Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
geplaatst: 28 september 2019, 08:52 uur
Voormalig Morbid Angel gitarist Richard Brunelle stierf deze week op 55-jarige leeftijd. De doodsoorzaak is niet bekend gemaakt door de familie.
0
geplaatst: 28 september 2019, 15:31 uur
Mooie ode. R.i.p. Richard Brunelle. Morbid Angel is / was een gave band, al ben ik niet precies op de hoogte van zijn bijdrage(n) en ken ik niet ál hun platen. Mooi model gitaar, ook.
1
geplaatst: 28 september 2019, 20:05 uur
R.I.P Richard Brunelle.
Het ging al jaren niet zo goed met hem, drugsverslaving, gevangenisstraffen.
Hij speelde mee op de meest legendarische platen van M.A, namelijk Altars of Madness en Blessed Are The Sick.
Het ging al jaren niet zo goed met hem, drugsverslaving, gevangenisstraffen.
Hij speelde mee op de meest legendarische platen van M.A, namelijk Altars of Madness en Blessed Are The Sick.
1
Onweerwolf
geplaatst: 30 september 2019, 11:29 uur
ZAP! schreef:
Mooie ode. R.i.p. Richard Brunelle. Morbid Angel is / was een gave band, al ben ik niet precies op de hoogte van zijn bijdrage(n) en ken ik niet ál hun platen. Mooi model gitaar, ook.
Eerste 3 platen. Bij Covenant was 'ie al vertrokken.
0
geplaatst: 30 september 2019, 14:55 uur
Dat komt goed uit, want ik ken alleen hun 1e twee echt goed (4,5*).
1
Onweerwolf
geplaatst: 30 september 2019, 15:00 uur
Hij heeft ook nog bij Paths of Possession gespeeld (waar tegenwoordig Corpsegrinder bij zingt) maar dat is niet meer dan generiek en aardig wat mij betreft.
0
geplaatst: 1 oktober 2019, 21:02 uur
Vandaag is helaas de Amerikaanse sopraan Jessye Norman overleden.
Operalegende Jessye Norman overleden - De Standaard
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 17:17 uur
Eind jaren 70 veel voorbij zien komen toen m'n ouders meestal naar de ARD of de ZDF keken. En vaak ook met m'n opa en oma.
Maja de Bij blijft geweldig.
RIP herr Gott.
Maja de Bij blijft geweldig.
RIP herr Gott.
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 20:18 uur
RIP Barrie Masters, Eddie & The Hot Rods zanger...
https://pitchfork.com/news/eddie-and-the-hot-rods-frontman-barrie-masters-dead-at-63/
https://pitchfork.com/news/eddie-and-the-hot-rods-frontman-barrie-masters-dead-at-63/
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 08:47 uur
0
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 5 oktober 2019, 11:19 uur
Kronos schreef:
Daar wil ik inderdaad ook nog even bij stilstaan. Jessye Norman kende ik vooral vanwege haar indrukwekkende bijdrage samen met Kathleen Battle op het album Mythodea van Vangelis.
RIP Jessye Norman
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 13:10 uur
Ginger
... Van alle namen die hier voorbij gaan komen, noem ik als eerste die van Public Image Ltd.
... Van alle namen die hier voorbij gaan komen, noem ik als eerste die van Public Image Ltd.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 oktober 2019, 13:16 uur
freakey schreef:
RIP Ginger Baker
Ginger Baker death: Cream drummer and co-founder dies 'peacefully in hospital' aged 80 | London Evening Standard - standard.co.uk
RIP Ginger Baker

Ginger Baker death: Cream drummer and co-founder dies 'peacefully in hospital' aged 80 | London Evening Standard - standard.co.uk
R.I.P.
Hij bleek wel niet zo'n gemakkelijke persoon te zijn geweest hoorde ik.
3
geplaatst: 6 oktober 2019, 13:32 uur
De wilde man is niet meer. Niet zo'n makkelijke man is nog een understatement, afgaande op die fascinerende docu. Maar wat een drummer! RIP.
