menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Martial


Schrikken geblazen .....

avatar van HugovdBos
Het in 1991 verschenen Temple of the Dog album zal voor mij altijd één van de hoogtepunten blijven uit het oeuvre van de Amerikaan. Niet alleen zijn typische stemgeluid voor de grunge muziek, maar ook zijn gitaarwerk waren bepalend. Zowel zijn solowerk, dat met het succesvolle Soundgarden en het veelbesproken Audioslave zijn prachtige herinneringen aan de man zijn kunnen. Denk aan nummers als Black Hole Sun, Show Me How to Live en Can't Change Me. Rust zacht Chris.



R.I.P. Chris Cornell. Er blijft weinig over van de oude garde.

avatar van trebremmit
Ik weet nog goed dat ik in 92 naar Pinkpop keek op televisie, en er een band optrad die een enorme bak lawaai produceerde, diepe indruk maakte dat op mij, later bleek het om Soundgarden te gaan. Jan Douwe Kroeske interviewde Cornell na afloop, zelden zo'n slecht interview gezien trouwens, kijk maar eens terug op youtube, hij begreep echt niks van de muziek.
Daarna ben ik altijd wel fan van Soundgarden en Audioslave gebleven, Superunkown is zelfs een van mijn favoriete albums allertijden.

Het gaat hard met de 90's heroes de laatste tijd Grunge is niet echt mijn genre, maar in mijn jongere jaren nog wel redelijk wat naar Soundgarden geluisterd. Black Hole Sun is natuurlijk een klassieker van jewelste en Cornell was een uitermate begaafde zanger. RIP.

avatar van Soundtracks
R.I.P. Cornell

avatar van Them
trebremmit schreef:
Douwe Kroeske interviewde de zanger na afloop, zelden zo'n slecht interview gezien trouwens, kijk maar eens terug op youtube, hij begreep echt niks van de muziek.


Jezus, hoeveel irritatie kan een interviewer opwekken in drie minuten tijd. Vreselijk.

avatar van bikkel2
Heel naar bericht
Een groot rockzanger is niet meer.
52 jaar. Gaat nergens over.

R.I.P Chris Cornell.

avatar van Outlaw104
R.I.P. Chris Cornell
Say Hello 2 Heaven...

avatar van deric raven
Vreselijk nieuws.......

avatar van El Ninjo
Ik lees het nu pas...weer een geweldige "stem" overleden

R.I.P. Chris Cornell

avatar van ASman
trebremmit schreef:
Jan Douwe Kroeske interviewde Cornell na afloop, zelden zo'n slecht interview gezien trouwens, kijk maar eens terug op youtube, hij begreep echt niks van de muziek.


Tja, Soundgarden was ten tijde van Badmotorfinger nog eigenlijk gewoon een door Black Sabbath-beïnvloede heavy metal band, dus dat moet voor de doordeweekse luisteraar van populaire muziek wel even schrikken geweest zijn toen dat die sound de mainstream binnensloop. De metal-koers werd door de band niet veel later grotendeels vaarwel gezegd (met uitzondering van enkele nummertjes zoals "4th of July" of "Mailman") en dat deden ze uitstekend, want het leverde een waar commercieel meesterwerk op: Superunknown.

avatar van trebremmit
Klopt, Badmotorfinger is wel een stuk harder dan Superunkown, check ook Slaves & Bulldozers live, legendarisch wat mij betreft.

Soundgarden - Slaves & Bulldozers (Live) - YouTube

avatar van Gretz
R.I.P. Chris Cornell

avatar van Lin
Lin
trebremmit schreef:
Klopt, Badmotorfinger is wel een stuk harder dan Superunkown, check ook Slaves & Bulldozers live, legendarisch wat mij betreft.

Soundgarden - Slaves & Bulldozers (Live) - YouTube

En deze dan, afsluiter van het optreden in Detroit. Allerlaatste nummer ooit gespeeld...
SOUNDGARDEN *SLAVES AND BULLDOZERS snippet* live in DETROIT Fox Theatre 5/17/2017 HD - YouTube

avatar van Them
Volgens een aantal nieuwsbronnen wordt zelfmoord niet uitgesloten... ik zou het niet achter de man zoeken, maar dit zou ontzettend heftig zijn.

