MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Voormalig Morbid Angel gitarist Richard Brunelle stierf deze week op 55-jarige leeftijd. De doodsoorzaak is niet bekend gemaakt door de familie.

Mooie ode. R.i.p. Richard Brunelle. Morbid Angel is / was een gave band, al ben ik niet precies op de hoogte van zijn bijdrage(n) en ken ik niet ál hun platen. Mooi model gitaar, ook.

R.I.P Richard Brunelle.
Het ging al jaren niet zo goed met hem, drugsverslaving, gevangenisstraffen.
Hij speelde mee op de meest legendarische platen van M.A, namelijk Altars of Madness en Blessed Are The Sick.

Onweerwolf
ZAP! schreef:
Mooie ode. R.i.p. Richard Brunelle. Morbid Angel is / was een gave band, al ben ik niet precies op de hoogte van zijn bijdrage(n) en ken ik niet ál hun platen. Mooi model gitaar, ook.

Eerste 3 platen. Bij Covenant was 'ie al vertrokken.

Dat komt goed uit, want ik ken alleen hun 1e twee echt goed (4,5*).

Onweerwolf
Hij heeft ook nog bij Paths of Possession gespeeld (waar tegenwoordig Corpsegrinder bij zingt) maar dat is niet meer dan generiek en aardig wat mij betreft.

Vandaag is helaas de Amerikaanse sopraan Jessye Norman overleden.

Operalegende Jessye Norman overleden - De Standaard

Eind jaren 70 veel voorbij zien komen toen m'n ouders meestal naar de ARD of de ZDF keken. En vaak ook met m'n opa en oma.

Maja de Bij blijft geweldig.

RIP herr Gott.

Damn ALS

RIP Kim Shattuck

CorvisChristi (crew)
Kronos schreef:
Vandaag is helaas de Amerikaanse sopraan Jessye Norman overleden.

Operalegende Jessye Norman overleden - De Standaard

Daar wil ik inderdaad ook nog even bij stilstaan. Jessye Norman kende ik vooral vanwege haar indrukwekkende bijdrage samen met Kathleen Battle op het album Mythodea van Vangelis.

RIP Jessye Norman

dix
Ginger ... Van alle namen die hier voorbij gaan komen, noem ik als eerste die van Public Image Ltd.

R.I.P. Ginger Baker

DjFrankie (moderator)

R.I.P.

Hij bleek wel niet zo'n gemakkelijke persoon te zijn geweest hoorde ik.

De wilde man is niet meer. Niet zo'n makkelijke man is nog een understatement, afgaande op die fascinerende docu. Maar wat een drummer! RIP.

R.I.P. Ginger Baker

Over de doden niets dan goeds zal bij deze man waarschijnlijk niet op gaan. Weinig tot geen vrienden en erg veel vijanden en daar maakte hij ook gewoon zelf naar. Maar dat het een fantastische drummer was zullen weinigen tegenspreken.

Prachtig werk met o.a. Fela Kuti en uiteraard Cream.

R.I.P. Ginger Baker

Afgaande op de docu die over hem gemaakt is, was het een rechtgeaarde klootzak. Maar hij was ook een geweldige drummer en zo zal ik hem herinneren.

dix
Gingers zijn altijd een beetje lastig

Ginger Baker. Uniek persoon en drummer. Onnavolgbaar.

Enorm invloedrijke en geweldige drummer.

R.I.P Ginger Baker.

En van Cream 'opvolger' B.B.M. (Baker met Jack Bruce en Gary Moore) is nu ook niemand meer in leven.

De DVD "Ginger Baker in Africa" is trouwens ook een hele fijne. Fantastische drummer, van alle markten thuis, die het er zo gemakkelijk deed uitzien.

R.I.P. Ginger Baker

Ik zeg het velen hier na : moeilijk mens, fantastische drummer, en de geweldige opnames die hij nalaat zullen er hopelijk voor zorgen dat hij vooral om dat laatste zal worden herinnerd. R.I.P. Ginger Baker.

Gisteren en vanochtend draaide ik Wheels of Fire van Cream nog, met daarop natuurlijk live at the Fillmore met Toad, waarop Ginger Baker uitgebreid laat horen hoe goed hij kan drummen. R.I.P. Ginger Baker.

Beware of Mr Baker - YouTube

Ginger Baker, een beest achter de drum en in persona, unieke drummer, vanaf begin jaren 70 nauwelijks meer in beeld, wat toch ook kwam door zijn aardig gezegd opvliegende persoonlijkheid.
Van de Cream is nu alleen Clapton nog onder ons.
R.I.P.

Ik ken hem voornamelijk van zijn werk met Cream, wat betekent dat hij als sinds begin jaren zeventig van mijn muzikale radar is verdwenen, op die uitstekende BBM-plaat uit de jaren negentig na. Maar in die betrekkelijk korte periode bewees hij wel dat hij muzikaal net zo hogelijk getalenteerd was als zijn twee bandmaten; en dat wil in dit geval wat zeggen.

Meer als menig ander drummer drukte hij zijn stempel op de muziek van zijn band, terwijl Cream op zichzelf een onmiskenbaar stempel drukte op de popgeschiedenis als geheel. Ze waren (na de Hendrix Experience wellicht) het eerste powerrocktrio dat bewees dat je met zijn drieen, mits getalenteerd genoeg, prima een vol en veelzijdig bandgeluid kon neerzetten.

R.I.P. Ginger Baker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.