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 14:03 uur
R.I.P. Ginger Baker
Over de doden niets dan goeds zal bij deze man waarschijnlijk niet op gaan. Weinig tot geen vrienden en erg veel vijanden en daar maakte hij ook gewoon zelf naar. Maar dat het een fantastische drummer was zullen weinigen tegenspreken.
Prachtig werk met o.a. Fela Kuti en uiteraard Cream.
Over de doden niets dan goeds zal bij deze man waarschijnlijk niet op gaan. Weinig tot geen vrienden en erg veel vijanden en daar maakte hij ook gewoon zelf naar. Maar dat het een fantastische drummer was zullen weinigen tegenspreken.
Prachtig werk met o.a. Fela Kuti en uiteraard Cream.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 14:07 uur
R.I.P. Ginger Baker
Afgaande op de docu die over hem gemaakt is, was het een rechtgeaarde klootzak. Maar hij was ook een geweldige drummer en zo zal ik hem herinneren.
Afgaande op de docu die over hem gemaakt is, was het een rechtgeaarde klootzak. Maar hij was ook een geweldige drummer en zo zal ik hem herinneren.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 15:39 uur
En van Cream 'opvolger' B.B.M. (Baker met Jack Bruce en Gary Moore) is nu ook niemand meer in leven.
De DVD "Ginger Baker in Africa" is trouwens ook een hele fijne. Fantastische drummer, van alle markten thuis, die het er zo gemakkelijk deed uitzien.
De DVD "Ginger Baker in Africa" is trouwens ook een hele fijne. Fantastische drummer, van alle markten thuis, die het er zo gemakkelijk deed uitzien.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 16:20 uur
Ik zeg het velen hier na : moeilijk mens, fantastische drummer, en de geweldige opnames die hij nalaat zullen er hopelijk voor zorgen dat hij vooral om dat laatste zal worden herinnerd. R.I.P. Ginger Baker.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 17:52 uur
Gisteren en vanochtend draaide ik Wheels of Fire van Cream nog, met daarop natuurlijk live at the Fillmore met Toad, waarop Ginger Baker uitgebreid laat horen hoe goed hij kan drummen. R.I.P. Ginger Baker.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 20:39 uur
Beware of Mr Baker - YouTube
Ginger Baker, een beest achter de drum en in persona, unieke drummer, vanaf begin jaren 70 nauwelijks meer in beeld, wat toch ook kwam door zijn aardig gezegd opvliegende persoonlijkheid.
Van de Cream is nu alleen Clapton nog onder ons.
R.I.P.
Ginger Baker, een beest achter de drum en in persona, unieke drummer, vanaf begin jaren 70 nauwelijks meer in beeld, wat toch ook kwam door zijn aardig gezegd opvliegende persoonlijkheid.
Van de Cream is nu alleen Clapton nog onder ons.
R.I.P.
0
geplaatst: 7 oktober 2019, 11:22 uur
Ik ken hem voornamelijk van zijn werk met Cream, wat betekent dat hij als sinds begin jaren zeventig van mijn muzikale radar is verdwenen, op die uitstekende BBM-plaat uit de jaren negentig na. Maar in die betrekkelijk korte periode bewees hij wel dat hij muzikaal net zo hogelijk getalenteerd was als zijn twee bandmaten; en dat wil in dit geval wat zeggen.
Meer als menig ander drummer drukte hij zijn stempel op de muziek van zijn band, terwijl Cream op zichzelf een onmiskenbaar stempel drukte op de popgeschiedenis als geheel. Ze waren (na de Hendrix Experience wellicht) het eerste powerrocktrio dat bewees dat je met zijn drieen, mits getalenteerd genoeg, prima een vol en veelzijdig bandgeluid kon neerzetten.
R.I.P. Ginger Baker.
Meer als menig ander drummer drukte hij zijn stempel op de muziek van zijn band, terwijl Cream op zichzelf een onmiskenbaar stempel drukte op de popgeschiedenis als geheel. Ze waren (na de Hendrix Experience wellicht) het eerste powerrocktrio dat bewees dat je met zijn drieen, mits getalenteerd genoeg, prima een vol en veelzijdig bandgeluid kon neerzetten.
R.I.P. Ginger Baker.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.