menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van vigil
Ow, ik heb dit ook helemaal gemist. 87 is natuurlijk best een mooie leeftijd.

Fijne band The Beat, lekkere toeteren

RIP Saxa
mirror in the bathroom the Beat - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
RIP Jeanne Moreau (actrice maar ook zangeres) oa in de films: Jules et Jim, Viva! Maria (met Bardot)










catchup
En nog zo'n held: Sam Shepard ('43) gisteren overleden.http://www.sam-shepard.com/resurrection8x.jpg

avatar van Slowgaze
R.I.P. Glen Campbell. Ik kende zijn werk niet goed, maar ik was onder de indruk van I'll Be Me, over hoe hij ondanks de dementie toch nog muziek kon maken, hoe moeilijk dat soms ook ging.

avatar van herman
Wichita Lineman is schitterend en de laatste tijd heb ik ook wel vaak naar Gentle On My Mind geluisterd.

Tenminste weer eens iemand die een respectabele leeftijd heeft gehaald.

avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. Glen Campbell, lid van de hogelijk gewaardeerde Wrecking Crew van supersessiemuzikanten in de jaren 60 met daarna een fraaie solocarrière in de easy-listening-AOR, met voornoemd Gentle on my mind als één van de absolute hoogtepunten.

avatar van E-Clect-Eddy
RIP Glen Campbell. definitief Adiós (2017)









avatar van Onweerwolf
herman schreef:
Wichita Lineman is schitterend


Prachtig nummer is dat inderdaad. Zo'n type aller tijden lijst klassieker dat vreemd genoeg in Nederland die status niet echt heeft.

Ik leerde dat nummer (en daarmee Campbell) kennen via deze lijst in 2005: BBC - Radio 2 Sold on Song homepage - bbc.co.uk

(#87)

avatar van Shangri-la
Ik mocht zijn muziek graag horen, R.I.P. Glen Campbell.

avatar van lennon
Nog niet lang geleden een indrukwekkende docu gezien hoe de man ondanks zijn Alzheimer toch nog ging touren. Gesteund op een zeer liefdevolle manier door zijn familie, zodat hij deed wat hij het beste en liefste deed. De mooiste manier om de Alzheimer zoveel mogelijk te omzeilen, tot het echt niet meer ging, en ook zijn tol ging eisen op het podium.

Triest verhaal, maar mooie leeftijd bereikt. Qua muziek niet mijn ding, maar wel veel respect voor de man.

RIP Glenn Campbell

avatar van heicro
Niets meer aan toe te voegen. R. I. P. Glen Campbell.

avatar van Edgar18
R.I.P. Rhinestone Cowboy.

Één van groten in de Amerikaanse muziek. Heeft in Nederland wellicht niet de status die hij in zijn thuisland heeft (al deden zijn hits het hier ook heel behoorlijk) maar was in Amerika echt een hele grote. De door lennon al aangehaalde docu laat dit mooi zien. Vechtend tegen Alzheimer tot het echt niet meer ging deed hij nog meer dan 150 optredens waaronder een uitverkochte Carnegie Hall en Hollywood Hall.

Naast solo artiest was hij overigens ook een zeer verdienstelijk sessiemuzikant (o.a. Pet Sounds), televisiepresentator (meerdere zeer succesvolle solo shows) en filmacteur.

Iedereen die de artiest Glen Campbell een warm hart toedraagt kan ik de docu 'I'll Be Me' aanraden, een indrukwekkend portret van zijn laatste tournee en gevecht tegen Alzheimer.

avatar van Alicia
R.I.P. Glen Campbell

avatar van laxus11
R.I.P. Glen Campbell

avatar van spinout
Campbell's mooiste nummer vind ik "By the time I get to Phoenix". Hij speelt trouwens ook nog gitaar op de soundtrack van de Elvis film "Viva Las Vegas". R.I.P.

avatar van Joshua68
Edgar18 schreef:
Iedereen die de artiest Glen Campbell een warm hart toedraagt kan ik de docu 'I'll Be Me' aanraden, een indrukwekkend portret van zijn laatste tournee en gevecht tegen Alzheimer.

Vanaf 22.45 op NPO2.

avatar van Papartis
Zeer indrukwekkende docu. net gezien. R.I.P Glen Campbell.

avatar van bikkel2
Prachtige docu van een man in verval.
Maar wat een geweldig artiest.
The Rhinestone Cowboy is niet meer.

R.I.P Glenn Campbell.

avatar van gaucho
Ja, bewonderenswaardig hoe hij ondanks zijn Alzheimer doorzette en muziek bleef maken zolang dat ook maar enigszins mogelijk was.
Ik ben niet heel bekend met zijn repertoire, al heb ik wel zijn beide Nederlandse hitsingles en een 'Best of'-CD. En naast zijn eigen repertoire, die diverse klassiekers kent, drukte hij als gitarist van de uit sessiemuzikanten bestaande Wrecking Crew natuurlijk een flink stempel op de popmuziek van de jaren zestig en begin zeventig.

R.I.P. Glen Campbell

avatar van heartofsoul
By the Time I get to Phoenix is een van de allermooiste liedjes die ik ken, al heeft Glen Campbell
natuurlijk nog veel meer moois opgenomen. Ik houd bijvoorbeeld erg van zijn duetten met Bobbie Gentry.


R.I.P. Glen Campbell

avatar van aERodynamIC
Ik had nog niet eerder van hem gehoord, maar blijkbaar toch een bekende zanger gezien de berichten van best grote namen: Dave Deporis kwam om toen zijn laptop werd gestolen en hij achter de dief aanging en onder de wielen van de auto kwam. Triest.....

http://pitchfork.com/news/oakland-musician-dave-deporis-robbed-and-killed/

avatar van Venceremos
Segun Bucknor - Afrobeat-geweldenaar.


avatar van Poeha
RIP mr. Lewis.

Jeugdheld tesamen met Dean Martin vroeger...een geweldig duo. Wat heb ik daar vroeger vaak naar gekeken en van genoten, samen met m'n moeder en broer.

avatar van E-Clect-Eddy
RIP Jerry Lewis






avatar van GrafGantz
(quote)

Die is nog niet dood


Volgens het nieuws wel hoor.

avatar van judgepaddy
Niemand?
Ik dan maar.
John Abercrombie vooral onder Jazz gitaristen een begrip en van grote invloed op velen.
John Abercrombie Dead at 72
Bij mijzelf stond hij op mijn "moet ik nog checken" briefje.
Ik ga dan maar spoedig beginnen met deze:


avatar van GrafGantz
R.I.P. Allah-Las.

Die kondigen binnenkort een naamwijziging aan vrees ik

avatar van meneer
GrafGantz schreef:
R.I.P. Allah-Las. Die kondigen binnenkort een naamwijziging aan vrees ik


The Jesus and Mary Chain dan ook maar binnenkort ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.