Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2020, 20:15 uur
Michiel Cohen schreef:
https://abcnews.go.com/Entertainment/singer-songwriter-david-olney-dies-stage-mid-performance/story?id=68398255
https://abcnews.go.com/Entertainment/singer-songwriter-david-olney-dies-stage-mid-performance/story?id=68398255
Triest, maar oud nieuws (januari) - hier in dit topic destijds ook belicht.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 20:57 uur
R.I.P. Florian Schneider: legende.
Ik heb zelf geen Indonesisch bloed en had nog nooit van de beste man gehoord, maar mijn partner komt uit West-Java, en die bevestigde dat het hier - ook- gaat om 'a legend'. Meer dan één bericht gewijd aan hem leek me dus wel gepast, RIP.
PUbu schreef:
Didi Kempot. The godfather of broken hearts is op 53 jarige leeftijd onverwacht overleden, aan zijn hart.
Heel populair in indonesie en bij vele mensen met een indonesische achtergrond hier in Nederland.
Selamat Jalan Didi
Didi Kempot. The godfather of broken hearts is op 53 jarige leeftijd onverwacht overleden, aan zijn hart.
Heel populair in indonesie en bij vele mensen met een indonesische achtergrond hier in Nederland.
Selamat Jalan Didi
Ik heb zelf geen Indonesisch bloed en had nog nooit van de beste man gehoord, maar mijn partner komt uit West-Java, en die bevestigde dat het hier - ook- gaat om 'a legend'. Meer dan één bericht gewijd aan hem leek me dus wel gepast, RIP.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 21:28 uur
Je hoeft niet altijd groot liefhebber te zijn om toch zeer erkentelijk te zijn voor de bijdrage die een band heeft geleverd aan de ontwikkeling van de muziek. Dat is hier het geval.
R.I.P. Florian Schneider
R.I.P. Florian Schneider
0
geplaatst: 6 mei 2020, 22:15 uur
Oh damn, Florian Schneider. Veel te jong. Autobahn zo veel als je wilt, maar Trans Europa Express blijft het meesterwerk van de groep. R.I.P.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 22:54 uur
Ben blij dat ik hem ooit nog eens live heb gezien met Kraftwerk. Geweldig concert in Paradiso was dat.
Ooit een keer op 1 dag het complete oeuvre gecsld met een aantal mensen van hier, dat was ook tof.
De vier albums van Radio-Activity t/m Computer World zijn geweldig en ga ik deze dagen maar weer eens draaien, maar er staan ook hele goede liveoptredens uit midden jaren '70 op YT, zoals deze:
Kraftwerk - Fairfield Halls, UK, 1975 - full concert - YouTube
Verder gaat het wel erg hard hier in dit topic de laatste tijd
Ooit een keer op 1 dag het complete oeuvre gecsld met een aantal mensen van hier, dat was ook tof.
De vier albums van Radio-Activity t/m Computer World zijn geweldig en ga ik deze dagen maar weer eens draaien, maar er staan ook hele goede liveoptredens uit midden jaren '70 op YT, zoals deze:
Kraftwerk - Fairfield Halls, UK, 1975 - full concert - YouTube
Verder gaat het wel erg hard hier in dit topic de laatste tijd

0
geplaatst: 6 mei 2020, 23:27 uur
Wat uitgebreider stuk dan ik op de meeste Engelse website tegenkom:
Nachruf auf Florian Schneider von Kraftwerk - faz.net
Nachruf auf Florian Schneider von Kraftwerk - faz.net
0
geplaatst: 6 mei 2020, 23:45 uur
Heb me een jaar of twee, drie pas echt verdient in het werk van Kraftwerk maar schaar ze inmiddels onder min favoriete bands. Morgen maar weer eens een draai geven. RIP Florian.
1
geplaatst: 7 mei 2020, 12:00 uur
Bij Kraftwerk - Autobahn:
Florian Schneider-Esleben overleden op 6 mei. Samen met Ralf Hütter het gezicht van Kraftwerk en de 'uitvinder' van een nieuwe muziekrichting begin jaren 70: Electronic. R.I.P. Florian.
Florian Schneider-Esleben overleden op 6 mei. Samen met Ralf Hütter het gezicht van Kraftwerk en de 'uitvinder' van een nieuwe muziekrichting begin jaren 70: Electronic. R.I.P. Florian.
0
geplaatst: 7 mei 2020, 12:47 uur
De volgende...
