menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:

En dat zijn slechts de #1 hits...

geplaatst:
... en als mosterd na de maaltijd (ik had het nieuws nog niet eerder gehoord) nog maar eens een driewerf RIP voor Wilhelmina Kuttje. Ik luister vrijwel wekelijks nog een oude Ronflonflon -show, uit de tijd dat er nog zoveel kon en mocht op de radio. Ik heb zo hard gelachen om de bundel met de complete verzamelde werken van Wilhelmina, getiteld: "Kuttje Compleet".

geplaatst:
Hal Blaine speelde op menig Elvis nummer, waar D.J. Fontana het ritme aangaf en Blaine de invulling deed.
R.I.P. grote meneer!

geplaatst:
Dick Dale, king of the surf guitar.

RIP!

geplaatst:
ooh! die was ik juist weer flink aan t luisteren. voorgevoel?

RIP Dick Dale

geplaatst:
Is er een officiele bevestiging? Ik vind UPDATE: RIP Dick Dale, 'King of the Surf Guitar' Passes Away at 81 - California Rocker - californiarocker.com die het op "sources" houden als bron (leeftijd is overigens fout). Een andere pagina die ik via google news vind is https://guitar.com/news/dick-dale-dead-at-82/ maar die is ook weer verwijderd.

Hij was in ieder geval ondanks zijn leeftijd nog lang niet gestopt. Zijn homepage geeft diverse tourdates en onderstaande opname is ook van dit jaar:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=2ZAqGC_X8us

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Edit: inmiddels ook gelezen dat de reden dat hij nog tourde treurig is:

https://pbs.twimg.com/media/D1LarhaXgAANIvI.jpg:large

geplaatst:
Lijkt me toch wel officieel ondertussen. RIP Dick Dale, in de tweede helft van de 90s nog live gezien op Lowlands, was toen plotseling weer erg hip en happening dankzij Tarantino.

Dick Dale, Surf Rock Icon, Dead at 81 - Pitchfork

geplaatst:
R.I.P Dick Dale.

geplaatst:
R.I.P. Dick Dale.

dix
geplaatst:
Dickie! R.I.P.

geplaatst:
Dick Dale - Misirlou zal nooit meer hetzelfde klinken RIP

geplaatst:
Misirlou blijft een klassieker, dus vergeten doen we hem niet.
R.I.P.

geplaatst:
Dat nummer Miserlou heb ik leren kennen door deze Tarentino film uit 1994.:

https://www.youtube.com/watch?v=1hLIXrlpRe8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Volgens mij heeft dat nummer daaraan ook zijn populariteit te danken.

R.I.P. Dick Dale

dix
geplaatst:
DjFrankie schreef:
Dick Dale - Misirlou zal nooit meer hetzelfde klinken RIP
Klinkt nog precies eender hoor.

geplaatst:
Fantastische headline van de NOS: "Man achter "Pulp Fiction-riff" dood"

geplaatst:
Typerend gitarist. Legende.

R.I.P Dick Dale

geplaatst:
R.I.P Dick Dale

Dick Dale and the Deltones - Let's Go Trippin' < dit zou het nummer moeten zijn waar de hele Surf-genre mee begonnen is. Zijn greatest hits er meteen achter geplakt, zijn toch veelal korte nummers.

https://www.youtube.com/watch?v=W1gskj1VQR0

Moest meteen denken aan deze van Sparks Let's Go Surfing, met 90s Synthpop en House invloeden totaal niet vergelijkbaar. Maar mijn favoriet van dat album vanwege de teksten.

"Rain is pouring down
In our land-locked town
Skies are always gray
Let's go surfing, babe
Somewhere there is hope
Somewhere there are dreams
Far from soot and smoke
Let's go surfing, babe"

Sparks - Let's Go Surfing - YouTube

dix
geplaatst:
Iets van Sparks posten in het R.I.P. topic is wel een beetje de goden verzoeken...

geplaatst:
2 grote na Dick Dale ook Andre Williams heengegaan

Bernie Torme R.I.P.
Gitarist van o.a. Gillan

Sir Spamalot (crew)
Ook gitarist geweest bij Ozzy, R.I.P. Bernie Tormé.

R.I.P. Bernie Tormé

Andre Williams.
Inderdaad ook een held.

https://www.youtube.com/watch?v=l6YHrntGPEs

En ook tot in zijn late jaartjes nog actief.

"Silky" is een puik album, met naast het notoire "Pussy Stank", ook deze aan R.L. Burnside-doen-denkende track:

https://www.youtube.com/watch?v=KW0t9V93IrM

R.I.P. Dick Dale

R.I.P. Andre Williams. Ook op hoge leeftijd nog geweldig met zijn overstuurde blues.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:46 uur

geplaatst: vandaag om 06:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.