MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Eén van de beste vocalisten ever.

R.I.P Scott Walker

Oeh, Scott Walker, da's een hele grote meneer...

Ik heb Scott door MuMe leren kennen. De Walker Brothers kende ik natuurlijk wel, maar ik wist niet dat hij ook solo mooie liedjes maakte. Hopelijk voor hem ging de titel van het volgende door hem gezongen nummer voor hem op aan het eind van zijn leven.

Nu.nl meldt ook nog "De singer-songwriter was een grote inspiratie voor bands als Radiohead en Pulp.

De Britse krant The Guardian noemt Walker maandag een van de meest innovatieve en consistente componisten van de twintigste eeuw."

R.I.P Scott Walker! ?

R.I.P. Scott, een van m'n favoriete mannelijke stemmen in de muziek

Vijfde maandag op rij al dat er een legende sterft. Het is een beetje griezelig aan het worden. R.I.P. Scott Walker, al ken ik de muziek van de beste man niet.

dix
That Hurts

Eerst Mark Hollis en nu Scott Walker.... Twee muzikale helden die altijd hun eigen pad volgden. Raakt me diep.

R.I.P. Scott Walker

Dat zag ik niet aankomen! Scott Walker was al snel een van mijn favoriete zangers toen de Walker Brothers hun hits scoorden in de jaren zestig. Vervolgens kwamen er vier sfeervolle solo-albums uit waar zijn soepele bariton gesteund werd door prachtige songs en luisterrijke orkestarrangementen. Zijn latere, meer avantgardistische albums vond ik wat minder toegankelijk.

R.I.P. Scott Walker

Pff, wat een klap, een van mijn favoriete zangers wel.
Rust zacht, boy child.

R.I.P. Scott Walker

En ook R.I.P. NOS Teletekst (lees: de kwaliteitsstandaard die er ooit was)
https://i.imgur.com/EuNFTqi_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Thom Yorke van The Smiths, wie kent hem niet.

Ik kom er nu pas achter dat de jaren '60-Scott Walker dezelfde is als de Scott Walker van Soused

Duidelijke voorkeur voor die eerste periode...

RIP

Gretz schreef:
R.I.P. Scott Walker

En ook R.I.P. NOS Teletekst (lees: de kwaliteitsstandaard die er ooit was)
(afbeelding)

Ja, zag het ook. Geschreven door een puber dacht ik nog. Heel erg triest inderdaad.

johan de witt schreef:
(quote)

Ja, zag het ook. Geschreven door een puber dacht ik nog. Heel erg triest inderdaad.

Op zulke momenten vraag je je toch af of ze nog wel een eindredactie hebben. Vervolgens wijzen ik en anderen hen via twitter op de fout, wordt het alsnog niet aangepast ?

R.I.P. Scott Walker

R.I.P. Scott Walker.
Voor mij vooral ook bekend van het prachtige No regrets.

GrafGantz schreef:

Radiohead play The Smiths - YouTube

GrafGantz schreef:

Thommy Yorke, Thommy Yorke is een echte ❌❌❌cied' ?

Dit blijft het allerbeste filmpje op YouTube. Ooit.

Gretz schreef:
R.I.P. Scott Walker

Zo grappig? Meestal zijn het oude mensen die die smiley verkeerd gebruiken...

Gaan we ons trouwens bij elk overlijden druk maken om de berichtgeving? Prima maar open er dan een apart topic voor.

R.I.P Scott Walker

Ik ken hem zelf ook vooral van zijn werk met zijn "broers", maar daar zitten wat prachtige liedjes tussen. The Old Man's Back Again is ook een alltime favourite. Zijn latere werk heb ik me nooit in verdiept maar ik vind het mooi hoe die man zijn eigen pad heeft getrokken.

Arrie schreef:
(quote)

Zo grappig? Meestal zijn het oude mensen die die smiley verkeerd gebruiken...

Ik geef mijn iPhone de schuld want ik wilde toch echt een bedroefde smiley neerzetten. Deze

Hij huilt toch?

ohmusica
We sew up the blackness
to some high sleep
travel a faster silence
one to go long again
in the going -
- gone again

----
(climate of hunter track five)

raadselachtige scott is niet meer r.i.p.

Net Scott 4 net gedraaid en straks nog Climate of Hunter, geniale platen.
Groot gemis deze meneer. Vernieuwer en geweldige zanger.

En ondertussen is ook rapper Tech 9 overleden.

Scott is toch wel een grote favoriet (meer zijn oude werk). Het jaar is nog niet oud, maar we zijn al weer een paar indrukwekkende namen verloren

R.I.P. Scott Walker

Zijn laatste drie albums (Tilt, The Drift en Bish Bosch) zijn experimentele meesterwerken. Het werk uit de jaren '60 en '70 vind ik ook erg mooi, maar op de latere albums brengt hij zijn kippenvelopwekkende croon in een ronduit angstaanjagende manier met instrumentatie met een spanningsveld van jewelste. The Drift is zo ontzettend duister, daar kan geen metalband tegenop. Scott Walker heeft mijn visie op muziek verbreed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.