MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ik dacht altijd dat het een Britse band was. Mogelijk vanwege de single Top of the Pops, leuk liedje trouwens. En A girl like you is ook een erg goed nummer.

R.I.P. Pat Dinizio

R.I.P Warrel Dane. Jeugdheld. ?

R.I.P. Warrel Dane

Een van de beste heavymetalzangers ooit.

RIP Warrel Dane

RIP Keely Smith
(zangeres/comédienne bekend via Louis Prima & Keely Smith - Breaking It Up! (1951))

Leadzanger van bekende K-pop band Shinee is overleden op 27 jarige leeftijd:
Lead singer of South Korean boy band Shinee dies | World news | The Guardian - theguardian.com

Las het daarnet ook. Triestig nieuws. R.I.P.

zaaf
ach.... R.I.P. Malachi Dumile

Hendrik68
Poosje geleden alweer, maar wist het nog niet. Een van de oudste der Mohikanen in de blues overleed op 27 september: Ce'Dell Davis uit Arkansas. Een keihard leven waarbij alles wat hij nodig had om blues te spelen bijna onmogelijk werd gemaakt. Maar hij ging door en maakte vorig jaar nog een van de beter blues albums van 2016

https://www.trouw.nl/cultuur/cedell-davis-1926-2017-speelde-blues-met-een-botermesje~ac0d98f8/

En eergisteren verdween een andere oudgediende uit de delta blues uit ons midden. Leo Bud Welch uit Mississippi bracht pas na zijn 80ste zijn eerste plaat uit, maar maakte direct indruk met zijn rauwe delta blues, dat toch altijd een stuk authentieker klinkt dan de wat gladde Chicago Blues. Zijn I don't prefer prefer no blues uit 2015 was een van de betere blues platen van dat jaar. In Memoriam | Leo 'Bud' Welch - bluesmagazine.nl

Heren, rust in vrede.

R.I.P. Rick Hall van de Fame Studio's.

Bedankt voor die prachtige Muscle Shoals Sound. Ze wordt gekoesterd.

Rick Hall is overleden, de grondlegger van de Muscle Shoals Sound en oprichter van de Florence Alabama Music Enterprises, ofwel FAME.

Voor mij is Rick Hall een van de grootste producers allertijden. Samen met Dean Penn was hij verantwoordelijk voor een rij aan soulklassiekers als Tell Mama, Land of 1000 Dances, Sweet Soul Music, I Never Loved A Man (The Way I Loved You) en Patches.

Rick Hall heeft zeker geen gemakkelijk leven gehad. Toch zette hij altijd door en werd een zeer succesvol studiobaas. Zijn leven en de geschiedenis van de FAME Studios en Muscle Shoals Sound Studios zijn prachtig gedocumenteerd in de film Muscle Shoals (2013), een absolute aanrader voor iedere muziekliefhebber.

Rick Hall R.I.P.

Bedankt voor alle prachtige muziek!

France Gall is overleden. Ik ken haar niet heel goed, maar Il Jouait du Piano Debout heb ik altijd een mooi nummer gevonden.

dix
Ze? France Gall is één zangeres.

Joachim is een Vlaming.

Natuurlijk ook de zangeres van misschien wel het leukste liedje dat het Songfestival heeft gewonnen: Poupée de Cire, Poupée de Son.

R.I.P. France Gall

Poupée de cire, poupée de son, prachtig... R.I.P. France Gall.

'Ze' is toch vrouwelijk enkelvoud? Maar 'haar' zeggen is wellicht beter.

JoaMuse schreef:
'Ze' is toch vrouwelijk enkelvoud? Maar 'haar' zeggen is wellicht beter.

In het ABN zou jouw zin grammaticaal fout zijn maar volgens mij is het in het Vlaams wel normaal om het op die manier te zeggen. 'Ze' is vrouwelijk enkelvoud als het het onderwerp is. In dit geval is het lijdend voorwerp en zou het eigenlijk 'haar' moeten zijn.

Dit blijft een heerlijke popplaat met daarop één van de leukste Songfestival klassiekers.

RIP France Gall

R.I.P. France Gall

Poupée de cire, poupée de son maar bij mij vooral bekend van Ella, Elle L'a

Bi mij ook Eddy. Ook een beter nummer dan dat Songfestivalnummer.
R.I.P. France Gall

Laisse Tomber les Filles is denk ik ook mijn favoriete nummer van haar. Met Ella, Elle L'a heb ik nooit wat gehad.

Deze vind ik ook erg goed:

Ik ken denk ik alleen haar vier bekendste liedjes, maar die vind ik ook allemaal mooi. Ook wel bijzonder dat ze hits in 1965, 1980 en 1988 had.

De hit uit 1980:

Il jouait du piano debout is mijn favoriete nummer van haar. France Gall, rust in vrede: je hebt de wereld een aantal fraaie nummers nagelaten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:23 uur

geplaatst: vandaag om 02:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.