [06] 555
06. [13] 552
07. [04] 545
08. [05] 542
09. [09] 534
10. [10] 533
11. [14] 519
12. [08] 511
13. [12] 503
14. [15] 476
15. [19] 470
16. [07] 469
17. [17] 434
18. [24] 432
19. [20] 423
20. [18] 419
21. [16] 410
22. [22] 372
23. [21] 348
24. [26] 337
25. [23] 331
26. [25] 320
27. [28] 294
28. [29] 284
29. [27] 245
30. [30] 200
Volgende update (van de laatste 10 lijsten) bij 40 ingestuurde lijsten
30. [15] pnt
01. [01] 656
02. [03] 587
03. [11] 573
04. [02] 566
05. [06] 555
06. [13] 552
07. [04] 545
08. [05] 542
09. [09] 534
10. [10] 533
11. [14] 519
12. [08] 511
13. [12] 503
14. [15] 476
15. [19] 470
16. [07] 469
17. [17] 434
18. [24] 432
19. [20] 423
20. [18] 419
21. [16] 410
22. [22] 372
23. [21] 348
24. [26] 337
25. [23] 331
26. [25] 320
27. [28] 294
28. [29] 284
29. [27] 245
30. [30] 200
Volgende update (van de laatste 10 lijsten) bij 40 ingestuurde lijsten
0
geplaatst: 28 december 2016, 15:02 uur
Minneapolis schreef:
Ja, allemaal leuk en aardig aERodynamIC, en ik heb me er al lang bij neergelegd dat Nederland wat meer "blanke gitaar bandjes" georiënteerd is, maar come on.. SIgn o' the times... Ik dacht die plaat (net als What's going on, Kind of blue, Songs in the key of life en Innervisions) toch wel algemeen bekend was, van begin tot eind, en geaccepteerd als een muzikaal monument.
Ja, allemaal leuk en aardig aERodynamIC, en ik heb me er al lang bij neergelegd dat Nederland wat meer "blanke gitaar bandjes" georiënteerd is, maar come on.. SIgn o' the times... Ik dacht die plaat (net als What's going on, Kind of blue, Songs in the key of life en Innervisions) toch wel algemeen bekend was, van begin tot eind, en geaccepteerd als een muzikaal monument.
SOTT wordt nog altijd op veel sites erg onderschat. Kijk maar eens hoe weinig stemmen ie heeft op RateYourMusic in vergelijking met andere klassiekers...
0
geplaatst: 28 december 2016, 22:51 uur
Soms denk ik wel eens dat Prince, zeker heden ten dagen, vooral een muzikanten favoriet is en minder onder 'gewone luisteraars'.
Natuurlijk altijd nog meer bewondering dan voor menig andere artiest, maar ga je het vergelijken met andere echt grote namen dan doet Prince het nooit zo goed en zie je wel dat muzikanten hem hoog hebben zitten.
Ik weet niet zo goed hoe dat komt. Misschien al te lang niet echt meer in de picture behalve dan bij de grote fans tijdens concerten?!
Natuurlijk altijd nog meer bewondering dan voor menig andere artiest, maar ga je het vergelijken met andere echt grote namen dan doet Prince het nooit zo goed en zie je wel dat muzikanten hem hoog hebben zitten.
Ik weet niet zo goed hoe dat komt. Misschien al te lang niet echt meer in de picture behalve dan bij de grote fans tijdens concerten?!
0
geplaatst: 28 december 2016, 23:25 uur
Johnny Marr schreef:
SOTT wordt nog altijd op veel sites erg onderschat. Kijk maar eens hoe weinig stemmen ie heeft op RateYourMusic in vergelijking met andere klassiekers...
Dan doet hij het hier nog niet eens zo heel slecht......... En met een beetje geluk en goede wil zou hij nog wel eens de verrassing van deze editie kunnen worden.
0
geplaatst: 29 december 2016, 00:06 uur
Ik heb dan ook de indruk dat mede door dit spel, mensen het (her) ontdekken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2016, 00:20 uur
Is ook wel een beetje de bedoeling van games hier. Althans zo benader ik het altijd wel.
Ik had de plaat van Prince nog nooit gehoord maar vond hem aardig goed te pruimen.
Normaal gesproken vind ik Prince een prima artiest maar hij maakte wel een type muziek waar ik snel zat van wordt. Dus voor een dubbelaar heeft 'ie goed gescoord.
Ik had de plaat van Prince nog nooit gehoord maar vond hem aardig goed te pruimen.
Normaal gesproken vind ik Prince een prima artiest maar hij maakte wel een type muziek waar ik snel zat van wordt. Dus voor een dubbelaar heeft 'ie goed gescoord.
1
geplaatst: 29 december 2016, 08:32 uur
aERodynamIC schreef:
Soms denk ik wel eens dat Prince, zeker heden ten dagen, vooral een muzikanten favoriet is en minder onder 'gewone luisteraars'.
