MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Shit. RIP

R.I.P. Florian Schneider: legende.

PUbu schreef:
Didi Kempot. The godfather of broken hearts is op 53 jarige leeftijd onverwacht overleden, aan zijn hart.
Heel populair in indonesie en bij vele mensen met een indonesische achtergrond hier in Nederland.
Selamat Jalan Didi

Ik heb zelf geen Indonesisch bloed en had nog nooit van de beste man gehoord, maar mijn partner komt uit West-Java, en die bevestigde dat het hier - ook- gaat om 'a legend'. Meer dan één bericht gewijd aan hem leek me dus wel gepast, RIP.

R.I.P. Florian Schneider.
Nog geen vrolijk jaar, 2020.

Je hoeft niet altijd groot liefhebber te zijn om toch zeer erkentelijk te zijn voor de bijdrage die een band heeft geleverd aan de ontwikkeling van de muziek. Dat is hier het geval.

R.I.P. Florian Schneider

Oh damn, Florian Schneider. Veel te jong. Autobahn zo veel als je wilt, maar Trans Europa Express blijft het meesterwerk van de groep. R.I.P.

R.I.P. Florian Schneider

Ben blij dat ik hem ooit nog eens live heb gezien met Kraftwerk. Geweldig concert in Paradiso was dat.

Ooit een keer op 1 dag het complete oeuvre gecsld met een aantal mensen van hier, dat was ook tof.

De vier albums van Radio-Activity t/m Computer World zijn geweldig en ga ik deze dagen maar weer eens draaien, maar er staan ook hele goede liveoptredens uit midden jaren '70 op YT, zoals deze:

Kraftwerk - Fairfield Halls, UK, 1975 - full concert - YouTube

Verder gaat het wel erg hard hier in dit topic de laatste tijd

Wat uitgebreider stuk dan ik op de meeste Engelse website tegenkom:

Nachruf auf Florian Schneider von Kraftwerk - faz.net

Heb me een jaar of twee, drie pas echt verdient in het werk van Kraftwerk maar schaar ze inmiddels onder min favoriete bands. Morgen maar weer eens een draai geven. RIP Florian.

Bij Kraftwerk - Autobahn:

Florian Schneider-Esleben overleden op 6 mei. Samen met Ralf Hütter het gezicht van Kraftwerk en de 'uitvinder' van een nieuwe muziekrichting begin jaren 70: Electronic. R.I.P. Florian.

De volgende...

Als gevolg van een ongeluk in april is gisteren Brian Howe overleden. Howe was de vervanger van Paul Rodgers bij Bad Company en zong daar van 1986 tot 1994. Daarvoor was hij zanger in de liveband van Ted Nugent en was hij lid van de band White Spirits (waarvan Iron Maiden bandlid Janick Gers ook in zat). Slechts 66 jaar...

RIP Brian Howe

Bad Company If You Needed Somebody North Carolina 1991 - YouTube

R.I.P. Florian Schneider...

ohmusica
Die gasten van Kraftwerk hielden zich gründlich schuil achter hun gecreëerde concept, toch doet het wel wat als een hunner er dan niet meer is.

Alicia schreef:
R.I.P. Florian Schneider...

De legendarische Florian Schneider die één van de verantwoordelijken waren voor het creëren van zoveel meer genres! Ambient, hip hop en techno om er maar 3 te noemen.

LEGENDARISCH

RIP Sweet Pea

47, veel te jong.

RIP Ty

Romeo Zanger Clifton Giersthove (47) overleden

47 jaar pas......R.I.P. Clifton, Coming Home is dik jeugdsentiment

Little Richard Dead at 87

een grondlegger en grensverlegger.

Arbeidsdeskundige
Ai! Helemaal gelijk Shaky! Gezegende leeftijd natuurlijk, zeker als je ziet hoe jong sommige artiesten hier (met enige regelmaat vanwege Covid-19) heengaan. R.I.P. Little Richard

Zo blijven er niet veel rock 'n' rollers over van het eerste uur. Alleen Jerry Lee nog? Een enorme grootheid is heengegaan.

Ja die was er ook nog, evenals Jerry Lee Lewis.
Een grote meneer in de muziekscene, ooit.
RIP Little Richard.

Maar ook voor Clifton Giersthove. 47...oei...ben ik ook.
Rust zacht!

R.I.P. Little Richard. Wat een knallers heeft die man ook gemaakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:29 uur

geplaatst: vandaag om 00:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.