Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2017, 17:05 uur
voor mij juist andersom
die simpele zuipliedjes van Rubberen Robbie was toen wel humor en poosje leuk, maar gaat daarna vervelen ,en boeit me nu na jaren helemaal niet meer
Enkele jaren daarvoor en voor mij daartegenovergesteld... Catapult... kwam eigg net na die Glamrockgolf en was natuurlijk een andere maar vind het ook een betere prestatie .,en na lange tijd weer gehoord ,vind het nog steeds goed in elkaar zitten ,en klinkt nog best lekker
R.I.P. Cees Bergman
die simpele zuipliedjes van Rubberen Robbie was toen wel humor en poosje leuk, maar gaat daarna vervelen ,en boeit me nu na jaren helemaal niet meer
Enkele jaren daarvoor en voor mij daartegenovergesteld... Catapult... kwam eigg net na die Glamrockgolf en was natuurlijk een andere maar vind het ook een betere prestatie .,en na lange tijd weer gehoord ,vind het nog steeds goed in elkaar zitten ,en klinkt nog best lekker
R.I.P. Cees Bergman
1
geplaatst: 22 september 2017, 17:08 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Nog even aandacht vragen voor de link van Herman naar het prima artikel uit de Mare, twee berichten hierboven!
Nog even aandacht vragen voor de link van Herman naar het prima artikel uit de Mare, twee berichten hierboven!
En inmiddels bijna klakkeloos overgenomen door NRC in hun in memoriam...
Moet zeggen dat ik ook niet wist dat ze zoveel hits van bv. Andre Hazes hadden geschreven. Een beetje vertiefd kende ik wel, maar nooit geweten dat het nummer dat ze parodieerden ook al van hun hand was...
3
geplaatst: 22 september 2017, 19:25 uur
Dan maar een bossie tulpen op het graf van Rubberen Robbie ... want de rozen zijn op 

0
geplaatst: 22 september 2017, 20:37 uur
Doen we, Cees...
Overigens zou de bandnaam verzonnen zijn door Barry Hay en het logo ontworpen door Wim T. Schippers.
En dan nog op de kop af 13,25 de man aan Evert moeten betalen.....
Overigens zou de bandnaam verzonnen zijn door Barry Hay en het logo ontworpen door Wim T. Schippers.
En dan nog op de kop af 13,25 de man aan Evert moeten betalen.....
0
geplaatst: 23 september 2017, 09:40 uur
Rip Cees..
Vergeet iedereen dan het toch stiekum best grappige Ome Henk project?
Vergeet iedereen dan het toch stiekum best grappige Ome Henk project?
0
geplaatst: 23 september 2017, 10:40 uur
Ome Henk! Ik kwam er pas veel later achter dat dit ook uit de stal van Cees en consorten kwam.
Wat minder subtiel dan Rubberen Robbie, maar wel geinig hier en daar.
Die gasten voelden de tijdsgeest prima aan.
Voor de rockers; Check eens Van Beukenstijn.
Cees als leadzanger in een classicrockband, eigenlijk waar zijn hart lag.
Wat minder subtiel dan Rubberen Robbie, maar wel geinig hier en daar.
Die gasten voelden de tijdsgeest prima aan.
Voor de rockers; Check eens Van Beukenstijn.
Cees als leadzanger in een classicrockband, eigenlijk waar zijn hart lag.
0
geplaatst: 23 september 2017, 11:28 uur
De naam Cees Bergman zei mij niks, maar Ome Henk, dat ken ik wel, toen ik een jaar of 12 was vond ik dat erg grappig, met Van Hooijdonk en Arie de Beuker. 

0
geplaatst: 23 september 2017, 12:06 uur
Ik dacht altijd dat Ome Henk een project van de heren van Rubberen Robbie waren tot iemand op MM mij wist te overtuigen dat dit niet zo was, lennon. Maar buiten dat om kan ik je zeggen dat t.t.v. Ome Henk mijn interesses al weer waren verlegd. Maar goed, nogmaals een bevestiging van de veelzijdigheid van dit collectief.
1
geplaatst: 23 september 2017, 12:59 uur
Mooie tip, bikkel2, dat Van Beukenstijn. Met terugwerkende kracht krijg ik steeds meer bewondering voor de man (die op More than a feelin' zijn stem ook nog behoorlijk op orde blijkt te hebben!).
0
zaaf
geplaatst: 23 september 2017, 13:08 uur
RIP Cees Bergman. In de jaren 70 qua uiterlijk de Nathan Rutjes avant-la-lettre en qua stemgeluid deed hij me sterk aan Bert Heerink denken.
Maar qua impact oversteeg hij deze namen natuurlijk met speels gemak.
