MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 Finale Albums

zoeken in:
Aangezien de 5 voorgaande edities een redelijk succes waren gaan we ook dit jaar weer de albums waarop de nummers van de MuMe Ladder Finale staan op een zelfde manier als de MuMe Ladder Finale rangschikken.

MuMeLadder 2016 Finale Albums

Het principe is simpel maak van onderstaande albums een Top 30 en stuur die via PM naar mij toe. Ik zal alle inzendingen verwerken tot een eindlijst die vanaf 1 januari 2017 hier zal verschijnen. Plaats dus geen lijsten in dit Topic.

Het betreft (voor zo ver als mogelijk is) de originele studio albums en dan hebben we dus een probleem New Order - Blue Monday die is gekoppeld aan Power, Corruption & Lies waar het nummer als bonus track opstaat het zelfde geld voor How Soon Is Now van The Smiths die is gekoppeld aan Meat is Murder.
Zie MuMeLadder Finale Albums 2014 Discussie waarom ik het zo doe.

We hebben dus deze 30 albums:

Arcade Fire - Funeral (2004) Neighborhood #1 (Tunnels) / Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes" (1977) "Heroes"
David Bowie - Hunky Dory (1971) Life On Mars
Depeche Mode - Violator (1990) Enjoy the Silence
dEUS - The Ideal Crash (1999) Instant Street
Donna Summer - I Remember Yesterday (1977) I Feel Love
Kate Bush - The Kick Inside (1978) Wuthering Heights
Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967) Suzanne
Marvin Gaye - What's Going On (1971) Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Massive Attack - Blue Lines (1991) Unfinished Sympathy
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998) In The Aeroplane Over The Sea
New Order - Power, Corruption & Lies (1983) Blue Monday
Nick Cave & The Bad Seeds - Tender Prey (1988) The Mercy Seat
Nina Simone - Pastel Blues (1965) Sinnerman
Pearl Jam - Ten (1991) Black
Prince - Sign 'O' the Times (1987) Sign O The Times
Pulp - Different Class (1995) Common People
R.E.M. - Automatic for the People (1992) Drive
Radiohead - The Bends (1995) Street Spirit (Fade Out)
Radiohead - OK Computer (1997) Exit Music (For a Film) / Paranoid Android
Sigur Rós - ( ) (2002) Untitled #8 (Popplagið)
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987) Troy
Sufjan Stevens - Illinois (2005) John Wayne Gacy Jr.
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) A Day In the Life
The Cure - Seventeen Seconds (1980) A Forest
The Knife - Silent Shout (2006) Silent Shout
The Rolling Stones - Let It Bleed (1969) Gimme Shelter
The Smiths - The Queen Is Dead (1986) There Is a Light That Never Goes Out
The Smiths - Meat Is Murder (1985) How Soon Is Now?
U2 - The Unforgettable Fire (1984) The Unforgettable Fire

Ik snap best dat niet iedereen die albums allemaal "gewoon" in de kast heeft staan, maar via pindakazen / spotify moet men toch wel een heel eind komen denk ik zo.
Lukt het echter niet om een Top 30 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20, maar hoop natuurlijk dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.
Graag je lijst nummeren 1. artiest - titel dit om misverstanden te voorkomen.

De punten verdeling is simpel nr. 1 30 pt, nr. 2 29pt, nr. 3 28pt. enz tot nr. 30 1pt. (ofwel omgekeerd evenredig)
Als er een kortere lijst word ingezonden is de punten verdeling afhankelijk van het aantal albums in de lijst. Je benadeeld dus je favorieten als je een kortere lijst instuurt.

De deadline voor het inzenden is 01-01-2017 10.00 uur.

De Eindlijst zal ik op 01-01, 02-01 en 03-01-2017 bekend maken.

PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

Dus laat de lijsten maar komen.

Lijst overgenomen van El Ninjo uit het MuMe Ladder Topic;
-SprayIt-, 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques, dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , Môrthul , motel matches , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh 1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , postpunker , Raceneus , Ralph. , ranboy , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf.
Zie de openingspost van dit topic voor hoe en wat.