Chris Cornell found dead by family friend in suspected suicide, Detroit police confirm - Mirror Online - mirror.co.uk

avatar van Lin
Lin
http://www.ad.nl/show/chris-cornell-architect-van-de-grunge~a85fc04c/

Als je de laatste alinea leest dan ga je dat wel denken ja, gezien de tekst die hij heeft verwerkt tijdens Slaves and Bulldozers

avatar van BoyOnHeavenHill
Zeer verdrietig nieuws. R.I.P. Chris Cornell.

avatar van trebremmit
Lin schreef:
http://www.ad.nl/show/chris-cornell-architect-van-de-grunge~a85fc04c/

Als je de laatste alinea leest dan ga je dat wel denken ja, gezien de tekst die hij heeft verwerkt tijdens Slaves and Bulldozers


"In my time of dying, I want nobody to mourn / All I want for you to do is take my body home."


Een nummer van Blind Willie Johnson, maar volgens mij deden ze dat wel vaker, dus ik denk niet dat we daar wat achter moeten zoeken.

avatar van Lin
Lin
Komen nu ook steeds meer geruchten over maar ja dat horen we vanzelf. Vind t sowieso moeilijk te bevatten... blijft triest.

avatar van johan de witt
trebremmit schreef:
Jan Douwe Kroeske interviewde Cornell na afloop, zelden zo'n slecht interview gezien trouwens, kijk maar eens terug op youtube, hij begreep echt niks van de muziek.
Daarna ben ik altijd wel fan van Soundgarden en Audioslave gebleven, Superunkown is zelfs een van mijn favoriete albums allertijden.

Legendarisch slecht interview inderdaad
Chris Cornell interview HQ at Pinkpop 1992 - YouTube
Dan ook nog Chris Coleman zeggen na afloop

RIP Chris Cornell

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
johan de witt schreef:
Legendarisch slecht interview inderdaad
Chris Cornell interview HQ at Pinkpop 1992 - YouTube
Dan ook nog Chris Coleman zeggen na afloop


Tja, zo valt er toch nog wat te lachen.

avatar van vigil
Het is ook wel een hoop noise voor de man van de akoestische 2 meter sessies...

Do you wanna spread aggression... wat een sukkel zeg

avatar van Bill Evans
trebremmit schreef:
Ik weet nog goed dat ik in 92 naar Pinkpop keek op televisie, en er een band optrad die een enorme bak lawaai produceerde, diepe indruk maakte dat op mij, later bleek het om Soundgarden te gaan.

Ik weet ook nog heel goed, dat ik die dag aan de buis zat gekluisterd. Bij mij was het echter het optreden van Pearl Jam, dat zoveel indruk maakte. Soundgarden heb ik vast ook nog gezien, maar kan het me niet herinneren (later wel eens concert teruggekeken natuurlijk). Ik ben sowieso nooit zo ondersteboven van de band geweest, maar 'Temple of the Dog' is voor mij wel één van de beste albums uit die periode.

avatar van vigil
Bill Evans schreef:
(quote)

Ik weet ook nog heel goed, dat ik die dag aan de buis zat gekluisterd.

Zonder te veel off topic te gaan had ik dat bij 94 met o.a. Therapy? en Morphine (en ook wel Crowded House maar dat kon ik toen al behoorlijk goed)

avatar van Oldfart
Rust in Vrede Chris Cornell...

avatar van Johnny Marr
Wat een shock, zo onverwacht, las het pas bij het lied vd dag topic... R.I.P. Chris Cornell, Superunknown is een geweldig goed album.

avatar van Alicia
Heftig! R.I.P. Chris Cornell...

avatar van pureshores
Dit is wel erg schrikken. Altijd als het RIP topic bovenaan staat en je de hele dag geen nieuws gehoord hebt is het een beetje eng.

Veels te jong voor een zeer kenmerkende stem en een zanger die zoveel stijlen aanpakte. Ik vond alle zijprojecten erg interessant zoals Audioslave en de eigenaardige combinatie met Timbaland en de ijzersterke Bond song You know my name.

R. I. P. Chris Cornell

avatar van aERodynamIC
Grunge.... deze artiesten openden de deur naar heel andere muziek voor mij als begin twintiger. Prince, new wave en top 40 pop in de 80's kreeg zeer zware concurrentie.

Chris Cornell was één van de verantwoordelijken.

R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:52 uur

geplaatst: vandaag om 16:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.