menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. McCoy Tyner

Kende hem wel van zijn fantastische werk met John Coltrane, maar was juist de laatste tijd zijn platen als bandleider meer aan het ontdekken. Ik heb nog wel wat in te halen dus!

geplaatst:
Richenel, bekend van de song Dance around the world en zijn androgyne uiterlijk.. Overleden op 10 maart 2020.

geplaatst:
Och Richenel

Had toch een paar kneiters (in mijn ogen (oren) dan) van hits.
Dance Around The World
Temptation
Don't Save Your Love
Are You Just Using Me (zijn fijnste)

R.I.P.

geplaatst:
Richenel deed ook mee aan het mooie album Filigree & Shadow van This Mortal Coil. Hij zong onder andere deze cover van een nummer van TIm Buckley.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=UMHub-abyeY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

R.I.P.

geplaatst:
En voor liefhebbers van Dead Can Dance:

https://www.youtube.com/watch?v=2cYHK0prHYU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Dance Around the World, all you boys and girls.... Ik heb daar de 12" nog van.... Had geen idee dat hij ook bij This Mortal Coil heeft meegezongen en op het 4AD DCD-achtige muziek heeft gemaakt. Zo leer je nog eens iets op de late avond. RIP.

geplaatst:
Op wikipedia staat dat hij is overleden aan de gevolgen van corona.

Ik kende hem ook van Dance Around the World, aardig nummer wel, typisch 80's,

geplaatst:
trebremmit schreef:
Op wikipedia staat dat hij is overleden aan de gevolgen van corona. ,

Wiki-vandalisme.

geplaatst:
Denk het ook, op nu.nl staat dat hij longkanker had.

geplaatst:
RIP Keith Olsen

Hij was aan het woord in de Suncity docu (van/met Dave Grohl) over oa de NEVE console en welke albums daar allemaal opgenomen zijn.

Santana - Marathon
Pat Benatar - Hit Me With Your Best Shot
Rick Springfield - Jessie’s Girl
Whitesnake - Here I Go Again
Foreigner - Hot Blooded
Russ Ballard - At The Third Stroke
The Babys - Union Jacks

Fleetwood Mac - Rhiannon / Say You Love Me / Landslide

Heel wat nummers die ik niet zou willen missen.

geplaatst:
Ach, Richenel, daar gaat weer een stukje jeugdsentiment Dance Around the World is voor mij een onverwoestbare klassieker.

RIP

geplaatst:
RIP Richenel.

Dance around the world een jeugd dance klassieker.
Niets over gehoord in het nieuws

geplaatst:
pureshores schreef:
RIP Richenel.

Dance around the world een jeugd dance klassieker.
Niets over gehoord in het nieuws

Jawel, het was gisteravond in het NOS-journaal (laat). Er is natuurlijk ook veel ander nieuws tegenwoordig...

geplaatst:
R.I.P. Keith Olsen.

De rol die hij heeft gespeeld bij het tot stand komen van Fleetwood Mac met Lindsey Buckingham en Stevie Nicks, de introductie van het duo bij Mick Fleetwood, de productie van het witte Fleetwood Mac album in 1975 en wat daar allemaal uit is voortgekomen, is vrijwel van ongeëvenaarde aard.

Daar alleen wil ik al een diepe buiging voor maken, het staat nog los van alle fraaie albums die Olsen in de loop van de jaren heeft geproduceerd.

dix
geplaatst:
Daar gaat de grootste paradijsvogel van allemaal ...

geplaatst:
musician schreef:
Daar alleen wil ik al een diepe buiging voor maken, het staat nog los van alle fraaie albums die Olsen in de loop van de jaren heeft geproduceerd.

En dat zijn er nogal wat. In elk geval een behoorlijk aantal albums die ik ook zelf in bezit heb. Producties van Olsen hebben een kraakhelder geluid, waarin elk afzonderlijk instrument goed te onderscheiden is. Kom daar maar eens om in veel hedendaagse pop- en rockproducties. Naar de smaak van sommigen wellicht iets te klinisch, vooral in de jaren tachtig natuurlijk. Maar als ergens achterop de hoes stond: 'Produced by Keith Olsen voor Pogologo productions' wist is ik dat in elk geval geluidstechnisch goed zat.

Ja, en voor Fleetwood Mac speelde hij wel een cruciale rol op een cruciaal moment in de tijd...

R.I.P. Keith Olsen, dank voor zoveel fraaie producties.

geplaatst:
Ook een R.I.P. voor Richenel trouwens. Die was wel wat meer dan een disco-zanger, maar dat is hierboven al door diverse mensen opgemerkt. Ik heb nog twee albums van 'm, die ik allebei niet graag zou willen missen.

Een mooi In Memoriam van de man staat in Het Parool. Levert nog een nieuwtje voor me op ook: altijd al gevonden dat Are you just using me een beetje een George Michael-vibe had. Nu snap ik waarom...

geplaatst:
Genesis P Orridge, dat zat er aan te komen... Evengoed eeuwig zonde en echt jammer. Ik hoop dat je nu herenigd wordt. Our enemy is dreamless sleep.

geplaatst:

Gitarist van één van mijn favoriete metal bands ever..
Ben bij dat ik de originele line-up voor een jaar of 8 geleden nog live heb mogen aanschouwen.

R.I.P Jason Rainey

geplaatst:
R.I.P. Jason Rainey.

geplaatst:
zomerfestivals

geplaatst:
jaja ook RIP

geplaatst:
met zulke doden kunnen we ook een wederopstandingstopic beginnen...

geplaatst:
Countryzanger Kenny Rogers is overleden, 81 jaar oud. In de jaren 60 scoorde hij al enkele hits met/als onderdeel van The First Edition (Ruby, don't take your love to town). Eind jaren 70 kwam hij opnieuw in de lijsten met Coward of the county, Lady, We've got tonight (duet met Sheena Easton) en Islands in the stream (met Dolly Parton). Zijn song She believes in me werd door André Hazes bewerkt tot Zij gelooft in mij.

Hij was beslist een van de groten in zijn genre. RIP.

geplaatst:
Brunniepoo schreef:
met zulke doden kunnen we ook een wederopstandingstopic beginnen...

Even wachten tot 12 april.

geplaatst:
Voor mensen die denken “maar ik houd niet van country”, er is meer. Rogers is ook verantwoordelijk voor misschien wel het de beste psychedelische nummer ooit. Uit The Big Lebowski:

https://www.youtube.com/watch?v=dooSFIvLn-Y

RIP Kenny Rogers

dix
geplaatst:
ranboy schreef:
Hij was beslist een van de groten in zijn genre. RIP.

Afhankelijk van hoe je z'n bijdrage zou wensen te beschouwen, was ie misschien de allergrootste.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.