Iedereen zal nu dit album van Donna Summer moeten beluisteren Ik doe mee!

Johnny Marr schreef:

Voor mij ook het enige album dat ik nog niet ken. Wel andere van Donna trouwens.
Nu 27 stemmen, eens zien hoe dat over een paar weken is.

edit: oh, die van Prince ken ik ook nog niet. 80 minuten maar liefst.

Johnny Marr schreef:

Ik ken 'm anders al hoor

Johnny Marr schreef:

Ik doe ook mee, en Donna ken ik gewoon

Onweerwolf
Ik had de Donna Summer plaat en de Prince plaat al gedownload dus ik doe weer mee.

Zou mijn geliefde Donna Summer dan echt kans maken op die nummer 1 plek... ben heel benieuwd

E-Clect-Eddy schreef:
Zou mijn geliefde Donna Summer dan echt kans maken op die nummer 1 plek... ben heel benieuwd

Zelfde gedachte, maar dan met Prince......... maar het zal wel weer die goede oude computer worden

En de eerste inzending is binnen

herman schreef:
(quote)

edit: oh, die van Prince ken ik ook nog niet. 80 minuten maar liefst.

Herman, echt waar?!.... een legendarische funk/soul/rock plaat, overigens mijn nummer 1 allertijden. Kan je 'm het beste voor kerst luisteren en gebruiken voor het jaar 1987 (ander topic).

west schreef:
(quote)

Herman, echt waar?!.... een legendarische funk/soul/rock plaat, overigens mijn nummer 1 allertijden. Kan je 'm het beste voor kerst luisteren en gebruiken voor het jaar 1987 (ander topic).

Ah, voor dat andere topic komt ie ook van pas inderdaad. Ik zal hem wel beluisteren. De paar nummers die ik ervan ken vind ik erg goed.

30 albums 15 dagen, volgens mij best wel een pittige klus voor sommigen.

Leuk initiatief! Top 20 was zo gemaakt, maar die andere 10 nog even goed luisteren.

Vooralsnog lijkt het stuivertjes wisselen in vergelijking met de andere lijst. Soms is het materiaal op een album beter dan de aanvoerder in de top 32 of springt de aanvoerder er als enige uit, maar die vlieger gaat niet vaak op.

Bizar overigens dat het album van Donna Summer weinig plays heeft op Spotify. De wat onbekendere albumtracks zijn overall slechts 20.000-30.000 keer afgespeeld.

west schreef:

Herman, echt waar?!.... een legendarische funk/soul/rock plaat, overigens mijn nummer 1 allertijden.

Dat zijn dus 2 eerste plaatsen op zeker voor Prince..........voor de duidelijkheid het is niet mijn nr 1

Omdat Prince nog steeds niet op Deezer / Spotify staat ...zal die dus uit de kast moeten komen.

Dat album van Donna viel niks tegen, ik heb fijn zitten swingen hier.

Eerste inventarisatie:
Van de 30 albums 7 nog te beoordelen alhoewel ik er 3 al eens (gedeeltelijk) eerder heb gehoord.

2x 5* - 10x 4,5* - 6x 4* - 5x 3,5* de albums die 4,5* of hoger beoordeel heb ik ooit wel eens grijs gedraaid dus lijkt vooral onbekend(er) maakt minder bemind.

Zou voor de Kerst nog moeten lukken om een lijstje te maken.

In de tijd dat Prince nog op Spotify stond wel een paar keer begonnen aan het album, maar volgens mij nog nooit voorbij het eerste deel geraakt. Het heeft me, buiten het openingsnummer, blijkbaar nooit kunnen bekoren. Die van Donna Summer ook nog nooit gehoord, hoewel dat dan niet zo vreemd is. Verder wacht ik al jaren (sinds het begin van dit spel ) om Nick Cave van mijn lijstje af te kunnen strepen. Vooralsnog heb ik altijd de voorkeur gegeven aan zijn latere albums. Tot slot heb ik volgens mij die van Sinéad O'Connor wel eens gehoord, maar kan me niet heugen wat ik ervan vond. Aangezien ik hem niet op mijn iPod heb staan, was ik er in ieder geval niet door overdonderd.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Tot slot heb ik volgens mij die van Sinéad O'Connor wel eens gehoord, maar kan me niet heugen wat ik ervan vond. Aangezien ik hem niet op mijn iPod heb staan, was ik er in ieder geval niet door overdonderd.

