MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Avicii

M'n hart slaat altijd een slag over als ik zie dat er nieuwe posts in het RIP-topic zijn, aangezien veel van m'n muzikale helden alweer een jaartje ouder zijn. En dan blijkt dat het om een gozer van nog maar 28 gaat

En dan heb je z'n werk - vaker dan je je bewust was - zeer regelmatig gehoord, op bijv. sportschool. Werd in één adem genoemd met Guetta en ons eigen Tijs.

So sad, r.i.p.

Niets negatiefs over Avicii van mij. Hij is zo goed geweest om de sample van Etta James in zijn hit te verwerken.

Sometimes I get a good feeling
I get a feeling that I never, never had before
And I got to tell you right now
I believe, I really do believe that

Ieder tijdperk heeft zijn held die te vroeg vertrekt.

Levels vond ik destijds erg leuk, verder nog wel een paar hitjes die ik vooral in het begin wel leuk vond.

R.I.P. Avicii, altijd triest zo`n nieuws. Hij moet mentaal helemaal op zijn geweest.

R.I.P. Tim.

Avicii en op een leeftijd van 28. Ik ben geschokt! Wat een drama moet hier achter zitten.

Lijkt alsof hij is opgevreten door de muziekindustrie. Niet de eerste, maar het maakt me droevig dat dat zo'n jongen nog voor zijn dertigste zijn leven kost.

Franck Maudit
Het overlijden van heel jonge mensen grijpt me om persoonlijke redenen altijd intens aan.

En ik had ook wel hier en daar zaken vernomen over de mate waarin hij gepushed werd om tot het uiterste te gaan. Vreselijk dat hij hieraan tenonder is gegaan.

Muzikaal had ik eigenlijk bitter weinig met Avicii maar zijn overlijden laat me allesbehalve onberoerd.

Slaapzacht

Oei, dit is eventjes schrikken. Ontzettend veel muziek van hem gedraaid, echt wel een kleine tienerheld van mij geweest. Live heb ik 'm ook gezien, in de tijd dat hij nog veel toerde, zag er toen al niet zo fris uit.

Nu ga ik zeker de docu - die ik nota bene nog aan MovieMeter heb toegevoegd, van hem kijken en nog flink wat nummers van 'm draaien, kan prima met dit weer.

Rust zacht Tim.

Ik had helemaal niks met zijn muziek - sterker nog, ik heb hem meer dan eens genoemd als toonbeeld van waar de commerciële dancemuziek de verkeerde kant op ging - maar dit is toch wel erg treurig. Ik heb zelf in mijn tijd als eventpromoter van de zijlijn meegemaakt wat voor weerslag het artiestenleven op (jonge) artiesten kan hebben, maar dit is een extreem geval. 28 nog maar, 2 jaar jonger dan ik zelf ben. Waarschijnlijk komt de discussie nu wel (te laat) op gang, jammer dat er daarvoor eerst weer slachtoffers hebben moeten vallen.

R.I.P. Tim

Bij Avicii - True:

Afgelopen vrijdag, 20 April is Tim Bergling, beter bekend als DJ Avicii (geb. 8 Sept. 1989) overleden. Hij werd dood aangetroffen in een hotelkamer is Maskate, de hoofdstad van het Arabischtalige sultanaat Oman. Hij had hit-successen met o.a. Bromance (onder de naam Tim Berg), Levels, Wake Me Up (met Aloe Blacc) en Hey Brother, en boekte ook een groot succes met zijn debuutalbum True.

Vorig jaar verscheen er nog een documentaire over deze DJ (Avicii: True Stories), waarin hij onthult dat zijn carrière niet (altijd) makkelijk en leuk was. Hij vertelde o.a., dat hij werd gepusht door zijn manager, wat hem deed besluiten te stoppen of voor zichzelf te gaan werken.

Men gaat ervan uit dat Avicii zelfmoord heeft gepleegd. Hij is slechts 28 jaar geworden.

Tim Bergling, rust in vrede, en bedankt voor de muziek die je ons hebt laten horen.

Gisteravond de documentaire gezien....en dan heb ik zo ontzettend met die jongen van doen. Iedereen heeft zijn eigen belang, maar niemand die naar hem luistert. Rip

Verschrikkelijk triest nieuws.

R.I.P.

