MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
dix schreef:
(quote)

Nou zeg ... pols gebroken, spinnebeet ...
Het is ook allemaal niet niks.

Poeh.

Net als voor vele mijn generatiegenoten was Linkin Park de soundtrack van mijn puberteit. Daarna nooit meer echt beluisterd, maar het blijft schokkend om te zien wat voor weerslag het zijn van een Amerikaanse rockzanger op je mentale gezondheid heeft... Zeer triest R.I.P.

spinout schreef:
Robert Gene "Red" West is vandaag overleden. Hij was één van Elvis' oudste vrienden. Hij kende Elvis nog van highschool. West kreeg gitaarles van Scotty Moore en ging ook liedjes schrijven, waarvan Elvis er diverse opnam, maar ook artiesten als Ricky Nelson en Pat Boone. Ook speelde hij in diverse Elvis films mee. Later is hij een gerespecteerd acteur geworden. Hij werd 81 jaar oud.

Kende West vooral van de vele afleveringen van the A-Team waarin 'ie meespeelde in de jaren '80.

Ook recent overleden is bassist/gitarist Peter Principle (Dachert) van Tuxedomoon - hij was 63.

Ook pas nog op het podium in Nederland.

RIP

ElPatron
Vandaag overleden op 41-jarige leeftijd, op Cornells geboortedag (& de geboortedag van mijn oudste zoon die bijna 4 jaar geleden overleed - vandaag zou hij 20 zijn geworden).

Wat een trieste samenloop van omstandigheden, ElPatron... Alsnog mijn condoléances...

Kende West vooral van de vele afleveringen van the A-Team waarin 'ie meespeelde in de jaren '80. [/quote]
Hoi Poles Apart, dat was West niet, maar Elvis zijn dansinstructeur Lance Legault, die de danspassen uitdacht voor Elvis' films, maar hij kwam zelf ook duidelijk in beeld tijdens de zogeheten 1968 Comeback Special, waar hij naast Elvis op het podium zat, slaande op een tamboerijn. Hij speelde de kolonel die telkens probeerde het A-Team te arresteren. Deze LeGault is trouwens in 2012 gestorven lees ik net op Wiki. Daar staat dat hij de dubbel was van Elvis in zijn films (ze zullen stuntman bedoelen denk ik). Volgens mij was hij de dansinstructeur van Elvis, maar ik kan me vergissen. Voor een RIP van LeGault komen we wel dus zo'n 5 jaar te laat.

R.I.P. Chester Bennington.

Nooit heel echt fan geweest van Linkin Park, maar toch regelmatig Hybrid Theory opgezet toen der tijd en de videoclips op TMF en MTV staan me ook nog wel bij.

RIP bassist/gitarist Peter Principle (Dachert) van Tuxedomoon

Nu spijt dat ik ze niet ben gaan kijken toen ze vorig jaar Nederland nog aandeden. Heb ze nog wel gezien in P60 jaren terug toen nog compleet, nu in een jaar 2 bandleden overleden... waarschijnlijk einde van deze band.

R.I.P. Chester Bennington, afgezien van een paar single nooit echt een fan van deze band, maar zijn band hoort wel bij een bepaalde generatie / periode.

RIP Barbara Weldens, haar debuut album even beluisterd, niks mis mee. Zo jong en dan een ongeluk op het podium...

spinout schreef:

Hoi Poles Apart, dat was West niet, maar Elvis zijn dansinstructeur Lance Legault, die de danspassen uitdacht voor Elvis' films, maar hij kwam zelf ook duidelijk in beeld tijdens de zogeheten 1968 Comeback Special, waar hij naast Elvis op het podium zat, slaande op een tamboerijn. Hij speelde de kolonel die telkens probeerde het A-Team te arresteren. Deze LeGault is trouwens in 2012 gestorven lees ik net op Wiki. Daar staat dat hij de dubbel was van Elvis in zijn films (ze zullen stuntman bedoelen denk ik). Volgens mij was hij de dansinstructeur van Elvis, maar ik kan me vergissen. Voor een RIP van LeGault komen we wel dus zo'n 5 jaar te laat.

Zonder te veel off-topic te gaan: Le Gault speelde inderdaad Kolonel Decker (wist niet dat 'ie ook een connectie met Elvis had), Red West speelde wel degelijk diverse rollen in (ik meen) vijf/zes afleveringen (gevangenisbewaarder/politieagent etc).