Als gevolg van een ongeluk in april is gisteren Brian Howe overleden. Howe was de vervanger van Paul Rodgers bij Bad Company en zong daar van 1986 tot 1994. Daarvoor was hij zanger in de liveband van Ted Nugent en was hij lid van de band White Spirits (waarvan Iron Maiden bandlid Janick Gers ook in zat). Slechts 66 jaar...
RIP Brian Howe
Bad Company If You Needed Somebody North Carolina 1991 - YouTube
Als gevolg van een ongeluk in april is gisteren Brian Howe overleden. Howe was de vervanger van Paul Rodgers bij Bad Company en zong daar van 1986 tot 1994. Daarvoor was hij zanger in de liveband van Ted Nugent en was hij lid van de band White Spirits (waarvan Iron Maiden bandlid Janick Gers ook in zat). Slechts 66 jaar...
RIP Brian Howe
Bad Company If You Needed Somebody North Carolina 1991 - YouTube
0
ohmusica
geplaatst: 7 mei 2020, 14:15 uur
Die gasten van Kraftwerk hielden zich gründlich schuil achter hun gecreëerde concept, toch doet het wel wat als een hunner er dan niet meer is.
1
geplaatst: 7 mei 2020, 16:18 uur
Alicia schreef:
R.I.P. Florian Schneider...
R.I.P. Florian Schneider...
De legendarische Florian Schneider die één van de verantwoordelijken waren voor het creëren van zoveel meer genres! Ambient, hip hop en techno om er maar 3 te noemen.
LEGENDARISCH
0
geplaatst: 8 mei 2020, 00:07 uur
Het houdt niet op...
RIP Brian Howe (Bad Company)
Brian Howe, hard rock singer who fronted Bad Company, dies aged 66 | Music | The Guardian - theguardian.com
RIP Brian Howe (Bad Company)
Brian Howe, hard rock singer who fronted Bad Company, dies aged 66 | Music | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 8 mei 2020, 00:19 uur
R.I.P.Hillard “Sweet Pea” Atkinson,
Was (Not Was) Singer Hillard 'Sweet Pea' Atkinson Dead at 74 - Rolling Stone - rollingstone.com
R.I.P.Brian Howe
Was (Not Was) Singer Hillard 'Sweet Pea' Atkinson Dead at 74 - Rolling Stone - rollingstone.com
R.I.P.Brian Howe
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:04 uur
Romeo Zanger Clifton Giersthove (47) overleden
47 jaar pas......R.I.P. Clifton, Coming Home is dik jeugdsentiment
47 jaar pas......R.I.P. Clifton, Coming Home is dik jeugdsentiment
2
geplaatst: 9 mei 2020, 15:47 uur
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 9 mei 2020, 15:56 uur
Ai! Helemaal gelijk Shaky! Gezegende leeftijd natuurlijk, zeker als je ziet hoe jong sommige artiesten hier (met enige regelmaat vanwege Covid-19) heengaan. R.I.P. Little Richard
1
geplaatst: 9 mei 2020, 16:13 uur
Zo blijven er niet veel rock 'n' rollers over van het eerste uur. Alleen Jerry Lee nog? Een enorme grootheid is heengegaan.
2
geplaatst: 9 mei 2020, 16:17 uur
Oeh, da's een grote...
RIP Little Richard
Little Richard, Rock Pioneer Who Broke Musical Barriers, Dead at 87 – Rolling Stone - rollingstone.com
RIP Little Richard

Little Richard, Rock Pioneer Who Broke Musical Barriers, Dead at 87 – Rolling Stone - rollingstone.com
1
geplaatst: 9 mei 2020, 16:20 uur
Ja die was er ook nog, evenals Jerry Lee Lewis.
Een grote meneer in de muziekscene, ooit.
RIP Little Richard.
Maar ook voor Clifton Giersthove. 47...oei...ben ik ook.
Rust zacht!
Een grote meneer in de muziekscene, ooit.
RIP Little Richard.
Maar ook voor Clifton Giersthove. 47...oei...ben ik ook.
Rust zacht!
1
geplaatst: 9 mei 2020, 16:23 uur
RIP Little Richard, "Queen of Rock and Roll"
https://i.pinimg.com/originals/56/4c/4c/564c4c7c2a236779e512c2c930403353.jpg
https://i.pinimg.com/originals/56/4c/4c/564c4c7c2a236779e512c2c930403353.jpg
1
geplaatst: 9 mei 2020, 16:29 uur
R.I.P. Little Richard. Wat een knallers heeft die man ook gemaakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.