Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2017, 18:39 uur
Dit zag ik niet aankomen. Voor mij het meest verbonden aan Jos Brink/Wedden Dat...kroepoekje.
Rust zacht, Sandra.
Rust zacht, Sandra.
0
geplaatst: 6 juni 2017, 22:31 uur
R.I.P. Sandra Reemer.
Voor de liefhebbers van lijsten, ze was als popartiest natuurlijk bij uitstek terug te vinden in de Top 40, een lijst die ze 18 keer heeft gehaald. 10 keer de Tipparade.
In een tijdsbestek van 22 jaar.
Drie keer songfestival is op zich ook al een bijzondere prestatie.
Voor Nederlandse begrippen een ferme carrière en generaties aanwezig geweest.
Voor de liefhebbers van lijsten, ze was als popartiest natuurlijk bij uitstek terug te vinden in de Top 40, een lijst die ze 18 keer heeft gehaald. 10 keer de Tipparade.
In een tijdsbestek van 22 jaar.
Drie keer songfestival is op zich ook al een bijzondere prestatie.
Voor Nederlandse begrippen een ferme carrière en generaties aanwezig geweest.
0
geplaatst: 7 juni 2017, 13:08 uur
herman schreef:
Ach, wat een triest nieuws. Ik wist niet dat ze ziek was.
Sympathieke tv-persoonlijkheid (ik keek ook altijd Wedden Dat), maar La Colegiala vond ik als kind ook een mooie song van haar (zelfs al was het een cover). Ik wist eigenlijk niet dat ze daarvoor ook al hits had gehad, laat staan dat ze mee had gedaan aan het songfestival.
Ach, wat een triest nieuws. Ik wist niet dat ze ziek was.
Sympathieke tv-persoonlijkheid (ik keek ook altijd Wedden Dat), maar La Colegiala vond ik als kind ook een mooie song van haar (zelfs al was het een cover). Ik wist eigenlijk niet dat ze daarvoor ook al hits had gehad, laat staan dat ze mee had gedaan aan het songfestival.
Al vanaf de jaren '60 zelfs met het duo Sandra & Andres.
The Party's Over is zo'n nummer dat toch regelmatig ineens weer in m'n hoofd zit.
R.I.P. Sandra Reemer
0
geplaatst: 7 juni 2017, 16:57 uur
Arrie schreef:
The Party's Over is zo'n nummer dat toch regelmatig ineens weer in m'n hoofd zit.
(quote)
Ik had wel van Sandra & Andres gehoord, maar nooit geweten dat het die Sandra is... Ik luister nu The Party's Over Now. Geloof niet dat ik het ooit eerder gehoord heb. Wel een sympathiek nummer.

0
geplaatst: 7 juni 2017, 18:39 uur
Sandra was niet alleen de Sandra van Sandra en Andres.
Ze was ook Xandra. Dat is Sandra maar dan anders...
Ze was ook Xandra. Dat is Sandra maar dan anders...
0
geplaatst: 8 juni 2017, 21:49 uur
Merkwaardig. Astrid Kersseboom presteerde het zelfs te vermelden dat Sandra Wedden Dat presenteerde met Jos Breemer. Dat is dus Jos Brink maar dan anders. Harm Breemer (geen familie) ging wat later hemelen maar heeft hier iig part noch deel aan. Desalniettemin, rust zacht Sandra...
0
geplaatst: 10 juni 2017, 22:38 uur
Adam West. ook wel burgemeester Adam West in Family Guy... RIP de oerbatman
0
geplaatst: 12 juni 2017, 13:55 uur
RIP Nigel Grainge (70). Eén van de bazen van Ensign Records. Hij gaf ooit o.a. The Waterboys en World Party hun eerste contract...
1
geplaatst: 14 juni 2017, 15:31 uur
Anita Pallenberg RIP ...
... maar de Stones die rocken vrolijk verder.
... maar de Stones die rocken vrolijk verder.
0
geplaatst: 14 juni 2017, 20:02 uur
0
geplaatst: 14 juni 2017, 23:31 uur
Stormachtig leven en down & out with the Stones.
Kreeg na de breuk met Keef, langzaam maar zeker alles weer op een rijtje.
Volgens Wiki overigens geboren in 1944.
Dus zou ze 73 zijn.
R.I.P Anita Pallenberg
Kreeg na de breuk met Keef, langzaam maar zeker alles weer op een rijtje.
Volgens Wiki overigens geboren in 1944.
Dus zou ze 73 zijn.
R.I.P Anita Pallenberg
1
geplaatst: 15 juni 2017, 14:36 uur
R.I.P. Ootje Oxenaar (87) ontwerper van o.a. 'de snip', 'de zonnebloem' en 'de vuurtoren'
Heeft weinig met muziek te maken maar de intro is van Rose Floyd... éénmaal raden welk nummer.
Op vakantie in de jaren negentig wilde mensen dolgraag de prachtige Nederlandse biljetten zien ook als sommige dachten dat het monopolygeld was
Heeft weinig met muziek te maken maar de intro is van Rose Floyd... éénmaal raden welk nummer.
Op vakantie in de jaren negentig wilde mensen dolgraag de prachtige Nederlandse biljetten zien ook als sommige dachten dat het monopolygeld was