Dat wist ik niet . Bedankt voor de info!

R.I.P. Chester Bennington

Ik was op vakantie toen ik hoorde van het overlijden van Chester. Vrij ongelofelijk, ik zag Linkin Park begin deze maand nog een dijk van een show geven op Rock Werchter. De band heeft, samen met Green Day, me kennis laten maken met gitaarmuziek en heeft altijd veel voor mij betekend. Hybrid Theory, Meteora en Minutes to Midnight zijn albums die ik grijs heb gedraaid en waarmee ik opgegroeid ben. Ook daarna de band nooit echt uit het oog verloren en toffe shows van ze gezien. Heftig.

R.I.P. Geoffrey Gurrumul Yunupingu,

slechts 46 jaar oud geworden Gurrumul dead at 46: Dr G Yunupingu dies in Royal Darwin Hospital - news.com.au

Vooral zijn debuutplaat draai ik nog vaak, zijn stem weet me echt diep te raken.

Rust zacht!

Jeetje, dat is niet niks! Ik had geen idee dat hij ziek was. Een boeiende muzikant die een groot publiek verdient. Gurrumul stelde me voor aan een muziek en in bredere zin een cultuur die mij volledig onbekend was. Hij maakte muziek die, ondanks het gebruik van taal die weinigen spreken, moeiteloos kan communiceren met mensen van over de hele wereld en die heel direct de emoties van de luisteraar aanspreekt. Een prachtig voorbeeld van zachte kracht.

En nou is Barbara Sinatra, de weduwe van Frank, ook nog overleden.

Kramer schreef:
Jeetje, dat is niet niks! Ik had geen idee dat hij ziek was. Een boeiende muzikant die een groot publiek verdient. Gurrumul stelde me voor aan een muziek en in bredere zin een cultuur die mij volledig onbekend was. Hij maakte muziek die, ondanks het gebruik van taal die weinigen spreken, moeiteloos kan communiceren met mensen van over de hele wereld en die heel direct de emoties van de luisteraar aanspreekt. Een prachtig voorbeeld van zachte kracht.

Mooie omschrijving, helemaal mee eens. Gurrumul R.I.P.

jeroentjuhh schreef:
R.I.P. Geoffrey Gurrumul Yunupingu,

Slechts 46 jaar geworden

Neeee...

Mijn grootste ontdekking in het De Anderstalige Ladder topic wat we met een select groepje een aantal jaren hebben gespeeld. Haast hemelse klanken.

Geoffrey RIP

R.I.P. Geoffrey Gurrumul Yunupingu

Ontdekt via de Anderstalige. Prachtige stem had hij.

Ik kan me aansluiten in de rij van mensen die hem heeft ontdekt via de Anderstalige ladder. Erg fraaie muziek, veel te jong gestorven...

Noot van gehoord, maar precies geen onaardige muziek. R.I.P.

Heb hem ook ontdekt via de anderstalige. Bijzondere muzikant. R.I.P.

Ik ontdekte Geoffrey Gurrumul Yunupingu in 2009 door een aanbeveling op de luisterpaal in de platenzaak Plato.
'Björk, Peter Gabriel en Antony zijn al fan......' was het extra zetje die ik nodig had. Hemelse plaat.
Daarna niets meer van gehoord, ook al bracht hij nog wel albums uit.

Dit is toch wel even schrikken. Ik lees dit nu pas.

R.I.P. Dave Rosser

Las het vandaag in de Uncut en had het hier ook niet voorbij zien komen Saxa, English Beat Saxophonist, Dies - diffuser.fm
R.i.P. Saxa

dix
pjh1967 schreef:

R.i.P. Saxa

Die kon héél smooth toeteren. Can't Get Used To Losing You ... Doors Of Your Heart ....Drowning ... Ik heb daar indertijd veel plezier aan beleefd.

Ach, de drie elpees van The Beat... In een biografie las ik hoe ze hem bij de eerste repetities de akkoorden wilden geven, en hij zei: Speel nou maar, ik speel wel wat mee -- en zo klonk het ook, warm en spontaan en altijd precies goed. Een kleurbepalende muzikant uit een favoriete band uit het begin van de jaren 80. R.I.P. Saxa.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.