Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2019, 10:35 uur
Ik heb Scott door MuMe leren kennen. De Walker Brothers kende ik natuurlijk wel, maar ik wist niet dat hij ook solo mooie liedjes maakte. Hopelijk voor hem ging de titel van het volgende door hem gezongen nummer voor hem op aan het eind van zijn leven.
Nu.nl meldt ook nog "De singer-songwriter was een grote inspiratie voor bands als Radiohead en Pulp.
De Britse krant The Guardian noemt Walker maandag een van de meest innovatieve en consistente componisten van de twintigste eeuw."
Nu.nl meldt ook nog "De singer-songwriter was een grote inspiratie voor bands als Radiohead en Pulp.
De Britse krant The Guardian noemt Walker maandag een van de meest innovatieve en consistente componisten van de twintigste eeuw."
1
geplaatst: 25 maart 2019, 10:58 uur
R.I.P. Scott, een van m'n favoriete mannelijke stemmen in de muziek 

0
geplaatst: 25 maart 2019, 11:03 uur
Vijfde maandag op rij al dat er een legende sterft. Het is een beetje griezelig aan het worden. R.I.P. Scott Walker, al ken ik de muziek van de beste man niet.
1
geplaatst: 25 maart 2019, 11:07 uur
Eerst Mark Hollis en nu Scott Walker.... Twee muzikale helden die altijd hun eigen pad volgden. Raakt me diep.
0
geplaatst: 25 maart 2019, 11:50 uur
Dat zag ik niet aankomen! Scott Walker was al snel een van mijn favoriete zangers toen de Walker Brothers hun hits scoorden in de jaren zestig. Vervolgens kwamen er vier sfeervolle solo-albums uit waar zijn soepele bariton gesteund werd door prachtige songs en luisterrijke orkestarrangementen. Zijn latere, meer avantgardistische albums vond ik wat minder toegankelijk.
R.I.P. Scott Walker
R.I.P. Scott Walker
0
geplaatst: 25 maart 2019, 12:22 uur
Pff, wat een klap, een van mijn favoriete zangers wel.
Rust zacht, boy child.
Rust zacht, boy child.
0
geplaatst: 25 maart 2019, 13:47 uur
R.I.P. Scott Walker 
En ook R.I.P. NOS Teletekst (lees: de kwaliteitsstandaard die er ooit was)
https://i.imgur.com/EuNFTqi_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

https://i.imgur.com/EuNFTqi_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
0
geplaatst: 25 maart 2019, 13:58 uur
Ik kom er nu pas achter dat de jaren '60-Scott Walker dezelfde is als de Scott Walker van Soused 
Duidelijke voorkeur voor die eerste periode...
RIP

Duidelijke voorkeur voor die eerste periode...
RIP
0
geplaatst: 25 maart 2019, 14:03 uur
Gretz schreef:
R.I.P. Scott Walker
(afbeelding)
R.I.P. Scott Walker

(afbeelding)
Ja, zag het ook. Geschreven door een puber dacht ik nog. Heel erg triest inderdaad.
1
geplaatst: 25 maart 2019, 14:13 uur
johan de witt schreef:
Ja, zag het ook. Geschreven door een puber dacht ik nog. Heel erg triest inderdaad.
(quote)
Op zulke momenten vraag je je toch af of ze nog wel een eindredactie hebben. Vervolgens wijzen ik en anderen hen via twitter op de fout, wordt het alsnog niet aangepast ?
1
geplaatst: 25 maart 2019, 14:18 uur
R.I.P. Scott Walker.
Voor mij vooral ook bekend van het prachtige No regrets.
Voor mij vooral ook bekend van het prachtige No regrets.
2
geplaatst: 25 maart 2019, 14:22 uur
0
geplaatst: 25 maart 2019, 14:29 uur
GrafGantz schreef:
Thom Yorke van The Smiths, wie kent hem niet.
Thom Yorke van The Smiths, wie kent hem niet.
Thommy Yorke, Thommy Yorke is een echte ❌❌❌cied' ?
2
geplaatst: 25 maart 2019, 14:53 uur
Zo grappig? Meestal zijn het oude mensen die die smiley verkeerd gebruiken...
Gaan we ons trouwens bij elk overlijden druk maken om de berichtgeving? Prima maar open er dan een apart topic voor.
R.I.P Scott Walker
Ik ken hem zelf ook vooral van zijn werk met zijn "broers", maar daar zitten wat prachtige liedjes tussen. The Old Man's Back Again is ook een alltime favourite. Zijn latere werk heb ik me nooit in verdiept maar ik vind het mooi hoe die man zijn eigen pad heeft getrokken.
0
geplaatst: 25 maart 2019, 15:07 uur
Ik geef mijn iPhone de schuld want ik wilde toch echt een bedroefde smiley neerzetten. Deze

0
ohmusica
geplaatst: 25 maart 2019, 15:41 uur
We sew up the blackness
to some high sleep
travel a faster silence
one to go long again
in the going -
- gone again
----
(climate of hunter track five)
raadselachtige scott is niet meer r.i.p.
to some high sleep
travel a faster silence
one to go long again
in the going -
- gone again
----
(climate of hunter track five)
raadselachtige scott is niet meer r.i.p.
0
geplaatst: 25 maart 2019, 16:40 uur
Net Scott 4 net gedraaid en straks nog Climate of Hunter, geniale platen.
Groot gemis deze meneer. Vernieuwer en geweldige zanger.
Groot gemis deze meneer. Vernieuwer en geweldige zanger.
0
geplaatst: 25 maart 2019, 17:15 uur
Scott is toch wel een grote favoriet (meer zijn oude werk). Het jaar is nog niet oud, maar we zijn al weer een paar indrukwekkende namen verloren 

0
geplaatst: 25 maart 2019, 18:20 uur
R.I.P. Scott Walker
Zijn laatste drie albums (Tilt, The Drift en Bish Bosch) zijn experimentele meesterwerken. Het werk uit de jaren '60 en '70 vind ik ook erg mooi, maar op de latere albums brengt hij zijn kippenvelopwekkende croon in een ronduit angstaanjagende manier met instrumentatie met een spanningsveld van jewelste. The Drift is zo ontzettend duister, daar kan geen metalband tegenop. Scott Walker heeft mijn visie op muziek verbreed.
Zijn laatste drie albums (Tilt, The Drift en Bish Bosch) zijn experimentele meesterwerken. Het werk uit de jaren '60 en '70 vind ik ook erg mooi, maar op de latere albums brengt hij zijn kippenvelopwekkende croon in een ronduit angstaanjagende manier met instrumentatie met een spanningsveld van jewelste. The Drift is zo ontzettend duister, daar kan geen metalband tegenop. Scott Walker heeft mijn visie op muziek verbreed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.