menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van foxhusky
Ach, ik lees het net op Facebook. Ric Ocasek van The Cars overleden. Ik leerde The Cars kennen in 1984 door het oh zo prachtige "Drive":

Who's gonna tell you when,
It's too late,
Who's gonna tell you things,
Aren't so great.


Rest in Peace

avatar van gaucho
Bij mij stonden The Cars al vanaf hun debuut op mijn radar. Het hielp natuurlijk wel dat My best friends girl de Nederlandse hitparade haalde. Ben ze daarna blijven volgen, met Heartbeat city en de bijbehorende singles als hoogtepunten. Blijft lekkere muziek, waarmee Ric Ocasek zal voortleven.

R.I.P. Ric Ocasek.

en R.I.P. Eddy Money, al kan ik hem slechts van een handvol singles.

avatar van vigil
Potver

R.I.P Ric Ocasek

Een aparte verschijning deze boomlange en erg dunne man. Heeft een hele rits fijne liedjes gemaakt.

The Cars - You Might Think (OFFICIAL MUSIC VIDEO) - YouTube

P.s. Drive zong hij overigens niet, dat was de bassist van The Cars.

avatar van perrospicados
Heartbeat City was de allereerste CD die ik kocht, voor ik meen iets van 45 gulden.
Wat een belevenis was dat. Hij staat nog steeds in de CD kast en zal vanavond met extra aandacht gedraaid worden. RIP Rik Ocasek

avatar van dix
dix
Ric Ocasek uitgeschakeld was hij al 75? De band heeft toch een paar evergreens op haar naam, clipjes van The Cars waren indertijd hoogtepunten op MTV. Ocasek mag ook herinnerd worden om zijn werk als producer voor independent acts als Bad Brains en Suicide, maar hij wist ook hoe een hit moest klinken.

avatar van Ataloona
Ik weet niet helemaal zeker wat ik verrassender vind; zijn dood of dat hij 'al weer' 75 jaar oud was. Hoe het ook zij: RIP Ric Ocasek.

Het debuut van The Cars is nog immer een hele fijne klassieker (met een overload aan catchy puntige radiohits of should-have-been-hits) en ook zijn latere productiewerk is niet te versmaden. Het tweede album van Suicide (met onder meer Dream Baby Dream) produceerde hij om niet; klassiekertje Rock for Light van Bad Brains; High/Low van Nada Surf en vast nog wel meer.

avatar van GrafGantz
Ataloona schreef:
ook zijn latere productiewerk is niet te versmaden. Het tweede album van Suicide (met onder meer Dream Baby Dream) produceerde hij om niet; klassiekertje Rock for Light van Bad Brains; High/Low van Nada Surf en vast nog wel meer.


Het blauwe debuut van Weezer niet vergeten.

avatar van Marty McFly
GrafGantz schreef:
(quote)


Het blauwe debuut van Weezer niet vergeten.


Inderdaad! RIP

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
R.I.P. Ric Ocasek

De eerste de beste inderdaad, maar ook de volgende vier albums (lang leve de Original Album Classics boxjes) komen nog regelmatig de kast uit.

avatar van Marty McFly
Casartelli schreef:
R.I.P. Ric Ocasek

De eerste de beste inderdaad, maar ook de volgende vier albums (lang leve de Original Album Classics boxjes) komen nog regelmatig de kast uit.(embed)


Een van mijn beste aankopen ooit, dat Cars boxje! € 15 geloof ik...

avatar van Gretz
R.I.P. Ric Ocasek

avatar van Dibbel
De eerste LP van The Cars kocht ik in 1978 een paar weken nadat die uitkwam (fl. 14,90) en heb ik natuurlijk nog steeds.
Geen Let The Good Times Roll meer dus.
Ik wist overigens niet dat Ric Ocasek al zo oud was.
R.I.P.

