MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Casartelli (moderator)
En daarmee is uit mijn vooralsnog laatste concert de band niet meer compleet. Zoals hierboven al gememoreerd: uiteindelijk waarschijnlijk de geluidbepalendste Strangler.

R.I.P Dave Greenfield

Ter nagedachtenis Golden Brown gedraaid.
R.I.P. Dave Greenfield

Ik had niet zoveel met punk in de tijd dat het 'uitbrak'. Maar ik kocht als tiener wel die twee hits van The Stranglers op single: Something better change en No more heroes (en later de eerste twee LP's natuurlijk). Vooral door dat aan The Doors herinnerende orgelgeluid.

The Stranglers weken op een prettige manier af van het geijkte punkstramien. Ze waren om te beginnen beduidend ouder dan de rest. Maar daarnaast hadden The Stranglers een zeer herkenbaar eigen geluid, en Dave Greenfield droeg daar in belangrijke mate aan bij. Ook op latere singles en albums.

R.I.P. Dave Greenfield.

Golden Brown was één van mijn favoriete singletjes en ik had er flink wat. Geschreven en meegespeeld natuurlijk door Dave Greenfield. R.I.P.

Voormalig bokser en lijfwacht van Bob Marley, Mushapata is overleden. Na de ontmoeting met Marley besloot hij zelf muziek (eigenzinnige afrobeat/reggae) te gaan maken.

Saba-Saba Fighting | Akuphone - akuphone.bandcamp.com

Didi Kempot. The godfather of broken hearts is op 53 jarige leeftijd onverwacht overleden, aan zijn hart.
Heel populair in indonesie en bij vele mensen met een indonesische achtergrond hier in Nederland.
Selamat Jalan Didi

R.I.P. Dave Greenfield

De eerste ska-hit buiten Jamaica dacht ik. Hoe dan ook een leuk nummer.

Ik lees hier ook wel een uitgebreid memoriaal.

Millie Small: My Boy Lollipop singer dies aged 73 - BBC News

Millie Small R.I.P.

zaaf
Hee, ik lees net de bio van Paul M. Daar komt Millie ook in voor. En met My Boy Lollipop werd ik ooit steevast begroet..
RIP Millie

Millie Small

R.I.P.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Millie Small

Oei, hardnekkige geruchten over de dood van Kraftwerk oprichter Florian Schneider

Arbeidsdeskundige
Het staat sinds enkele minuten ook op Wikipedia dat hij vandaag is overleden.
R.I.P. Florian Schneider

Casartelli (moderator)
Nou, het gaat weer hard de laatste dagen. Van mijn recentste concert (eergisteren op deze zelfde pagina aangehaald) naar een van mijn vroegste muzikale herinneringen: Fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn hoort tot mijn vroegste muzikale herinneringen

R.I.P. Florian Schneider

Ach jee, dat was een grote meneer voor mij

Damn wat een rotjaar al dat 2020
RIP Florian Schneider. Kraftwerk op Pukkelpop 2008 of 2009 was heerlijk.

Ja, dat van Autobahn geldt voor mij ook: een vroege jeugdherinnering. Later, in de jaren tachtig, ben ik ook naar hun albums gaan luisteren, met Trans-Europe Express en The Man Machine als uitschieters.

Zijn toch wel zeer invloedrijk geweest, als grondleggers en wegbereiders van zowel de elektronische muziek als de synthpop. Ik verwacht hier veel media-aandacht voor.

R.I.P. Florian Schneider.

R.I.P. Florian Schneider

De doden vallen wel als rijpe appelen uit de bomen de laatste week.

The Man Machine is wel een van mijn favorieten van de jaren 70, letterlijk grijsgedraaid toen. RIP Florian Schneider

zaaf
RIP Herr Schneider

dix

En geen ausfahrt

Shit, dat was wel een grote favoriet van mij. Verklaart ook gelijk de gemiste oproep van een vriend die ook fan is.

Mijn vriendin suggereerde eerder vanmiddag dat ik maar een mondkapje moest maken van mijn Kraftwerk shirt dat ik nooit draag.

2020 slaat vernietigend om zich heen

Pionier.

R.I.P: Florian Schneider.

kleine man
Oei, dat komt even binnen zeg. Niet dat ik dagelijks Kraftwerk draai, maar een goede methode om door moeilijke momenten heen te komen is Kraftwerk wel altijd geweest voor mij.
Niet eens heel oud geworden, zeer spijtig allemaal.

Oef, dat is de tweede muzikale grootheid in minder dan een week tijd R.I.P. Florian Schneider

RIP Dave Greenfield
RIP Florian Schneider
RIP Millie Small

gaat weer hard deze week

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.