Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2017, 13:40 uur
Ik dacht altijd dat het een Britse band was. Mogelijk vanwege de single Top of the Pops, leuk liedje trouwens. En A girl like you is ook een erg goed nummer.
R.I.P. Pat Dinizio
R.I.P. Pat Dinizio
0
geplaatst: 13 december 2017, 16:11 uur
R.I.P. Warrel Dane (Nevermore, Sanctuary) 
Nevermore And Sanctuary Singer Warrel Dane Dies Of Heart Attack In Brazil - Blabbermouth.net

Nevermore And Sanctuary Singer Warrel Dane Dies Of Heart Attack In Brazil - Blabbermouth.net
0
geplaatst: 13 december 2017, 17:00 uur
R.I.P. Warrel Dane
Een van de beste heavymetalzangers ooit.
Een van de beste heavymetalzangers ooit.
0
geplaatst: 13 december 2017, 18:15 uur
RIP Warrel Dane
RIP Pat DiNizio
http://loudwire.com/warrel-dane-death/
Pat DiNizio of the Smithereens Dies at 62 – Variety
RIP Pat DiNizio
http://loudwire.com/warrel-dane-death/
Pat DiNizio of the Smithereens Dies at 62 – Variety
0
geplaatst: 18 december 2017, 13:24 uur
0
geplaatst: 18 december 2017, 14:24 uur
Leadzanger van bekende K-pop band Shinee is overleden op 27 jarige leeftijd:
Lead singer of South Korean boy band Shinee dies | World news | The Guardian - theguardian.com
Lead singer of South Korean boy band Shinee dies | World news | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 19 december 2017, 12:58 uur
Rest In Peace: Rapper MF DOOM Mourns The Loss Of His 14-Year-Old Son | Music | BET
R.I.P. Malachi Dumile.
R.I.P. Malachi Dumile.
1
Hendrik68
geplaatst: 21 december 2017, 18:37 uur
Poosje geleden alweer, maar wist het nog niet. Een van de oudste der Mohikanen in de blues overleed op 27 september: Ce'Dell Davis uit Arkansas. Een keihard leven waarbij alles wat hij nodig had om blues te spelen bijna onmogelijk werd gemaakt. Maar hij ging door en maakte vorig jaar nog een van de beter blues albums van 2016
https://www.trouw.nl/cultuur/cedell-davis-1926-2017-speelde-blues-met-een-botermesje~ac0d98f8/
En eergisteren verdween een andere oudgediende uit de delta blues uit ons midden. Leo Bud Welch uit Mississippi bracht pas na zijn 80ste zijn eerste plaat uit, maar maakte direct indruk met zijn rauwe delta blues, dat toch altijd een stuk authentieker klinkt dan de wat gladde Chicago Blues. Zijn I don't prefer prefer no blues uit 2015 was een van de betere blues platen van dat jaar. In Memoriam | Leo 'Bud' Welch - bluesmagazine.nl
Heren, rust in vrede.
https://www.trouw.nl/cultuur/cedell-davis-1926-2017-speelde-blues-met-een-botermesje~ac0d98f8/
En eergisteren verdween een andere oudgediende uit de delta blues uit ons midden. Leo Bud Welch uit Mississippi bracht pas na zijn 80ste zijn eerste plaat uit, maar maakte direct indruk met zijn rauwe delta blues, dat toch altijd een stuk authentieker klinkt dan de wat gladde Chicago Blues. Zijn I don't prefer prefer no blues uit 2015 was een van de betere blues platen van dat jaar. In Memoriam | Leo 'Bud' Welch - bluesmagazine.nl
Heren, rust in vrede.
0
geplaatst: 3 januari 2018, 04:58 uur
Bedankt voor die prachtige Muscle Shoals Sound. Ze wordt gekoesterd.
1
geplaatst: 3 januari 2018, 10:41 uur
Rick Hall is overleden, de grondlegger van de Muscle Shoals Sound en oprichter van de Florence Alabama Music Enterprises, ofwel FAME.
Voor mij is Rick Hall een van de grootste producers allertijden. Samen met Dean Penn was hij verantwoordelijk voor een rij aan soulklassiekers als Tell Mama, Land of 1000 Dances, Sweet Soul Music, I Never Loved A Man (The Way I Loved You) en Patches.
Rick Hall heeft zeker geen gemakkelijk leven gehad. Toch zette hij altijd door en werd een zeer succesvol studiobaas. Zijn leven en de geschiedenis van de FAME Studios en Muscle Shoals Sound Studios zijn prachtig gedocumenteerd in de film Muscle Shoals (2013), een absolute aanrader voor iedere muziekliefhebber.
Voor mij is Rick Hall een van de grootste producers allertijden. Samen met Dean Penn was hij verantwoordelijk voor een rij aan soulklassiekers als Tell Mama, Land of 1000 Dances, Sweet Soul Music, I Never Loved A Man (The Way I Loved You) en Patches.
Rick Hall heeft zeker geen gemakkelijk leven gehad. Toch zette hij altijd door en werd een zeer succesvol studiobaas. Zijn leven en de geschiedenis van de FAME Studios en Muscle Shoals Sound Studios zijn prachtig gedocumenteerd in de film Muscle Shoals (2013), een absolute aanrader voor iedere muziekliefhebber.
0
geplaatst: 7 januari 2018, 11:27 uur
France Gall is overleden. Ik ken haar niet heel goed, maar Il Jouait du Piano Debout heb ik altijd een mooi nummer gevonden.
0
geplaatst: 7 januari 2018, 11:51 uur
Joachim is een Vlaming. 
Natuurlijk ook de zangeres van misschien wel het leukste liedje dat het Songfestival heeft gewonnen: Poupée de Cire, Poupée de Son.
R.I.P. France Gall