1
geplaatst: 15 juni 2017, 17:57 uur
RIP "Pretty, Pretty" Anita Pallenberg.
https://1.bp.blogspot.com/_qOtHWwviO50/TDyG2jegySI/AAAAAAAAIvs/_vmmRY4T3OU/s1600/img539.jpg
https://1.bp.blogspot.com/_qOtHWwviO50/TDyG2jegySI/AAAAAAAAIvs/_vmmRY4T3OU/s1600/img539.jpg
0
geplaatst: 15 juni 2017, 19:01 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Fraaie ontwerpen - zeker! Bracht de commerçanten van de drijvende sexuele dienstverlening - de woonboten aan het Zandpad, Utrecht (voor niet-geïnformeerden) - destijds tot de volgende wervende slogan: "een fijne wip voor een snip"
0
geplaatst: 16 juni 2017, 20:42 uur
Mjuman schreef:
Fraaie ontwerpen - zeker! Bracht de commerçanten van de drijvende sexuele dienstverlening - de woonboten aan het Zandpad, Utrecht (voor niet-geïnformeerden) - destijds tot de volgende wervende slogan: "een fijne wip voor een snip"
Vaste klant zeker. R.I.P. Helmut Kohl die The Wall naar Berlijn heeft gebracht. Althans mogelijk gemaakt.
0
geplaatst: 20 juni 2017, 20:33 uur
Als rapper verantwoordelijk voor het m.i. beste hiphopnummer aller tijden (Shook Ones, Pt. II). Een carrière die razendsnel kwam en als een nachtkaars uitging. 42 is natuurlijk veel te jong
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 20 juni 2017, 20:37 uur
Is Prodigy gestorven?
R.I.P. Albert Johnson, de man die zich met zijn geweldige verse op Shook Ones Pt. II op zijn 21ste al naar de eeuwige roem rapte.
Slechts 42 jaar, veel te jong natuurlijk.
R.I.P. Albert Johnson, de man die zich met zijn geweldige verse op Shook Ones Pt. II op zijn 21ste al naar de eeuwige roem rapte. Slechts 42 jaar, veel te jong natuurlijk.
0
geplaatst: 20 juni 2017, 20:38 uur
Wát?! Meen je niet?! Blijkbaar had ie een bloedziekte...
Ook voor mij is Shook Ones, Pt. II één van de beste hiphopnummers aller tijden, ook zeker dankzij de fantastische raps van Prodigy. Het bijbehorende album is in zijn geheel ijzersterk, maar van zijn verdere carrière weet ik niet veel, het schijnt erg matig te zijn... Hoe dan ook is het heel triest.
R.I.P. Prodigy
Ook voor mij is Shook Ones, Pt. II één van de beste hiphopnummers aller tijden, ook zeker dankzij de fantastische raps van Prodigy. Het bijbehorende album is in zijn geheel ijzersterk, maar van zijn verdere carrière weet ik niet veel, het schijnt erg matig te zijn... Hoe dan ook is het heel triest.

R.I.P. Prodigy
0
geplaatst: 20 juni 2017, 20:51 uur
Aii, ondanks het weinige goede materiaal dat hij uitbracht(na kortdurend zeer goed materiaal), wel een (terecht) grote naam.
RIP Prodigy
RIP Prodigy
0
geplaatst: 20 juni 2017, 21:15 uur
Prodigy leed aan sikkelcelziekte (overigens een genetische aandoening waar hij al zijn hele leven aan leed en waarvoor hij nog werd gedisst door 2Pac op diens 'Hit 'em up'). Mensen met deze aandoening hebben een beperkte levensverwachting helaas. Ik ben ook geen expert maar vond Prodigy een fijne rapper, en het oude Mobb Deep-werk is tijdloos natuurlijk. RIP Prodigy
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.