MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Opnieuw schrikken bij het overlijden van een rockheld. Tom Petty heeft in de loop der jaren toch wel heel veel moois gemaakt. Zoals hierboven uit die clips al blijkt. Maar dit blijft toch wel zijn allersterkste nummer voor mij, evenals het bijbehorende album:

R.I.P. Tom Petty.

zaaf
Tom Petty RIP
in de jonge zaafjaren een metgezel later ieder zijns weegs.

Mooi in memoriam in Rolling Stone:

Rolling Stone over Petty

Toffe artiest die altijd in het rijtje "moet ik me nog eens in verdiepen" is blijven hangen.

En alweer veel te jong: Tom Petty.

Muzikant en zanger Tom Petty (66) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Vorige week zijn laatste tour afgerond, zodat hij vanaf nu meer tijd met zijn kleindochter kon doorbrengen...

R.I.P. Tom Petty

En weer een rockheld naar het eeuwige.
Triest bericht.

R.I.P Tom Petty.

Nooit in staat geweest om naar American Girl te luisteren zonder kippenvel te krijgen.

Rust in vrede Tom.

Las gisteren op Huffington Post al dat hij onwel was geworden.
Komt qua leeftijd wel erg dichtbij...
Was eind jaren zeventig erg onder de indruk van zijn albums en door the Travelling Wilburys kwam hij voor mij weer terug in beeld.

Naast zijn geweldige songs altijd erg gehouden van zijn geheel eigen (stem) geluid.

RIP mr. Tom Petty

Het doet me toch meer dan ik in eerste instantie had verwacht.

Tom Petty was in Amerika een superster en heeft in Nederland (en een groot deel van Europa) toch altijd wat onder de radar bewogen, zeker voor het grote publiek. Drie kleine(re) hits in de Top 40 en dat was het dan wel weer. De man maakte muziek zoals hij zelf was, sympathiek, eerlijk en Amerikaans. Petty was ook een vriend van de sterren, was er een benefiet of tribute concert dan was Tom Petty vaak van de partij. Bij Bruce, Eddie Vedder, Bob Dylan, Johnny Depp, Stevie Nicks enzo kon hij weinig tot niets fout doen. Hij was de verbindende factor in de supergroup Traveling Wilburys en hij begeleide Johnny Cash op het beroemde tweede Americana album Unchained. Cash nam ook tijdens de laatste periode van zijn leven meerdere covers op van Tom Petty zoals I Won't Back Down en Southern Accents. Hij zag er uit als een anti-held en dat was hij misschien ook wel gewoon. De gewone Amerikaan herkende zichzelf in hem.

Zijn teksten waren vaak recht door zee op de Amerikaanse wereld gericht en soms ook grappig

My sister got lucky, married a yuppie
Took him for all he was worth
Now she's a swinger dating a singer
I can't decide which is worse

My sister's ex-husband can't get no lovin'
Walks around dog-faced and hurt
Now he's got nothin', head in the oven
I can't decide which is worse

Uit: Yer So Bad

Hij heeft een hele rij prachtige nummers gemaakt zoals American Girl, Stop Draggin' My Heart Around, I Won't Back Down, Into the Great Wide Open en Rebels en voor mijn zijn beste Free Fallin', Face in the Crowd en Runnin' Down a Dream.

Tom je gaat gemist worden

https://onmilwaukee.com/images/articles/to/tom-petty-summerfest/tom-petty-summerfest_fullsize_story1.jpg

Verdomme zeg.
R.I.P. Tom Petty

Triest bericht. Deze man heeft veel mooie muziek gemaakt en dat in combinatie met een heel eigen stemgeluid.

CorvisChristi (crew)
Erg triest om te vernemen.

RIP Tom Petty.

Triest, te jong.
Rust zacht Tom.

Zojuist zette ik de radio aan voor het nieuws van 11 uur, en ik was bedroefd en geschokt toen ik het nieuws vernam dat Tom Petty is overleden. Ik zal je albums nog vaak beluisteren, Tom. Dank voor al die mooie liedjes.

R.I.P.

Gisteravond laat was er nog enige verwarring, maar veel goeds beloofde het niet meer...
Tom Petty, een rockster die misschien niet tot het rijtje van de absolute toppers behoort (genre Bowie en Prince), maar wel een even grote klasbak was. Zijn "Refugee" staat ontegensprekelijk bij mijn favoriete nummers.
Het is jammer dat een overlijden een extra duwtje in de rug moet geven om je in een artiest te verdiepen, maar bij Tom Petty was dat sowieso een noodzaak.
Only the good die young.
Rust zacht, Tom.

