menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van Arrie
Slowgaze schreef:
En ondertussen is ook rapper Tech 9 overleden.

Wat?! Die was ergens in de veertig?

Heb je een bron trouwens?

avatar van Arrie
Oh ik zie het nu. Het gaat om Tech 9, een battlerapper. Niet Tech N9ne.

Tech 9 ken ik niet. Alsnog triest natuurlijk.

bennerd
Wat? Tech N9ne?

avatar van Arrie
Wat? Tech N9ne?

Sorry, ik las verkeerd.

Tech 9 dus. Tech N9ne leeft nog.

avatar van Edgar18
Don Cappuccino schreef:
Scott Walker heeft mijn visie op muziek verbreed.
Zo ver wil ik in mijn geval niet gaan maar ook ik vind Scott Walker een zeer bijzondere artiest. Met zijn vroege Walker Brothers werk heb ik niet zoveel maar zijn eerste soloplaten luister ik nog steeds met enige regelmaat. Wat hij daarna liet zien (het drieluik Tilt, The Drift, Bish Bosch en zijn werk met Sunn O))) ) laten voor mij goed zien dat hij een unieke artiest was die tot op late(re) leeftijd bleef vernieuwen.

Ik las vandaag ergens dat hij de gedroomde Le Guess Who? curator was. Toevallig had ik er afgelopen editie een gesprekje over met mijn concertmaatje. Ook ons leek Scott Walker de perfecte artiest om te laten cureren. Helaas zal het er nooit meer van komen.

avatar van Slowgaze
Arrie schreef:
Oh ik zie het nu. Het gaat om Tech 9, een battlerapper. Niet Tech N9ne.

Tech 9 ken ik niet. Alsnog triest natuurlijk.

Ik moest ook twee keer lezen.

avatar van dix
dix
Poles Apart schreef:
Eerst Mark Hollis en nu Scott Walker.... Twee muzikale helden die altijd hun eigen pad volgden.

Eigenlijk besef ik me nu dat ze ook wel iets gemeen hadden, als een soort yin en yang. Beiden gestart in een verstikkende popmuziek-setting en beiden geëvolueerd naar verschillende uitersten van het spectrum. De één naar een verstild wit en de ander naar een allesverzengend zwart.

avatar van luigifort
dix schreef:
De één naar een verstild wit en de ander naar een allesverzengend zwart.


avatar van Poles Apart
dix schreef:
(quote)

Eigenlijk besef ik me nu dat ze ook wel iets gemeen hadden, als een soort yin en yang. Beiden gestart in een verstikkende popmuziek-setting en beiden geëvolueerd naar verschillende uitersten van het spectrum. De één naar een verstild wit en de ander naar een allesverzengend zwart.

Mooi verwoord. Uit de spotlights, geen of nauwelijks interviews, focus op familie en artistiek gezien louter het hart volgen.

avatar van Barney Rubble
R.I.P Scott Walker


avatar van laxus11
RIP Scott Walker

avatar van divart
Ranking Roger RIP - much loved frontman of The Beat dies | Louder Than War - louderthanwar.com

Slechts 56 jaar oud geworden...
Hij was al een tijdje ernstig ziek maar toch een schok.

avatar van zaaf
Allemachtig, bij hem sloeg de narigheid wel erg hard toe.
RIP Roger

avatar van vigil
The Beat, fijne groep

RIP Ranking Roger

avatar van Alicia
Weer een erg verdrietig bericht! Het zijn artiesten die je nog hebt zien springen op de diverse podia en veel te jong weer! Rust zacht, Roger!

avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. Ranking Roger, altijd de drie platen van The (English) Beat met heel veel plezier gedraaid.

avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P. Ranking Roger

In 2016 en 2019 kwamen Bounce en Public Confidential nog uit via één van de incarnatie's van The Beat. Prima albums (met Ranking Roger en zonder Dave Wakeling) maar die kunnen niet tippen aan het debuut of het derde album (als The English Beat) uit het begin van de 80s.

Roger had een zeer herkenbare stem / stijl en jammer dat er twee bands zijn die The Beat heten. Mogelijk dat uit deze trieste situatie dan nog iets goeds kan komen. Want zonder Ranking Roger zal The Beat die rond hem actief was een groot probleem hebben om door te gaan. Maar ja zelfs als ze 'fuseren' dan nog zal The Beat nooit meer als vroeger zijn, zonder Ranking Roger.

RANKING FULL STOP




volgens mij is de laatste regel die hij zingt in deze live versie "I'm Dead"

avatar van Mjuman
Nou zou The Beat sowieso niet meer zoals vroeger zijn geweest, omdat 1,5 jaar geleden de saxafonist Saxa is overleden en - imho - was dat zeker net zo'n belangrijke schakel in het geluid van The Beat. Nu we wat meer zon gaan krijgen is het tijd om The Beat - Wha'ppen? (1981) weer 'ns uit de kast te trekken.

R.I.P.

The Beat ft Ranking Roger - Ranking Full Stop/Mirror In The Bathroom (The Quay Sessions) - YouTube

avatar van luigifort
R.I.P. Roger
Mooie muziek gemaakt


avatar van heartofsoul
R.I.P. Ranking Roger

avatar van Minneapolis
Genoten van dit filmpjes hierboven.
En ik draai ze ook weer (I Just Can't Stop It).

avatar van Gretz
R.I.P. Stephen Fitzpatrick en Audun Laading van Her's en hun tourmanager Woensdagnacht zijn ze op tragische wijze om het leven gekomen bij een frontale aanrijding, veroorzaakt door een spookrijder. Dit terwijl ze onderweg waren naar Santa Ana om een van hun laatste concerten te spelen op een succesvolle Amerikaanse tour.
Liverpool band Her's have died while on tour in the US - nme.com
https://i.imgur.com/wIjtWbw.jpg

Erg treurig nieuws

avatar van Arrie
Heel triest ja, vond het een leuke beloftevolle band. R.I.P. Her's


avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Nipsey Hussle R.I.P.

avatar van Arrie
R.I.P. Nipsey

avatar van Yestsida
R.I.P. Nipsey ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:48 uur

geplaatst: vandaag om 15:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.