menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van perrospicados
RIP Gerard Koerts. E&F was toch een belangrijk ijkpunt in mijn puberale bestaan. (en ik begreep dat het met Jerney ook al niet goed gaat)

avatar van RuudC
Treurig bericht. Die man had je toch wel een langer en gezonder leven gegund.


avatar van vigil
Niet alleen was Peter Tork bassist en soms zanger maar ook bespeelde hij weleens de toetsen zoals op 1 van hun bekendste maar voor mij ook beste nummers. Hier zit hij samen met zanger Davy Jones op het krukje in een prachtig filmpje (begint helaas pas na een seconde of 20) van een prachtig nummer. Tork was het muzikale geweten van een bedachte band.

RIP Peter Tork

The Monkees - Daydream Believer (Official Music Video) - YouTube

avatar van bikkel2
Gaat weer hard in dit nog prille 2019.
R.I.P Peter Tork

avatar van Alicia
Ach, eerst genezen verklaard en nu na jaren toch overleden aan die vreselijke ziekte. Hoewel bedacht, die grappige, lieve The Monkees zal ik nooit vergeten. Zeker de serie op tv en die paar hele leuke liedjes niet.
RIP, mijn jeugdheld Peter Tork!

avatar van nlkink
Peter Tork bereikte samen met Michael Nesmith dat de groepsleden op Headquarters uit 1967 zelf alles mochten inspelen, met een zeer verdienstelijk album als resultaat. Tot zijn verdriet werd dat op de daaropvolgende albums deels tot niet meer voortgezet. Tork was de enige van het viertal die echt geloofde dat ze een functionerende groep konden zijn.

avatar van heartofsoul
De mens is weliswaar sterfelijk, maar ik pinkte toch een traantje weg toen ik zojuist het overlijdensbericht las. Sentimenteel als ik soms ben zet ik straks maar (weer) eens Headquarters op...

R.I.P. Peter Tork

avatar van Marco dB
R.I.P. Jackie Shane

Geweldige soul artiest en transgender pionier.
Vorig jaar nog prachtig gecompileerd door Numero op Any Other Way


avatar van Edgar18
Hoewel ze geboren is in Nashville opereerde tijdens haar hoogtijdagen (voor zover daar sprake van was) vanuit Toronto. Any Other Way is vermoedelijk haar bekendste nummer. Sterke soul song!

Here you come again
And you say that your my friend
But I know why your here
She wants to know how I feel
Tell her that I am happy
Tell her that I am gay
Tell her I wouldn't have it
Any other way


R.I.P. Jackie Shane

avatar van Hedser
Volgens het Twitteraccount van The The is Mark Hollis overleden. Tot nu wel de enige bron die dit meldt...

Bron

avatar van vigil
The The?

Als het nou die van Talk Talk zou zijn. Maar goed hopen op een hoax

avatar van zaaf
engelse Wiki is al aangepast

avatar van lennon
Neeeeee...

Gisteren nog its my life lp gedraaid en me verwonderd over hoe mooi dat bleef....

Wat een groot verlies....ondanks dat de man al jaren in de luwte leefde...

Rip.. such a shame

avatar van Johnny Marr
Als dit waar is, dan is het inderdaad een gigantisch groot verlies...

avatar van Marco dB
Aiai, dat is wel een groot verlies.
R.I.P. Mark Hollis

avatar van Kramer
Laten we niet op de zaken vooruit lopen, ik zie nog nergens enige betrouwbare bevestiging.

avatar van bikkel2
Alleen een twitterbericht.

avatar van Broem
Een heel triest bericht.

avatar van Ducoz
Jagjaguar kwam er ook mee, neem aan dat die hun facts ook wel checken voor ze publiceren..

Rip Mark Hollis

avatar van dix
dix
Dat zou zonde zijn ...

avatar van Alicia
Ik hoop dat het niet waar is, maar ook zojuist gelezen op twitter dat Mark Hollis niet meer leeft. Ik wacht het nog maar even af, maar ik ben toch wel bang!???


avatar van bikkel2
Tim Pope ( filmmaker en maker van videoclips) bevestigd het ook via Twitter.

avatar van Kramer
Nogmaals, allemaal gebaseerd op één tweet, die vervolgens alle media kopiëren. Lekker wachten op officiële berichten.

avatar van meneer
Ik wacht het ook nog even af.


avatar van jurado
Het schijnt dat zijn neef het wereldkundig heeft gemaakt.

avatar van meneer
jurado schreef:
Het schijnt dat zijn neef het wereldkundig heeft gemaakt.


Deze ? https://mobile.twitter.com/globalhlthtwit?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1100077058372366342&ref_url=http%3A%2F%2Fexclaim.ca%2Fmusic%2Farticle%2Fr_i_p_talk_talks_mark_hollis

“RIP Mark Hollis. Cousin-in-law. Wonderful husband and father. Fascinating and principled man. Retired from the music business 20 years ago but an indefinable musical icon.”.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
RIP Mark Hollis

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:20 uur

geplaatst: vandaag om 10:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.