Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 Finale Albums
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2016, 00:11 uur
Ik probeer Sign o' the Times nu te vinden via de weinige kanalen die ik nog beschikbaar heb maar tot nu toe zonder succes. Wie zou me even een pm kunnen sturen en me verder kunnen helpen? Bij voorbaat dank. 
Edit: laat maar, ik kreeg geen resultaten vanwege een haperende internetverbinding. Als het goed is kan ik er nu over 5-10 min wel naar luisteren.
Prince zal het wel niet zo hebben gewild, maar hij heeft het voor de gemiddelde gebruiker ook niet makkelijk gemaakt om legaal naar zijn muziek te luisteren.

Edit: laat maar, ik kreeg geen resultaten vanwege een haperende internetverbinding. Als het goed is kan ik er nu over 5-10 min wel naar luisteren.
Prince zal het wel niet zo hebben gewild, maar hij heeft het voor de gemiddelde gebruiker ook niet makkelijk gemaakt om legaal naar zijn muziek te luisteren.
1
geplaatst: 30 december 2016, 02:25 uur
Als je zegt dat Prince bij de subtop behoort snap je er echt helemaal niks van....
Al die pink Floyd leden konden bijelkaar opgeteld (en dan maar voor het gemak voor de dood intrad bij sommigen) nog lang niet zoveel muzikaal gezien dan Prince in zijn eentje voor elkaar kreeg. (Natuurlijk gaat elke vergelijking scheef, maar ik noem dit even op omdat dit als top wordt beschouwd)
En dat is de top? En Prince subtop? Wat een onzin zeg. Buitencategorie. ... dat was de man. Ik ken er geen een. Dood of levend, die zo getalenteerd was als hij (en dan heb ik het niet over hoeveel albums hij verkocht. statistieken boeien niet, feiten gaat het om)
Je hoeft t echt niet goed te vinden, maar als je dit roept dan weet je toch gewoon dat je onzin uitkraamt? Zet je jezelf nou niet zo voor schut.
Al die pink Floyd leden konden bijelkaar opgeteld (en dan maar voor het gemak voor de dood intrad bij sommigen) nog lang niet zoveel muzikaal gezien dan Prince in zijn eentje voor elkaar kreeg. (Natuurlijk gaat elke vergelijking scheef, maar ik noem dit even op omdat dit als top wordt beschouwd)
En dat is de top? En Prince subtop? Wat een onzin zeg. Buitencategorie. ... dat was de man. Ik ken er geen een. Dood of levend, die zo getalenteerd was als hij (en dan heb ik het niet over hoeveel albums hij verkocht. statistieken boeien niet, feiten gaat het om)
Je hoeft t echt niet goed te vinden, maar als je dit roept dan weet je toch gewoon dat je onzin uitkraamt? Zet je jezelf nou niet zo voor schut.
0
geplaatst: 30 december 2016, 08:26 uur
Idd, Prince subtop noemen, te gek voor woorden. Maar waarom is je username dan niet Prince in plaats van lennon, lennon? 

1
geplaatst: 30 december 2016, 08:37 uur
Het begint hier al weer een aardige non-discussie te worden. Ja laten we eens vergelijken hoeveel talent Prince had en hoeveel Pink Floyd bij elkaar dan wel gemiddeld heeft... 1 ding is zeker, Prince kan beter gitaar spelen in vergelijk met Floyd drummer Nick Mason...
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:03 uur
vigil schreef:
Het begint hier al weer een aardige non-discussie te worden. Ja laten we eens vergelijken hoeveel talent Prince had en hoeveel Pink Floyd bij elkaar dan wel gemiddeld heeft... 1 ding is zeker, Prince kan beter gitaar spelen in vergelijk met Floyd drummer Nick Mason...
Spijker op zijn kop, maar dan pak je nu wel de verkeerde vergelijking. Floyd werd hier vergeleken met Prince als top en subtop. Dat is waanzin natuurlijk
Enne... Prince kon ook drummen hoor

Johnny Marr schreef:
Idd, Prince subtop noemen, te gek voor woorden. Maar waarom is je username dan niet Prince in plaats van lennon, lennon?
Tja, tijdens het aanmaken van die Nickname was ik al jaren Prince fan, maar ik vind mezelf Prince noemen wat pretentieus