Maar qua impact oversteeg hij deze namen natuurlijk met speels gemak.
0
geplaatst: 23 september 2017, 19:30 uur
Op de Facebook pagina van Charles Bradley:
"It is with a heavy heart that we announce the passing of Charles Bradley.
Mr. Bradley was truly grateful for all the love he’s received from his fans and we hope his message of love is remembered and carried on. Thank you for your thoughts and prayers during this difficult time."
De laatste jaren sterk op dreef, mede door de fantastische documentaire Soul of America.
Rust zacht Bradley.
"It is with a heavy heart that we announce the passing of Charles Bradley.
Mr. Bradley was truly grateful for all the love he’s received from his fans and we hope his message of love is remembered and carried on. Thank you for your thoughts and prayers during this difficult time."
De laatste jaren sterk op dreef, mede door de fantastische documentaire Soul of America.
Rust zacht Bradley.
2
geplaatst: 23 september 2017, 19:33 uur
Een aantal weken geleden werd bekend dat de kanker die hij vorig jaar verslagen leek te hebben terug was. En zoals het heel vaak gaat bij die rotziekte, de tweede keer blijkt fataal te zijn. Het gebeurt me niet zo vaak dat het overlijden van een artiest me persoonlijk raakt maar in dit geval vind ik het echt verdrietig.
Charles Bradley was een bijzonder mens. Wie niet - of niet echt - bekend is met zijn levensverhaal kan ik de documentaire 'Soul of America' aanraden. Zelf zag ik deze biopic bij toeval tijdens het IDFA-festival 2012. Ik ging erheen voor 'Searching for Sugar Man' en had het geluk Charles' film ook te zien. De film heeft ervoor gezorgd dat Charles Bradley onder de aandacht kwam van een groter publiek en de mogelijkheid kreeg een album te maken en op tournee te gaan. Mede vanwege het fascinerende levensverhaal - en omdat ik een groot soul liefhebber ben - heb ik direct kaarten gekocht toen hij naar Nederland kwam.
Charles Bradley was een artiest die zijn publiek omarmde. Zowel in figuurlijke als in letterlijke zin. Hij sprak zijn publiek toe maar begaf zich er ook tussen. Knuffels uitdelend en handen gevend maakte hij van ieder concert een persoonlijke ontmoeting tussen hem en zijn publiek. De eerste keer dat ik hem zag raakten we na afloop aan de praat. Er ontspon zich een bijzonder gesprek over de driehoek god, muziek en kansen in het leven. Ik zal het niet snel vergeten.
8 december zou hij weer in Nederland zijn. Tot een aantal weken terug het verdrietige mailtje van zijn teruggekeerde kanker kwam. Aan het einde van de mail stond:
R.I.P. Screaming Eagle of Soul.
Charles Bradley was een bijzonder mens. Wie niet - of niet echt - bekend is met zijn levensverhaal kan ik de documentaire 'Soul of America' aanraden. Zelf zag ik deze biopic bij toeval tijdens het IDFA-festival 2012. Ik ging erheen voor 'Searching for Sugar Man' en had het geluk Charles' film ook te zien. De film heeft ervoor gezorgd dat Charles Bradley onder de aandacht kwam van een groter publiek en de mogelijkheid kreeg een album te maken en op tournee te gaan. Mede vanwege het fascinerende levensverhaal - en omdat ik een groot soul liefhebber ben - heb ik direct kaarten gekocht toen hij naar Nederland kwam.
Charles Bradley was een artiest die zijn publiek omarmde. Zowel in figuurlijke als in letterlijke zin. Hij sprak zijn publiek toe maar begaf zich er ook tussen. Knuffels uitdelend en handen gevend maakte hij van ieder concert een persoonlijke ontmoeting tussen hem en zijn publiek. De eerste keer dat ik hem zag raakten we na afloop aan de praat. Er ontspon zich een bijzonder gesprek over de driehoek god, muziek en kansen in het leven. Ik zal het niet snel vergeten.
8 december zou hij weer in Nederland zijn. Tot een aantal weken terug het verdrietige mailtje van zijn teruggekeerde kanker kwam. Aan het einde van de mail stond:
"I love all of you out there that made my dreams come true," notes the 68-year old. "When I come back, I'll come back strong, with God's love. With God's will, I'll be back soon."
Helaas is zijn ziekte hem te snel af geweest. R.I.P. Screaming Eagle of Soul.
0
geplaatst: 23 september 2017, 19:58 uur
Rip Charles...
Wat heb ik genoten van zijn korte maar bijzondere carrière.
Zag m 3 keer live, waarvan de laatste keer januari 2016 in Utrecht was. Dat was 3 keer echt genieten. Zijn dankbaarheid en overgave waren aanstekelijk.