Dat was een van de eerste 30 of 40 CD's die ik ooit kocht. Mooie plaat. Jammer dat Sinéad tegenwoordig een wrak is.

Edgar18 schreef:
Dat album van Donna viel niks tegen, ik heb fijn zitten swingen hier.

Viel mij niet zo mee. Duidelijk het minste album uit de lijst

Beetje gemengde gevoelens over Donna. De eerste plaatkant overdonderde niet bepaald, maar door een sterke tweede helft kwam er nog best een aardig gemiddelde uit.

Van de andere twee albums die ik nog moest luisteren had ik best hoge verwachtingen van The Knife, maar die kwamen toch niet uit. Van Nina Simone verwachtte ik dan weer niet zo veel, maar in navolging van de flink gestegen waardering voor Sinnerman deed ook het album het prima bij mij.

Afijn, mijn lijstje is ingeleverd.

Lijst is ingeleverd. Een sterke lijst albums. 12 albums met een score boven de 9,0 en nog eens 10 albums tussen de 8,0 en 8,9. Maar 1 onvoldoende en 2 nipte voldoendes.

Tot nu toe 18 lijsten ingezonden (veel users die voor het eerst meedoen ), morgen eertste tussenstand van de eerste 15 inzendingen.

Tussenstand na 15 lijsten.

01. 353pt
02. 326pt
03. 313pt
04. 284pt
05. 282pt
06. 282pt
07. 280pt
08. 279pt
09. 277pt
10. 275pt
11. 271pt
12. 264pt
13. 260pt
14. 253pt
15. 249pt
16. 233pt
17. 226pt
18. 224pt
19. 219pt
20. 207pt
21. 207pt
22. 202pt
23. 198pt
24. 195pt
25. 181pt
26. 181pt
27. 134pt
28. 128pt
29. 120pt
30. 90pt

Opvallend hoog nr 4, 5 en 7
Opvallend laag nr 9 en 13

De laatste 4 waren te verwachten.

Meeste nr.1 posities; Pearl Jam 3 v/d 15

Meeste nr laatst posities; Donna Summer en Neutral Milk Hotel ook beiden 3 v/d 15

Update (van de laatste 10 lijsten) bij 25 lijsten, nieuwe tussenstand na 30 lijsten.

Casartelli (moderator)
22 albums kende ik al. The Knife heb ik erbij beluisterd en dat is me niks tegengevallen. In een los nummer worden de vervormde stemmetjes aldaar me soms iets te dol, maar op albumniveau viel het genoeg mee. Een mooie plek in mijn top-23 dus. 7 andere albums ken ik ook niet en omdat ik van de artiest in kwestie telkens wel minstens 1 ander album al ken, heb ik dat maar zo gelaten. Heb er ditmaal maar geen albums 'tactisch' uitgelaten aan de onderkant, al zitten daar een paar twijfelgevallen tussen.

Ik kan er helaas niet mee meedoen, ik heb de meeste albums nog niet geluisterd en door tijdsdruk ivm met de studie en werk heb ik er te weinig tijd voor. Opzich wel jammer, want het is een leuke manier om met muziek in aanraking te komen.

E-Clect-Eddy schreef:

De lp maar weer eens opgezet en blijkbaar ben ik er nu meer voor in de mood dan toen ik het lijstje instuurde (nummer 1 is wat hoog gegrepen)

Reminder!

vigil schreef:
Reminder!

Ja mensen, er zijn nog maar 20 lijsten ingestuurd...... Hopelijk komen er nog een berg bij de komende week. Deadline 01-01-2017 10.00 uur.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:01 uur

geplaatst: vandaag om 05:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.