Heftig nieuws

Was niet echt mijn muziek, maar alsnog kwam het nieuws binnen als een schok. Wellicht alweer een slachtoffer van de muziekindustrie.

R.I.P.

Triest. Zo jong!

R.I.P. Avicii

R.I.P. Avicii.

Inderdaad één van de iconen van mijn generatie. Veel naar geluisterd als tiener. Een van de artiesten die me wellicht meer heeft doen interesseren in muziek, want voor 2009-2010 luisterde ik simpelweg gewoon niet graag naar muziek.

Arrie schreef:
maar ik schrok toen al van wat hij vertelde over zijn tourleven. Dat is toch wel een heftig leven. Hij heeft het daarbij niet gehad over managers of andere mensen uit de muziekindustrie die hem pushten

Ik merkte dat afgelopen vrijdag bij mijn ontmoeting met Nakhane. Vier jaar geleden zag en sprak ik hem voor het eerst in Amsterdam en dat ging allemaal zo makkelijk. Vier jaar lang online contact en van beiden de wens een avond door te zakken met wijn en platen draaien. Dan is ie eindelijk in het land, blij je te spreken, maar wordt ie al geleefd en weggetrokken want 'nu moet er worden gegeten, en daarna nog dit en dat'. Hij liet dat ook gewoon maar gebeuren, terwijl hij misschien zelf wel anders zou willen. Logisch dat het zo gaat, want anders wordt het chaos voor een artiest, maar nu al zie je welke kant het op gaat en dan praat ik nog maar over een artiest die nog niet groot is. Pas eenmaal terug in zijn hotel kon er weer makkelijk nagebabbeld worden via apps.
Ter vergelijk: mijn jaren met REVERE waren veel relaxter: omdat de band alles zelf deed en minder bekendheid genoot (geen bergen interviews of behoorlijk wat tv optredens zoals Nakhane nu al).
Dan denk ik: wat als deze artiest nog groter gaat worden? Hoe gaat het dan wel niet?! Het drukte me even met de neus op de feiten hoe dat leven eigenlijk is. Artiesten worden geleefd en dat kan nooit gezond zijn. Laat staan als je een echt grote jongen bent zoals Avicii.

Ondanks dat ik niet zo veel heb met de muziek van Avicii komt zijn dood misschien door dit soort besef extra hard aan.

DjFrankie (moderator)
R.I.P. Tim

Ja dit komt altijd wel binnen. Ik heb mijn onvrede over zijn muziek weleens geuit op deze site maar dat doet niets af aan het feit dat dit een super jonge gozer was die veel te jong het leven heeft gelaten.

Ik hou van muziek maar zelf een bekend en succesvol muzikant zijn lijkt me verschrikkelijk.

Droevig nieuws: Hsi-Chang Lin (DJ Still), bekend van Däleks albums 'From Filthy...' en 'Absence', is overleden.

Zie: https://nl-nl.facebook.com/dalekmusic/

Arti Kraaijeveld ex Bintangs overleden.
Heeft in de jaren 70 ook enkel leuke solo platen gemaakt.

Voormalig Bintangs-gitarist Arti Kraaijeveld (71) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Treurig, r.i.p. Arti Kraaijeveld.

Had zojuist onderstaand artikel in de Volkskrant gelezen over Frank Kraaijeveld en de Bintangs:

Interview Bintangs

Ik heb precies dezelfde ervaring als musician hierboven, ook net in dat interview gelezen met hoeveel liefde Frank over zijn broer praat. Triest.

R.I.P. Arti Kraaijeveld.

Ik heb Arti persoonlijk gekend. Buitengewoon vriendelijk mens, maar een trieste levensloop. Kon prachtig vertellen over de beginjaren van de nederbeat, de opkomst van rock&roll en bluesrock. Een echte levensgenieter.
R.I.P. Arti

Hendrik68
Een icoon uit de Nederlandse muziekgeschiedenis is heengegaan. R.I.P Arti Kraaijeveld.

Voormalig Bintangs-gitarist Arti Kraaijeveld (71) overleden - bluesmagazine.nl

R.I.P Arti Kraaijeveld.

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Tim Calvert, voormalig gitarist van o.a. Forbidden en Nevermore.

Voormalig Forbidden-gitarist Tim Calvert overleden | Metalfan.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:52 uur

geplaatst: vandaag om 13:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.