Natuurlijk ook de zangeres van misschien wel het leukste liedje dat het Songfestival heeft gewonnen: Poupée de Cire, Poupée de Son.
R.I.P. France Gall
0
Poupée de cire, poupée de son, prachtig... R.I.P. France Gall.
1
'Ze' is toch vrouwelijk enkelvoud? Maar 'haar' zeggen is wellicht beter.
1
geplaatst: 7 januari 2018, 11:53 uur
JoaMuse schreef:
In het ABN zou jouw zin grammaticaal fout zijn maar volgens mij is het in het Vlaams wel normaal om het op die manier te zeggen. 'Ze' is vrouwelijk enkelvoud als het het onderwerp is. In dit geval is het lijdend voorwerp en zou het eigenlijk 'haar' moeten zijn.
0
geplaatst: 7 januari 2018, 11:54 uur
Dit blijft een heerlijke popplaat met daarop één van de leukste Songfestival klassiekers.
RIP France Gall
RIP France Gall
0
geplaatst: 7 januari 2018, 11:54 uur
En voor die andere discussie: De Site >> Algemeen >> Het grote taaltopic 

0
geplaatst: 7 januari 2018, 12:01 uur
R.I.P. France Gall
Poupée de cire, poupée de son maar bij mij vooral bekend van Ella, Elle L'a
Poupée de cire, poupée de son maar bij mij vooral bekend van Ella, Elle L'a
0
geplaatst: 7 januari 2018, 12:02 uur
Bi mij ook Eddy. Ook een beter nummer dan dat Songfestivalnummer.
R.I.P. France Gall
R.I.P. France Gall
1
geplaatst: 7 januari 2018, 12:07 uur
Laisse Tomber les Filles is denk ik ook mijn favoriete nummer van haar. Met Ella, Elle L'a heb ik nooit wat gehad.
Deze vind ik ook erg goed:
Deze vind ik ook erg goed:
0
geplaatst: 7 januari 2018, 12:24 uur
Ik ken denk ik alleen haar vier bekendste liedjes, maar die vind ik ook allemaal mooi. Ook wel bijzonder dat ze hits in 1965, 1980 en 1988 had.
De hit uit 1980:
De hit uit 1980:
0
geplaatst: 7 januari 2018, 12:29 uur
Il jouait du piano debout is mijn favoriete nummer van haar. France Gall, rust in vrede: je hebt de wereld een aantal fraaie nummers nagelaten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.