MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Als iedereen die in een clip voorkomt en sterft hier genoemd gaat worden, dan kan ik nog wel wat posts gaan maken.

Hefner was een icoon, maar hoort niet in dit topic thuis, of heeft ie misschien ook een plaatje gemaakt soms?

lennon schreef:
Hefner was een icoon, maar hoort niet in dit topic thuis, of heeft ie misschien ook een plaatje gemaakt soms?

Nee, alleen een blaadje.

dix schreef:
(quote)

Hoezo twijfelachtig? Hier spreekt toch niet de nieuwe preutsheid ?

Wellicht, al bedoelde ik er vooral mee dat ik me afvraag in hoeverre de oprichter van een tijdschrift als de Playboy een iconische status verdient, en in hoeverre hij een icoon in de popcultuur is.

lennon schreef:
Als iedereen die in een clip voorkomt en sterft hier genoemd gaat worden, dan kan ik nog wel wat posts gaan maken.

Ach, die eeuwige discussie... Ik bericht in dit topic over het overlijden van mensen waarin de lezers van dit forum wellicht geïnteresseerd zijn, muzikant of niet. Natuurlijk is een criterium de link met de popcultuur, en volgens mij is die link bij Hefner gerechtvaardigd. Mochten dergelijke meldingen op deze plek absoluut niet de bedoeling zijn, dan is het aan de moderatoren om met heldere criteria aan te geven wat wel de bedoeling is en waar de grenzen van dit topic precies liggen, en mag mijn bericht verwijderd worden.

dix
Kramer schreef:

Wellicht, al bedoelde ik er vooral mee dat ik me afvraag in hoeverre de oprichter van een tijdschrift als de Playboy een iconische status verdient, en in hoeverre hij een icoon in de popcultuur is.

Nou, die iconische status had ie, en die heeft ie letterlijk bij elkaar verdiend.
Ik zet vanavond de laatste van Golden Earring maar eens op, als eerbetoon.

Kramer schreef:
Natuurlijk is een criterium de link met de popcultuur, en volgens mij is die link bij Hefner gerechtvaardigd.
Ik heb geen idee waarom, voor mij heeft die hele man niets met popcultuur te maken. Maar, meningen kunnen gelukkig verschillen.

dix
Edgar18 schreef:
Ik heb geen idee waarom, voor mij heeft die hele man niets met popcultuur te maken.
Hefner, Escobar, Jagger ...

Sex & Drugs & Rock 'n Roll

Voor mij was Hugh Hefner een visionair zakenman (zo'n zestig jaar geleden) die zich daarna in rap tempo ontwikkelt heeft tot een nogal treurig figuur. Die hele playbpy mansion en wat het vertegenwoordigt heeft voor mij persoonlijk niets met popcultuur of drugs & rock 'n roll te maken. Met sex uiteraard wel.

Wat moest je als jonkie zonder Playboy?

R.I.P Hugh Hefner. Respectabele leeftijd overigens.

bikkel2 schreef:
Wat moest je als jonkie zonder Playboy?

Que? Zo oud ben jij toch niet - in jouw puberteit gebruikte de echte handwerker toch de Candy en Chick - vaak verkocht bij Bruna, met een zakje of elastiekje erom (moesten klanten wel om vragen). Bovendien bood de Playboy in die tijd een minder intense beleving en dan nog tegen de prijs van zo'n half modaal puberzakgeld. En al die hypocritici: ik lees 'em graag voor de diepte-interviews

zaaf
Ze?

De Candy en Chick, die had mijn oudere broer ook, dus dat was het probleem niet.
Maar de Playboy was natuurlijk wel stijlvoller en de modellen waren meestal mooi.
En de interviews waren ( indien interessant) meegenomen.
En de nieuwsgierigheid werd extra gestimuleerd als er een mooie vrouwelijke bn'er in stond.
Het blad was niet goedkoop, maar met een paar maten samen lappen, was te doen.
Netjes en niet gekreukt doorgeven aan de volgende.

bikkel2 schreef:

Netjes en niet gekreukt doorgeven aan de volgende.

En alle bladzijden moeten nog open kunnen...

Fathead schreef:
(quote)

En alle bladzijden moeten nog open kunnen...

Precies!

R.I.P. Joy Fleming

AC1
lennon schreef:

Miscchien dat het tijd wordt voor EroticaMeter.nl?

AC1 schreef:
(quote)

Miscchien dat het tijd wordt voor EroticaMeter.nl?

Een hele website opgehangen aan een enkel album van Madonna lijkt me wat te veel eer.

De volgende gestoorde schietpartij, helaas weer gecentreerd rondom een concert .

Er gaan wat berichten over Tom Petty.......

Maar allemaal onbevestigd...

Tom Petty (66) na hartstilstand in ziekenhuis opgenomen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

O nee!! Tom Petty...

Nee he

R.I.P. Tom

DjFrankie (moderator)
Yeesus erg jong nog

Nee joh

Pfff, ook Tom overleden

Ik zag wel overal dat hij was opgenomen was in het ziekenhuis, maar nu dit nieuws

catchup
Verrast door het nieuwe album van Pere Ubu kom ik er ook achter dat Paul Hamann, sound engineer met zijn eigen Suma studio, onlangs is overleden. Paul werkte vanaf het begin van de jaren tachtig samen met David Thomas aan het geluid van Pere Ubu en de solo-albums van Thomas. Zijn vader Ken werkte al aan the Modern Dance in 1978, zoon Paul heeft dit laatste Ubu album nog kunnen afmaken. Het einde van een tijdperk.

Ik ben er helemaal kapot van .... ?

Een van mijn grote helden. Tom Petty. Afschuwelijk.

Onvoorstelbaar. Tom Petty. De afgelopen dagen eigenlijk best veel in mijn gedachten geweest nav de discussie bij The Traveling Wilburys. Hier was ik echt niet op voorbereid. Niemand, denk ik.
Ik sta stil.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:02 uur

geplaatst: vandaag om 00:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.