Gelukkig laat de man ons 3 hele mooie albums na.
Wat heb ik genoten van zijn korte maar bijzondere carrière.
Zag m 3 keer live, waarvan de laatste keer januari 2016 in Utrecht was. Dat was 3 keer echt genieten. Zijn dankbaarheid en overgave waren aanstekelijk.
Gelukkig laat de man ons 3 hele mooie albums na.
0
geplaatst: 23 september 2017, 20:04 uur
Charles Bradley is vandaag overleden 
Zag hem 3x optreden en zijn overgave en passie raakte me.
En dát is nou net wat muziek moet doen ... je raken !
RIP

Zag hem 3x optreden en zijn overgave en passie raakte me.
En dát is nou net wat muziek moet doen ... je raken !
RIP
0
geplaatst: 23 september 2017, 20:22 uur
Edgar18 schreef:
Knuffels uitdelend en handen gevend maakte hij van ieder concert een persoonlijke ontmoeting tussen hem en zijn publiek.
Knuffels uitdelend en handen gevend maakte hij van ieder concert een persoonlijke ontmoeting tussen hem en zijn publiek.
Mooi gezegd.
Echt een bijzonder optreden van hem gezien op Down The Rabbit Hole vorig jaar. Zo'n aardige man vol positiviteit. Momenteel hangen in Rotterdam veel posters waarop zijn concert in Annabel wordt aangekondigd, vond dat al wat wrang gezien de laatste berichten. Ik ben blij dat ik het geluk gehad hem in ieder geval nog een keer live te zien.
R.I.P.
0
geplaatst: 23 september 2017, 21:42 uur
0
geplaatst: 24 september 2017, 02:00 uur
Wat een ongelooflijke domper. Charles Bradley is dood. Eerst Sharon Jones aan die rotziekte, nu de andere ster van Daptone: Charles. De James Brown imitator uit New York met het gouden hart en de gouden stem, kijk vooral naar de al genoemde documentaire Soul of America. En luister naar zijn drie prachtplaten die we hebben. Gelukkig heb ik hem in Paradiso en Tivoli Vredenburg mogen zien optreden. De man vol liefde en vol soul, het ga je goed daarboven in de hemel, waar je vast bent. RIP Charles Bradley.
0
geplaatst: 24 september 2017, 08:10 uur
R.I.P. Charles Bradley.
Deze week maar eens kijken naar die docu van hem. Spijtig dat hij zo laat is doorgebroken. De man had op zijn minst 20 platen moeten maken. En zo te lezen stond hij dichtbij zijn publiek.
Deze week maar eens kijken naar die docu van hem. Spijtig dat hij zo laat is doorgebroken. De man had op zijn minst 20 platen moeten maken. En zo te lezen stond hij dichtbij zijn publiek.
1
geplaatst: 24 september 2017, 09:39 uur
R.I.P Charles Bradley. De meest lieve en oprechte soulman die er was. Dat nu juist hij ten prooi moest vallen aan die vreselijke rotziekte
Ik hoop dat ze een muzikaal feestje bouwen daarboven...
Ik hoop dat ze een muzikaal feestje bouwen daarboven...
0
geplaatst: 27 september 2017, 09:57 uur
Barry Dennen is overleden. Dennen was zanger en acteur en werd, naast vele andere rollen, het meest bekend door zijn rol van Pontius Pilatus in Jesus Christ Superstar. Daarnaast schreef hij een boek over zijn relatie met Barbara Streisand in de jaren zestig.
0
geplaatst: 27 september 2017, 20:22 uur
Hoewel ik als soulliefhebber niks van hem in mijn kast heb staan en dat ook niet snel gaat gebeuren, is het natuurlijk wel wederom een tragisch wegvallen van een soulheld. R.I.P. Charles Bradley.
0
geplaatst: 28 september 2017, 10:44 uur
Geen muzikant, wel een twijfelachtig icoon in de popcultuur: Hugh Hefner, bedenker van de Playboy, is op 91-jarige leeftijd overleden.
0
geplaatst: 28 september 2017, 11:01 uur
Kramer schreef:
Geen muzikant, wel een twijfelachtig icoon in de popcultuur: Hugh Hefner, bedenker van de Playboy, is op 91-jarige leeftijd overleden.
Welnee, het was natuurlijk een MCP, maar hier heb je de link:
Vargas tekende vaak en veel voor Playboy:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/10000/10083.300.jpg
1
geplaatst: 28 september 2017, 11:32 uur
Kramer schreef:
Hoezo twijfelachtig? Hier spreekt toch niet de nieuwe preutsheid ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.