Dramatisch bericht dit zeg!
Één van de weinige artiesten die mij 30 jaar lang wist te boeien met zijn muziek; rock met een vleugje folk. Ik ben blij dat ik een paar jaar geleden op het laatste moment besloot om alsnog naar zijn concert te gaan in de HMH. Geweldige avond was dat!

R.I.P.

Tom Petty

Ja... daar schrik je wel weer even van. Refugee is nog altijd favoriet. Rust zacht, Tom Petty!

Beetje wat Herman zegt, Nooit echt diep in zijn muziek gedoken, maar wat ik in de loop der jaren heb gehoord waren erg fijne ambachtelijke liedjes met een gouden gevoel voor melodie. En hij had een erg mooie stem. Triest.

Wederom een rockheld gestorven.

R.I.P. Tom Petty

Met een grieperig gevoel kwam ik terug uit m'n werk en vernam ik het nieuws. 'Verdorie!', dacht ik, maar bij een griep gaat zoiets ook wat langs je heen. Maar des te meer ik eraan denk, des te meer denk ik 'Dit kàn toch gewoon niet!?'.
De lijst wordt al langer. Nu dus een wereld zonder Tom Petty... Wat is dit nou voor gezeik, man???

Toen ik hier in de US net een Green Card kreeg en voor een half jaar aan de slag ging bij een metaalrecycling bedrijf als opzichter leerde ik een trucker kennen die niet alleen griezelig op hem leek, maar ook eenzelfde persoonlijkheid leek te hebben. We waren als maatjes en namen elkaar constant in de zeik. 'Hey, Tom!' riep ik altijd. Een rasechte dubbelganger...

Ik geloof dit niet, man...
RIP Tom!

kaztor schreef:
Wat is dit nou voor gezeik, man???
Ik snap je verontwaardiging. Al die lui die maar dood lopen te gaan, wie denken ze wel dat ze zijn?! Bloedirritant.

R.I.P.Tom Petty

Berichten over een politiek figuur verwijderd. Hoewel de lijn hier soms lastig te trekken is wat wel kan en wat net niet, gaat het hier noch om een muzikant, noch om iemand die via de popcultuur nauw(er) verbonden is met muziek, maar om een politicus. Zodoende wil ik jullie vragen om jullie condoleance-berichten elders op het internet te plaatsen. Alvast bedankt

Op de laatste release van Tom Petty staan toch een aantal nummers waarvan je nu zou kunnen zeggen dat hij mogelijk al langer ziek was en het einde voelde komen: I Forgive It All, Dreams Of Flying, Beautiful World, The Other Side of the Mountain, Welcome To Hell en Hungry No More,

Het laatste nummer op Petty's laatste release zegt eigenlijk alles... toen al mijn favoriet

Nogmaals R.I.P. Tom Petty

R.I.P. Bunny Sigler

Singer, songwriter en producer die een aanzienlijk aandeel had in het succes van de Philly-sound in de jaren 70 en 80.

Let The Good Times Roll is een fijne plaat, dit jaar ontdekt en veel gedraaid.

RIP Bunny Sigler

E-Clect-Eddy schreef:
Op de laatste release van Tom Petty staan toch een aantal nummers waarvan je nu zou kunnen zeggen dat hij mogelijk al langer ziek was(

TP is compleet overvallen door de dood, zijn hart begaf het. Of hij dat voelde aankomen, misschien een onderbuik gevoel dat er iets in het lichaam niet klopt, ik weet het niet.
Hij trad 5 dagen voor zijn dood nog op, hij zag er uitgeput uit, dat wel, maar zijn engelen stem is tot het laatst goed bewaard gebleven.

RIP.

devel-hunt schreef:
TP is compleet overvallen door de dood, zijn hart begaf het. Of hij dat voelde aankomen, misschien een onderbuik gevoel dat er iets in het lichaam niet klopt, ik weet het niet.
Hij trad 5 dagen voor zijn dood nog op, hij zag er uitgeput uit, dat wel, maar zijn engelen stem is tot het laatst goed bewaard gebleven.

RIP.

Het kan zijn dat hij al veel langer een vermoeden had dat er iets niet goed zat in zijn lichaam.

De tour was al aangekondigd als de laatste. En gezien de teksten en titels van de nummers op Mudcrutch 2 zou ik denken dat hij er in zijn hoofd al mee bezig was met het wisselen van het tijdelijke voor het eeuwige.

wat een onzin

Misterfool
Meh, ik vind het niet gek dat een 66'er meer over de dood nadenkt. Op die leeftijd heb je immers meer verleden dan heden, zoals ze vaak zeggen. In ieder geval is zijn hartaanval erg tragisch en onverwacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:02 uur

geplaatst: vandaag om 00:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.