Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2017, 11:00 uur
R.I.P. Gregg Allman
The Allman Brothers Band is een eindbazenband en At Fillmore East is een van de beste liveplaten ooit gemaakt.
The Allman Brothers Band is een eindbazenband en At Fillmore East is een van de beste liveplaten ooit gemaakt.
0
geplaatst: 28 mei 2017, 11:24 uur
Toch wel een pionier binnen de southern rock, Gregg Allman wist al in de beginjaren met zijn broer Duane de muziek uit de zuidelijke staten tot lange jamsessies op te rekken. At Fillmore East is natuurlijk een pareltje dat niet onbenoemd mag blijven, maar ook het debuutalbum en het enkele jaren later verschenen Brothers and Sisters draai ik nog geregeld. Geweldige muzikant en een groot verlies voor de muziekwereld, helaas waren zijn gezondheidsproblemen van de laatste jaren al een voorbode voor het naderende einde. Vandaag maar weer wat klassiekers van Allman uit de kast trekken.
R.I.P. Gregg Allman
R.I.P. Gregg Allman
0
geplaatst: 28 mei 2017, 12:10 uur
R.I.P. Gregg Allman, bedankt voor alle mooie lekkere heerlijke (live) muziek!
0
geplaatst: 28 mei 2017, 22:28 uur
RA News: Marcus Kaye, the artist known as Marcus Intalex and Trevino, has died - residentadvisor.net
Ik ken hem zelf alleen van dit fijne danceplaatje: Trevino - Playtime (Original Mix) - YouTube
R.I.P. Marcus Kaye
Ik ken hem zelf alleen van dit fijne danceplaatje: Trevino - Playtime (Original Mix) - YouTube
R.I.P. Marcus Kaye
0
geplaatst: 29 mei 2017, 05:22 uur
Wow... Net die Fabriclive aangeraden gekregen van zowat het gehele internet omdat ik me wat wilde verdiepen in die mixen en drum & bass, blijkt hij inderdaad een topproducer te zijn.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 29 mei 2017, 22:00 uur
Vandaag omgekomen bij een verkeersongeval: John Wijdenbosch. Vooral bekend geworden als acteur in o.a. Costa. Maar hij maakte ook Nederlandstalige hiphop. Ik heb ooit in Salou met hem een fotoshoot gedaan voor een CD-hoes. Rust zacht John, je was een toffe en grappige gozer...
0
geplaatst: 29 mei 2017, 22:06 uur
Zo jong (44) en met vrouw en 4-jarige dochter...te water...vreselijk nieuws.
Van wat ik van hem heb gezien, leek hij me een toffe peer te zijn.
Van wat ik van hem heb gezien, leek hij me een toffe peer te zijn.
2
geplaatst: 30 mei 2017, 20:07 uur
Bij The Allman Brothers Band - Brothers and Sisters:
Deze nummers worden de laatste dagen in de overlijdensberichten van Gregg ook door de pers meestal genoemd. Sneu voor Gregg, want geen van deze nummers is van zijn hand. Alle zijn door Dickey Betts geschreven. De man die eind jaren 90 door Gregg persoonlijk uit de Allman Brothers Band werd gegooid.
Hoewel goede nummers is met name Ramblin' Man eigenlijk een A typische Allman Brothers song. Als je dan toch kenmerkende songs van Gregg wil noemen, denk ik eerder aan Come and Go Blues van deze plaat of toppers als Whipping Post, Dreams, It's not my cross to bear of Midnight Rider.
Overigens las ik ergens dat Gregg en Dickey vlak voor Gregg's dood weer wat on speaking terms waren gekomen.
RIP Gregg Allman. Met Duane, Berry en recentelijk drummer Butch Trucks, kan de ABB in heaven weer voorzichtig nieuw 'leven' worden ingeblazen.
Deze nummers worden de laatste dagen in de overlijdensberichten van Gregg ook door de pers meestal genoemd. Sneu voor Gregg, want geen van deze nummers is van zijn hand. Alle zijn door Dickey Betts geschreven. De man die eind jaren 90 door Gregg persoonlijk uit de Allman Brothers Band werd gegooid.
Hoewel goede nummers is met name Ramblin' Man eigenlijk een A typische Allman Brothers song. Als je dan toch kenmerkende songs van Gregg wil noemen, denk ik eerder aan Come and Go Blues van deze plaat of toppers als Whipping Post, Dreams, It's not my cross to bear of Midnight Rider.
Overigens las ik ergens dat Gregg en Dickey vlak voor Gregg's dood weer wat on speaking terms waren gekomen.
RIP Gregg Allman. Met Duane, Berry en recentelijk drummer Butch Trucks, kan de ABB in heaven weer voorzichtig nieuw 'leven' worden ingeblazen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 juni 2017, 10:10 uur
Eén van de beste Drum & Bass DJ's en producers, Marcus Intalex, is vorige week overleden. R.I.P. 