Misschien wel, al is deze artiest daar zelf deels verantwoordelijk voor. De muziek is onvindbaar op Spotify, dus veel jongeren groeien niet op met de muziek van Prince. Ja, af en toe wordt zijn repertoire gedraaid op de radio, maar dan gaat het hoogstens om zijn bekendste hits.
Wanneer is een album onderschat? Ruim 800 stemmen is niet verkeerd, zeker voor een love/hate-album als SOTT. Er zijn in andere muziekstromingen ook briljante albums met niet meer dan 100 stemmen.
1
geplaatst: 29 december 2016, 08:56 uur
AstroStart schreef:
Misschien wel, al is deze artiest daar zelf deels verantwoordelijk voor. De muziek is onvindbaar op Spotify, dus veel jongeren groeien niet op met de muziek van Prince. Ja, af en toe wordt zijn repertoire gedraaid op de radio, maar dan gaat het hoogstens om zijn bekendste hits.
(quote)
Ook de voornaamste reden dat ik slechts een handvol nummers van hem ken. Vanaf de opkomst van YouTube en Spotify prefereer ik om nieuwe muziek eerst via deze kanalen te luisteren voordat ik besluit een album te kopen of te downloaden. De drempel om in het oeuvre te duiken van een artiest die zijn muziek zo'n beetje overal van het internet afhaalt is simpelweg hoger. Ook kom je er veel minder snel toevallig mee in aanraking, zoals dit bij veel andere artiesten wel het geval is (via playlists, suggesties).
Anno 2016 lijkt het er op dat artiesten er commercieel gezien het beste aan doen om hun muziek zo toegankelijk mogelijk aan te bieden, via zoveel mogelijk verschillende kanalen. Zo kunnen luisteraars de muziek gemakkelijk ontdekken (lage drempel) en zullen er eerder nieuwe fans bijkomen. En hoe meer mensen in aanraking komen met je muziek, hoe meer er ook naar je concerten zullen gaan en albums/merchandise zullen kopen.
Ik vermoed dat de nabestaanden van Prince op termijn meer en meer inkomsten gaan mislopen als zijn muziek moeilijk toegankelijk blijft. Op deze manier zullen er op een gegeven moment weinig nieuwe fans meer bij komen. Het relatief dure Tidal (waar zijn muziek wel beschikbaar is) heeft slechts iets meer dan 4 miljoen gebruikers, Spotify intussen al dik 100 miljoen.
0
geplaatst: 29 december 2016, 11:34 uur
AstroStart schreef:
Speelt ongetwijfeld een rol. Op deze site vertoeven inmiddels meer 'jongeren' denk ik.
Wanneer is een album onderschat? Ruim 800 stemmen is niet verkeerd, zeker voor een love/hate-album als SOTT. Er zijn in andere muziekstromingen ook briljante albums met niet meer dan 100 stemmen.
Briljante albums genoeg met misschien maar 5 stemmen. Daar gaat het niet om. Het gaat om de megasterren status plus erkenning van met name vaak muzikanten die je op deze site (in verhouding) veel minder terugziet (wat maakt Pink Floyd dan bijvoorbeeld veel populairder?!). Komt ook door het genre waarin hij opereert denk ik.
Michael Jackson wordt op deze site nog veel minder gewaardeerd (net als die andere megaster Madonna), maar daar zou je dan nog kunnen aanvoeren dat Prince invloedrijker zou zijn (alhoewel ik dat zelf niet meer terugzie in zijn werk vanaf de jaren '90 waar hij het vooral van zijn live reputatie moest hebben: ook dat speelt een rol natuurlijk).
Het maakt mij verder niet zo veel uit, het valt me gewoon op dat hij het op MusicMeter minder goed doet dan elders, in verhouding uiteraard want zo slecht doet ie het nu ook weer niet, maar blijkbaar is het op wel meer sites het geval naar ik begreep (en die volg ik eigenlijk niet zo).
Altijd leuk dit soort 'discussies' maar volgens mij wijken we af van het topic (wel goed om het bovenaan in de update lijst te krijgen)

0
geplaatst: 29 december 2016, 11:40 uur
aERodynamIC schreef:
Altijd leuk dit soort 'discussies' maar volgens mij wijken we af van het topic (wel goed om het bovenaan in de update lijst te krijgen)
I.D.D. ik wil lijsten krijgen nog steeds maar 31 inzendingen (dat vind ik aan de magere kant) en er zijn nog maar een kleine 3 dagen te gaan voor de deadline (01-01-2017 10.00 uur)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 december 2016, 13:37 uur
aERodynamIC schreef:
Briljante albums genoeg met misschien maar 5 stemmen. Daar gaat het niet om. Het gaat om de megasterren status plus erkenning van met name vaak muzikanten die je op deze site (in verhouding) veel minder terugziet (wat maakt Pink Floyd dan bijvoorbeeld veel populairder?!). Komt ook door het genre waarin hij opereert denk ik.
