Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2018, 14:51 uur
De Belgische zangeres Maurane is overleden op 57-jarige leeftijd. Een Franstalige zangeres die zoals veel artiesten uit Wallonië minder bekend was in Vlaanderen, maar zij kende wel veel succes in Frankrijk.
Maurane, Belgische zangeres met "fluwelen stem", overleden (VRT NWS)
Maurane, Belgische zangeres met "fluwelen stem", overleden (VRT NWS)
1
geplaatst: 9 mei 2018, 10:32 uur
Die ene was niet zo lang geleden al overleden nu de andere...
RIP
Steve Coy
Verantwoordelijk voor de muziek voor de band Dead or Alive en de laatste jaren ook manager. Mocht de bandnaam een vraag zijn dan weten we nu het antwoord wel... Twee jaar later dan Pete Burns. Slechts 56 is Coy geworden.
RIP
Steve Coy
Verantwoordelijk voor de muziek voor de band Dead or Alive en de laatste jaren ook manager. Mocht de bandnaam een vraag zijn dan weten we nu het antwoord wel... Twee jaar later dan Pete Burns. Slechts 56 is Coy geworden.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 10:50 uur
Scott Hutchison, leadzanger van Frightened Rabbit, is dood gevonden
Hij kampte al langer met mentale problemen. R.I.P.
Body found in search for Frightened Rabbit singer Scott Hutchison | Music | The Guardian - theguardian.com
Hij kampte al langer met mentale problemen. R.I.P. Body found in search for Frightened Rabbit singer Scott Hutchison | Music | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 11 mei 2018, 10:55 uur
Ja, het was gisteren al wachten op het ergste maar alsnog schrik ik er enorm van. Wat een prachtige stem had hij toch. 
Wel klasse van de politie dat ze hem zo snel hebben kunnen vinden. Mooi ook om al die hartverwarmende reacties te lezen aan de hand van zijn verdwijning.

Wel klasse van de politie dat ze hem zo snel hebben kunnen vinden. Mooi ook om al die hartverwarmende reacties te lezen aan de hand van zijn verdwijning.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 12:54 uur
Vreesde al het ergste na z'n twitter berichten,
RIP Scott Hutchison.
Begin april samen met z'n broer en 2 leden van Minor Victories en Editors het album Dance Music van zijproject Mastersystem nog uitgebracht.
RIP Scott Hutchison.
Begin april samen met z'n broer en 2 leden van Minor Victories en Editors het album Dance Music van zijproject Mastersystem nog uitgebracht.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 13:02 uur
Da's heel droevig nieuws. Vorig jaar nog gezien. Heerlijke plaatjes uitgebracht. RIP.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 23:50 uur
Naast het nummer uit 2008, Floating in the Forth (de rivier waar de politie hem vond) van het album The Midnight Organ Fight, waarin hij zich z'n eigen dood voorstelde, blijft ook dit nummer van het laatste album Painting of a Panic Attack maar steeds in m'n hoofd rondspoken.
Wat een geweldige mooie stem had deze man.
Wat een geweldige mooie stem had deze man.
0
geplaatst: 12 mei 2018, 10:26 uur
R.I.P. Scott...
Hij lijkt inderdaad precies zo zijn te overleden zoals hij in 2008 bezong in Floating in the Forth.
Hij lijkt inderdaad precies zo zijn te overleden zoals hij in 2008 bezong in Floating in the Forth.

0
geplaatst: 14 mei 2018, 21:53 uur
gaucho schreef:
Mike Harrison, zanger van Spooky Tooth, is niet meer onder ons.
De band, met o.a. ook Gary Wright in de gelederen, was eind jaren 60, begin jaren 70 internationaal succesvol, onder meer met de single That was only yesterday.
(embed)
R.I.P. Mike Harrison
Mike Harrison, zanger van Spooky Tooth, is niet meer onder ons.
De band, met o.a. ook Gary Wright in de gelederen, was eind jaren 60, begin jaren 70 internationaal succesvol, onder meer met de single That was only yesterday.
(embed)
R.I.P. Mike Harrison
Ik googelde hem daarnet (zoals ik wel meer doe, een 2 tal maanden geleden ook nog). Plots zag ik een datum van overlijden, dat doet me wel wat.
Ik plaats hem bij de beste zangers ooit en hij was ook heel stijlvol. Ik herinner me nog als ik voor de eerste keer "The Last Puff" van Spooky Tooth beluisterde, geweldig. Ook zijn soloplaten zijn enorm goed vind ik.
Maar eigenlijk heeft de man veel te weinig uitgebracht (hij had midden jaren 70 zijn buik vol van het muziekwereldje en is er dan voor een zeer lange tijd uit gestapt). Heel spijtig, R.I.P. Mike Harrison
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:03 uur
Potver 
Ooit gezien in op Primavera Sound in Barcelona en dat was zo absurd goed...ik weet nog dat mijn concertmaatjes helemaal extatisch waren en dan was het ook nog op een podium in een kuil waar sowieso de beste sfeer was (helaas is dat er niet meer inmiddels).
Een paar jaar terug terug (vlak na Charlie Hebdo) ben ik nog speciaal voor een optreden van hem naar Parijs gegaan. Dat laatste optreden was minder goed, maar nog steeds memorabel. Het was een redelijk nette zaal en ik weet nog dat er oudere mensen strak in het pak in de zaal zaten en er 1 minuut voor aanvang nog een oudere man in korte broek midden op de eerste rij ging zitten. Dat contrast vond ik wel mooi. Branca had waarschijnlijk wel een glas bier of wijn teveel op, want het dirigeren ging minder strak dan in Barcelona, maar toch was het mooi om mee te maken. De hele trip is me sowieso erg bijgebleven (het was vlak na Charlie Hebdo en het regende heel de tijd, niet echt een gezellige boel wat dat betreft).