0
geplaatst: 30 december 2016, 09:14 uur
Subtop, overgewaardeerd, ondergewaardeerd het zal allemaal wel feit is dat SOTT momenteel na 34 lijsten de op een na hoogste nieuwe binnenkomer is en dat Marvin de hoogste re-entry is (en hoger staat dan ooit tevoren).
De hoogste nieuwe binnenkomer staat momenteel op 4.
Nog een goede 48 uur voor de deadline 01-01-2017 10.00 uur.
Volgende update na 40 lijsten (nog 6 dus)
De hoogste nieuwe binnenkomer staat momenteel op 4.
Nog een goede 48 uur voor de deadline 01-01-2017 10.00 uur.
Volgende update na 40 lijsten (nog 6 dus)
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:31 uur
47 als ik mij niet vergis, duik even in mijn archief.......... i.d.d. 47
aantal inzendingen per editie;
2011 39
2012 43
2013 63
2014 57
2015 47
Ik verwacht nog minstens 6 lijsten van "vaste" spelers en hopelijk nog een paar meer, maar verwacht niet veel meer dan 42 a 43 inzendingen te krijgen dit jaar.
aantal inzendingen per editie;
2011 39
2012 43
2013 63
2014 57
2015 47
Ik verwacht nog minstens 6 lijsten van "vaste" spelers en hopelijk nog een paar meer, maar verwacht niet veel meer dan 42 a 43 inzendingen te krijgen dit jaar.
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:44 uur
thelion schreef:
Ik heb mijn bijdrage net verzonden...
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:47 uur
Dan komt SOTT vast in de buurt van de hoogste nieuwe binnenkomer 

0
geplaatst: 30 december 2016, 10:02 uur
Nog maar eens een tag ronde, tot nu toe 34 ingestuurde lijsten. Er zijn nog 48 uur tot de deadline (01-01-2017 10.00 uur)
Lijst overgenomen van El Ninjo uit het MuMe Ladder Topic;
-SprayIt-, 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bertus , Bonk , bonothecat , Bucquoy , catdog , catchup , Ceasar , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , dix , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johannesA , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , liselotte111 , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , musicborst , musician , muziekhater , MVW , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic voor hoe en wat.
Als je al ingezonden hebt en bevestiging hiervan hebt gekregen, maar wel bent getagd excuses hiervoor.
Lijst overgenomen van El Ninjo uit het MuMe Ladder Topic;
-SprayIt-, 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bertus , Bonk , bonothecat , Bucquoy , catdog , catchup , Ceasar , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , dix , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johannesA , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , liselotte111 , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , musicborst , musician , muziekhater , MVW , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic voor hoe en wat.
Als je al ingezonden hebt en bevestiging hiervan hebt gekregen, maar wel bent getagd excuses hiervoor.
0
geplaatst: 30 december 2016, 10:18 uur
Bedankt om mij te taggen, maar heb geen tijd ik ben grote kuis aan het houden omdat ik in februari verhuis.
0
geplaatst: 30 december 2016, 10:55 uur
Na lennon's inzending (nr.35) is het erg spannend geworden, ergens in het linker rijtje is dit nu de situatie
nr. 1 heeft 768 pt en is nog niet helemaal los van de nr. 2 ergens daar achter staan 8 nummers binnen de 30 pt van elkaar; 651pt, 651pt, 648pt, 641pt, 630pt, 629pt, 625pt en 621pt.
Voor de SOTT fans Prince is één van die 8
nr. 1 heeft 768 pt en is nog niet helemaal los van de nr. 2 ergens daar achter staan 8 nummers binnen de 30 pt van elkaar; 651pt, 651pt, 648pt, 641pt, 630pt, 629pt, 625pt en 621pt.
Voor de SOTT fans Prince is één van die 8
0
geplaatst: 30 december 2016, 11:29 uur
Lijstje net ingestuurd...pff, dat viel niet mee...t/m nr.26 scoren de albums bij mij 4 sterren of hoger.
0
geplaatst: 30 december 2016, 11:43 uur
Er zijn nu na 36 lijsten 2 dingen zeker de nr. 1 en de nr. 30 voor de rest is bijna alles nog mogelijk.
Van de 8 die net nog binnen de 30 punten van elkaar stonden staan er nu 6 binnen 6 punten van elkaar 659pt, 656pt, 654pt, 654pt, 654pt, en 653pt.
Ik denk dat de nr's 1 t/m 10 ook de uiteindelijke Top 10 van dit jaar gaan vormen waarbij alleen de nr.1 nu al zekers is. nr.10 zou nog best nr. 2 kunnen worden om maar eens iets te noemen dat verschil is namelijk minder dan 75pnt. het verschil tussen nr.10 en 11 is al meer dan 50pnt.
Ingeval van ex aequo telt het saldo eerste - laatste plaatsen.
Van de 8 die net nog binnen de 30 punten van elkaar stonden staan er nu 6 binnen 6 punten van elkaar 659pt, 656pt, 654pt, 654pt, 654pt, en 653pt.
Ik denk dat de nr's 1 t/m 10 ook de uiteindelijke Top 10 van dit jaar gaan vormen waarbij alleen de nr.1 nu al zekers is. nr.10 zou nog best nr. 2 kunnen worden om maar eens iets te noemen dat verschil is namelijk minder dan 75pnt. het verschil tussen nr.10 en 11 is al meer dan 50pnt.
Ingeval van ex aequo telt het saldo eerste - laatste plaatsen.
0
geplaatst: 30 december 2016, 11:56 uur
Cerclezot schreef:
Bedankt om mij te taggen, maar heb geen tijd ik ben grote kuis aan het houden omdat ik in februari verhuis.
Ideaal toch om muziek te luisteren tijdens het kuisen?

