menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van dix
dix
Misterfool schreef:
Op die leeftijd heb je immers meer verleden dan heden.

Dat is een kwartier na je geboorte al het geval

Misterfool
Haha. Ik versprak me, idd. Meer verleden dan toekomst, bedoel ik. . Ik ben wat grieperig op het moment en dat maakt een mens al snel erg warrig.

avatar van herman
En dan heb je op jouw leeftijd de meest warrige periodes nog voor de boeg.

avatar van Mjuman
herman schreef:
En dan heb je op jouw leeftijd de meest warrige periodes nog voor de boeg.


Wilde eigenlijk reageren met de (rhetorische) vraag in hoeverre de 'jeugd van tegenwoordig' met die 2 gekkies die het Westen en in het Oosten aan de macht zijn - nee, geen politiek - überhaupt nog het besef kan koesteren verzekerd te zijn van een toekomst - hoogstens een stralende

avatar van BlauweVla
Al Fritsch, zanger van Drive She Said is overleden.

avatar van gaucho
Drive She Said was vooral de band van Mark Mangold, die tekende voor de composities, arrangementen en productie. Maar de vocalen van Al Fritsch waren de slagroom op de taart.

Ik heb de eerste twee albums van de band plus een verzamel-cd, die aan het bestelnummer te zien een van de allereerste Frontiers-releases was. Een van de betere bands in het AOR/melodic rock-genre, met een van de betere zangers.

R.I.P. Al Fritsch

avatar van vigil
Kraut en elektronisch grootmeester Klaus Hoffmann-hoock is overleden

R I P

Boddy, Hoffmann Hoock and Wright Comets - YouTube

avatar van ArthurDZ
RIP Sean Hughes. Geen muzikant, maar wel een fijne comedian en zowat de grappigste team captain die de langlopende Britse muziekquiz Never Mind The Buzzcocks gehad heeft.

Sean Hughes: comedian dies aged 51 | Stage | The Guardian - theguardian.com

avatar van Outlaw104
R.I.P. Gordon Downie (The Tragically Hip)

Tragically Hip frontman Gord Downie dies at 53






avatar van Marco dB
RIP Gordon Downie
Verwacht, maar toch erg verdrietig

avatar van EttaJamesBrown
Weer een held weg met Gordon. Herinneringen aan het debuutconcert in Vera schieten door mijn hoofd. 1990 geloof ik.


Road Apples weer gedraaid: wat een heerlijke plaat uit een van de mooiste muziekjaar ooit (1991)

avatar van Jools
RIP Gordon Downie, helaas overleden. The Tragically Hip heeft zoveel goede albums gemaakt. Vooral in de jaren 90.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Triest, veel te jong natuurlijk ☹️, vanavond maar weer eens Fully Completely uit de kast trekken.

avatar van Twinpeaks
Weer sterft een stukje van mijn muzikale bewustwording .The Hip was er altijd voor mij. Ontelbare keren heb ik ze gezien al moest ik er een hotel voor nemen , want ik woon nu eenmaal in een uithoek van Nederland . Het was het me altijd waard . De bezieling en het vakmanschap is wat mij altijd bij zal blijven van Downie en zijn band. Als ik op vakantie ga of wanneer ik op off shore trip was . Altijd zaten er wel een aantal Hip cd's in mijn bagage. Ze waren als een soort baken voor me . Op booreilanden waarbij een groot gedeelte van mijn werk uit wachten bestond, sleepten ze me er altijd doorheen . Steeds weer ontdekte ik wel iets anders in de albums en teksten van Downie.

Past hills of chambermaids dark bare arms
and fields of muscles quilted to the bone
right now i'm flying over
yea right now i'm flying home
where i can sit on the end of my bed
and i can stare into my own shoes
and in the pools of light years
go wherever i choose

(uit Vapour Trails van het album Phantom Power)

R.I.P. Gordon

avatar van Bonk
Het nieuws komt nu pas tot me. Een aantal vloeken liggen op mijn lippen, maar die zijn er vooral voor om het verdriet niet de overhand te laten krijgen.
The Hip maakte heerlijke, intense en goed doordachte nummers. Een van die bands die me hun muziek wisten in te zuigen. En dat was niet in de laatste plaats te danken aan de heerlijke karakteristieke zang van Gord Downie. Overigens ook zeer karakteristiek op het podium. Een hele belevenis vind ik een concert van The Hip en ik kan me een legendarische avond in Paradiso nog goed herinneren vele jaren later.
Geen onverwachtse dood, maar daarom niet minder verdrietig of heftig. Weer een eigen-aardige artiest die ons moet verlaten. Zijn muziek, voorkomen, presentatie en bezieling, ook voor zijn opvattingen, zal gemist worden.

R.I.P. Gord Downie


First thing we'd climb a tree
And maybe then we'd talk
Or sit silently
And listen to our thoughts
With illusions of someday
Cast in a golden light
No dress rehearsal,
This is our life

(Ahead by a Century)

avatar van vigil
RIP Gord Downie

Een stuk minder onverwacht dan Petty maar net zo'n gemis. Wat een frontman en wat een live performer. Ook een grote inspiratie hoe hij met zijn klote ziekte om ging.

Als je een uurtje over hebt, waanzinnig
The Tragically Hip - Full Concert - 07/24/99 - Woodstock 99 East Stage (OFFICIAL) - YouTube


avatar van ASman
Martin Eric Ain (Celtic Frost) is overleden, zo wordt meegedeeld op de sociale media pagina's van Celtic Frost en Hellhammer.

avatar van freakey
RIP Martin Eric Ain
20min - m.20min.ch

avatar van Don Cappuccino
R.I.P. Martin Eric Ain

Zonder Celtic Frost was het huidige extreme metallandschap heel anders geweest. Extreem invloedrijke band.

avatar van Lonesome Crow
Toevallig gisteren voor het eerst in tijden een CF Cd gedraaid. Monotheist.
Bizar, R.I.P. Martin Eric Ain.

avatar van Poles Apart
George Young, gitarist en songschrijver van the Easybeats, is ook overleden. Hij was 70, en de oudere broer van Angus en Malcolm (AC/DC).

Grootste hit was natuurlijk "Friday On My Mind".

Misterfool
R.I.P George Young.

avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P George Young

schreef onder andere mee aan..






Mijn twee favorieten van Flash and the Pan








avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. George Young. Ik ken niet veel betere of ultiemere 60's-popsongs dan Friday on my mind.

avatar van Maarten0402
R.I.P. Scott Mitchell Putesky a.k.a. Daisy Berkowitz (Marilyn Manson).

avatar van vigil
RIP George Young

Als broer erg belangrijk voor het ontstaan van AC/DC en als liedjesschrijver/bandlid ging hij de boeken in met de klassieker Friday on my mind maar ook als oprichter van de erg fijne Australische popgroep Flash & the Pan

avatar van bikkel2
R.I.P George Young

Van Easybeats tot Flash & The Pan en veel produktionele klussen.
Een alleskunner in de muziekbizz.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.