0
geplaatst: 3 juni 2017, 22:59 uur
Danny van Drongelen aka Bidi is overleden.
(Zeer bekend figuur in de NL stoner en metal scene) ?
(Zeer bekend figuur in de NL stoner en metal scene) ?
0
geplaatst: 4 juni 2017, 11:49 uur
Dat is inderdaad een hele belangrijke in de metalwereld die we nu kwijt zijn. R.I.P. Bidi. 
Trouwens in het harnas gestorven: op het Rock Hard festival in Duitsland.

Trouwens in het harnas gestorven: op het Rock Hard festival in Duitsland.
0
geplaatst: 4 juni 2017, 13:03 uur
0
geplaatst: 5 juni 2017, 01:18 uur
RIP Walter Mets
Na een zwaar en relatief snel ziekbed is deze legendarische Belgische drummer op 58 jarige overleden. Hij speelde zo'n beetje bij elke grote Belgische band mee in de jaren 80 en 90. Bands als Clouseau, Soulsister, The Radio's en Raymond van 't Groenewoud maakte gebruik van zijn talent
Na een zwaar en relatief snel ziekbed is deze legendarische Belgische drummer op 58 jarige overleden. Hij speelde zo'n beetje bij elke grote Belgische band mee in de jaren 80 en 90. Bands als Clouseau, Soulsister, The Radio's en Raymond van 't Groenewoud maakte gebruik van zijn talent
0
geplaatst: 6 juni 2017, 15:12 uur
Ik lees zojuist dat Sandra Reemer is overleden ten gevolge van borstkanker.
0
geplaatst: 6 juni 2017, 15:26 uur
Sympatiek mens met best een goede stem.
Dit jaar is bij haar borstkanker geconstateerd.
66 jaar.
R.I.P Sandra Reemer.
Dit jaar is bij haar borstkanker geconstateerd.
66 jaar.
R.I.P Sandra Reemer.
0
geplaatst: 6 juni 2017, 15:41 uur
Sandra Reemer was voor mij vooral twee dingen: Mevr. songfestival (ze deed voor mijn tijd drie keer mee) en de assistente van Jos Brink bij Wedden Dat (ik was als kind dol op de grote televisieshows en miste geen aflevering van Wedden Dat). Naar nieuws.
0
geplaatst: 6 juni 2017, 15:45 uur
Ik zeg het met alle respect: The party is over now...
RIP Sandra Reemer
RIP Sandra Reemer
0
geplaatst: 6 juni 2017, 15:51 uur
Ach, wat een triest nieuws. Ik wist niet dat ze ziek was.
Sympathieke tv-persoonlijkheid (ik keek ook altijd Wedden Dat), maar La Colegiala vond ik als kind ook een mooie song van haar (zelfs al was het een cover). Ik wist eigenlijk niet dat ze daarvoor ook al hits had gehad, laat staan dat ze mee had gedaan aan het songfestival.
Sympathieke tv-persoonlijkheid (ik keek ook altijd Wedden Dat), maar La Colegiala vond ik als kind ook een mooie song van haar (zelfs al was het een cover). Ik wist eigenlijk niet dat ze daarvoor ook al hits had gehad, laat staan dat ze mee had gedaan aan het songfestival.
0
Martial
geplaatst: 6 juni 2017, 15:59 uur
Met Sandra Reemer ben ik toch wel opgegroeid en dat begon natuurlijk met het duo Sandra & Andres en later solo, muzikaal niet helemaal in mijn straatje, maar er zaten toch best ook leuke nummers tussen zo nu en dan.
The Party Is Over werd haar grootste hit en altijd leuk op tv met Joske Brink
66 jaar is natuurlijk veel te jong
RIP Sandra Reemer, we zullen je aanstekelijk lach missen .....
The Party Is Over werd haar grootste hit en altijd leuk op tv met Joske Brink

66 jaar is natuurlijk veel te jong

RIP Sandra Reemer, we zullen je aanstekelijk lach missen .....
0
geplaatst: 6 juni 2017, 16:28 uur
Rust zacht Sandra Reemer. Bedankt voor de vrolijkheid die je bracht.
0
geplaatst: 6 juni 2017, 17:56 uur
Dat is schrikken. Ik wist niet dat ze ziek was. Leuk mens. R.I.P. Sandra Reemer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.