0
geplaatst: 30 december 2016, 13:33 uur
herman schreef:
Ik ken het album van Donna Summer niet, dus ik sla over.
Jammer dat je net een half uur (exclusief de bekende titelsong) muziek niet kent van de 30 albums.
Lijkt me inderdaad niet meer haalbaar in de resterende tijd.

1
geplaatst: 30 december 2016, 13:57 uur
herman schreef:
Je mag ook een Top 29 inleveren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2016, 15:40 uur
Nog 7 albums en dan heb ik ze allemaal weer volledig gehoord deze maand (muv New Order) maar wat ik nog niet heb geluisterd ken ik al wel dus mijn lijstje komt er sowieso nog aan.
0
geplaatst: 30 december 2016, 16:22 uur
Update na 40 inzendingen.
10 best scorende albums van de inzendingen 31 t/m 40
01. 246pt Radiohead - OK Computer
02. 222pt Arcade Fire - Funeral
03. 219pt The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
04. 204pt Radiohead - The Bends
05. 191pt David Bowie - Hunky Dory
06. 189pt Prince - Sign 'O' the Times
07. 180pt The Smiths - The Queen Is Dead
08. 177pt The Rolling Stones - Let It Bleed
09. 171pt Sufjan Stevens - Illinois
10. 169pt Pulp - Different Class
Virtuele Top 10 na 40 inzendingen
01. 902pt
02. 806pt
03. 774pt
04. 746pt
05. 738pt
06. 736pt
07. 708pt
08. 707pt
09. 704pt
10. 692pt
Hoogste nieuwe binnenkomer staat op 6
Bij 45 lijsten nieuwe volledige tussenstand, mits de 45e lijst niet na 15.00 uur morgen middag word ingezonden.
10 best scorende albums van de inzendingen 31 t/m 40
01. 246pt Radiohead - OK Computer
02. 222pt Arcade Fire - Funeral
03. 219pt The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
04. 204pt Radiohead - The Bends
05. 191pt David Bowie - Hunky Dory
06. 189pt Prince - Sign 'O' the Times
07. 180pt The Smiths - The Queen Is Dead
08. 177pt The Rolling Stones - Let It Bleed
09. 171pt Sufjan Stevens - Illinois
10. 169pt Pulp - Different Class
Virtuele Top 10 na 40 inzendingen
01. 902pt
02. 806pt
03. 774pt
04. 746pt
05. 738pt
06. 736pt
07. 708pt
08. 707pt
09. 704pt
10. 692pt
Hoogste nieuwe binnenkomer staat op 6
Bij 45 lijsten nieuwe volledige tussenstand, mits de 45e lijst niet na 15.00 uur morgen middag word ingezonden.
1
geplaatst: 30 december 2016, 18:35 uur
lennon schreef:
Laten we vooral onze eigen smaak als maatstaf gebruiken in discussies op deze site, daar vond het vast leuker van. Man, man, man... Lekker dat ei op je kop houden.http://www.hetcalimeroteam.nl/Pieppiep_hallo__Ca_273180a.jpgEn dat is de top? En Prince subtop? Wat een onzin zeg. Buitencategorie. ... dat was de man. Ik ken er geen een. Dood of levend, die zo getalenteerd was als hij (en dan heb ik het niet over hoeveel albums hij verkocht. statistieken boeien niet, feiten gaat het om)
Anders dopen we 21 april als nationale dag van de rouw en houden we massaal 2 minuten stilte voor de grootste persoon ooit op aarde die ons ontvallen is. We zetten de Dam af en dan komt het koningshuis kransen leggen. Zelfs dat is niet genoeg om deze grootheid te eren. Ik ben overtuigd. Jezus is overschat. Prince is het nieuwe geloof.
P.S. Als we het over eigen smaak gaan hebben, is Prince ergens in de veilige middenmoot. Een paar goede singles, that's it.
1
geplaatst: 30 december 2016, 18:38 uur
Prince ís de maatstaf. Leuk idee dat van 21 april chev, doen we 

0
geplaatst: 30 december 2016, 18:53 uur
Agh, Lennon lijkt wat te reageren vanuit emotie maar neem het hem eens kwalijk na die onzin die chevy93 uitkraamt. Als je echt denkt dat Prince tot 'de subtop' behoort dan heb je he-le-maal niets van muziek en de historie ervan begrepen. Eierdopje voor je oren wellicht
?
?
0
geplaatst: 30 december 2016, 19:39 uur
Chevy die een andere user Calimero noemt in een post die Calimero zelf niet beter had kunnen doen. Chapeau! 

0
geplaatst: 30 december 2016, 19:46 uur
Heren heren lief zijn voor elkaar, terug naar de orde van de dag
Na 42 lijsten zakt SOTT wat weg, maar vooral Marvin is aan een vrije val begonnen.
Na 42 lijsten zakt SOTT wat weg, maar vooral Marvin is aan een vrije val begonnen.
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:18 uur
Ik ben bang dat het me dit jaar niet gaat lukken, ik ben een klein weekje op vakantie tot na nieuwjaar.
* denotes required fields.