Misschien hád Pink Floyd ook gewoon wel meer sterrenstatus en manifesteerde zich dat in de jaren '70 (nog zonder MTV etc.) gewoon anders dan in de jaren '80. Ze doen hier alweer een paar jaar niet mee, dat dan weer niet.Briljante albums genoeg met misschien maar 5 stemmen. Daar gaat het niet om. Het gaat om de megasterren status plus erkenning van met name vaak muzikanten die je op deze site (in verhouding) veel minder terugziet (wat maakt Pink Floyd dan bijvoorbeeld veel populairder?!). Komt ook door het genre waarin hij opereert denk ik.
0
geplaatst: 29 december 2016, 19:09 uur
Alleen Donna, Nina, Prince en Gaye nog te gaan om een complete top 30 te kunnen inleveren. Eens kijken hoe ver ik kom vanavond.
0
geplaatst: 29 december 2016, 19:11 uur
thelion schreef:
Dan doet hij het hier nog niet eens zo heel slecht......... En met een beetje geluk en goede wil zou hij nog wel eens de verrassing van deze editie kunnen worden.
(quote)
Hopelijk stunt Prince!
0
geplaatst: 29 december 2016, 19:20 uur
Gretz schreef:
Alleen Donna, Nina, Prince en Gaye nog te gaan om een complete top 30 te kunnen inleveren. Eens kijken hoe ver ik kom vanavond.
Goed zo, het lekkerste voor het laast bewaren getuigt van een bepaalde discipline.
Dus je moet alleen je top 3 nog invullen?

0
geplaatst: 29 december 2016, 23:27 uur
Gaat het hier nou serieus over ONDERwaardering van een artiest die op 73(!) staat in de Top 250?! Voor de goede orde dat is dus boven o.a. Thriller en Songs in the Key of Life en slechts luttele plekken onder Kind of Blue en What's Going On. En dan staat Purple Rain ook nog in de top 250. Nou nou, wat een gebrek aan waardering. Ook nog eens boven megaklassiekers als Pet Sounds, Led Zeppelin IV en Electric Ladyland. Ieder z'n eigen waardering voor zijn grootheden, maar laten we even reëel blijven. Zo groot was Prince ook weer niet. En dat bedoel ik niet alleen letterlijk.
1
geplaatst: 29 december 2016, 23:35 uur
aERodynamIC schreef:
(wat maakt Pink Floyd dan bijvoorbeeld veel populairder?!)
Tja, het makkelijke antwoord is natuurlijk: de muziek. Maar eerlijk, Pink Floyd is op zo'n beetje iedere site populairder dan Prince. Op last.fm is het verschil 33,5 miljoen om 284,3 miljoen scrobbles. Maar je doet het voorkomen alsof dit iets specifieks van MuMe is.(wat maakt Pink Floyd dan bijvoorbeeld veel populairder?!)
Ik weet ook niet waar het idee vandaan komt dat men Prince hier onderwaardeert, want ik ken geen enkele andere site waar Prince veel beter gewaardeerd wordt. RYM, Top 2000, Rollin Stone Top 500, NME, overal wordt hij ongeveer hetzelfde ingeschaald: als zeer degelijke subtopper. Ik kan me alleen de Top 1000 van Veronica voor de geest halen waar hij dit jaar (symbolisch) op één stond met Purple Rain.
0
geplaatst: 29 december 2016, 23:56 uur
Prima chevy93. Dan wordt hij dus op nog meer plekken ondergewaardeerd. 
Het boeit me verder ook niet zo, en inderdaad ieder zijn eigen smaak. Ik ben geen groupie, hoewel mijn nickname anders kan doen vermoeden, maar ik ben wel van mening dat Prince een hele bijzondere was. Uitzonderlijk zelfs. Over het waarom zou ik een heel verhaal over kunnen schrijven, maar het is niet mijn bedoeling om mensen perse te overtuigen.
Soms zeg ik wel eens iets met een knipoog om wat tegenwicht te bieden tegen de dominante stromingen hier. En dat is ook breder dan alleen Prince.

Het boeit me verder ook niet zo, en inderdaad ieder zijn eigen smaak. Ik ben geen groupie, hoewel mijn nickname anders kan doen vermoeden, maar ik ben wel van mening dat Prince een hele bijzondere was. Uitzonderlijk zelfs. Over het waarom zou ik een heel verhaal over kunnen schrijven, maar het is niet mijn bedoeling om mensen perse te overtuigen.
Soms zeg ik wel eens iets met een knipoog om wat tegenwicht te bieden tegen de dominante stromingen hier. En dat is ook breder dan alleen Prince.
* denotes required fields.