Ooit gezien in op Primavera Sound in Barcelona en dat was zo absurd goed...ik weet nog dat mijn concertmaatjes helemaal extatisch waren en dan was het ook nog op een podium in een kuil waar sowieso de beste sfeer was (helaas is dat er niet meer inmiddels).
Een paar jaar terug terug (vlak na Charlie Hebdo) ben ik nog speciaal voor een optreden van hem naar Parijs gegaan. Dat laatste optreden was minder goed, maar nog steeds memorabel. Het was een redelijk nette zaal en ik weet nog dat er oudere mensen strak in het pak in de zaal zaten en er 1 minuut voor aanvang nog een oudere man in korte broek midden op de eerste rij ging zitten. Dat contrast vond ik wel mooi. Branca had waarschijnlijk wel een glas bier of wijn teveel op, want het dirigeren ging minder strak dan in Barcelona, maar toch was het mooi om mee te maken. De hele trip is me sowieso erg bijgebleven (het was vlak na Charlie Hebdo en het regende heel de tijd, niet echt een gezellige boel wat dat betreft).
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:14 uur
R.I.P. Glenn Branca 
Leren kennen via een boek over Sonic Youth, waar hij uiteraard veel aandacht in kreeg.

Leren kennen via een boek over Sonic Youth, waar hij uiteraard veel aandacht in kreeg.
1
geplaatst: 31 mei 2018, 22:57 uur
Theo Diepenbrock, een held hier in de omgeving.
Ik heb hem ooit samen met een collega uitgenodigd bij mij op het werk, ik ben werkzaam in de ouderenzorg.
Met zijn muziek heb ik niks, hij zong mooi met de tape mee, maar hij was absoluut een vakman.
Had zijn eigen apparatuur bij zich, inclusief zijn boxen, en stelde dat allemaal alleen op.
Hij was toen al een eindje in de zeventig, maar wat mij heel erg bij bleef is dat een bewoner in de pauze met een accordeon naar hem toe liep,en dat ze samen een tijdje muziek gingen maken.
Nooit geweten dat hij zo goed accordeon kon spelen, dit maakte bij mij veel meer indruk dan zijn hele optreden.
Jammer dat hij daar nooit bekender mee is geworden, want dat was echt de moeite waard om mee te maken.
R.I.P. Theo Diepenbrock
Ik heb hem ooit samen met een collega uitgenodigd bij mij op het werk, ik ben werkzaam in de ouderenzorg.
Met zijn muziek heb ik niks, hij zong mooi met de tape mee, maar hij was absoluut een vakman.
Had zijn eigen apparatuur bij zich, inclusief zijn boxen, en stelde dat allemaal alleen op.
Hij was toen al een eindje in de zeventig, maar wat mij heel erg bij bleef is dat een bewoner in de pauze met een accordeon naar hem toe liep,en dat ze samen een tijdje muziek gingen maken.
Nooit geweten dat hij zo goed accordeon kon spelen, dit maakte bij mij veel meer indruk dan zijn hele optreden.
Jammer dat hij daar nooit bekender mee is geworden, want dat was echt de moeite waard om mee te maken.
R.I.P. Theo Diepenbrock
0
geplaatst: 31 mei 2018, 23:15 uur
Blijkbaar is hij een paar dagen geleden al overleden, vertelde mijn moeder mij net, staat ook inderdaad in het artikel, afgelopen zondag al.
1
geplaatst: 3 juni 2018, 14:48 uur
Eddy Clearwater is op 10 januari 1935 geboren in Macon, Mississippi. 84 kilometer verder was in Tupelo, Mississippi twee dagen eerder Elvis geboren. Ik ken Clearwater verder niet, maar ik zal er zeker naar gaan luisteren. RIP The Chief.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 juni 2018, 19:06 uur
R.I.P Rinus Raaijmakers
Hij speelde in talloze bands, begeleidde veel solisten en ontwikkelde zich tot een allround bassist, arrangeur en componist. Hij speelde in zijn vroege jaren met Rosa King, was de bassist van Hot House en speelde in de band van Rob Hoeke.
Na 1989 speelde hij in de band van Gerard van Maasakkers, waarvoor hij ook enkele prachtige nummers schreef.
Hij speelde in talloze bands, begeleidde veel solisten en ontwikkelde zich tot een allround bassist, arrangeur en componist. Hij speelde in zijn vroege jaren met Rosa King, was de bassist van Hot House en speelde in de band van Rob Hoeke.
Na 1989 speelde hij in de band van Gerard van Maasakkers, waarvoor hij ook enkele prachtige nummers schreef.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.