avatar van BoyOnHeavenHill
Meerdere bronnen vermelden Ocaseks geboortejaar niet als 1944 maar als 1949, hetgeen hem niet alleen een stuk jonger maakt ten tijde van zijn eerste successen met de Cars, maar ook en vooral nóg jonger ten tijde van zijn dood.
        Mooie figuur aan de basis van talloze schijnbaar uiterst simpele liedjes die met zijn stem en dankzij de slimme en melodieuze toetsen- en gitaararrangementen van zijn bandleden uitgroeiden tot kleine popbriljantjes. Ik koester vooral de twee laatste eighties-platen van de Cars (Heartbeat City en Door to door) en Ocaseks tweede soloplaat This side of paradise. Zijn half ironische, half coole stem zal ik echt gaan missen.

avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P. Ric Ocasek

Naast singer-songwriter, musicus ook veel productiewerk:
Suicide, Weezer, Nada Surf, Guided By Voices, Bad Religion, No Doubt, Le Tigre, Brazilian Girls, Iggy Pop


The Cars - Drive (Symphonic Version) : uit november 2018, wellicht het laatste wat hij heeft opgenomen?

The Cars - Drive (Symphonic Version) (Official Audio) - YouTube


avatar van Poek
Ik lees op Facebook dat mijn verre neef Boris Blom (beter bekend als Bob Bouber) op 25 augustus is overleden. Ik hoop dat hij zijn Donald Dukkie nog gekregen heeft.

Een ander bekend nummer:



avatar van BoyOnHeavenHill
Dat is dan inderdaad in alle stilte gebeurd, want op internet kan ik er nog helemaal niets over vinden, alleen op Facebook. Maar ZZ & de Maskers is legendarisch, en het was heerlijk om bovenstaand clipje te zien en Dracula weer eens te horen. R.I.P. Bob Bouber.

avatar van ZAP!
Met terugwerkende kracht r.i.p. Daniel Johnston. Ik zet deze nog even op.

avatar van Johnny Marr
R.I.P. Ric Ocasek

avatar van vigil
BoyOnHeavenHill schreef:
Dat is dan inderdaad in alle stilte gebeurd, want op internet kan ik er nog helemaal niets over vinden, alleen op Facebook. Maar ZZ & de Maskers is legendarisch, en het was heerlijk om bovenstaand clipje te zien en Dracula weer eens te horen. R.I.P. Bob Bouber.

Jan de Hont heeft er op zijn facebookpagina wel wat over gepost. Daar stond bijgeschreven dat hij in alle stilte wilde overlijden en dat er verder geen ruchtbaarheid aan gegeven moest worden. Uiteraard komt het dan op een gegeven moment wel uit maar het lijkt toch aardig gelukt te zijn

avatar van Justus18
Ik snap dat. Desondanks R.I.P. Boris.

avatar van Sandokan-veld
Volgens mij ook nog o.a. verantwoordelijk voor deze klassieker:




RIP Bob Bouber.

avatar van Von Helsing
RIP Tony Mills.

Zanger van Shy en TNT. Slechts 57 jaar geworden. Fantastische zanger.

Former Tnt Singer Tony Mills Dies After Six Month Battle With Pancreatic Cancer - Blabbermouth.net

avatar van gaucho
Van TNT ken ik 'm niet, daar heb ik alleen de eerste albums van. En ik heb slechts één album van Shy, maar die is dan ook wel zeer de moeite waard. Eén van de betere zangers uit het genre van de melodieuze hardrock. Niet oud geworden, zeg. Triest...

R.I.P. Tony Mills

avatar van Poles Apart
Lees nu net pas dat eind augustus Donnie Fritts is overleden.


avatar van B.Robertson
R.I.P. Larry Wallis. Ik zet On Parole maar even op, al was de man ook bekend van Pink Fairies.

avatar van i.Ron S.
R.I.P. Larry Wallis



avatar van harm1985
RIP Robert Hunter, naar wiens composities ik duizenden uren heb geluisterd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.